על בד: הכנסות יציבות של 380 מ' ש'; הרווח התפעולי ירד ב-40%
יצרנית הבדים הלא ארוגים על בד +0.45% על בד 2,007 +0.45% בסיס:1,998 פתיחה:1,998 גבוה:2,016 נמוך:1,965 תמורה:209,397 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מדווחת על עלייה קלה בהכנסות הרבעון השני של השנה, שהסתכמו ב-380 מיליון שקל מול כ-379 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי ירד בכ-40% לסך של 26.5 מיליון שקל מרמה קודמת של כ-44 מיליון שקל, ושוליו ירדו מ-12% ל-7%, גם בשל פגיעה ברווחיות הגולמית שירדה מ-26% ל-23%. מניית החברה יורדת ב-7% בשעה זו במסחר.
בשלוש המגזרים ההכנסות היו דומות לרבעון המקביל: החברה הכניסה 333 מיליון שקל ממגזר המגבונים (332 מיליון שקנה קודם לכן), 83.3 מיליון שקל ממגזר הבדים (83.5 מיליון בזמנו) ו-43.7 מיליון במגזר ההגיינה הנשית (טמפונים; 41 מיליון שקל אז).
למרות זאת, הרווח התפעולי במגזר המגבונים נחתך מ-38.2 מיליון שקל ל-12.1 מיליון, כשהקיטון נובע מהתייקרות הבדים ושאר חומרי הגלם יחד עם הקיטון במכירת מוצרי חיטוי (שרווחיותם גבוהה יותר), הסבירו בעל בד. בבדים הרווח התפעולי דווקא עלה מכ-8.3 מיליון שקל ל-11.2 הודות לייקור מחירי המכירה מצד על בד, השפעה שבחברה צופים שתתקזז עם המשך ההתייקרות במחירי סיבי הבד. ההפסד התפעולי בהגיינה הנשית הועמק מ-1.3 מיליון שקל לכ-2 מיליון, גם כאן עקב התייקרות מחירי הגלם וההובלה.
ה-EBITDA מפעילות נמשכת הסתכמה ב-48.6 מיליון שקל (13% מהמכר) מול 63.3 מיליון ברבעון המקביל (16%). הפסקת פעילות התחבושות ההגייניות לנשים, שמכירתה הושלמה בתחילת הרבעון השלישי של 2020, הביאה לצמצום ההפסד בה מ-3.8 מיליון שקל ל-60 אלף שקל בלבד (מסווג תחת הפסד מפעילות שהופסקה). כך, בשורה התחתונה רשמה החברה ברבעון השני של 2021 רווח של 10 מיליון שקל, לעומת 25 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד.
"למרות התמשכות מגיפת הקורונה, ניכרת ירידה בביקושים למגבוני חיטוי בהשוואה לשנת 2020. מגמה זו ניכרת במיוחד בשוק המגבונים בארה"ב גם כתוצאה מגידול משמעותי ביבוא מוצרי החיטוי הנ"ל מיצרנים שונים בעולם כולו", כותבים בעל בד. "הירידה בביקושים, במיוחד במוצרי החיטוי המופצים על ידי מפיץ בארה"ב, השפיעה לרעה על תוצאות הפעילות של חברת הבת בארה"ב וגרמה לגידול משמעותי במלאי בארה"ב המשפיע לרעה על תזרים המזומנים של החברה בתקופת הדוח. להערכת החברה, צפויה התאוששות בביקושים למוצרים אלו שתסייע במימוש המלאי הנ"ל בחודשים הקרובים".
תזרים המזומנים שנבע מפעילות שוטפת ברבעון השני הסתכם ב-20.2 מיליון שקל בהשוואה ל-59.4 מיליון שקל בזמנו. במחצית הראשונה כולה, נרשמה עליית ביתרת הלקוחות בסך של כ-49 מיליון שקל ועליה ביתרות המלאי בסך של כ-171 מיליון שקל - 101 מיליון מתוך הסכום הוא מלאי של החברה הנרכשת אופטימל קר (קראו כאן את הראיון עם מנכ"ל על בד דן מסיקה על הרכישה ופעילות החברה ברקע הקורונה).
עוד מסבירים בעל בד כי רק ביולי השלימה את רישום המוצרים של מותג מגבוני החיטוי שלה CLEANTIZE בקליפורניה, אחרי שקיבל בסוף ינואר אישור של ה-EPA (הסוכנות האמריקאית להגנת הסביבה) כי הוא יעיל בחיטוי משטחים נגד קורונה. העיכוב "פגע בשיווק חלק מהמוצרים אצל לקוחות מסוימים בארה"ב וגרם לגידול במלאי המוצרים בארה"ב".
בעל בד מזכירים כי במחצית אפריל המתחרה Quality First, יצרנית טמפונים ומוצרי היגיינה אחרים, הודיעה על הפסקת פעילותה בתחום הטמפונים. מיד לאחר הודעה זו על בד החלה במשא ומתן לאספקת טמפונים מצדה ללקוחותיה של Quality First ובינתיים התקשרה מולם אלה בהסכמים לאספקה בהיקף שנתי מוערך של כ-20 מיליון דולר החל מסוף שנת 2021.
דן מסיקה, מנכ"ל על בד מסר: "נקטנו צעדים לטובת יעילות ייצור גבוהה במפעלים ומינוף יכולות האינטגרציה האנכית שלנו. אנו צופים כי עם ההתאוששות בביקושים למוצרי החיטוי בחודשים הקרובים תוכל על בד להמשיך ולשפר את הרווחיות. ה-EBITDA הגבוה של על בד משקף גידול של 50% בהשוואה לזה ב-2019, טרום השפעות הקורונה, ומעיד יותר מכל על כוחה הפיננסי של החברה.
"ביולי השנה התקבלה החלטה בשוק האירופי לסימון מוצרי פלסטיק והוצבו יעדים למעבר לבדים ירוקים. על בד זיהתה מגמה זו, והשנה הודענו על השקעה בהקמת קו חדיש במפעל בדימונה לייצור בדים ללא סיבי פלסטיק. ברבעון השני של השנה הגענו להסכמות עם יצרן המכונה הגרמני ושכרנו חברת הנדסה שתלווה את בניית הקו. אנו מצפים כי תחילת ההרצה של קו ייצור זה תתאפשר כבר ביולי 2023. אנו מרוצים מאוד מקצב ההטמעה של פעילות החברה הספרדית אופטימל קר בפעילות הגלובאלית של על בד ומצפים להמשך תרומתה המשמעותית להכנסות ולרווחיות החברה בהמשך".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.חברה גרועה ביותרהיה צפוי 30/08/2021 23:32הגב לתגובה זו1 0ודוח על הפנים.סגור
-
חברה מעולה תקופה לא טובהישראל 31/08/2021 09:32הגב לתגובה זו0 1חברה מעולה תקופה לא טובה להחזיק ולהגדילסגור
-
2.המחיר היום פשוט חינםחברה מצויינת.ויחודית 30/08/2021 14:27הגב לתגובה זו4 1קונה קונה בחינם כל מה שמוכרים..נפגש בהמשך ...סגור
-
1.nמחירי ח"גמקלקל שמחות 30/08/2021 10:35הגב לתגובה זו2 2החברה, וחברה מתחרה, מודים שהם לא יכולים להעמיס את עליות מחירי חומרי הגלם על הלקוחות שלהם. זהו סימן רע מאוד לגבי התחרות בתחום ומיצובן של החברות הללו בשווקים הרלוונים. לא סימן טוב למשקיעים בחברהסגור