גלובל כנפיים קונה ותחכיר 2 מטוסים לחברת תעופה באמריקה
לאחר שאיבדה את השליטה ב אל על +1.46% אל על 846.5 +1.46% בסיס:834.3 פתיחה:837.8 גבוה:855 נמוך:832 תמורה:43,343,259 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , תמי מוזס בורוביץ', בעלת השליטה ב כנפיים +0.69% כנפיים 1,308 +0.69% בסיס:1,299 פתיחה:1,299 גבוה:1,325 נמוך:1,285 תמורה:92,836 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: אחזקות מחפשת מקורות צמיחה חדשים. החברה הבת (66%) גלובל כנפיים 0% גלובל כנפיים 72.2 0% בסיס:72.2 פתיחה:72.2 גבוה:72.2 נמוך:71.9 תמורה:14,292 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שרכשה לאחרונה 49.9% מחברת התעופה הקפריסאית הקטנה טוס איירווייז (TUS), תמורת 5 מיליון דולר, רוכשת כעת שני מטוסי איירבוס 220 (שנת ייצור 2018) ב-74 מיליון דולר ותחכיר אותם לחברת תעופה בצפון אמריקה תמורת 80 מיליון דולר, לטווח של 14 שנים.
המטוס הראשון נרגש עם החתימה על הסכם החכירה ורכישת המטוס השני תתבצע, על פי החברה, בשבועות הקורובים.
כדי לממן את העסקה, גלובל תקבל הלוואה מבנק זר בהיקף של 49 מיליון דולר, ויתרת העסקה תמומן מהמזומן של גלובל. פירעון כל אחת מההלוואות (קרן) יבוצע בתשלומים חודשיים (לא שווים) עד לתום תקופת החכירה של המטוס הרלוונטי. הריבית בגין ההלוואות הינה ריבית משתנה (על בסיס LIBOR לחודש בתוספת מרווח), שישתנה כל מספר שנים. המרווח הוא בטווח של 2%-3%. החברה תוכל לפרוע מוקדם את ההלאוות ולשלם עמלת פירעון מוקדם.
תמי מוזס-בורוביץ' ובעלה איש העסקים דדי בורוביץ' החזיקו עד לפני כשנה בשליטה באל על, שהייתה שרויה בבור כלכלי עוד קודם למשבר הקורונה. בשלהי המשבר, המדינה התנתה את מתן הסיוע לחברה בגיוס הון כולל השתתפות בעלי השליטה. משפחת בורוביץ' בחרה שלא לשמר את השליטה בתנאים אלה וכך עברה השליטה לידיו של אלי רוזנברג, ואביו קני.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.לא ברור מדוע חברת התעופה לא קונה ישירות באותם תנאיםאזרח תמים 04/10/2021 05:19הגב לתגובה זו1 0אלא אם מקבלי ההחלטות בחברת התעופה בוחרים ביודעין לתת לצד שלישי להרויח מסיבותיהם שלהם...סגור
-
2.משפחת הגנבים ממשיכיםטט 04/10/2021 00:03הגב לתגובה זו0 0כך עשו בקלאב מרקט וכמובן רוששו את אלעלסגור
-
1.לשלם 80 בשביל החזר 74 ב14 שנים? וזה בלי הרביות לבנקים..ג'סי 03/10/2021 11:58הגב לתגובה זו0 0לשלם 80 בשביל החזר 74 ב14 שנים? וזה בלי הרביות לבנקים.. מה ההגיון הכלכלי?סגור
-
למטוס יש שווי כספי נכבד גם אחרי 14 שנים, זו עסקה מצוינתיניב ס 03/10/2021 16:36הגב לתגובה זו0 0לכנפייםסגור
-
חזיריםמשה 03/10/2021 18:31הגב לתגובה זו0 0משפחה חזירית רוקנו את אל-על מכל נכסיה,לא היו מוכנים להכניס את היד לכיס לאורך כל תקופת היותם בעלי המניות העיקרים,אני מאחל להם רק הפסדיםסגור