האם חברת סיילספורס תמשיך לצמוח והאם היא כדאית להשקעה?
מעטות החברות שמזוהות באופן מובהק כל כך עם תעשייה ומוצר, כמו ש- SALESFORCE +1.58% SALESFORCE 341.07 +1.58% סגירה:0 פתיחה:338.78 גבוה:341.28 נמוך:335.78 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מזוהה עם תחום ה-CRM. סיילספורס הוקמה בשנת 1999 על ידי צוות שכולל את מרק בניוף, פארקר האריס ו-2 מייסדים נוספים ומאז היא המובילה הבלתי מעורערת של שוק ה-CRM, עם נתח שוק של כ-20%, שרק גדל לאורך השנים. שני הראשונים נמצאים עד היום בתפקידים מרכזיים בחברה, כשבניוף הוא מנכ"ל החברה מאז הקמתה. בשנת 2004 הונפקה מניית סיילספורס בנאסד"ק וקיבלה כמובן את הטיקר המתבקש – CRM.
תחום ה-CRM, או ה-Client Relations Management, הוא תחום העוסק בפתרונות תוכנה שמטרתם מעקב וניהול קשרי של ארגונים עם לקוחות. בעוד שבתחילה יועד מוצר ה-CRM למחלקת המכירות, כיום יש מערכות CRM במחלקות אחרות בארגונים – שיווק, שירות, מסחר ואפילו IT. בנוסף, סיילספורס היא כיום חלוצה בפתרונות טכנולוגיים חדשניים בתחום, כמו למשל מערכת ה-Einstein, מערכת מבוססת בינה מלאכותית שמטרתה לספק לצוותי שיווק ומכירות תובנות אוטומטיות בהתבסס על ניתוח אינטראקציות עם לקוחות.
מערכות ה-CRM הן מערכות ליבה ארגוניות – הן מחוברות אוטומטית למערכות ליבה אחרות (BI, ERP, תשלומים ועוד) והטמעה שלהן בארגונים היא תהליך ארוך ויקר. זאת הסיבה שסיילספורס היא חברה שנהנית מאותו מושג חמקמק שמחפשות כל כך הרבה חברות SaaS, והוא "דביקות" (Stickiness).
תהליך בחירת מערכת CRM הוא לרוב תהליך ארוך ומדוקדק, בו משקיעות החברות מאמצים רבים, מתוך ידיעה שהחלפה תדירה של מערכות אלו עשויה לגרום לבזבוז משאבים מהותי, גם בגלל הצורך בבנייה מחודשת של אותן אינטגרציות אוטומטיות עם מערכות אחרות, וגם בגלל הצורך להכשיר מחדש חלק ניכר מעובדי הארגון. החברה לא מפרסמת רשמית את שיעור הנטישה של הלקוחות שלה (Churn Rate), אבל לפי הערכות הוא שיעור חד ספרתי נמוך-בינוני, מהנמוכים בתחום ה-SaaS ובכלל. החשיבות הגבוהה של מערכות ה-CRM באה לידי ביטוי גם בתשלום השנתי הממוצע של לקוח – לסיילספורס יש יותר מ-150 אלף לקוחות, כשהחוזה הממוצע נע סביב ה-150 אלף דולר לשנה.
טרק רקורד ארוך טווח של צמיחה
סיילספורס היא אחת מחברות התוכנה ה"טהורות" הגדולות בעולם, עם היקף מכירות צפוי של כ-26 מיליארד דולר השנה, שנייה רק למייקרוסופט בהיבט זה. מאז הקמתה מציגה סיילספורס צמיחה גבוהה בהכנסות, שנובעת ברובה המוחלט ממקורות אורגניים. ב-5 השנים האחרונות הציגה החברה צמיחה שנתית ממוצעת של 26% בהכנסות ושל 46% ב-EBITDA.
עם זאת, החברה ידועה בנכונות לבצע רכישות אסטרטגיות בסכומים גבוהים. בין השאר, החברה רכשה את Tableau ב-2019 תמורת 16 מיליארד דולר ואת Mulesoft ב-2018 תמורת 6.5 מיליארד דולר. הרכישה הגדולה אחרונה של החברה הייתה בתחילת השנה, כשרכשה את חברת Slack, שמספקת תוכנת מסרים פנים-ארגונית. הרכישה בוצעה לפי שווי של 28 מיליארד דולר, שמשקף ל-Slack מכפיל הכנסות עתידי של 25, מכפיל גבוה מאוד שהיה די חסר תקדים עד לרכישה זאת (מאז רכשה Zoom את Five9 במכפיל הכנסות דומה). הרכישה הושלמה בחודש יולי. כל אחת מהרכישות אפשרה לסיילספורס להרחיב את סט המוצרים שלה ולבצע Cross-Sell (מכירה של מוצרים חדשים ללקוחות קיימים), תוך כדי שימוש בבסיס הלקוחות העצום שלה.
מעבר לאקטיביות של החברה בתחום המיזוגים והרכישות, ייחוד נוסף שיש לסיילספורס הוא זרוע הון סיכון שלה. החברה מתחזקת קרן הון סיכון ענקית, בוודאי אחת הגדולות שמנוהלת על ידי תאגיד (CVC) והיא השקיעה בעבר בחברות ענק כמו Zoom, Snowflake, Docusign ועוד. בשנת 2021 הפיסקאלית, שהסתיימה בינואר השנה, החברה דיווחה על רווח של יותר מ-2 מיליארד דולר שמקורו מהשקעות ההון סיכון שלה.
לא מנייה זולה, אבל אף פעם לא הייתה כזאת
ברמה הפיננסית, סיילספורס מציגה ברבעונים האחרונים צמיחה של כ-20% בהכנסות, ביחד עם מרווח תפעולי מתואם של כ-20% ותזרים מזומנים ותזרים מזומנים פנוי ברמה דומה. החברה חווה האצה בתוצאות ברבעונים האחרונים, כשהתחזית לרבעון השלישי הפיסקאלי היא לצמיחה של 25% בהכנסות.
לאורך השנים ידעה סיילספורס להניב ערך יוצא דופן לבעלי המניות שלה - בעשור האחרון עלתה מניית החברה בכ-620%, לעומת כ-450% במדד הנאסד"ק וכ-250% ב-S&P500. מניית סיילספורס נסחרה מאז מעולם בפרמיה משמעותית על מכפילי השוק – בעשור האחרון מכפיל הרווח העתידי שלה נע בין 40-60.
גם כיום, היא אינה מנייה זולה אבסולוטית ונסחרת במכפיל רווח עתידי של 59 ובמכפיל EV/EBITDA עתידי של 34. עם זאת, בהשוואה לחברות תוכנה בעלות מאפיינים דומים (Adobe, Intuit ועוד), סיילספורס דווקא נסחרת בדיסקאונט די משמעותי. בהיבט זה חשוב להזכיר שבשל המדיניות האגרסיבית בגזרת המיזוגים והרכישות, כשלרוב החברות הנרכשות הן מאוד הפסדיות, סיילספורס מייצרת כיום רווחיות ותזרים מזומנים שנמוכים משל חברות דומות. במבט קדימה, יש סיבה טובה להעריך ששיעורי הרווחיות יזחלו כלפי מעלה ויתקרבו לאלו שמציגות חברות ברות השוואה.
בשורה התחתונה, סיילספורס היא המובילה הבלתי מעורערת של שוק תוכנות ה-CRM, תוכנות ליבה ארגוניות עם Stickiness גבוה במיוחד. למרות היותה מובילת השוק, החברה מעריכה כי גודל השוק הפוטנציאלי שלה (TAM) יגיע ל-175 מיליארד דולר ב-2025, עם קצב צמיחה שנתי ממוצע של 11%, כך שיש לה פוטנציאל צמיחה ניכר בתוך השווקים שבהם היא פעילה כיום. סיילספורס מובלת עד היום על ידי הצוות המייסד שלה והיא הוכיחה לאורך שנים את היכולת שלה לייצר צמיחה מתמשכת, ביחד עם רווחיות בריאה, תחת תנאי שוק ומאקרו שונים. מסיבות אלו, היא נראית אפשרות אטרקטיבית להשקעה.
הכותב הוא אנליסט טכנולוגיה במור השקעות. בהכנת הכתבה השתתף ניר צרפתי, סמנכ"ל מחקר במור השקעות
אין באמור כדי להוות תחליף לייעוץ השקעות בידי יועץ השקעות בעל רישיון עפ"י דין המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. החברה מחזיקה ו/או עשויה להחזיק ו/או למכור במסגרת פעילותה השוטפת, ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים של החברה הנסקרת, והיא עשויה לקיים קשרים עסקיים נרחבים ומגוונים עם החברה הנסקרת, למועד מסמך זה ו/או במועדים אחרים, הכל כמפורט לעיל ובין היתר משום כך ולאור האמור לעיל עשוי להיות לחברה ו/או נושאי המשרה שלה ו/או מנהליה ו/או עובדיה ו/או מי מטעמה עניין אישי בנכסים ו/או בחברות ו/או בניירות הערך המוזכרים בכתבה. אין בתשואות העבר כדי להבטיח תשואות דומות בעתיד.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
4.יתכן שהמניה שווה קניהסמי 24/09/2021 16:32הגב לתגובה זו4 0נראה שיש לחברה ולמניה להיכן לצמוח אפילו מעבר לתחזיותיה.סגור
-
3.מעדיף אותה כחלק מסל IGV (ל"ת)נחמן 24/09/2021 15:48הגב לתגובה זו2 0סגור
-
2.בנוסף לכך יש לסיילספורס מניות בלא מעט חברות סטארט-אפרות 24/09/2021 09:36הגב לתגובה זו2 0מוצלחות שיתגמלו אותה בעתידסגור
-
1.חברה מדהימה לחלוטיןמשקיע 23/09/2021 21:46הגב לתגובה זו2 0אני מניח שסיילספורס תעשה השנה את אותה הקפיצה שעשו יתר חברות הענק, כמו מיקרוסופט, גוגל וכו׳ בקרוב נראה את מחיר המניה קופץ מקצת מתחת ל- 300 לסביבות ה- 1000 דולרסגור