בהודו המדינה מוכרת חברת תעופה, אצלנו המדינה "מלאימה" את אל על

מאות מיליוני דולרים זרקה המדינה על אל על בשנה וחצי האחרונות, למרות שזה היה ברור שמדובר ב"מת מהלך"; בהודו קורה ההיפך - המדינה מוכרת את אייר אינדיה לקונצרן טאטא
 | 

עוד לפני הקורונה אל על היתה חברה גוססת שמובלת על ידי וועדי העובדים שלה לאובדן והקורונה האיצה את התהליך. אז הכניסו בעל שליטה חדש שכנראה אוהב לזרוק כסף לפח ויחד איתו המדינה המשיכה לזרוק מאות מיליוני דולרים על אל על. במקום לעזור לאלפי ואפילו רבבות עסקים קטנים, שפכו את הכסף על אל על הענקית - זה לא עזר, וזה היה ברור. כתבנו בזמן אמת שהכסף לא יספיק. אז אל על חזרה שוב לבקש מהמדינה. באוצר עושים שרירים, אבל אל תתרגשו, בסוף הם יעבירו. 

הלכה למעשה, אל על מעין הולאמה. מצב הפוך להפרטה. אבל הולאמה "רע". הולאמה בלי לקבל שליטה, הולאמה בלי שום אפשרות לדיבידנדים. בעולם זה הפוך. הודו בעצם הפריטה את חברת התעופה שלה. חברת הענק טאטא רוכשת מהממשלה את אייר אינדיה תמורת 4.2 מיליארד דולר.

לאייר אינדיה מעל 130 מטוסים והיא צברה חובות של כמעט 10 מיליארד דולר. חלק גדול מהחובות יימחק, אבל למדינה לא תהיה שום ערבות ושום צורך להמשיך לתמוך בחברה (להבדיל מהמצב אצלנו - תמיכה אינסופית באל על). 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

טאטא מפעילה שתי חברות תעופה בהודו. האשונה, וויסטארה, שפועלת בשותפות עם סינגפור איירליינז, והשנייה - אייראסיה אינדיה, חברת תעופה מוזלת שפועלת במשותף עם AirAsiaBhd Malaysia. לא ברור אם בכוונת טאטא למזג בין הפעילויות וברור שיש סינרגיה ויתרון לגודל, אך המותג של אייר אינדיה חזק ונראה שבכוונת טאטא להשאיר אותו.

 

תגובות לכתבה(34):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 30.
    מבקש מהמערכת לחשוף את הכתב
    יריב 10/10/2021 20:45
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ביזפורטל,לא מתאים לכם התגובה הזאת. מה יש להבין,כל חברות התעופה פשטו רגל בעולם,הענף עובד על מחזורי מסחר של מילארדים ורווח נקי זעום, לא קשור לשכר העובדים המשבר קורונה הקריס את כל התעופה. הכתב לא מודע לדברים שאלעל עושה והם חסויים... והמבין יבין
    סגור
  • 29.
    המדינה צריכה להכניס מנהל משלה
    רפאל 10/10/2021 18:30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    צריכים את אל על אבל הגיע הזמן לעשות סדר" וניקיון" בחברה
    סגור
  • 28.
    אין על אל על
    מיר 10/10/2021 14:21
    הגב לתגובה זו
    3 2
    חברה מעולה מה הבעיה שלכם הביטחון בראש אין עליהם.
    סגור
  • 27.
    נכס
    רפי 10/10/2021 13:04
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כל עוד המדינה תסמן את אל על כנכס לאומי אסטרטגי לא יכול כל שינוי.
    סגור
  • 26.
    אל על
    עופר 10/10/2021 12:54
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ישראל שונה מהודו, ברגע שפורצת מלחמה אלעל הינה החברה היחידה שמקיימת קשר לישראל וממנה, בל נשכח זאת
    סגור
  • טען עוד
  • 25.
    כתבה מלאה בשגיאות
    אנונימי 10/10/2021 12:39
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מערכת ביזפורטל לא בדקה את העובדות. המדינה מחזיקה כ15 אחוז מהחברה בתמורה לכ40 מליון דולר שהושקעו במניות בהנפקה לפני שנה. בנוסף המדינה הלוותה לאלעל 210 מליון דולר כנגד כרטיסי טיסה לאנשי הביטחון לעשרים שנה הקרובות. חברת אלעל עוברת בחסות הקורונה תהליך התייעלות מדהים. המדינה תרוויח מההשקעה ברגע שאירוע הקורונה יסתיים. אני אוסף ניירות של אלעל.
    סגור
  • 24.
    איו לאל ברירה אלא להתמזג או להמכר (ל"ת)
    Dd 10/10/2021 11:28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 23.
    מי שכתב כתבה זו מתבייש ,ולכן לא הזדהה בשמו,
    אין שם של כתב 10/10/2021 11:05
    הגב לתגובה זו
    5 0
    הכתבה היא אנונימית. כנראה אין שום אדם שרוצה להזדהות עם המגמתיות והארסיות
    סגור
  • 22.
    כתבה מטומטמת ברמות
    יגאל קולוף 10/10/2021 10:57
    הגב לתגובה זו
    4 0
    להבדיל אלפי הבדלות, המעמד הגיאופוליטי של ישראל בעולם מחייב שתהיה לה לפחות חברת תעופה אחת שנשלטת ומפוקחת על ידי מדינת ישראל. ישראל, שלא כמו הודו, נתונה לחרמות (רק לפני 15 שנה ראינו את זה באחד מהמבצעים בעזה, כאשר חברות תעופה רבות פשוט הפסיקו לטוס מישראל ואליה בשל חרם). ישראל חייבת שתהיה לה חברה שנשלטת על ידי יהודים, ושיש לה מחויבות להמשיך לטוס בכל מצב. ישראל גם חייבת חברת תעופה עם סטנדרטיים ביטחוניים גבוהים להטסת אנשי ועובדי הממשל. מעבר לכך, קיומה של חברת תעופה עם מעמד מעין לאומי הוא צורך אמיתי. לכן אל על צריכה להיתמך - בגבולות הסביר - על ידי הממשלה. אגב, בניגוד למגמתיות של הכתב, חברות תעופה לאומיות בעולם המערבי חולצו ונתמכו על ידי הממשלות שלהן. היכן הדוגמאות האלה?? אני אגב שונא את אלעל בכל נימי נפשי. חברה מתועבת. אבל ההבדל הוא שאני מבין גם שזה רע במיעוטו, רע שנדרש לשמור עליו. כתבה מטומטמת שמעידה על חוסר הבנה מוחלט.
    סגור
  • 21.
    מה קורה לנו ?
    דרור 10/10/2021 09:36
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שופכים כסף טוב על ניהול כושל .הדרך חייבת להיות הפוכה או לפחות הדדית .
    סגור
  • 20.
    כתב קטן בפורטל מטופש
    עובד אלעל 10/10/2021 09:12
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אייר אינדיה בחובות מטורפים ורכשה אותה חברת ענק, ההבדל בישראל שאת אלעל אין שום גוף שיכול לרכוש בגלל הגבלות שמטילה המדינה. הכתב והפורטל ההזוי לא ירדו ולא יורדים לעולם לעומק הבעיה אלא רק מסיטים את הגולשים
    סגור
  • 19.
    אלעל (ל"ת)
    מה זה משנה 10/10/2021 09:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    אנחנו לא הודו-אם יהיה חרם על ישראל נשאר ללא אפשרות לטוס
    דודו 10/10/2021 07:18
    הגב לתגובה זו
    9 3
    אנחנו לא הודו- חייבים להיות מדינה שתוכל להתנהל באופן תקין אם יהיה חרם על ישראל. השיקולים ממש לא רק כלכליים.
    סגור
  • מספיק כבר עם הלוקש הזה
    גיב מי 10/10/2021 09:52
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מאיזה גלות הבאת אותו? לא דובר אף פעם על פירוק של אל על,אלא על מכירתה לגוף אחר שיקנה אותה (כנראה בזול) וינסה לאושש אותה. מצב שבו המדינה ממשיכה להזרים כסף לחברה הוא הלכה למעשה סבסוד של בעלי המניות
    סגור
  • לא אלמן ישראל .
    שאול 10/10/2021 09:37
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא נשמע שחבית ללא תחתית תחזיק את המדינה בביצים .
    סגור
  • לאל על אין זכות קיום
    מוסיק 10/10/2021 09:25
    הגב לתגובה זו
    2 2
    קישקוש לאל על אין זכות קיום ,עובדה.
    סגור
  • 17.
    הלאמא על מנת לשמור על העובדים ומקום העובדה שלהם
    מלאימון 10/10/2021 05:10
    הגב לתגובה זו
    4 3
    עם כל הכסף שהמדינה זרקה על החברה הכושלת הזו, עוד מכירה של אלעל תגרום לאלפי מפוטרים, על מנת "להבריא" את החברה ולקצץ עלויות ותקורות. אלו שיפוטרו לא היו טייסים או נשות ואנשי הנהלה, אלא העובדים הכי חלשים בשרשרת.
    סגור
  • 16.
    ממשלת חלם (ל"ת)
    א.א 10/10/2021 04:45
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 15.
    מרוב כסף ששפכו עלינו
    אני טובע 09/10/2021 23:46
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גיבוב של שטויות וחצי אמיתות
    סגור
  • 14.
    מגמתיות נגד אלעל (ל"ת)
    כתבה ריקה מתוכן 09/10/2021 21:54
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • 13.
    מה האינטרס החבוי של ביזפורטל ?
    משה 09/10/2021 21:35
    הגב לתגובה זו
    4 1
    שיש כתבות שליליות ברצף זה הזמן לקנות את המניה. בהצלחה
    סגור
  • 12.
    הקורונה זו דרך מצויינת להפיל חברת תעופה על הבירכיים
    רבקה 09/10/2021 21:25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ואז אפשר לקנות את החברה בגרושים.
    סגור
  • 11.
    כמה בורות וקשקוש של הכותב
    אלי 09/10/2021 21:05
    הגב לתגובה זו
    7 1
    בארהב סייעה המדינה ל 5 חברות תעופה במליארדי דולריםבגרמניה סייעה הממשלה ללופטהנזהכך בכל העולםאבל הבורות של הכותב נאחזת בהודו שהיא מעצמה קפיטלסטית עולמית כמובןבושה לאתר שהכותב כזה חאפר
    סגור
  • u took the words out of my mouth (ל"ת)
    דניאלס 10/10/2021 10:37
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 10.
    אל על מושחתת
    סתם אחד 09/10/2021 20:59
    הגב לתגובה זו
    0 5
    המנהלים ואנשי הוועדים גנבו את אל על.
    סגור
  • 9.
    אבל אתם מגזימים קצת עם השנאה לחברה (ל"ת)
    גם אני לא חובב אלעל 09/10/2021 20:53
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 8.
    כתב יקר- מה כואב לך ?
    גיל 09/10/2021 20:51
    הגב לתגובה זו
    5 1
    חברת התעופה הלאומית שלנו היא פה כדי להישאר. לך שתה מים.
    סגור
  • 7.
    נראה שאל על היא לא חברה עיסקית. זה מועדון פרישה
    משקיע 09/10/2021 20:46
    הגב לתגובה זו
    6 2
    ליוצאי חיל אויר על חשבון משלמי המיסים
    סגור
  • 6.
    נו, אז בהודו זה אחרת...בכל מדינה זה בהתאם למצב (ל"ת)
    ג'סי 09/10/2021 20:41
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 5.
    חברה על הפנים
    קונדסון 09/10/2021 20:03
    הגב לתגובה זו
    3 2
    לפרק ולהרכיב מחדש
    סגור
  • 4.
    כשחושבים רק כלכלית-אתה צודק. כשחושבים על אסטרטגיה לאומי
    שום 09/10/2021 20:00
    הגב לתגובה זו
    2 1
    נקודה.
    סגור
  • 3.
    מי שלא היה בתעשיית הבטחון לא יבין...
    ליאורה 09/10/2021 19:59
    הגב לתגובה זו
    8 2
    למה צריך את אלעל... ביזפורטל, תרגיעו ותתעסקו במה שאתם מבינים.
    סגור
  • 2.
    אפסים
    ת"אביבית 09/10/2021 19:33
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כסף ציבורי הושלך על אל-על בבעלות משפ' מוזס בורוביץ. מוזס ? תזכירו לנו לאן מוביל שם זה ומה ניתן להשיג באמצעותו. שאלו את שרת התחבורה בשנה האחרונה.
    סגור
  • 1.
    המדינה מלאימה בלי פיצויים
    אל על 09/10/2021 19:28
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הלאימה גם את כיל ואת חברות הגז. עובדה שרציו תקועה שנים . כל הכסף הולך למדינה ולמשקיעים פירורים. כיל נותנת דיבידנד עלוב כי הממשלה מקבלת תמלוגים שישנסקי 1 ושישנסקי 2 . כנל עם הגז. שתלאים את אל על עד שתגיע ממשלה אחרת ותשחרר . ככה זה בישראל גלי קומוניזים והלאמות ואחכ גלי כלכלהחופשית. מדינה לא נורמלית
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות