וורבי פארקר קופצת ב-35% ביומה הראשון בוול סטריט
סטארט-אפ המשקפיים וורבי פארקר החל להיסחר היום בוול סטריט והמשקיעים רצים למניה שקופצת ב-35% למחיר של כ-54 דולר למניה. זה נותן לחברה שווי של יותר מ-6 מיליארד דולר. המניה נסחרת כעת בבורסה בניו יורק תחת הטיקר WRBY. החברה שהוקמה ב-2010 הובילה תנועה של מותגים שהשיקו באמצעות האינטרנט ועקפו את הדרך המסורתית לשוק הקמעונאי.
וורבי פארקר מצטרפת לשמות כמו רובלוקס, ספוטיפיי וקוינבייס שהפכו גם הן לציבוריות דרך רישום ישיר (Direct listing) במקום הנפקה ראשונית לציבור (IPO). ברישום ישיר, חברה אינה מגייסת הון חדש מהבנקים. במקום זאת, היא מציעה את מניותיה בבורסה, והמניות מתחילות להיסחר במחיר שנקבע באמצעות משא ומתן בין החברה למשקיעים.
המחיר שנקבע עמד על 40 דולר על סמך עסקאות קודמות בשוקים הפרטי, מה שהעניק לחברה שווי שוק של כ-4.5 מיליארד דולר. בסופו של דבר, המחיר שנרשם לציבור התבסס על ביקוש המשקיעים. מניות החברה נסחרו באפריל בין משקיעים פרטים במחיר של כ-24 דולר, כך על פי נתוני החברה.
כאשר נוסדה וורבי פארקר החברה שלחה ללקוחות משקפיים לנסות בבית ולשמור את מה שהם רוצים לקנות. החברה התרחבה על ידי פתיחת חנויות, דבר שעזר לאזן את ההוצאות הכבדות הכרוכות בשיווק מסחר אלקטרוני מאסיבי. בשנת 2019 השיקה קו של עדשות מגע יומיות.
"יש לנו פחות מ-1% מנתח השוק בקטגוריה הענקית הזו, ויש רוח גבית שמאפשרת לנו לצמוח בשורה העליונה והתחתונה בשנים הבאות", אמר דייב גלבוע, מייסד ומנכ"ל משותף. "יש כל כך הרבה הזדמנויות להגדיל את טביעת הרגל הפיזית שלנו אך גם להגדיל את היצע המסחר האלקטרוני שלנו", אמר.
בשנים האחרונות המכירות של וורבי פארקר גדלו אך גם ההפסדים. ההכנסות בשנת 2020 צמחו ב-6.2% ל-393.7 מיליון דולר מ-370.5 מיליון דולר בשנת 2019, כך על פי מסמכים שהוגשו לרשות לניירות ערך (SEC). אך בשנת 2020 הסתכם ההפסד הנקי ב-55.9 מיליון דולר. בחודשים האחרונים, וורבי פארקר עדיין שורפת כסף. היא הפסידה 7.3 מיליון דולר בחצי השנה הראשונה של השנה.
אחת ההשקעות הגדולות ביותר של יצרנית המשקפיים בשנים הקרובות תהיה בצמיחת החנויות הפיזיות. וורבי פארקר מקווה שהרווחים יגיעו בעקבות השינוי. למרות שהיא צופה שההכנסות ימשיכו לגדול, עדיין לא ידוע מתי זה ירד לשורה התחתונה.
החברה מתכננת לפתוח 30-35 חנויות חדשות עד סוף שנת 2021, ולהביא את מספר החנויות הכולל שלה לכ-155-160 מקומות. למרות שחנויותיה נסגרו באופן זמני במהלך הקורונה, וורבי פארקר נהנית מנוכחות דיגיטלית חזקה. צרכנים רבים עדיין קונים יותר באינטרנט. כ-50% ממכירות וורבי פארקר הגיעו מדיגיטל בששת החודשים הראשונים של השנה, לעומת 60% בשנה שעברה. "בסופו של דבר לא אכפת לנו היכן הלקוח מבצע עסקאות", אמר גלבוע. "אנחנו רק רוצים לוודא שיש להם את החוויה הטובה ביותר האפשרית".
וורבי פארקר גם מחפשת לצמוח בקטגוריות מעבר למשקפיים. בשנה שעברה כ-95% ממכירותיה היו משקפיים, בעוד 2% הגיעו מעדשות מגע, 1% מבדיקות עיניים ו-2% מאביזרי משקפיים. ניל בלומנטל, מייסד ומנכ"ל משותף, רואה את ההזדמנות להתמקד בקטגוריות אחרות.
"עדשות מגע הן 2% מהמכירות שלנו, אבל זה שוק של יותר מ-5 מיליארד דולר", אמר. "אותו דבר לגבי בדיקות עיניים. 1% מהמכירות שלנו, אבל זה גם שוק של 5 מיליארד דולר פלוס-הזדמנויות אדירות עבורנו בעתיד".
ברבעון השלישי שיסתיים ביום חמישי, וורבי פארקר מצפה להכנסות בטווח של 131-133 מיליון דולר, מה שמייצג גידול של 28%-26% מרמות 2020. בשנת הנוכחית היא צופה כי המכירות יסתכמו ב-532-537 מיליון דולר. בשנת הכספים 2022, מעריכים בחברה כי ההכנסות יעלו לפחות ב-25% ביחס לשנת 2021.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.מעניין אם המניה תרד ותתרסק 70%הסנגור של פחלון 30/09/2021 06:32הגב לתגובה זו0 0אצלנו הנפיקו את מניף והיא התרסקה יותר מ 30% מעניין אם יש נוכלים בארהב כמו בישראל מדינת המיסים והגנביםסגור
-
1.הפסדים כואבים ואשליותעוד בועה 30/09/2021 00:54הגב לתגובה זו0 0התחרות גדולה ורשתות נסגרות.סגור