איך הראל מספקת שירות גרוע ומצליחה להיות חברת הביטוח המובילה בישראל?

בכל המדדים של רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון - הראל תופסת את המקומות האחרונים, אחרי שורה ארוכה של חברות ביטוח; ועדיין, הראל היא החברה הצומחת והבולטת בתחומי הביטוח בשנים האחרונות והיא גם הרווחית ביותר - איך זה מסתדר? האם הישראלים מזוכיסטים?   

 | 

כבר שנים חברת הביטוח הראל  הראל השקעות -1.2% הראל השקעות 4,200 -1.2% הראל השקעות בסיס:4,251 פתיחה:4,231 גבוה:4,234 נמוך:4,136 תמורה:10,997,303 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  מפמפמת בכל מדיה אפשרית את הסיסמה "אולי יש לך ביטוח, אבל אין לך הראל". אכן, סיסמה קליטה שככל הנראה עושה את העבודה. אנשים מצטרפים אליה ומשלמים לה בכל חודש לא מעט כסף כדי להיות מכוסים מבחינה ביטוחית במקרה הצורך.

אבל מסתבר שהראל פשוט לא נמצאת שם בזמן אמת בשביל המבוטחים שלה, כך לפחות על פי נתוני רשות שוק ההון, ביטוח וחסכון. די מדהים לראות את הטבלה שפרסמה הרשות - הראל 'כובשת' כמעט בכל סוגי הביטוח את המקום האחרון והבלתי מכובד בעליל, גם כאשר היא לא המקום האחרון - היא ממוקמת לקראת הסוף. אז לפני שאתם עושים ביטוח, תזכרו - אתם צריכים גם לקבל שירות אם וכאשר תצטרכו להפעיל את הביטוח - הראל לא חזקה בשירות. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מדד הרשות מורכב קודם כל כמובן מתשלום תביעות - 40%, מה אחוז התביעות שאושרו ומהירות הטיפול. זה כנראה הדבר הכי חשוב בפוליסת הביטוח שלכם - אתם רוצים שבזמן אמת לא יטרטרו אתכם ושישלמו לכם בזמן בלי לעשות בעיות. אז מסתבר שיש גופים שמטרטרים אתכם, מעכבים אתכם. הראל אחת מהם. 

30% נוספים מהציון מוגדרים ע"י שביעות רצון של הלקוחות והמלצה, תלונות הציבור מקבל משקל של 15%, זמן המענה הטלפוני 10%, וכלים דיגיטליים 5%  (נראה לנו שהמשקל הזה צריך לעלות בהמשך).

צריך לומר - הראל, שבשליטת משפחת המבורגר, כן משלמת ללקוחות באחוזים דומים לחברות ביטוח גדולות אחרות (אם כי לרוב פחות מהממוצע) , אבל זמני הטיפול ארוכים מאוד והמענה הטלפוני של הראל מקבל ציון שאי אפשר לקרוא לו בשום שם אחר חוץ מ-מתחת לכל ביקורת.

כך זה נראה בפועל:
בביטוח רכב (חובה) הראל אמנם משלמת כמעט את כל התביעות - אבל לאט מאוד באופן יחסי לכל החברות האחרות. גם המענה הטלפוני קיבל דירוג גרוע, וגם הטיפול בלקוחות. גם בביטוח צד ג' הראל אולי משלמת ואפילו מהירות התגובה יחסית בסדר (מה שמעלה אותה במקרה הזה מתחתית הטבלה) אבל הטיפול בלקוחות וזמן המענה הטלפוני - גרועים. בביטוח דירה הראל ממוקמת די למה עם שיעור תשלום יחסית נמוך וזמן מענה טלפוני - גרוע.

הצד השני של המטבע הוא היכולת של החברה להציג רווחים גדולים באופן יחסי לשאר חברות הביטוח. מבחינת בעלי המניות יש כאן ערך (לפחות כל עוד הציבור ימשיך לא לשים לב שהוא קונה את הביטוח עם השירות הגרוע ביותר בשוק) אבל מבחינת הציבור שמשלם - זו כמובן לא ממש הצלחה.

למעשה זה אולי הולך ביחד. הראל חוסכת על שירות, מקשה על תביעות נגדה וכך בעצם מקטינה הוצאות ומעלה רווחים. אולי זה סוד הרווחים של החברה, אולי זו אסטרטגיה, אחרי הכל זה נמשך כבר כמה שנים טובות.  

