חוסר השקיפות של דיסני עלה לה ב-14 מיליארד ד' שגולחו משוויה

המנכ"ל רמז שבסטרימינג יתווספו כ-4 מ' מנויים ברבעון כשבשוק ציפו ל-10 מ' ומעלה. האנליסטים לא התרגשו אך המשקיעים תוהים איזה מנויים דיסני תפסיד, את אלה שמשלמים הרבה או מעט? בדוחות אין פילוח, וגם המנכ"ל לא התייחס לכך, ועל כן הבהלה

 | 
telegram

מנכ"ל WALT DISNEY +0.73% WALT DISNEY 115.56 +0.73% WALT DISNEY סגירה:0 פתיחה:114.11 גבוה:116.33 נמוך:113.6 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  (DIS) , בוב צ'אפק, אמר ששירות הסטרימינג של החברה יגייס מיליוני לקוחות ברבעון הנוכחי. עם כל הכבוד לששת הספרות אחרי הפסיק, השאלה היא כמה מיליונים. צ'אפק רמז שמדובר בכ-3-4 לכל היותר, ושומו שמיים – המשקיעים שלחו את המניה לירידה של 4.2% שלשום, מ-181.39 דולר ל-171.18 דולר. אתמול הוסיפה 1.45% וננעלה ב-173.65 דולר. בסדרי הגודל שלה, מדובר בגילוח של 14 מיליארד דולר מהשווי תוך יומיים בלבד. הכצעקתה?

אם לחזור לציטוט המדויק, אז צ'אפק אמר בכנס של בנק ההשקעות גולדמן זאקס כי התוספת למצבת המנויים תהיה בהיקף של מיליונים, אך חד-ספרתי ובטווח הנמוך. טכנית, זה אומר 1-5 מיליון איש. עוד הוסיף כי הולכות להיות "רוחות חזקות" בהקשר הזה בתוצאות הרבעון, וזאת ביחס להפתעה החיובית שסיפקה דיסני ברבעון האחרון עם תוספת נטו של 12.4 מיליון מנויים חדשים.

אלא שבשוק לא דנו אותה לכף זכות, ויותר נקטו בגישה של תם זמנו בטל קורבנו. דיסני נתנה בראש בדוחות הקודמים? לא משנה – האנליסטים ציפו לתוספת מנויים בטווח הנמוך או הבינוני שבין 10-20 מיליון. כלומר, 10-13 מיליון לערך, או 14-16 מיליון, והתחזית של צ'אפק איכזבה אותם.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בוודאי בשני הרבעונים האחרונים, הצמיחה של דיסני בשורה העליונה וכך גם בתחתונה אינה תלויה רק במספר המנויים החדשים, אלא יכולה להיות מושפעת גם מצפייה בתשלום נוסף מצד אלה בתכני פרימיום, שיטה שדיסני אימצה עם "קרואלה" ברבעון השני ו"האלמנה השחורה" בזה הנוכחי. עדיין, בטווח הארוך יותר, מספר המנויים הוא אכן הפקטור החשוב יותר, בטח ובטח מול התחרות הגואה. בסוף יוני, היו לדיסני+ 116 מיליון מנויים ברחבי העולם. כך למשל, אחרי ש NETFLIX +0.23% NETFLIX 899.53 +0.23% NETFLIX סגירה:0 פתיחה:895.55 גבוה:906 נמוך:893 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  (NFLX) הציגה ברבעון השני תוספת של 1.54 מיליון מנויים בלבד, המניה איבדה כ-3.3%.

בקרדיט סוויס, האנליסט דגלאס מיצ'לסטון הנמיך את צפי ההכנסות לרבעון הנוכחי ב-4 מיליון דולר וב-16 מיליון דולר לשנה כולה – אלו סכומים פחותים, שלא השפיעו על התחזית שלו לרווח למניה או על המלצת "תשואת היתר" ומחיר היעד – עדיין 218 דולר. את תגובת השוק הוא תופס כגדולה מדי, כשהוא מזכיר כי תנודות בתוצאות של טווח הזמנים הקצר משפיעים על המניה.

בגיי.פי מורגן, אלקסיה קוודראני כתבה ש"בהתחשב באופי הלא צפוי של הגידול במנויים, ובכך שההנהלה באופן כללי לא מספק תחזית לנתון הזה, צפוי שדיסני+ לא תמיד תקלע לתחזיות הקונצנזוס בשקוע רבעון אחרי רבעון". עדיין היא הוסיפה כי בבנק ההשקעות "נותרים מעודדים מאופק הצמיחה של דיסני+ ואיננו מודאגים מה'פספוס' הצנוע הזה של הציפיות". היא צופה שהרבעון הנוכחי יסתיים עם 119 מיליון מנויים, בעוד שקודם לכן דיברה על 125 מיליון. גם היא לא שינתה את תחזיות הרווח למניה, והותירה את ההמלצה בדרגת "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 220 דולר.

דיסני פועלת בטריטוריות שונות עם אסטרטגיות שונות (וגם לישראל היא צפויה להכנס השנה). בעוד שבארצות הברית למשל מנוי לדיסני+ אינו כולל את תכני Hulu או ESPN+ - פעילויות שגם הן בבעלותה של דיסני, באירופה ובקנדה תכני Hulu כן נכללים, בהודו השירות (דיסני+הוטסטאר) כולל גם תכני ספורט וכך גם באמריקה הלטינית עם "סטאר פלוס".

הבעיה היא שבדוחות החברה לא תמצאו פילוח מי מנוי לדיסני+, מי משלם על דיסני+הוטסטאר בהודו ומי באמריקה הלטינית מנוי לסטאר פלוס (שהושק ביוני ובדיסני אומרים כי בינתיים התוצאות נמוכות מהציפיות).

ולמה זה משנה? כי לא כל המנויים שווים הם. בעוד שמנוי לדיסני+ עולה 8 דולר בחודש בארצות הברית, הגרסה ההודית עולה 45 סנט בלבד. עם הכסף ששם משלמים, צריך לספק להם כאמור גם תכני ספורט, וזכויות השידור על המשחקים הבולטים בענפים השונים יכולות להגיע למאות מיליוני דולרים. בארצות הברית מנגד, גובים על כך דמי מנוי נפרדים ל-ESPN+.

לפי צ'אפק, ההאטה בקצב הגידול במנויים תגיע בעיקר מאותם שירותים זולים יותר באמריקה הלטינית ובהודו, בעוד שדיסני+ בשאר האזורים ימשיך לצמוח. מה שהטריד את המשקיעים הוא שהמנכ"ל לא נתן תחזית מפורטת יותר לגבי הצמיחה במנויים של דיסני+ עצמה – הדבר עשוי היה להפחית את הבהלה.

בהתייחס ליעד של 230-260 מיליון מנויים עד סוף 2024, הוא כן אמר שאין לצפות כי הגרף יהיה לינארי, ויתכנו עליות ומורדות בדרך – כמו הירידה הצפויה ברבעון הנוכחי בקצב הגיוסים. אגב, 30-40% מהיעד שהוזכר אמורים להיות מנויים דיסני+הוטסטאר בשוק ההודי.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות