טיב טעם: המכירות ירדו 4.5% לכ-390 מ' ש'; עם זאת הרווח עלה בכ-17%

רשת קמעונאות המזון רשמה רווח ברבעון השני של כ-18 מ' ש'. סגירת פעילות הדגים הטריים הביאה לשיפור ברווחיות אך לירידה במכירות. הפדיון למ"ר בחנויות הזהות ירד ב-2.7%. הרווחיות התפעולית עלתה מ-6.6% ל-7.2%
 | 
telegram

קמעונאית המזון טיב טעם -0.09% טיב טעם 659.4 -0.09% טיב טעם בסיס:660 פתיחה:680 גבוה:680 נמוך:653.8 תמורה:439,377 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  מדווחת על ירידה של 6.7% במכירות החנויות הזהות ברבעון השני וירידה של 2.7% בפדיון למ"ר. למול אותה תקופה ב-2019 הפדיון למ"ר עלה ב-20.5%. הכנסות החברה בתקופת הדוח ירדו בכ-4.5% מכ-411 מיליון שקל ברבעון המקביל לכ-392 מיליון שקל כעת. הרווח התפעולי היה ברמה דומה והסתכם ב-28.4 מיליון שקל, כששיעורו מהמכר עלה מ-6.6% לפני שנה ל-7.2% עתה.

יוזכר כי כל הסקטור נהנה מהצטיידות יתר של הציבור בתקופה זו לפני שנה בצל הקורונה - וכי אצל טיב טעם הקפיצה בפדיון החנויות הזהות אז הייתה המשמעותית ביותר לעומת התקופה המקבילה של 2019. כך שלזכותה יאמר כי בהתחשב העלייה ההיא, גם הירידה עתה פחות קשה.

ברשת מסבירים כי השיפור בשולי הרווח נבע מאותן סיבות שכבר השפיעו על הרבעונים הקודמים - "סגירת פעילות הטריים שאופיינה בעלויות תפעוליות גבוהות, בד בבד עם התייעלות ובנייה מחדש של מגזר התעשיה והתאמת המבנה הארגוני לפעילות המגזר".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הירידה הגדולה מבין שני מגזרי הפעילות הייתה במכירות מגזר קמעונאות המזון (5.5%) שעמדו על 341.7 מיליון שקל ברבעון בהשוואה ל-361.8 מיליון שקל ברבעון השני של 2020. במגזר התעשייה ההכנסות הסתכמו בכ-80.8 מיליון שקל לעומת 83 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול מכירות פעילות הדגים הטריים אשתקד, שמאז כאמור הופסקה, מדובר דווקא בגידול של 10.1%. מה שקיזז חלקית את הירידה בהכנסות היה גידול ניכר, כך לפי החברה, בקטגוריות היין ואלכוהול ומוצרי בשר טרמי (נקניקים, פסטרמות וכו').

עוד במהלך התקופה מועדון הלקוחות גדל בכ-30% ביחס לאשתקד וכולל כ-403 אלף חברים. הרווח של טיב טעם ברבעון השני עלה בכ-16.6% ל-18.3 מיליון שקל לעומת 15.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד רבעוני בסך של כ-5.5 מיליון שקל.

חגי שלום, מנכ"ל טיב טעם ובעל השליטה: "אנו ממשיכים בשמירה על שיעור רווח תפעולי של כ- 7% שהוא מעל לממוצע בענף. המספרים אינם מותירים מקום לספק כי התוצאות בעיקרן, הינן תולדה של מהלכי עומק שנעשו בקבוצה, במישורים רחבים, ולא בהכרח נובעות ממשבר הקורונה. המשכנו להעמיק את מהלך הוזלת מחירים כדי לחזק את הכדאיות לקניה יומיומית ברשת".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות