תחפשו אותה: אפל מצפה לאפסייד משמעותי מפרסום וחיפוש מקוון

אנליסטים בשוק צופים שההכנסות מפרסום יכולות לגדול פי 10 ולהגיע ל-20 מיליארד דולר ב-2025 ולהוות 9% מהרווח למניה, כשבתחום החיפושים החברה מעמיקה את שיתוף הפעולה שלה עם גוגל
 | 
telegram

אוטוטו זה קורה ואפל (AAPL) כבר תגיע לשווי שוק של 2.5 טריליון דולר, כשקרוב לוודאי נראה אותה פוגעת ביעד בהשקת דגם האייפון החדש. אבל מסתבר שלחברה העצומה הזו יש עוד לא מעט פוטנציאל לאפסייד, שחורג ממקורות ההכנסה המסורתיים של החברה. כלומר, אפל רוצה להגדיל את ההכנסות שלה מפרסום ויכולה להגדיל את ההכנסות הללו פי 10 ב-4 שנים, מ-2 מיליארד דולר בשנה הפיסקאלית הנוכחית, ל-20 מיליארד בשנה הפיסקלית של 2025.

הסיבה שהאנליסטים שוריים בעיקרה נובעת מחוסם המעקב ששמה אפל במכשיריה, שמאפשר למשתמשים למנוע מחברות מסחריות לעקוב אחריהן. אבל המכשיר הזה מאפשר לאפל לפרסם בתוך הפלטפורמות שלה, מבלי לפגוע בפרטיות המשתמשים.

האנליסט עמית דריאנני מאוורקור, שבחן את הכנסות החברה, אומר כי היא יכולה להגיע לשיעורי הצמיחה של אמזון (AMZN), שהגדילה את ההכנסות שלה מפרסום מ-3 מיליארד דולר ל-20 מיליארד ב-4 שנים בסך הכול. "ההכנסות של אפל מפרסום ב-2025 יכולות להוות עד 9% מהרווח למניה", כתב דריאנני.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

"עסקי הפרסום של אפל נותר נכס בתת הערכה ויכול להוות מנוף לאפסייד, כשהם יוכלו להבטיח שהפרטיות של הצרכן תישמר, אבל גם להרחיב את המכאניזמים למונטיזציה", הוסיף.

גם האנליסט טוני סאקונאגי מברנשטיין צופה כי החברה תוכל להכניס בין 7 ל-10 מיליארד דולר מפרסום עד 2024. הוא מציין שהוספת מודעות בחיפושים בסין והכנסת באנרים לחנות האפליקציות של אפל, יהוו את הזרז המרכזי. סאקונאגי מתייחס לשיתוף הפעולה הגובר של אפל עם גוגל (GOOG) בנושא חיפושים.

לחברות הסכם שבו גוגל משלמת כל שנה לאפל כדי להיות החיפוש ברירת המחדל במכשיריה של אפל. פרטי ההסכם הזה הם לוט בערפל והם כבר הובילו את משרד המשפטים האמריקאי לתבוע את גוגל אשתקד בטענה כי האחרונה מייצרת מונופוליזציה של תחום החיפוש.

סאקונגי מעריך כי גוגל שילמה לאפל כ-10 מיליארד דולר אשתקד בשביל הבלעדיות, כשהוא העלה את הערכה ב-25% מ-8 מיליארד דולר לפני כן ויכול להגיע ל-15 מיליארד דולר השנה. השורה הזו תהווה 9% מכל הרווח התפעולי של אפל, כש-39% מכל רכש הטראפיק של גוגל יזרום לאפל. בשנה הבאה הסכום הזה כבר אמור להגיע ל-20 מיליארד וזה עלול להוביל לכך שגוגל תעשה חשבון נפש בנושא.

בתוך כך, על רקע הביקורות והתביעות נגד העמלה על סך 30% שגובה אפל מאפליקציות בחנות שלה, החברה הודיעה כי תפחית ל-15% את העמלה למוציאי לאור של חדשות, אם יסכימו להעביר את התוכן שלהן לאפליקציית החדשות של אפל, שלה 125 מיליון משתמשים פעילים בחודש.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות