פיליפ מוריס הכתה את תחזיות השוק וצמחה כ-7.6%, איך זה קרה?
חברת הסיגריות PHILIP MORRIS INTL INC -0.93% PHILIP MORR 130 -0.93% סגירה:0 פתיחה:131.66 גבוה:131.73 נמוך:129.83 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הנחשבת לאחת ממובילות שוק הסיגריות העולמי (שממילא כבר מורכב רק מכמה שחקנים בודדים בעקבות קונסולידציה שקרתה בעבר) דיווחה על הכנסות נטו, כלומר אחרי מיסי סיגריות והיטלי סיגריות של כ-8.12 מיליארד דולר, זאת אל מול צפי להכנסות של 7.88 מיליארד דולר ברבעון שהעריכו האנליסטים.
בשורה התחתונה הציגה החברה רווח מייצג למניה של כ-1.58 דולר, זאת אל מול הערכת האנליסטים לרווח של 1.54 דולר למניה. בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, הציגה החברה צמיחה מנוטרלת בשינויים של מט"ח של כ-7.6% בשורת ההכנסות, צמיחה מרשימה לכל הדעות.
אבל הדבר לכאורה מתמיה, שכן נתח השוק של החברה לא גדל באופן משמעותי, בטח לא באופן שיכול להצדיק את הצמיחה הזו. וכן שוק הסיגריות נחשב לשוק בו יש ירידה בהיקפים.
שלוש הסיבות "שסידרו" לפיליפ מוריס את הדוחות הטובים
1. מוצרי הדור החדש (NGP). החברה, כמו חברות שאר חברות הסיגריות התמודדה עם הקיטון בשוק הסיגריות הרגילות באמצעות השקת מכשירי האידוי למיניהם במטרה לגרום לאנשים השוקלים לפרוש מעישון סיגריות רגילות ולא מצליחים - לעבור למכשירי האידוי.
ואכן, סגמנט מוצרי הדור החדש של החברה זינק בכ-23.8% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. צמיחה שמקורה מהגידול של השוק וכן גם גדילה בנתח השוק של החברה בו. החברה אגב, מדגישה כי המחסור העולמי בשבבים עלול לפגוע בסגמנט הזה ומשכך לפגוע באחד ממנועי הצמיחה העיקריים של החברה.
2. מחיר. בגלל הירידה בהיקף הכמויות הנמכרות בשנים האחרונות החלו מרבית חברות הסיגריות במהלכים של רה ארגון וכן העלו משמעותית את המחירים של המוצרים שלהן. אבל העלאת המחירים הזו לא בהכרח תחזיק מים שכן יש גבול למחיר שהחברות יכולות לגבות, מה גם שלאחרונה - לאחר מועד הדוח מספר חברות באירופה הודיעו על הורדת מחירים במוצרים שלהן.
3. אפריקה. בזמן שבכמעט כל השווקים שלה רשמה החברה ירידה בכמות הנמכרת של הסיגריות - בין היתר באיחוד האירופאי שנחש לשוק העיקרי שלה ובו הציגה החברה ירידה של לא פחות מ-7.1% בכמות הנמכרת בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד - באפריקה החברה דווקא חוגגת.
בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, המכירות של החברה בשוק האפריקאי שמתקרב כבר להיות השני בגודלו של החברה מבין 6 שווקים שונים שמציינת החברה בדוחות - זינקו בכ-13.8%. הצמיחה הזו, קיזזה כמעט לחלוטין את הירידה בכל שאר השווקים ופתרה לחברה כאב ראש גדול שהיה נוצר בשורה התחתונה מקיטון במכירות שיוצר "מינוף תפעולי" וכן "מינוף גולמי" לרעת החברה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה