צעד אינטליגנטי? השוק לא כ"כ מבין למה טסלה מפתחת רובוט אנושי
על שלל מגרעותיו הידועות, אין עוררין על כך שמנכ"ל טסלה TESLA INC +3.8% TESLA INC 352.56 +3.8% סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:356.64 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (TSLA), אילון מאסק, הוא אחד מהמוחות המבריקים של זמננו. פרט לחברת הרכבים החשמליים שאותה הוביל להיות בעלת שווי השוק הגבוה ביותר בעולם ושהפכה בזמן קצר לשם ידוע מאוד בתעשייה התחרותית הזו, הוא גם מחזיק בין היתר בספייס אקס, חברת החלל שייסד, שהופכת ככל שהזמן חולף, לשחקנית הפרטית המשמעותית ביותר במרוץ החלל של המילניום החדש.
משכך, השוק ציפה לראות מה מחזיק מאסק בשרוולו, לאחר שטסלה פמפמה את יום האינטליגנציה המלאכותית שלה, שנערך בלילה שבין חמישי לשישי שעון ישראל. בכנס שנערך במשך שעתיים, החברה הציגה התפתחויות בנהיגה האוטונומית שלה, אבל לא היה שם הרבה שיכול לחדש למשקיעים. ההפתעה שאותה שמר מאסק קרוב לחזה, היה הצגת פיתוחו של דמוי אדם – או הומנואיד למהדרין – שנקרא בפשטות טסלה בוט ושאמור לצאת לשווקים כבר בשנה הבאה.
הרעיון של הבוט הוא שהוא יוכל להסתובב בעולם ולבצע משימות בצורה אוטונומית לחלוטין, כשהטכנולוגיה לרובוט נולדה מהטכנולוגיה שפותחה לרכבי החברה. "בסוף, העתיד של עבודה פיזית יהיה עניין של בחירה. אם תרצו, תוכלו לעשות את זה, אבל לא תצטרכו לעשות את זה", אמר מאסק באירוע.
למה מאסק צריך את זה? שאלה טובה. מאסק עצמו אמר שעד שנה הבאה יהיה לרכבי טסלה יכולת נהיגה עצמית. כרגע היום הזה עוד רחוק. גם הרצון לבנות צי של מוניות אוטונומיות נראה רחוק מיישום. תוסיפו לזה את פרויקט ההייפר לופ שלא בטוח שאי פעם ימריא ומקבלים הומנואיד עם בעיות ביצוע. במיוחד לאור העובדה שחברת בוסטון דינאמיקס כבר שנים מנסה לפתח רובוט שכזה.
"האירוע עזר להבליט את המובילות של טסלה בתוכנה ומחשוב", כתבו בבנק וולס פארגו במכתב למשקיעים והוסיפו כי "2022 נראה כמו יעד אופטימי, בהתחשב בשנים שלוקח לבוסטון דינאמיקס לפתח טכנולוגיה דומה". הבנק נותן למניה מחיר יעד של 660 דולר אבל צופה שהבוט יעניק למניה קצת אפסייד.
שור ידוע של המניה, דן אייבס מוודבוש, לא כל כך מבין למה החברה צריכה את זה. "לרוע המזל, כפי שכבר ראינו עם הרובוטקסי ועוד מיזמים עתידניים ממאסק, אנו רואים את הבוט הזה כמשהו שגורם לנו לגרד את הראש, כמשהו שיטריד את המשקיעים בזמן שהשוק מוטרד מהתחרות הגוברת מול טסלה וענייני בטיחות של החברה", כתב מי שמחזיק במחיר יעד של 1,100 דולר על המניה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
5.היחפר לופבן כנען 25/08/2021 10:39הגב לתגובה זו0 0טסלה מעולם לא טענה שתפתח הייפר לופ. זה היה רעיון שמאסק שם על השולחן. הרובוט האנושי הואמגימיק למשוך מועמדים. העיקר היה מערך השבבים המתקדמים לאימון לידית מכונה. כצת פיספסתה בתיקגום או שלא תרגצתה מה קור הנכון.סגור
-
4.עכשיו אני רגועסמי בן בובו 23/08/2021 18:06הגב לתגובה זו2 0אם האנליסטים לא מבינים אז זה חדשות טובות. כל היום וכל הלילה טסלה טסלה טסלה כמה החברה לא טובה, כמה אלון מאסק לא טוב ועוד כל מיני סוגי רעלנים ממינים שונים. פיספסתם חמודים, יכולתם לקנות לפני שנה בעשירית המחיר. תמיד טענתי שאנשי הרחוב, אלו עם הרגליים על הקרקע, מבינים את המציאות יותר טוב מאנשי המגדלים. רדו לעם חברים.סגור
-
3.לתת השראה למהנדסים הטובים ביותר ב AIרונן 23/08/2021 00:05הגב לתגובה זו6 0כדי לגיים את המהנדסים הטובים בעולם בתחום ה AI יש צורך באתגרים בעלי המעוף וההשראה הגדולים ביותר. נהיגה אוטונומית, התמחות בסוללות מנועים חשמליים ועוד הם יכולות שנדרשות גם לרובוט אנושי וזה גם מלהיב את הדימיוןסגור
-
2.כח עסודה על מאדים שיקייםמשקיע 22/08/2021 23:16הגב לתגובה זו3 0את המושבה לפני שאנשים יגיעו אליהסגור
-
1.עננים שחורים ברקיעאנונימי 22/08/2021 20:48הגב לתגובה זו2 10מאסק יודע לזהות שהוא הולך להפסיד בקרב על המכונית החשמלית ולכן עושה טויסט לכיוון הרובוט האנושי.בתחרות של גדולים מאסק יוצא קטן. ענקיות הרכב נכנסו לקרב מהר משטסלה הספיקה לתפוס נתח שוק ועם כל רבעון שעובר מספר המכוניות החשמליות שאינן טסלה יהיה גבוה בטור הנדסי לעומתה.בקיצור 1100 לא יהיה בשנה הקרובה אולי 110 נראה יותר הגיוניסגור
- טען עוד
-
היתרון הטכנולוגי של טסלה רק הולך וגדלאביהו 23/08/2021 14:14הגב לתגובה זו6 0החברות האחרות חשבו שפשוט ליצר מכונית חשמלית, אבל התברר להן שטסלה זה לא מכונית רגילה. כל דגם חדש שהן מוציאות לשוק לא מצליח להתקרב לביצועים של טסלה משנת 2013. ובינתיים טסלה התקדמה כבר ל2021.סגור