עמישראל מתפלח בתחבורה הציבורית; תוגבר האכיפה

 | 

אם אתם נוסעים באוטובוסים אתם מכירים את התופעה הזו - יש רבים שלא משלמים, לא מעבירים את הרב קו, או מעבירים ולמרות שנשמע צפצוף שמעיד שהכרטיס לא עבר, הם כבר הולכים לשבת. חוצפה ישראלית.

הבעיה הגדולה יותר היא שכאשר עולה הפקח, הוא לא רוצה ואולי גם לא יכול להתמודד עם שני צעירים שהתפלחו, הוא רוצה לחזור הביתה בשלום, הדבר האחרון שהוא רוצה להתחיל בעימות. הוא פשוט מבקש מהם ללכת להעביר-להטעין את הכרטיס ובזה לרוב תם העניין. אז נכון, יש גם קנסות, אבל מסקר קצר שעשינו מתברר שלרוב הפקחים סולחים וששיעור הלא משלמים הוא גבוה - 20% לפחות ואצל צעירים בשיעור גבוה יותר.  

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ מיכאל ביטון, החלה היום להכין לקריאה שנייה ושלישית את הסעיפים העוסקים בהגברת אכיפת תשלום דמי הנסיעה באוטובוסים, מתוך פרק התחבורה בהצעת חוק ההסדרים (הצעת חוק התכנית הכלכלית (תיקוני חקיקה ליישום המדיניות הכלכלית לשנות התקציב 2021 ו-2022), התשפ"א-2021). בין היתר מוצע לתמרץ את מפעילי התחבורה הציבורית לפתוח תיקי הוצאה לפועל על קנסות בגין נסיעה ללא תשלום שלא שולמו גם הם. בדיון היום התברר כי חברת קווים מעריכה את הנזק השנתי כתוצאה מאי תשלום בכ-30 מיליון שקלים.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

סגנית היועצת המשפטית של משרד התחבורה, עו"ד חוה ראובני, אמרה כי המצב היום של מתן קנס מוגדל אינו אפקטיבי, כי מפעילי התחבורה הציבורית נדרשים לפתוח תיק בהוצאה לפועל בהליך יקר. היא הסבירה כי התיקון יאפשר הליך מקוצר בהוצאה לפועל, שגם יעלה פחות לציבור וגם ייעל את הגבייה. עוד אמרה עו"ד ראובני כי הורים לילדים יקבלו הודעה על מתן קנס באופן מידי.

ח"כ אורי מקלב אמר כי זאת בעיה לאפשר לרשות את המהלך, שכן זה ייתן לה מוטיבציה לתת קנסות. ח"כ יבגני סובה הוסיף כי צריך קודם להסביר לציבור את המצב, ורק לאחר מכן לעבור לשלב החמרת האכיפה. לדבריו, מי שמשתמש בתחבורה ציבורית אלה האוכלוסיות החלשות, ולכן הוא מתנגד לדלג על שלב ההסברה. "אני מבין שיש פה 300 מיליון שקל, אבל האזרח הפשוט יכול להיפגע מזה ואני לא רוצה לחזור לדיונים על סיפורי סיטיפס בירושלים", אמר. ח"כ יעקב מרגי אמר כי ההליך צריך להתנהל במרכז לגביית קנסות, וכי מי שמתפלח צריך לשלם כפול ופי שלוש, אבל לעיתים קורים מקרים בתום לב.

סמנכ"ל השירות של חברת קווים, איתי פלייסיג, התייחס לפגיעה הכלכלית כתוצאה מהונאה ואי תשלום, ואמר כי ההערכה היא שקווים מפסידה 30 מיליון שקל בשנה מהתופעה. מפאת קוצר הזמן הדיון בנושא לא הסתיים, והוא ימשך בקרוב.

תגובות לכתבה(22):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 16.
    יש פיתרון פשוט
    תומר 05/10/2021 18:47
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שכולם יחזרו לעלות ולתקף ליד הנהג. נכון שזה יותר מהיר שכולם עולים מכל הדלתות,אבל משרד התחבורה צריך להחליט מה יותר חשוב נוחות הנוסעים שבאה ביחד עם הפסדים עצומים,או לשמור על כספי משלם המיסים. למי שלא יודע החברות מקבלות כסף מהמדינה מהכסף של כולם.
    סגור
  • 15.
    הנחה דיפרנציאלית למבוגרים
    יוני 05/10/2021 18:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היום יש 50% הנחה לנשים מגיל 62 וגברים מגיל 67 . צריך לקבוע הנחה של 20% מגיל 65-70 לכולם . מגיל 70-75 הנחה של 30% מגיל 75-80 הנחה של 50% מגיל 80-85 הנחה של 70% מגיל 85-90 הנחה של 90% מגיל 90 ועד בכלל - 100%
    סגור
  • 14.
    לבטל הנחות לסטודנטים
    מגה 05/10/2021 17:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שסטודנט ונוסע ביום-יום מקבל הנחה בחופשי -חודשי וזה מספיק .
    סגור
  • 13.
    יופיף בואו נבנה עוד מנגנון
    הכל אפשרי 05/10/2021 15:55
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני די משוכנע שאם התחבורה הציבורית היתה חינם אין כסף לכולם, היה נחסך כסף (ובודאי שהמצב בכבישים היה משתפר)
    סגור
  • 12.
    מתפלחים
    eliya 05/10/2021 12:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תבואו בשעה שהעובדים הערבים עולים לאוטובוס בגמר עבודתם ותראו כמה הם מתפלחים !!!!
    סגור
  • טען עוד
  • 11.
    כמשתמש בחבורה ציבורית
    משה פתח קווה 05/10/2021 08:18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    באופן אישי אני משתמש הרבה בתחבורה ציבורית.והתופעה שלא מתקפים רחבה.המון מסתננים מאפריקה החליטו שלא צריך לשלם.גם לא מפחדים ומתחצפים למבקרים.ובכלל מקשים מהם לעטות מסכות הם מגיבים באלימות גם הצעירים שלנו.מדינה עם תת תרבות.
    סגור
  • 10.
    משטרה פקחים מדינה
    סמפטים 05/10/2021 07:28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כולם פוחדים צהעברינים ומי משלם על כולם ?הנורמטיבים כרכיל החרדים .. בתום לב ... לא היה ליכסף והייתי חייב לנסוע תגיד את זה במטרו בפריז נראה תוך שניה יהיה לל המון כסף .. ותשלם כמונטאטאלה ישראל בית גדיול ומחיה לעברינים
    סגור
  • 9.
    מתפלחים
    צצצ 05/10/2021 04:33
    הגב לתגובה זו
    0 2
    רובם שס ודומיהם לא עובדים אין כסף מתפלחים
    סגור
  • דווקא שתדע לך
    תומר 05/10/2021 18:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שרוב החרדים משלמים,אבל בתוך הקהילה החרדית אלו שלא משלמים אלה דווקא כוזרים קוזאקים.
    סגור
  • רשע !! מוציא לעז על כשרים !! (ל"ת)
    eliya 05/10/2021 12:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    נתןלי קנס למרות שהברקוד לא עבד באוטובוס (ל"ת)
    פקח מאנייק 04/10/2021 20:07
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • אתה לא מאיים מספיק (ל"ת)
    דניאל 04/10/2021 20:42
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 7.
    לבטל את האפליקציה ברכבת ובכלל
    נחליאלי 04/10/2021 19:26
    הגב לתגובה זו
    6 0
    בכל תחנת רכבת יש עמדות תשלום אוטומטיות \ מאוישות . שאפשר לרכוש או לטעון כל מה שרוצים . האפליקציה מיותרת ולא יעילה . וצריך לבטל אותה גם בכל קווי האוטובוס . ולהשאיר רק בכמה קווים להמשך הניסיון .
    סגור
  • 6.
    חיפה
    נחום 04/10/2021 19:25
    הגב לתגובה זו
    0 3
    חברת המטרונית בחיפה צריכה לקחת אחריות !!! על מכשירי התיקוף המקולקלים שנמצאים ליד התחנות, ואז אנחנו עולים בלי לשלם בגלל שהמכונות מקולקלות ואז יש את החשש שיגיע פקח. בניגוד לתל אביב בחיפה במטרונית אין מכשירי תיקוף
    סגור
  • 5.
    לאפשר תשלום במזומן לנהג
    דרקון 04/10/2021 18:46
    הגב לתגובה זו
    9 2
    קודם שיאפשרו תשלום במזומן לנהג לכל המזדמנים , מבוגרים . בלי הנחות ובמחיר עגול . נוסע מבוגר מזדמן שעולה לאוטובוס יכול לתת לנהג 5 ש"ח , לקבל קבלה ולשבת בשקט בלי להפוך לעבריין . הוא מפסיד את ההנחה שיש בכרטיס רב -קו , אבל זאת זכותו . חברות האשראי \כרטיסים תופסים את הנוסע בביצים . ורוצים שכל התשלומים יעברו דרכם .
    סגור
  • הרציונל הוא שנהג צריך להיות נהג, ולא כרטיסן
    dw 04/10/2021 21:03
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תשלום לנהג גם מעכב את האוטובוס בתחנה, כלומר פגיעה בזמנם של עשרות נוסעים. ביטול התשלום יכול לקצר את זמן הנסיעה, וזה חלק חשוב בשיפור התח"צ למול הרכב הפרטי, שאיננו נדרש לעמוד בכל תחנה. חצי דקה עמידה בתחנה זה המון.
    סגור
  • הנהג לא מתעכב
    קולה 04/10/2021 23:00
    הגב לתגובה זו
    3 0
    רוב הנוסעים עולים על אוטומט - חופשי חודשי. , חיילים וכ.. הקשישים משלמים רב- קו - צבור יש להם הנחה. מי שנשאר זה חריגים שיכולים לשלם בעמדת נהג בקופה אוטומטית . תיקים אנשים שנשרף להם הרכב בדרך לעבודה וכ...
    סגור
  • 4.
    תחבורה ציבורי
    עודד 04/10/2021 17:55
    הגב לתגובה זו
    6 2
    אני נוסע המון באוטובוס ושמתי לב דווקא המון עובדים זרים לא מעבירים ומתי שפקח עולה לאוטובוס הם מעבירים מול הענייםשלו
    סגור
  • 3.
    גבייה במקום, קנס מוגדל, כמו בחו"ל
    גדעון 04/10/2021 17:07
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מה הבעייה ליישם מה שעובד טוב בחו"ל? גבייה במקום, קנס מוגדל פי 100 לערך ממחיר הכרטיס.
    סגור
  • 2.
    כשמעלים כאן מחירים כל שני וחמישי,והממשלה שלא עושה חשבון לתושביה אלא רק ל"חבריה" והם חיים ע"ח הציבור ויוצרת כאן הבדלי מעמדות אז וואלה שיהיה לבריאות למי שמצליח. (ל"ת)
    אנונימי 04/10/2021 16:48
    הגב לתגובה זו
    3 6
    סגור
  • 1.
    בדיחה טובה
    יעקב 04/10/2021 16:41
    הגב לתגובה זו
    4 2
    לא יעשו כלום כי פוחדים מהאנשים צריך כאן שנה משטר רוסי מי שעובר על החוק עף לכלא אחרי שנה יהיה פה גן עדן
    סגור
  • גן עדן כמו ברוסיה, נכון? (ל"ת)
    רון 04/10/2021 18:36
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות