"היי אבישי - איזה קרן השתלמות כדאית עכשיו?" - "הייתי הולך דווקא על אלטשולר"

קרנות ההשתלמות של אלטשולר בתחתית בעיקר בגלל המניות הסיניות; אבל אולי דווקא עכשיו הן עשויות להיות אטרקטיביות - למרות שכנראה גם ספטמבר יהיה לא קל
 | 

שואלים אותי כל הזמן במה להשקיע? מגיל צעיר הבנתי במניות. בתיכון, בזמן שחברים שלי הלכו למועדונים אני קראתי את עיתון גלובס וביקרתי אצל הנהלות של חברות. כן, ילדות קשה. אבל, זה השתלם. אני מכיר כבר מעל 30 שנה את כל המניות בבורסה, את המספרים שלהם, את הדוחות שלהם, את השווי, מכפיל הרווח, את ההנהלה. עשיתי כסף (תודה בעיקר למפולת של 2008-2009) והשתמשתי בו לרכישת ביזפורטל - אני מקווה שזאת תהיה ההשקעה הכי טובה שלי (EVER). בינתיים אני משלב עבודה עם הנאה ועדיין, מקבל בלי סוף שאלות - מה לעשות בכסף? 

אז החלטתי לענות על השאלות כאן, פעם בשבוע. יסלחו לי החברים והמשפחה (אל תדאגו, אשמור על דיסקרטיות), ובכלל - מזמין את כולם לשאול שאלות (avishai@bizportal.co.il) ואתחיל עם שאלות בנושא קרנות השתלמות. 

אז ככה, לפני שנה וחצי (בערך) שאלו אותי על קרן ההשתלמות של מור - "היי אבישי, כדאי לעבור לקרן ההשתלמות של מור?"  - "כן, למרות שהתשואות הטובות (מאוד) לא יחזרו - כשהם קטנים הם עושים תשואות טובות, אחרי שהם יגדלו יהיה קשה...". אמרתי וצדקתי.
והפעם שאלה בכיוון הפוך מחבר:

"מי לדעתך במומנטום כרגע"? "הייתי הולך דווקא על אלטשולר". 
כן, אני חושב שקרן ההשתלמות של אלטשולר דווקא עכשיו מעניינת,
ואסביר, רק לפני כן, כמה דגשים חשובים: אף אחד לא נביא. אף אחד לא יודע מה יהיה בעתיד. אני מוכן להגיד, להסביר, לטעון ולענות על השאלות. ובכלל - אנחנו בביזפורטל לא חוששים, לקחת צד - מקווים שהצלנו חלק מהמשקיעים מהנפקות הזבל ומהמניות המנופחות ועזרנו לכם לאתר מניות מוצלחות. אבל אנחנו גם טועים! תשפטו אותנו על בסיס הסטטיסטיקה. בינתיים היא טובה מאוד, נקווה שנמשיך כך, אבל אין בטוח. ואחרי ההקדמה הזו - נעבור לקרנות השתלמות.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בתחילת השנה כתבנו כאן על כך שמגע הקסם של גילעד אלטשולר נעלם. מאז, למרות פער ענק בצמרת לטובתו, אלטשולר איבד גובה. קרנות ההשתלמות שלו הידרדרו למקום האחרון מתחילת השנה והן רק בחמישייה הראשונה בשלוש שנים. מי שהסית את הכספים למקומות אחרים, הרוויח 4%-5% ויותר. הסיבה היא פשוטה: אלטשולר היה מוטה לחו"ל ובעיקר למניות הסיניות. יש חשש גדול בקשר לרגולציה על החברות הסיניות וזה מתבטא במסים נוספים ("תרומות") וקשיים בהתנהלות העסקית. בשורה התחתונה - הממשל הסיני מראה לחברות שהוא הבוס. זאת בעיה כי זה אומר שאין אולי משמעות לבעלי המניות, אבל כמו תמיד - זה לא שחור ולבן. לסינים יש אינטרס גדול להמשיך ולכבוש את העולם המערבי, והחברות שלהם עושות זאת יפה מאוד כך שהממשל לא ירצה באמת לסרס לגמרי את כוחן של החברות.

לדירוגי קרנות ההשתלמות
זה לא עניין טריוויאלי ואין לדעת איך זה יתגלגל, אבל אחרי המכות שהחברות חטפו, יש סיכוי לא קטן שייוצר שוב סטטוס קוו בין הממשל לחברות. ובכל מקרה - המניות הסיניות כיום הן מציאה מבחינה פונדמנטלית לעומת המתחרות האמריקאיות. מכפילי הרווח שלהן נמוכים בחצי ויותר לעומת ענקיות הטכנולוגיה. במילים אחרות, המחיר היחסי שלהן נוח, אז אם אלטשולר נשאר עם המניות האלו הן דווקא מעניינות יותר מהמניות האחרות (אגב, גם ספטמבר היה חלש אצל הסיניות כך שנראה שאלטשולר לא יככב גם בתשואות של ספטמבר).

זה ההסבר הנקודתי-הנוכחי, אבל יש הסבר עמוק יותר שנכון לטווח הארוך, וצריך לזכור - מניות הן השקעה לטווח ארוך. מי שמשקיע במניות לטווח קצר הוא מהמר, לא באמת משקיע. ההסבר העמוק יותר הוא התכנסות התשואה. יש בנצ'מרק של תשואת מניות - המדדים המובילים. מנהלי ההשקעות מנסים לעקוף את הבנצ'מרק הזה, לפעמים הם מצליחים, לפעמים לא. אבל כמו שאין דבר כזה מנהל השקעות שתמיד מנצח את כל האחרים, אין דבר כזה מנהל השקעות שתמיד אחרון. זה יכול להיות במשך תקופה מסוימת בגלל בחירה לא נכונה של אלוקציה, או מניות מסוימות, אבל לאורך זמן, התשואות די קרובות, למרות שפה ושם יש כוכבים שיודעים לייצר תשואה עודפת. 

במילים פשוטות - דווקא התשואות החלשות של אלטשולר בשנה האחרונה, מבטאים סיכוי טוב ככל הנראה שזה ישתפר בהמשך. בתיקים שלו, יש עדיין, מניות שאיבדו עשרות אחוזים ונסחרות נמוך. זה כמו לשאול מה עדיף - מניה שזינקה ב-100% או מניה שאיבדה 50%. המנתחים הטכניים יגידו לכם שהמניה שעלתה, הפונדמנטליים דווקא יתלהבו מהמניה שירדה. 

ועדיין - העברה מקרן השתלמות לקרן אחרת - היא סוג של הימור, אבל הימור לא גדול מדי. קרן מנייתית של גופים שונים לא אמורה לספק תשואה מאוד שונה מקרן לקרן. כשאתם מזהים שמנהל הקרן שלכם מאבד את זה, תשקלו לעזוב, אבל אם אתם רואים מנהל שכבר שנה לא מצליח בתשואות, אבל יש לו רזומה ארוך טווח טוב, אולי כדאי לעבור אליו.  יש סיכון, לא כזה גדול. 

ועוד מילה לסיום - השווקים עכשיו רועדים. לא בטוח שהרעידות האלו יימשכו, אולי זו תהיה מכה בכנף. יש קבוצה ענקית של מומחים ומשקיעים שטוענים ובינתיים צודקים שכל עוד הריבית אפסית, תשכחו מירידות, כי אין אלטרנטיבות. מצד שני, יש עדיין אזורים בשווקים שמנופחים מאוד. אז הכל יכול להיות רק חשוב לחזור על עיקרון השקעות שתמיד עבד - השקעה לאורך זמן במניות רווחית, מייצרת תשואה עודפת, גם אם בדרך יש נפילות ומשברים. עיקרון שני - אתם אף פעם לא יודעים מתי תגיע המפולת ומתי המניות יזנקו. אין לכם יכולת לתזמן את השוק. שני העקרונות האלו מצדיקים חיסכון במניות לטווח ארוך. השאלה - איך לחסוך?

קרן השתלמות היא חיסכון לטווח בינוני, אבל בפועל, מסתבר שרבים משתמשים בה כחיזוק לפנסיה בזכות הטבות המס הנהדרות - אין לכם מס על הרווחים בקרן, יש לכם הטבת מס בעת החיסכון-הפרשה השוטפת. אז אם אתם חוסכים לטווח ארוך - כדאי מניות ואם אתם מחפשים את המכשיר המתאים - כדאי קרנות השתלמות, רק לא בטוח שהמעסיקים שלכם יאהבו את הרעיון. 

תגובות לכתבה(85):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 51.
    המניות הסיניות מזנקות, עליבאבא ב-10%, נראה שאבישי צדק (ל"ת)
    איציק 07/10/2021 19:09
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 50.
    גם בספטמבר אלטשולר אחרון בפער עצום
    עודד 04/10/2021 08:15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כל חודש שעובר ולקוחות נשארים אצלם זה עוד ועוד נזק מצטבר
    סגור
  • 49.
    אלטשולר יחזור להיות בין הטובים עם ילין לפידות
    אלי 03/10/2021 09:05
    הגב לתגובה זו
    8 5
    כאשר בעל הבית הוא גם המנהל השקעות התשואות טובות יותר
    סגור
  • אבוד לאטשולר הוא גדול מדי. יישאר בתחתית טבלת התשואות
    קרן 04/10/2021 08:11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בגודל שלו הוא בהכרח יהיה בין גרוע לבינוני בתשואות
    סגור
  • 48.
    אבישי צודק, אבל התזמון לא עכשיו, עוד חודשיים - בדצמבר (ל"ת)
    מיקי 03/10/2021 08:47
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • טען עוד
  • 47.
    את הפאשלות שלכם. לא מפרסמים? (ל"ת)
    קיבל כסף מתחת לשולחן 02/10/2021 22:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 46.
    בלונג ראן - אין תחליף לאלטשולר שחם.
    הנריק 02/10/2021 20:22
    הגב לתגובה זו
    2 2
    .
    סגור
  • אלטשולר גרוע גם בלונג-ראן...
    קרן 04/10/2021 08:15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אתה נותן להם יותר מדי קרדיט על בסיס תשואות עבר כשהיו קטנים וזריזים. היום הם גדולים מדי על התחום וגם גדלו מהר מדי אז התיק לא בנוי טוב והם ימשיכו להיות בין בגרועים לבינוניים בתשואות גם בהסכתלות קדימה
    סגור
  • 45.
    אלטשולר הביתה (ל"ת)
    נגמר לאלטשולר הכוח 02/10/2021 16:49
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 44.
    אלטשולר זה מפלצת עם הרבה בלאגן
    לא במקרה הגוף הכי גדול נמצא במקום האחרון, הפ קולטי 02/10/2021 14:41
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לא במקרה הגוף הכי גדול נמצא במקום האחרון, הפ קולטים עכשיו מיליון לקוחות מפסגות, השאלה למה לשלם יותר מכולם על תשואה ככ גרועה ?
    סגור
  • 43.
    היי אבישי, מקווה שאתה רואה את זה
    קורא קבוע 02/10/2021 14:37
    הגב לתגובה זו
    8 1
    בשנים האחרונות הפך ביזפורטל ממעין מקומון כזה שאי אפשר לקחת ברצינות לאתר הכלכלי שאני הכי נהנה לקרוא בו! במיוחד את עמית נעם טל שקצת נעלם לאחרונה. תודה והמשך כך!
    סגור
  • 42.
    חכמה גדולה??
    דור 02/10/2021 13:08
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ההימור המשתלם! להמר על המקום האחרון זו השקעה בטוחה - מפה אפשר רק לעלות
    סגור
  • 41.
    פיזור
    הייתי מציע לפזר הכסף בכמה גופים 02/10/2021 11:46
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הייתי מציע לפזר הכסף בכמה גופים
    סגור
  • 40.
    קו מנחה
    לרון 02/10/2021 07:49
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מנייה גרועה ,נקודה!!!
    סגור
  • 39.
    זה הזמן לעבור לאלטשולר, שנה חלשה, אבל בחמש שנים מובילים (ל"ת)
    סיגל 01/10/2021 20:26
    הגב לתגובה זו
    3 6
    סגור
  • בדיוק הפוך - אז הם היו קטנים, היום ענקיים מדי ורק ייחלש
    מבין 02/10/2021 00:11
    הגב לתגובה זו
    6 2
    אין סיבה לעבור אליהם עדיף ללכת למתחרים מצבם של אלטשולר לא טוב גם בראיה קדימה לא יצליחו לייצר תשואות טובות על ההיקף הענק שלהם
    סגור
  • 38.
    טעות גסה. אלטשולר גרועים וימשיכו להיות כאלה
    המנתח 01/10/2021 20:00
    הגב לתגובה זו
    11 7
    אתה ממש ממש טועה לגבי אלטשולר. הבעיה היא לא סין, אלא הגידול המהיר מדי בנכסים שלו כולל פסגות ועכשיו הפדיונות הכבדים שמאלצים אותו לשפוך סחורה בחזרה לשוק בסין הוא מחזיק להבנתי בסה"כ כ-8% מהתיק, לעומת 3-4 אחוז שהחזיקו המתחרים ערב המשבר. זה מסביר רק חלק יחסית קטן מהפיגור הגדול שלו בתשואות. צריך גם לזכור שהמתחרים שלו ניצלו את המשבר להגדיל אחזקות בסין כך שהפער באחזקה קטן יותר, ואם עכשיו סין תתקן (ואני מסכים איתך שזה מתבקש) אלטשולר לא יסגור את הפערים בתשואות בזכות זה. שיטת הניהול שלו מתאימה לקרן גידור, לא לניהול של 250-300 מיליארד שקל. הוא לוקח הימורים לקצוות (אגח ממשלתי ארוך, ריכוז אחזקה במעט מדי מניות ספציפיות כמו נאוי), אין לו נכסים לא סחירים בתיק בהיקף משמעותי ביחס לחברות הביטוח, ואלה נכסים שנותנים עוגן תשואה ויציבות לתיק (סטית תקן). הבעיה הנוספת והמרכזת שהוא נכנס אליה היא גלגל הפדיונות הכבדים שיש לו (להבנתי החודש כבר יצאו ממנו מעל 2 מיליארד שקל!) מה שמאלץ אותו למכור מניות ואג"ח וללחוץ אותן למטה (ואפילו בחלק מהאחזקות שלו בחול הוא כל כך משמעותי שהוא יכול ללחוץ מחירי מניות). הוא ייאלץ למכור
    סגור
  • 37.
    מעריך את אבישי כי ידע בתזמון טוב להגיד לצאת מאלטשולר
    דדו 01/10/2021 19:07
    הגב לתגובה זו
    9 4
    כל הטוקבקיסטים בתשלום כאן מטעם גופים אחרים, לא מזכירים את זה, אבייש ידע להגיד שמגע הקסם של אלטשולר נעלם, כל האתרים האחרים לא העיזו לדבר. הוא היה הראשון שקטל את מור עם התרגילים המסריחים. אז עכשיו הוא חושב שאלטשולר היא דווקא הזדמנות ובמור כועסים...הציבור מאמין לו...
    סגור
  • אבישי אכן ישר, אבל במקהר של אלטשולר הוא פשוט טועה
    ר 01/10/2021 20:10
    הגב לתגובה זו
    7 3
    אין מה להשאר שם - ובטח לא להכנס לשם. הם ימשיכו לדשדש בתשואות כמעט בהכרח לא בגלל היכולות שלהם בהשקעות אלא בגלל בעיית גודל מבנה תיק והמיזוג עם פסגות.
    סגור
  • לא קשור
    איכור 02/10/2021 09:57
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא קשור לגודל, חברות ביטוח בפנסיה יותר גדולים ממנו, ומכן אני סומך על אדם שלא משאיר את רוב הכסף לגנבים כאן.
    סגור
  • אלטשולר גדל בצורה לא מבוקרת
    ערן 05/10/2021 09:52
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חברות ביטוח מנהלות מאות מיליאדים כבר 30 שנה לא גדלו בצורה לא מבוקרת כמו אלטשולר ולכן מייצרות כרגע תשואות הרבה יות גבוהות ממנו
    סגור
  • 36.
    נו באמת...
    Dav 01/10/2021 18:59
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אחרי התשואות החלשות ביחס לשאר הקרנות... עושים שיווק, אני הייתי הולך על "הראל" יש להם את זה תבדקו גילוי נאות אני מושקע בקרן של הראל-תענוג
    סגור
  • אתה עושה צחוק? (ל"ת)
    הנריק 02/10/2021 20:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 35.
    דמי הניהול הם הפקטור העיקרי. אלטשולר יקר מדי. (ל"ת)
    אבישי 01/10/2021 15:46
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • הוא כמו כולם (ל"ת)
    כדורי 01/10/2021 20:26
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 34.
    מה עם גודל?
    רועי 01/10/2021 13:14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה עם הגודל של אלטשולר והמיזוג כם פסגות? זה לא תקין השוק רואה הכל
    סגור
  • 33.
    בושה של כתבה
    אבישי 01/10/2021 12:07
    הגב לתגובה זו
    7 0
    מאתרגים את אלטשולר בלי בושה כל הזמן.. לא ראיתי מעולם המלצה שלך להשקיע במנהלים אחרים שהיו חלשים (על פי ההיגיון שהצגת).. פח
    סגור
  • אתה עיוור; כל הכתבות באתר כאן עד זאת היו נגד אלטשולר
    דדו 01/10/2021 19:07
    הגב לתגובה זו
    3 1
    תתחיל לקרוא, או שגם כך אתה טוקבקיסט בתשלום
    סגור
  • 32.
    לא פריאר העיראקי
    אלטשולר ישלמו לא מעט בשביל כתבה מפרגנת שתעצור את ה 01/10/2021 10:22
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אלטשולר ישלמו לא מעט בשביל כתבה מפרגנת שתעצור את הקריסה, בקרוב קמפיין גמל בביז פורטל
    סגור
  • אלטשולר פדו מעל 2 מיליארד שקל בספטמבר (!!!) ובלחץ (ל"ת)
    זה כנראה הרקע לכתבה 01/10/2021 20:08
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 31.
    אבישי. כמה קיבלת מאלטשולר? (ל"ת)
    טאי 01/10/2021 09:53
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 30.
    לגבי מור ממש ממש טעית - רוב מי שעבר אליהם הפסיד
    טעות גסה 01/10/2021 06:22
    הגב לתגובה זו
    8 1
    1. ראשית הם קצת מתחת אלמצע הטבלה מקום 6 מ-11 בשנה החולפת. כמעט אף משקיע לא באמת הרוויח את התשואה הפיקטיבית שהם מפרסמים שהייתה על כמה עשרות מיליוני שקלים ראשונים והיום כשמנהלים מעל 20 מיליארד בזכות אותה תשואה פיקטיבית, הם בינוניים מינוס (בעקביות) בתשואות. 2. רוב מי שעבר אליהם עשה זאת מהקופות של חברות הביטוח ומילין לפידות, לא מאלטשולר שחם, והוא מופסד בממוצע כ-3% בשנה האחרונה (וכ-5% בשנתיים האחרונות) מהמעבר למור
    סגור
  • עשיתי מה שאמר - הרווחתי הרבה במור, עברתי לפני חצי שנה
    דדו 01/10/2021 19:09
    הגב לתגובה זו
    0 5
    אתה טועה, הוא אמר בתחילת 2020 שמור כדאית ו-2020 היתה טובה, השנה זה לא טוב
    סגור
  • מהרגע שמור מנהלים 1 מיליארד ומעלה הם מפשלים בענק בתשואה
    שמעון 02/10/2021 01:56
    הגב לתגובה זו
    3 0
    וכמעט כל שנת 2020 למעט רבעון ראשון שלא היה כמעט כסף בניהולם, התשואות היו בינוניות לגמרי גם השנה הם ת'כלס די על הפנים!!!!!
    סגור
  • 29.
    שיהיה לך בהצלחה לנחש
    המלצה שגויה 01/10/2021 04:54
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מה החליטו מנהלי אלטשולר לעשוץ. גם אם הם היו מוים בעבר למניות סיניות, הרי ברור שאם נפדו כספים מאלטשולר לקרנות אחרות , מנהל ההשקעות היה חייב למכור מהנכסים. למה אתה חושב שהוא לא צמצם את החשיפה לסין? ואז גם אם המניות הסיניות "יעלו" בשנה הקרובה ההשפעה שלהן תהיה מועטה. אין לך שום מושג מה היא האלוקציה הנוכחית של "מניות סיניות" באלטשולר שחם. ואין לך שום ידיעה מה תהיה האלוקציה בחודשים הקרובים. מניסיון כשהשקעה נכשלת ברמה שמשקיעים מערביים בורחים מסין בגלל רגולציה המניות הסיניות ימשיכו לרדת עד שצגיע נקודת איזון שהן יהיו כל כך זולות ששוב יחזור הכסף לשם. אבל עד שזה קורה מי שכבר היה מושקע שם הפסיד 50% ורו הסיכויים שהוא לא יתקן וימשיך לרכוש שם. בנוסך יכול להיות מאוד שמנהלי השקעות אחרים שלא היו מושקעים במניות סיניות ינצלו את הכספים החדשים שקיבלו וישקיעו עכשיו בסין במחיר מציאה. האם אתה יודע להגיד מה תהיה החשיפה של אלטשולר למניות סינייות בינואר 2022? לפי מה? האם קיבלת מידע פנימי?
    סגור
  • 28.
    אבישי
    אבי1 01/10/2021 04:19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הי אבישי תסתום
    סגור
  • 27.
    מספר בעיות באלטשולר
    האדמירל 01/10/2021 01:10
    הגב לתגובה זו
    8 1
    כמה בעיות באלטשולר שחם: 1. חשיפה גבוהה לשוק הסיני. 2. חשיפה נמוכה לנכסים לא סחירים. 3. מיזוג והפיכה לגוף הגדול במשק, בד''כ מיזוגים לוקחים כשנתיים, יש קופות למזג, פיטורין של עובדי שירות, מנהלי תפעול, בכירים, מנהלי השקעות, מכירת חיסול של נכסי השקעות ועוד, ובקיצור חוסר שקט בארגון = בלאגן = בעיה בניהול נכסים ותשואות שליליות. 4. שחצנות ויוהרה גרמו להם לחטוא בחטא ההיבריס. מסקנה: בשנתיים הקרובות אין מה לחפש שם.
    סגור
  • בעיה אחת איתך-
    הנריק 02/10/2021 20:26
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אין לך ולו טיפת מושג באילו נכסים הם מושקעים ומה גודל החשיפה. ובלונג ראן הם נותנים תשואה גבוהה יותר מכל החברות האחרות ואתה יכול לבדוק את זה.
    סגור
  • 26.
    רק אלטשולר ברגע האמת (ל"ת)
    משה 01/10/2021 00:08
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 25.
    מסכים, אבל לא הייתי ממהר להחליף
    נייס גאי 30/09/2021 21:11
    הגב לתגובה זו
    6 1
    אבישי צודק, אבל אני לא מחליף עדיין. יושב על הגדר עוד חודשיים ואז מקבל החלטה. הקרנות של אלטשולר הפכה להיות מעניינת, זה בטוח
    סגור
  • ומה החלטת בינואר 2022? (ל"ת)
    חני 09/01/2022 21:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 24.
    היי אבישי!!
    מה האינטרס שלך וכמה אתה מקבל עבור הכותרת הזו 30/09/2021 20:13
    הגב לתגובה זו
    9 11
    מה האינטרס שלך וכמה אתה מקבל עבור הכותרת הזו
    סגור
  • 23.
    חצי עבודה
    מפתיע לקרוא דברים כאלו מבעל ניסיון. ראשית אין כל ב 30/09/2021 18:59
    הגב לתגובה זו
    10 4
    מפתיע לקרוא דברים כאלו מבעל ניסיון. ראשית אין כל בטחון שהמניות יעלו גם אם הן זולות. מעבר לכך, גם שאר התיק של אלטשולר בעייתי, חציו מושקע באג״ח ממשלתי שלא מניב כלום ובנוסף עיקר ההשקעה שלהם במניות הינה בטכנולוגיות המנופיות ומורמות מזה תקופה ארוכה. הסיכון שם גדול !!!
    סגור
  • 22.
    איך אבישי מלקק לגלעד שנכשל בענק
    ליהמן ברודרס 30/09/2021 17:21
    הגב לתגובה זו
    9 7
    ההייפ סביב אלטשולר נגמר.. הוא נכשל בענק עם סין..האחזקות שלו פח..סתם היה לו מזל כי הלך על טכנולוגיה שנתיים לפני כולם אבל זה נגמר..ואגב אבישי מה שיורד יכול לרדת עוד..מניח שקנית להימן ברודרס בירדה עד לאפס..דביל
    סגור
  • לא יפה
    אבי 01/10/2021 11:12
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לא יפה
    סגור
  • אבישי היה הראשון שאמר לעוף מאלטשולר, אז כדאי להקשיב (ל"ת)
    קוקו 30/09/2021 21:12
    הגב לתגובה זו
    12 4
    סגור
  • אלטשולר
    בני 01/10/2021 11:59
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תלוי מה אתה מתכנן, אים זה חיסכון לטוח קצר אז כעת אלטשולר ירדה ,וכדאי לעבור, אים מדובר בחיסכון לתקופה ארוכה,למשל אתה לא זקוק לקרן ההשתלמות ויכול לשמור אותה לפנסיה אז אלטשולר עדיפה אים מסתכלים על התשואות שלה ב5 שנים האחרונות.
    סגור
  • 21.
    בקיצור, אין מספיק תחרות ואין די אלטרנטיבות טובות (ל"ת)
    א 30/09/2021 15:48
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 20.
    מקווה שתמשיך עם המדור, שלחתי שאלה על קרנות פנסיה (ל"ת)
    סמדר 30/09/2021 15:17
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • 19.
    כתבה אמיצה, נכונה, מסכים על הדברים (ל"ת)
    מני 30/09/2021 15:17
    הגב לתגובה זו
    14 5
    סגור
  • מגיבי אלטשולר מוזמנים לנוח (ל"ת)
    שקופים, נמאסתם! 01/10/2021 06:40
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 18.
    בעיני דווקא טור מעניין ומקורי (ל"ת)
    למה כל המרמור הזה? 30/09/2021 15:10
    הגב לתגובה זו
    13 7
    סגור
  • עובדי אלטשולר באמת צריכים לנוח...
    לילה כולם ישנים 02/10/2021 01:58
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כמה טוקבקים מטעם הגזמתם לגמרי
    סגור
  • 17.
    טלי
    טלי 30/09/2021 14:54
    הגב לתגובה זו
    9 15
    אתה באמת חושב שמישהו מאמין לך שמתיעצים איתך בנושא השקעות? יש לך רשיון פנסיוני שאתה ממליץ?? איפה הרשות איפה?
    סגור
  • אוי אוי אוי
    נילס 01/10/2021 08:40
    הגב לתגובה זו
    0 2
    בולשביקית
    סגור
  • 16.
    אבישי אני מנהל השקעות
    יריב 30/09/2021 14:46
    הגב לתגובה זו
    12 20
    מעל עשרים שנה ותסלח לי אבל פשוט אין לך מושג בשוק ההון, לפני מספר חודשים יצאת נגדם שהם לא משקיעים בהשקעות מזהמות, אם אין מה לכתוב עדיף לשתוק. אתה לדעתי פופוליסט רודף פירסום שחי בסרט שהוא לוחם צדק! קשקשן קטן
    סגור
  • עם מי לריב
    יריב מחפש 30/09/2021 15:57
    הגב לתגובה זו
    3 3
    יריב מחפש עם מי לריב הוא מנהל השקעות , כנראה אם באמת מנהל קרן מתחרה...
    סגור
  • אם אתה מנהל השקעות אני צנצנת, (ל"ת)
    דני 30/09/2021 15:18
    הגב לתגובה זו
    8 4
    סגור
  • 15.
    אין הבדל בין 10 הגופים כולם אותו דבר (ל"ת)
    מיקי 30/09/2021 14:45
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור
  • 14.
    כתבה מסחרית מטעם אלטשולר - עיתונאי מאוד לא אוביקטיבי
    ידעני 30/09/2021 14:40
    הגב לתגובה זו
    10 13
    כתבה מסחרית מטעם אלטשולר - עיתונאי מאוד לא אוביקטיבי
    סגור
  • אתה לא עוקב, הוא לפני שנה אמר שאלטשולר איבד את מגע הקסם (ל"ת)
    קוקו 30/09/2021 21:30
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • אז עכשיו מגע הקסם חזר, למה אתה מתפלא (ל"ת)
    מוקו 03/10/2021 06:57
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 13.
    אלטשולר
    רובי 30/09/2021 14:36
    הגב לתגובה זו
    6 2
    השקעות של אלטשולר עולות לנו ביוקר אין ולא רואים שינוי בגישה שלהם משך שנה שלמה
    סגור
  • כי מודדים את הדברים האלה בלונג-ראן.
    רז 01/10/2021 15:02
    הגב לתגובה זו
    1 3
    .
    סגור
  • 12.
    אחלה כתבה, תודה רבה! (ל"ת)
    יוסי 30/09/2021 14:16
    הגב לתגובה זו
    16 4
    סגור
  • 11.
    בדיחה
    PARKOUR 30/09/2021 14:03
    הגב לתגובה זו
    4 1
    חה חה חה - מה הוא נביא... שתי הקרנות כושלות.
    סגור
  • 10.
    עובד עבור אלטשולר
    מק' 30/09/2021 13:43
    הגב לתגובה זו
    9 10
    אבישי ,שאלה אתה עובד באלטשולר?
    סגור
  • 9.
    אלטשולר לוקח סיכונים
    גיל1 30/09/2021 13:41
    הגב לתגובה זו
    8 3
    מי שרוצי סיני יכול לקנות בנאסדק - לא צריך אלטשולר בשביל זה
    סגור
  • 8.
    קרנות השתלמותה
    ריבס 30/09/2021 13:34
    הגב לתגובה זו
    12 1
    הגיע הזמן שמנהלים של קרות השתלמות יפרסמו בדיוק באיזה מניות הם משקעים וציבור הרחב יחליט אם כדאי לו להשקיע בקרן השתלמות או לא
    סגור
  • ברור, גם קוקה קולה
    טרונזו דמיקולו 01/10/2021 07:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומקדונלדס ובן אנד גריס וליוויס דבילים רק מתרבים יותר
    סגור
  • 7.
    מאז שהגיע נושבת רוח רעננה ומקצועית יותר בביזפורטל (ל"ת)
    מבסוט מאבישי 30/09/2021 13:04
    הגב לתגובה זו
    19 4
    סגור
  • רוח רעננה ? בעיני רוח
    עמיר 30/09/2021 14:52
    הגב לתגובה זו
    2 5
    של חוסר מקצועיות. אדם שמטיף לאחרים ומודד פנסיה על סמך שנה זה אדם שאין לו פשוט מושג בהשקעות, לא ניהל שקל בחייו ומטיף למנהלים עם ניסיון של שנים
    סגור
  • ימותו הקנאים (ל"ת)
    גידי 30/09/2021 15:19
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 6.
    כותרת ראשית? מריח כמו שוחד
    אחיתופל 30/09/2021 13:01
    הגב לתגובה זו
    10 7
    כמה שילמו לך על ההמלצה הזאת?
    סגור
  • 5.
    מעניין כמה אלטשולר שילמו על הכתבה הזו
    אורן 30/09/2021 12:40
    הגב לתגובה זו
    11 9
    1. ממש לא היית בעד מור...טענת שעשו תרגילים 2. מגע הקסם של אלטשולר נגמר אומר תברחו כי תרוויחו יותר? 3. פערים של 30% ב5 שנים זה פערים קטנים??? תשמע חבל שלא בילית יותר בברים בילדותך
    סגור
  • 4.
    למה למעסיק יהיה איכפת באיזה מסלול אתה משקיע את הקה"ל? (ל"ת)
    אלון 30/09/2021 12:39
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • המעסיק לא רוצה לתת לך קרן השתלמות (ל"ת)
    גידי 30/09/2021 15:47
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 3.
    השקעה גם בביטקוין
    דני 30/09/2021 12:29
    הגב לתגובה זו
    8 0
    מעבר להשקעה בסין, אלטשולר מושקע גם בביטקוין, לפחות עד לפני כמה חודשים, נכון שלטעות בהשקעה מותר , אבל כשאתה מגדיל את האחזקה אתה מגדיל סיכון, מתי סין תתקן? מי יודע אולי היא הברבור שחור
    סגור
  • 2.
    להגדיל את ההימור
    חוסר אחריות 30/09/2021 12:23
    הגב לתגובה זו
    13 6
    מה עושה מהמר בקזינו שמפסיד כסף? מכפיל את ההשקעה ושוב ושוב עד שמאבד הכל. משקיע חכם יודע לא להיכנס למקומות שמהמר לא יודע לצאת מהם, על סמך מה החלטת שהמניות הסיניות יתקנו בניגוד מוחלט לכל המומחים בעולם? ובעיקר בניגוד לממשלה הסינית שרוצה לפרק את המונופולים? מדובר בכספים של גמלאים. מלחתחילה לא היו צריכים להיכנס לשם
    סגור
  • עליבאבא זולה מאוד ביחס מניות האמרקיאיות
    עליבאבא 30/09/2021 16:36
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מה שהוא כתב כאן זה שיש מחירים יחסיים וביחס למניות אחרות, הסיניות זולות. לדעתי הוא צודק.
    סגור
  • 1.
    אבישי אתה דינוזאור מה פתאום אלטשולר (ל"ת)
    שועלי 30/09/2021 12:21
    הגב לתגובה זו
    6 6
    סגור
  • קוראת אותו עוד שהיה בגלובס, הוא היחיד שמבין בשוק ההון (ל"ת)
    סמדר 30/09/2021 15:20
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • רק אלטשולר, ואת הסיבות תראה בטווח הארוך.
    בן 30/09/2021 14:46
    הגב לתגובה זו
    7 4
    .
    סגור
  • גם בטווח ארוך הוא כבר נראה די גרוע (עד 4 שנים)...
    רועי 01/10/2021 06:38
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אז אל תבנה על זה. הוא בבעיה קשה גם קדימה. גדל מדי מהר מדי
    סגור
  • כמו שאמרתי-בלונג ראן תראה שהוא יודע מה לעשות.
    בן 02/10/2021 20:30
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אני נמצא שם 11 שנה.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות