"פריון תגיע להכנסות של יותר ממיליארד דולר ב-2025"
"פריון תגיע להכנסות של יותר מ-1 מיליארד דולר ב-2025, ומאוד רווחית" כך צופה מנכ"ל פריון נטוורק -0.29% פריון נטוורק 3,120 -0.29% בסיס:3,129 פתיחה:3,129 גבוה:3,145 נמוך:3,082 תמורה:5,423,238 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: דורון גרסטל בראיון לביזפורטל, מכיוון שלהערכתו החברה תמשיך לצמוח בקצב של יותר מ-20% בשנה. "התחום שלנו צומח בצורה מטאורית, מדובר בשוק של יותר מחצי טריליון דולר, כאשר רק החלק של פרסום בוידאו הוא סדר גודל של 70 מיליארד דולר".
פריון צומחת בצורה משמעותית מזה שבעה רבעונים רצופים והפכה להיות אחת המניות החמות של ת"א. החברה פועלת בתחום הפרסום באינטרנט, מנטרת מידע על הגולשים, כדי להתאים לו פרסומות מותאמות אישית ולעשות מזה כסף. כך למשל, אם אתם יושבים מול הטלויזיה והפלאפון לידכם - פריון תדע שזה אתם שצופים בטלויזיה ולא בן משפחה אחר (גם אם הפלאפון לא בשימוש). אם צפיתם בסדרה מסוימת (או אף מספר פעמים בפרק מסוים של סדרה מסוימת) ואתם גם במקרה טסים בעוד חודש, או שאתם כאלה שטסים במועדים די קבועים במהלך השנה - פריון יודעת על כך ותתאים לכם פרסומות ליעדים הללו. עד כדי כך רב המידע שחברות הפרסום יודעות על הציבור כיום. יש כאלה שמשתמשים בגלישה בסתר - אבל גם זה לא הופך אתם למוסתרים באמת עד הסוף.
את הדברים אומר מנכ"ל החברה גרסטל לאחר שהחברה הודיעה היום על רכישתה של וידאזו (Vidazoo) תמורת עד 93.5 מיליון דולר. כאשר יתבצע תשלום של 35 מיליון דולר במזומן עם סגירת העסקה עבור כל מניות וידאזו, וסכום נוסף של עד 58.5 מיליון דולר ישולם עד סוף 2023 אם ה-EBITDA המתואם יגיע ל-32.4 מיליון דולר.
מדוע זו צורת התשלום?
גרסטל: "שאנחנו רוצים לרכוש רק חברות שהן רווחיות מהיום הראשון, ועם סינרגיה. אבל כדי לשמור את החברה הנרכשת ב"מתח" עבודה גבוה ותשוקה להמשיך לתרום לנו לרווחיות, ולא שאחרי הרכישה תהיה ירידת מתח, כפי שקורה פעם רבות בחברות נרכשות. כלומר, אם וידאו לא ייצרו לנו EBITDA של 32 מיליון הם לא יקבלו את ה-60 מיליון הנוספים".
"זו עסקה רביעית שאנו מבצעים במתכונת הזו. צריך למצוא את החברה הנכונה, עם הסינרגיה המתאימה שתשתלב במה שאנחנו יודעים לתת, ותתאים למבנה כזה, אבל בעיני זה המבנה הנכון של רכישה בעולם רווי סיכונים".
בשנת 2020 פריון הכניסה כ-328 מיליון דולר, והציבה יעד של חצי מיליארד הכנסות ב-2023, כאשר בשנה הקרובה היא צפתה הכנסות של 350-370 מיליון דולר. מאז הם העלו תחזיות מספר פעמים במהלך השנה האחרונה וכעת כבר צופים הכנסות של 430-445 מיליון דולר לשנה הקרובה ו-545-575 מיליון דולר בשנה הבאה.
בפריון מעדכנים גם את ה-EBITDA המתואם כלפי מעלה וצופים כי השנה הוא יגדל בכ-60% לטווח שבין 52 ל-53 מיליון דולר, וב-2022 צפוי לגדול בכ-33% ל-68-72 מיליון דולר. ה-EBITDA המתואם בניכוי עלויות הטראפיק צפוי לגדול ל-31% מהמחזור.
כבר אמרתם שתקדימו את היעד של חצי מיליארד דולר בשנה אחת, וכעת אתה אומר לביזפורטל שתכניסו מיליארד דולר בשנת 2025. זו תחזית אמיצה או ראייה מפוכחת של המציאות?
גרסטל: "העלאת התחזיות שלנו נובעת מהגידול המשמעותי בתחום, וכעת גם מרכישת וידאזו. מה שקורה עכשיו זה שהביטחון שלנו בתחזית שלנו השתפרה בצורה משמעותית. - כי יש לנו עוד רגל יציבה בתחום הפרסום. יש לנו צמיחה של יותר מ-20% בשנה ובהנחה שזה יימשך כך אנחנו נעמוד בתחזית".
"היום אנחנו נמצאים ברווחיות של יותר מ-30% להכנסות נטו (הכנסות בניכוי התשלומים לצד שלישי. נ"א), הכנסות בניכוי הטראפיק. זה המדד לכל החברות ואנחנו מעל רוב המתחרות".
למה בעצם קניתם אותם?
גרסטל: "צריך לחלק את העסקה ל-3 חלקים. למה וידאו? כי העולם צועד לפרסום בוידאו. כאמור, שוק הפרסום הדיגיטלי נאמד בכחצי טריליון דולר, כאשר מתוכו כ-70 מיליארד דולר זה פרסום בוידאו - וזה התחום הצומח ביותר עם הגידול המשמעותי ביותר. ברוב אתרי התוכן מתחילים לראות תכני וידאו. אנחנו גם עוקבים אחרי תקציבי הפרסום ורואים שלשם זה הולך.
"הנקודה השניה היא קהל היעד שלנו שהוא גם המפרסמים וגם אתרי התוכן כמו ביזפורטל או Ynet בארץ, ואתרים כמו CNN, BBC, טיימס ואחרים בחו"ל - כלומר אתרי חדשות, וגם אלפי אתרי תוכן אחרים שרוצים לקבל פלטפורמה שתתן להם לעשות מוניטיזציה של וידאו וליהנות מתקציבי הווידאו - החל מרמת נגן ועד לניתוח.
"חיפשנו חברה שמסוגלת לתת פתרון וידאו למפרסם מקצה לקצה - מהמפרסם ועד אתר התוכן, כאשר אנחנו שולטים בכל הדרך ולא צריכים 'לאבד' כסף באמצע על המתווכים. בצורה כזו יש לנו יותר שליטה, יכולת דפרניזציה, וחסכון גדול. זו הקונסולידציה בענף - להוריד גורמי תיווך כדי להוריד עלויות. לוידאזו יש את הטכנולוגיה הזו - בלי גורמי תיווך וזה צפוי לשפר לנו את ה-EBITDA כאמור ב-30 מיליון דולר".
איך תתבצע הסינרגיה?
"הסינרגיה – מבוססת על כך שאנחנו מקבלים הכנסות הן מצד ההיצע (Supply) והן מהביקוש (Demand) - בדרך כלל חברות משלמות לגורם מתווך שירכוש לו שטחי פרסום, אנחנו בנינו מערכות שיודעת לייצר כסף גם מההיצע וגם מהביקוש. אנחנו בקשר עם סוכנויות פרסום שנותנות לנו פרסום דיגיטלי ומהצד השני גם עם אתרי תוכן. באמצעות רכישת וידאזו אנחנו מייצרים לעצמנו גלגל תעופה ענק שיכול לקחת יותר ויותר קמפניינים פרסומיים ולהנגיש אותם עם משאבים - בתוך הבית. הרבה יותר יכולת לגדול והרבה יותר רווחיות עבורנו. דיברנו גם עם מפרסמים והם אוהבים את זה ומעדיפים את העובדה שאנחנו מסוגלים לתת פתרון מקצה לקצה, לרכז את כל הקמפיינים בצורה יעילה ולאפשר אנליזה הן מהצד של המפרסם והן של אתר התוכן".
אאוטבריין וטאבולה מתחרים בכם? מה דעתך על התמחור שלהם?
"קשה לי לנהל את המניה שלי, אז אני בוודאי לא יודע לדבר על תמחורים של אחרים. אבל הם משיקים אלינו. למעשה הם גורמים לאנשים להיכנס ולקרוא תוכן כך שאם אנשים ייכנסו יותר לאתרים ויביאו טראפיק לאתרי התוכן, אתרי התוכן יגדלו ואנחנו נוכל לעשות יותר מוניטיזציה לאתרים. אנחנו עובדים איתם בשת"פ וזה משלים. בסופו של דבר ההכנסה מפרסומת היא פונקציה של כמות האנשים שרואה אותה, ככל שהיא יותר ממוקדת וגדולה כך ההכנסה גדלה. זה חד חד ערכי".
אז מי היא וידאזו?
את 2020 סגרה וידאזו עם הכנסות של 31.9 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם בסך 4.3 מיליון דולר. התחזית לשנה מניחה הכנסות של 45 מיליון דולר שישקפו צמיחה של 41%, ו-EBITDA מתואם שיעלה בשיעור גבוה יותר, של 86% ל-8 מיליון דולר.
וידאזו הוקמה ב-2014 על-ידי דניאל סליבקין, גל דגן ורומן סויצ'ר, ומשרדיה ממוקמים בת"א. החברה פיתחה פלטפורמה המאפשרת לאתרי תוכן לקבל הכנסות באמצעות כלים ליצירת תכני וידאו: נגן אונליין המשלב שרת פרסומות המתאים לכל סוגי הפורמטים והמכשירים; אלגוריתם לניהול פרסום ממוקד המבוסס על מדדי ביצוע (רכיב שצפוי להשתלב בפתרונות הפרסום של פריון) וזירת מסחר לתכני וידאו בה פעילים ספקי תוכן רבים, כשזו מקושרת לכ-20 פלטפורמות פרוגרמטיות.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.הבעיה עם ביזפורטלכל האינדיאנים פושטי הרגל מתראיינים לאתר הזה דקה לפ 06/10/2021 20:36הגב לתגובה זו0 0כל האינדיאנים פושטי הרגל מתראיינים לאתר הזה דקה לפני שהחברות שלהם פושטות רגל. האם עכשיו זה שונהסגור
-
1.מדהים (ל"ת)נאנו 04/10/2021 14:48הגב לתגובה זו1 0סגור