"מעבר למכירות קטנועים נספק יכולות של טלמטיקס, ניהול ציים ועוד"
חברת בליץ 0% בליץ 331.4 0% בסיס:331.4 פתיחה:331.4 גבוה:331.4 נמוך:331.4 תמורה:994 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: המייצרת קטנועים חשמליים מדווחת על גידול בההכנסות במחצית הראשונה של השנה ב-3% לסך של 4.2 מיליון שקל. עקב הוצאות רישום למסחר בסך כ-30.5 מיליון שקל ההפסד התפעולי העמיק ל-33 מיליון שקל וכך ההפסד בתקופה קפץ מ-388 אלף שקל בתקופה המקבילה לכ-32.9 מיליון שקל כעת. בנטרול הוצאות הרישום למסחר מדובר בהפסד של 2.37 מיליון שקל. בראיון לביזפורטל מדבר סמנכ"ל הכספים יניב חבר על פעילות החברה ומנועי הצמיחה שלה.
העלייה בשורה העליונה מיוחסת לגידול של 21% בהכנסות משירותי תחזוקה ומכירת חלפים, שהסתכמו ב-1.86 מיליון שקל. בו בזמן, ההכנסות ממכירות הקטנועים דווקא ירדו ב-8% לסך של 2.3 מיליון שקל מרמה של 2.5 מיליון שקל שנה קודם לכן. ואולם חבר אומר לנו כי מבחינת מכירות כמותיות (עליהן החברה לא מדווחת) לא הייתה ירידה. למעשה, בתקופה נמכרו יותר אופנועים מהדגם החדש – שהוא זול יותר מזה שקדם לו ונמכר בתקופה המקבילה אשתקד. יודגש כי שני סעיפי ההכנסות תלויים זה בזה במידה – יותר קטנועים שתמכור היום משמעם יותר כאלה שידרשו תחזוקה או חלפים מחר.
הרווח הגולמי עלה בכמאתיים אלף שקל לכ-1.6 מיליון שקל. ה-EBITDA המתואם היה שלילי ברמה של 2.3 מיליון שקל למול רמה שלילית של 0.2 מיליון בחציון המקביל אשתקד. הוצאות המחקר והפיתוח עלו מכחצי מיליון שקל ל-2 מיליון והוצאות ההנהלה וכלליות עלו במיליון שקל לכ-1.8 מיליון, בשני הסעיפים מדובר בהגדלת כח האדם לקראת התרחבות לחו"ל.
הלקוח הגדול ביותר של בליץ הוא אלגד פיצה, זכיין של רשת דומינו'ס פיצה בישראל, שעושה שימוש בקטנועי בליץ עבור צי המשלוחים שלו. בתקופת הדוח הכנסות ממכירות הקטנועים ללקוח זה הסתכמו ב-1.5 מיליון שקל וההכנסות משירות ותחזוקה בכ-800 אלף שקל – יחדיו 55% מסך ההכנסות בתקופה. יותר מכפול משיעור המכירות בתקופה קודמת.
בליץ נכנס לבורסה לאחר מיזוג עם חברת ענבר גרופ. מנייתה של האחרונה זינקה בתחילת דצמבר אשתקד עם הפרסום על הסכם המיזוג. אחרי הזינוק ההוא ועד עתה עלתה המניה בכ-80% וכעת החברה נסחרת לפי שווי של 196 מיליון שקל. מתחילת החודש לעומת זאת ירדה בכ-15%.
בהקשר זה יוזכר כי בתחילת החודש בליץ דיווחה כי התגלתה תקלה בסוללות של הדגם X3000, ש-15% מהיחידות שמכרה החברה עד כה היו מדגם זה. נמצא כי בטמפרטורות חמות במיוחד, כפי שנצפו הקיץ בישראל, הסוללות התחממו יתר על המידה. החברה סיפקה ללקוחותיה מענה, בין היתר בדמות סוללות נוספות (בכל קטנוע ניתן להשמיש 3 סוללות), כדי שיחליפו ביניהם עוד טרם התחממות היתר. המענה האופטימלי ללקוחות עתיד להיות מסופק ברבעון האחרון של השנה.
"אנחנו נמצאים דיונים עם הספק על ההתקשרות והאחריות", משיב חבר לשאלתנו האם אותו מענה גרר הוצאות נוספות מהחברה שייתכן ונגלה בדוחות הבאים. גם בדוחות מנמקים בבליץ את התקלה בבעיה אצל הספק ועל כך מסביר חבר כי "יש עניין של אחריות ספק, ויש בדיקות שהחברה מבצעת שהן בדיקות רקע מסודרות – וכאן הייתה חריגה מצד הספק מהבדיקות שסוכמו. תמיד כשפורקים סוללה היא מתחממת. באופן טכני, בין האנודה והקטודה ישנו האלקטרוליט, שהוא החומר הכימי שמסייע בהולכה. אנחנו חושבים לעבוד על מתאר שיהיה שונה עבור סוללות שנספק ללקוחות באזורים עם טמפרטורות קיצוניות – כמו בקיץ הישראלי".
למה בכלל אחרי ה"פשלה" הזאת שלא תתנתקו מאותו ספק?
"הוא נחשב לאחד הספקים הטובים בעולם. הטכנולוגיה שלנו נמצאת בקדמת הבמה. מעטות החברות שנותנות ניצולת אנרגטית כפי שאנחנו מצליחים לתת בעזרתו".
דיווחתם על פיילוט הוכחת היתכנות עם רשת מזון מהיר בבלגיה והולנד שיש לה 3,000 סניפים ב-10 מדינות. איפה הדברים עומדים?
"הקטנועים שלנו נפרשו אצל מספר רשתות בינלאומיות שאת חלקם אנשים מכירים אך לא נוכל לחשוף. זה עתה המנכ"ל שלנו רפאל המריא לבלגיה להמשיך שיחות. בינתיים אנחנו מקבלים פידבקים ומקווים עד סוף השנה לקבל הזמנות ראשונות מאירופה. בהשוואה לפוטנציאל בישראל, באירופה ללקוחות שעליהם אנחנו מסתכלים יש ציים מסיביים הרבה יותר. הרעיון שלנו, מעבר לקטנועים לספק יכולות של טלמטיקס, ניהול ציים ועוד. כלומר, השאיפה היא להפוך את כל הצי למחובר ואפילו בהמשך להתממשק לפלטפורמה של הלקוח עצמו".
למה הכוונה? כרגע אתם מוכרים קטנועים, טלמטיקס, ניהול ציים – זה כבר אומר תכנה שתגיד מי פנוי איפה, מה מצב הסוללות, נתונים על הנהיגה עצמה. אין לכם דבר כזה כרגע.
"יהיה גם מרכיב כזה, וגם בעזרתו, לצד ההכנסות הקיימות משירותים ותחזוקה, נעשה יותר שיפטינג למודל של הכנסות חוזרות. את זה ניישם בעיקר בחו"ל, ואכן אנחנו עובדים על הפרישה שלנו באירופה ובאפריקה ואדגיש שבליץ לא מכוונת להתחרות עם הונדה על עיצוב האופנוע. גם באירופה ובמדינות הכי מתפתחות, מדהים לגלות שיש עסקים, שכיוון שהם לא גדולים, היצרנים הגדולים בתחומנו לא מסתכלים עליהם. לעומת זאת בשבילנו מדובר בפלח שוק מעניין".
איזה עוד שירות תוכלו לספק ללקוחות באותו "באנדל" עליו אתה מדבר?
"למשל נוכל לנצל לטובתנו ארביטראז' בעלויות הביטוח וכך להוזיל גם להם עלויות. בארץ אם אני רוצה להחליף לאופנוע את הביטוח אין לי אפשרות לעשות את זה כי אני תלוי ב'פול' ולא יכול לקבל פוליסה פרטית. בחו"ל יש אפשרות כזאת. כבר במהלך החציון עליון דיווחנו הראינו שבמספר אפיקים בליץ שינתה את פניה לעומת החציון המקביל ב-2020. נכנסנו לתחום ההשכרה והליסינג כדי לומר ללקוחות 'תראה שזה עובד ואז אם תרצה תקנה', כדי להוריד חסמי מכירה.
"בהמשך להתפרשות לחו"ל, גם בסינגפור יש סימנים מעודדים. צריך לזכור ששם אין אופנועים חשמליים כי הרגולציה לא מאפשרת וגם רכב חשמלי זה דבר שהוא בתהליכי בחיני. למרות על זאת, הודות לשותף מקומי אנחנו נמצאים במקום יותר מעניין שם ומצפים לראות הזמנות בעתיד – זה לא יהיה לפני הרבעון השני של 2022".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
4.תהייה: מדוע סינגפור לא מאפשרת קטנועים חשמליים? (ל"ת)dw 29/08/2021 15:32הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.מנכל שמדבר שטויות זה הכי גרועלירן 29/08/2021 05:40הגב לתגובה זו0 0לא מאמין לו בכללסגור
-
2.בקיצור בלה בלה בלהאנונימי 29/08/2021 02:08הגב לתגובה זו0 0לא מאמין בהםסגור
-
1.פשוט קשקשן (ל"ת)תמיר 28/08/2021 21:07הגב לתגובה זו0 0סגור