ועדיין זה מפתיע - איך הישראלים נוהרים להראל אם הם יודעים שהשירות שלה לא טוב? הסיבה יכולה להיות בחוסר מודעות וגם בעובדה פשוטה שמי שמניע את שוק הביטוח הם לא הלקוחות, לא הצרכנים הסופיים, אלא סוכני הביטוח - מולם כנראה הראל מתנהלת מצוין, להם היא נותנת שירות מעולה וגם עמלה שמנה. 

מעבר לכך, חשוב להדגיש, הראל אומנם אחרונה בדירוג, אבל חברות הביטוח המובילות האחרות, גם לא ממש כוכבות בשירות. הם מספקות שירות בינוני, כך שרמת השירות בכלל של חברות הביטוח הגדולות נמוכה. זו אולי הסיבה שחברות הדיגיטל מצליחות - השירות שלהם מצוין.   

המספרים של הראל
ברבעון הקודם הראל רשמה קיטון של 6.8% בהכנסות מפרמיות, אך דיווחה על מעבר להכנסות כוללות של 6.77 מיליארד שקל, ומעבר לרווח של 255 מיליון שקל. התשואה להון במונחים שנתיים עמדה על 13%. הקבוצה מנהלת כספים בהיקף של 301 מיליארד שקל.

חברת הראל סירבה להגיב לדירוג הגרוע שקיבלה. אז אם נשתמש במילים של הראל עצמה אפשר לומר כך: אולי יש לך ביטוח הראל - אבל לא בטוח שיש לך שירות.

תגובות לכתבה(47):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 46.
    שירות גרוע ביותר
    נוי 28/08/2024 16:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    35 דקות על הקו כבר כמה ימים ואין מענה...שמים מוזיקה עם הודעות ובזה זה מסתיים עד שאני מתייאשת ומנתקת ..הבנתי שיש בעיה ולכן , רציתי לראות ביקורת, ואין ספק שהביקורות נכונות...שירות גרוע.
    סגור
  • 45.
    מופתעת
    מרים 11/07/2024 21:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מבוטחת בהראל שנים רבות, דרך חברת הייטק ואחר כך דרך הסתדרות המורים. השרות יעיל ומהיר.
    סגור
  • 44.
    הראל חברת ביטוח שגונבת את לקוחותיה בהתמדה
    גיל 30/04/2023 18:12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ״בשביל השקט הנפשי שלך״ אל תתקרבו לעולם לחברה הזו ולעולם לעולם לא במסלול של השקעה או מניות הם ירוקנו אותכם
    סגור
  • 43.
    מתעללים במבוטחים שומר נפשו ירחק (ל"ת)
    השם ירחם 17/01/2023 09:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 42.
    לא רצו לשלם לי על מזוודה שלא הגיעה
    ורד 20/04/2022 13:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רכשתי ביטוח נסיעות לחו״ל ע״י נציגה שלהם ולא רצו לשלם לי על מזוודה שהגיעה רק אחרי 4 ימים שאני בחו״ל. שיתביישו להם. בושה וחרפה לכזאת חברה. שקרנים ולא אמינים.
    סגור
  • טען עוד
  • 41.
    בהחלט מעורר מחשבה (ל"ת)
    הקורא 07/09/2021 14:49
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 40.
    להראל יש שירות מצויין בעיקר במחלקת Vip
    מיכל 01/09/2021 17:44
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ממש לא מסכימה, אני לקוחה של הראל במחלקת Vip ומקבלת שירות מעולה מהיר ומקצועי!
    סגור
  • 39.
    כתבה לא ממש רצינית
    צחי 31/08/2021 20:58
    הגב לתגובה זו
    1 3
    הסוכן פועל לטובת הלקוח, במרבית המקרים העמלה דומה מאוד כך שאין לזה השפעה.
    סגור
  • 38.
    באמת יש להם שירות גרוע (ל"ת)
    פ 31/08/2021 20:09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 37.
    מצטער על הרגע שבטחתי את עצמי בהראל
    אני 31/08/2021 17:28
    הגב לתגובה זו
    4 1
    השנה אובחנתי בסרטן מסוג לימפומה, הראל מיררו את חיי עוד יותר, למזלי קופת החולים בה אני מבוטח החליטו לאפשר לי את הבדיקות. מי שצריך להתבייש הם עובדי הראל, שמים יד אחת עם מדיניות החברה, אני בן אדם קטן שאינו מבין בהליכים משפטיים ועו''ד , הראל מנצלים זאת, ומנסים להתחמק מכל אחראיות, או להעריך את מתן התשובה כך שלא תהיה לך ברירה ותעשה את הבדיקות הדחופות דרך קופת החולים, בכך חוסכות כסף, אינני מבין מדוע קופות החולים לא תובעות את הראל באופן כוללני, כי אם מצאתי רופא פרטי שעושה את בדיקה הדרושה מעכשיו לעכשיו באופן פרטי, הראל יעשו הכל שאישור לבקשה יגיעו לאחר זמן רב, כך שכבר עשית את הפעולה כגון ביופסיה בקופת החולים. אין לחברה הזו זכות קיום, לאחר שאבריא אעשה הכל שחברה זו תשלם על עוגמת הנפש שהיא גורמת, כמובן גם המשפחה שהראל בבעלותה
    סגור
  • 36.
    להראל יש שירות מעולה שלא רואה אף חברה אחרת
    המשיב 31/08/2021 15:23
    הגב לתגובה זו
    2 4
    משהו מוטה בדירוג, להראל שירות פנטסטי בווטסאפ, באינטרנט ובטלפון. נשמע שאני שתול אבל באמת אני לקוח רגיל שחווה הרבה חברות והם הכי טובים בארץ בפער.
    סגור
  • 35.
    ביטוח נסיעות וחילוץ. כאילו לא עשיתי ביטוח
    אבא 31/08/2021 13:03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כשהבן שלי נפצע בסין, פשוט לא קיבלתי שירות מהראל. נחזור אליך. למזלי עשיתי ביטוח לילד בחברה נוספת .
    סגור
  • 34.
    אין עשן בלי אש
    שאול 31/08/2021 11:06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    דופקים את הלקוחות ועל גבם עושים רווחים מעל הנורמליים .
    סגור
  • 33.
    דווקא מהם קיבלתי את השירות הכי טוב
    משה 31/08/2021 06:54
    הגב לתגובה זו
    2 2
    ובחנתי אותם בשבע עיניים. בסוף הם בסדר למי שיודע להתעסק באינטרנט.
    סגור
  • 32.
    הראל-המשל
    חלמסקי לאוניד 31/08/2021 00:02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מוטב שבמקום מדדים ודירוגים יסביר האוצר כיצד הרס את ביטוח בריאות,סיעוד ותאונות אישיות בישראל.כמו כן יפרסם כמה סוכנים ללא רשיון השיב אחרי סורג ובריח.
    סגור
  • 31.
    הראל ומדדים
    חלמסקי לאוניד 31/08/2021 00:00
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אין כל ערך לדירוגים אלו. עובד עם הראל שנים כמו עם חברות אחרות. שרות בין הטובים ,שיש.
    סגור
  • 30.
    נותנים שלא משקפים את מה שחשוב באמת
    אנונימי 30/08/2021 21:02
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אם בוחנים את אופן תשלום התביעות ומהירות התשלום הראל ממוקמת במקום גבוה מאוד
    סגור
  • 29.
    יש לה הסכם עם חבר משרתי הקבע
    דלי 30/08/2021 18:50
    הגב לתגובה זו
    2 0
    להראל יש הסכם עם חבר משרתי הקבע ואירגון גמלאי צהל. לכן ממש לא מזיז להם כל הטעויות שהם עושים בהפקדות לקהל ולגמל. ממש לא אכפת להם מה התשואות של כל ההשקעות אצלם.
    סגור
  • 28.
    בושה!
    כתבה ממומנת 30/08/2021 18:20
    הגב לתגובה זו
    3 1
    כל מקרה הוא לגופו, וכל תביעה על כל גווניה מורכבת מהמון משתנים. מדד השירות לוקה בחסר בהמון פרמטרים שנבדקים, מעבר לזה החברות הגדולות הן זו ששמות כסף לממן כתבה באתר שלכם שמקדם אינטטרסים של אינטרסנטים שרק מכפישים אחרים ולא מסתכלים על הדבשת של עצמם. בסופו של דבר, להראל יש את הניסיון , הקשרים והעוצמה שבגללה ישראלים רבים נותנים מבטחם בה.
    סגור
  • 27.
    הראל מתמחה במשלים שב"ן ופוליסות חיסכון מוצרים מנצחים. (ל"ת)
    מיקי 30/08/2021 15:41
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 26.
    הראל זכתה בצדק במקומות האחרונים. (ל"ת)
    לוי 30/08/2021 14:53
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 25.
    שטויות! היו לי הרבה ביטוחים ברוב חברות הביטוח!
    מבוטחת 30/08/2021 14:51
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בפער! שירות, מחיר ומקצועיות כל מה שמול הראל מוביל. תמיד עונים ומטפלים מהר. כנראה הסקר כאן לא מלא
    סגור
  • 24.
    שירות רע זה עדיין תיאור טוב להראל
    זיו 30/08/2021 14:46
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ביקשתי לפדות סכות מתכנית חסכון, משהו שאמור לקחת בערך 10ימים. אחרי חודש וחצי הכסף הגיע. חודש וחצי!!! כששאלתי למה זה השירות ולמה זה קורה, ענו לי מצטערים הייתה תקלה. בקיצור אני כבר לא שם. אז אולי יש לך ביטוח -אבל עדיף שזה לא יהיה בהראל !
    סגור
  • 23.
    הם פשוט זולים בכמה שקלים מהאחרים אז אנחנו בידי הסוכנים (ל"ת)
    דוד 30/08/2021 14:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 22.
    חברה של רמאים
    אובייקטיבי 30/08/2021 13:11
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אני מתפלא על הכותרת שלכם "איך הראל מספקת שירות גרוע וממשיכה להיות המובילה" נו באמת כמו כל מונופול (ויש להם את זה במיוחד בביטוח שיניים) והרבה קומבינות עם ועדי עובדים מושחתים ובעיקר חזקים בלקחת חלשים בלתת איך הם לא יהיו רווחיים??????????? שתוקם ועדת חקירה ןתחקור א כל התביעותת שהןגשו להראל ומה היה המשוב בושה וחרפה
    סגור
  • 21.
    גנבים
    אלירן 30/08/2021 13:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הנה אני אומר ביטוח הראל ם גנבים וסחוטים את הלקוחות- הם חזקים בחיזור ובאימרה המטומטת שלהם"אול יש לך ביטוח אבל אין לך הראל"...אתם קוראים לעצמכם ביטוח? קמצנים ומרמים את הלקוחות חזקים בלקחת חלשים בלתת הוצאתי דיבה? תתבעו אותי
    סגור
  • 20.
    י
    י 30/08/2021 12:43
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כנראה השרות לא כזה גרוע בכל זאת כולה סקר אחד
    סגור
  • 19.
    הסוד--שימור לקוחות. (ל"ת)
    ARTICK19 30/08/2021 11:53
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 18.
    שירות גרוע , ואי אפשר לעבור חברה אם יש ביטוח מנהלים תוד
    יובל 30/08/2021 11:46
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לביבי וועדת בכר הרסו לכולנו את הפנסיות.
    סגור
  • 17.
    ככה זה שהרשות עושה סקר...למישהו זה נראה נכון ?
    אבי 30/08/2021 11:23
    הגב לתגובה זו
    6 1
    כסוכן ביטוח שעובד מול כל החברות אני יכול להעיד וכמוני קולגות רבים שזה לא נכון...ככה זה שאלגוריתמים מבצעים סקר כנראה . הרשות והממונה על הביטוח פשטו רגל ,הם מציפים אותנו בנתונים שגויים
    סגור
  • 16.
    יש כאן סתירה
    אנונימי 30/08/2021 11:05
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מצד אחד טובה עם הסוכנים שהם המתווכים מול הלקוחות ומצד שני לא טובה עם הלקוחות? הקשר מול חברת הראל הוא תמיד באמצעות סוכן ולא משנה איזה ביטוח. להבדיל מחברות כמו ביטוח ישיר/we sure . לא ברור אקיצר..
    סגור
  • 15.
    בלוף חברות הביטוח/כיסוי תחת
    מסעוד 30/08/2021 10:58
    הגב לתגובה זו
    4 0
    השיטה של החברות פשוטה בדרך כלל. כלל ראשוו לא מגיע לך. כלל שני תתבע כלל שלישי בסוף נתפשר אחרי שנוציא לך את הנשמה.מסקנה הם תמיד מרוויחים.פתרון לסוגיה : לחברת הביטוח מומחים שיודעים בדיוק מתי מגיע ומתי לא מגיע. כשמגיעים למשפט אחרי שהיברה משכה ומשכה ( לפעמים שנים) שהמדינה ובית המשפט מחליט על החברה לשלם. שיקנסו את החברה בכזה סכום שלא יהיה להם כדאי בעתיד למשוך.
    סגור
  • 14.
    תשובה
    חח 30/08/2021 10:52
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כי אנשים פחדנים, לא מבינים ולא..... אם רמה אישית של אנשים הייתה אחרת, השירות היה בהתאם!!!
    סגור
  • 13.
    הבעיה היא כנראה באופן המדידה ולא בהראל
    שי 30/08/2021 10:50
    הגב לתגובה זו
    5 1
    הראל בביטוחי בריאות ושירות זו החברה הכי טובה לעבוד איתה, בפער
    סגור
  • 12.
    חברה גרועה ומתעללת בלקוחותיה
    מבין 30/08/2021 10:48
    הגב לתגובה זו
    4 1
    יש להראל קומבינות עם ועדיםמושאר הלקוחות הפרטייםצסובלים בגדול. מי שחכם בורח
    סגור
  • 11.
    אולי מחוסר בררה..בקופת חולים כללית..ופסגות שמכרה להם
    אני 30/08/2021 10:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם לא באמת תלויים בנו אפילו לא בשורה התחתונה.
    סגור
  • 10.
    הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם וישלם (ל"ת)
    דויד יוסף 30/08/2021 10:46
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • מדויק (ל"ת)
    ... 28/08/2024 16:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    כי הם לא באמת נותנים שירות גרוע (ל"ת)
    אבירם 30/08/2021 10:45
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 8.
    ככה שיש מנהלים שיושבים בכיסא שלהם 20 שנה
    הצדיק 30/08/2021 10:24
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מנהלים ( הלא טובים ביחסי אנוש ) נשארים בכיסא שלהם והעובדים( הטובים ) מפוטרים על כול קושי שיש בשוק הביטוח .
    סגור
  • 7.
    שירות גרוע מאוד
    מיכל 30/08/2021 10:23
    הגב לתגובה זו
    4 3
    זה עוד מחמאה להגיד שרות גרוע אני מכירה הרבה מקרים שהראל פשוט שמה פס על המבוטחים והם נחמדים רק כשרוצים לצרף חדשים זה בכל התחומים ביטוח חיים ביטוח שיניים ביטוח לחול בכל המקרים הראל מוציאים את הנשמה וקמצנים ברמות הידעתם שבביטוח שיניים הם מונופול? הם מנצלים את העובדה שהם בלעדיים וההחזרים הכספיים ממש אפסיים אם הראל קוראת את מה שכתתבי ומוכנה ליצור איתי קשר אתן את המייל שלי בכיף אבל אני יודעת שכרגיל ישימו פס
    סגור
  • 6.
    גם בהשקעות הם על הפנים
    סוס 30/08/2021 10:02
    הגב לתגובה זו
    4 1
    מקום אחרון או לפני אחרון בכל ההשוואות. תקלה רצינית.
    סגור
  • 5.
    כי החברה הצליחה לבטח באמצעות קופח כללית בביטוח משלים וע (ל"ת)
    שמילו 30/08/2021 10:00
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 4.
    הערה אחת
    ירושלמית 30/08/2021 09:59
    הגב לתגובה זו
    3 0
    גנב נותר בתוארו זה כל זמן שהוא מצליח לגנוב מרכושו ואת דעתו של פלוני ואלמוני. ברגע בו הוא נתפס הוא מוכתם כפושע . ארגונים רבים בישראל עומדים במשוואה זו. ודאי בתחום הפיננסי.
    סגור
  • 3.
    כלום לעומת שירות הלקוחות של הפניקס הגרוע מכל
    אורן 30/08/2021 09:54
    הגב לתגובה זו
    5 1
    לא עונים\לא חוזרים,\לא מתפקדים
    סגור
  • 2.
    הראל פשוט לא מימנה את ה"כתבות".. (ל"ת)
    אנונימי 30/08/2021 09:53
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 1.
    הסוכנים מנתבים את הלקוחות
    חן 30/08/2021 09:48
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לחברה שמשלמת עמלות יותר גבוהות
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות