גופים מוסדיים: ספייס X תהיה שווה יותר מטסלה

כך לפי סקר מורגן סטנלי. 63% מ-32 הנשאלים אמרו שמכאן להמשך חברת החלל היא השקעה אטרקטיבית יותר ממותג הרכב החשמלי - הגם שהוא זה מבין השניים שכבר מוכר ומנפץ תחזיות. ספייס אקס בינתיים היא החברה בעלת השווי הגבוה ביותר בשוק הפרטי
 | 
telegram

חברת  TESLA INC +3.82% TESLA INC 352.62 +3.82% TESLA INC סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:356.64 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (TSLA) של אילון מאסק כבר מוכרת רכבים חשמליים ועוקפת את תחזיות המסירות של השוק, בעוד שספייס אקס שלו לא מוכרת עדיין כרטיסי טיסות אזרחיות לחלל, פשוט כי היא עדיין בשלבי טיסות המבחן. רק בקיץ ראינו זאת לראשונה מול המצלמות. עדיין, בטווח הארוך, אם תשאלו את הגופים המוסדיים בארצות הברית היכן היו שמים את הדולר שלהם, הם ישיבו לכם "בספייס אקס". כך לפחות עולה מסקר שערך בנק ההשקעות מורגן סטנלי, גוף מוסדי בעצמו, בקרב הקולגות וכן מומחים בתעשיות הרלוונטיות לחברה.

"רוב הלקוחות שלנו, הן בסקר שביצענו והן בשיחות מולם מאמינים שבסופו של דבר ספייס X תגיד לשווי וחשיבות גבוה יותר אפילו משל טסלה, כתב אנליסט הבנק אדאם ג'ונאס בסקירה למשקיעים. טסלה שווה 858 מיליארד דולר בעוד ספייס X גייסה בסבב סקנדרי (מימוש מניות של משקיעים קיימים שרוצים להפגש עם הכסף) וזאת לפי שווי של 100 מיליארד דולר, כך דווח מוקדם יותר החודש.

במורגן סנטלי שאלו את משתתפי הסקר שתי שאלות: "איזו מבין שתי החברות היא השקעה אטרקטיביות יותר מעתה והלאה" ו"למי מהשתיים אתה חושב שיש פוטנציאל להיות שווה יותר בטווח הזמן הארוך".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מתוך 32 משיבים, 63% השיבו "ספייס X" על שתי השאלות. "משיחותינו עם המשקיעים, נראה שהסנטימנט סביב ספייס X עלה בצד עליות השווי של החברה בגיוסיה בשוק הפרטי", כתב ג'ונאס. עוד הוסיף כי "משקיעים מתחילים להעריך את הפוטנציאל לרב שימושיות בארכיטקטורת השיגור הניתנת לשימוש חוזר של ספייס אקס – הן בתקשורת, הן בתחבורה, הן בצילום כדור הארץ והן בתחומים נוספים הקשורים בחלל".

לדבריו, ספייס אקס "נראית בבירור" בתור "השחקן המוביל" בתעשיית החלל. הסנטימנט כלפיה בולט בהערכות השווי המאמירות שלה, שהפכו אותה לחברה הפרטית בעלת השווי הגבוה בעולם, כך לפי נתוני CB Insights. ספייס X גייסה מיליארדי דולר בשנים האחרונות כדי לממן שני פרויקטים גדולים: Starlink בתחום שיגור הלוויינים ו-Starship בטיסות החלל האזרחיות.

הראשונה מתוכן שואפת לבנות רשת אינטרנט חדשה מבוססת על אלפי לוויינים. בתעשיית החלל מכנים אותם כמו כוכבים – קונסטלציה. המטרה היא לספק חיבור מהיר לצרכנים בכל העולם – גם באזורים שכיום מנותקים מהאינטרט בשל מחסור בתשתיות. כבר 1,740 לוויינים של סטארלינק שוגרו עד היום, ולמיזם 100,000 לקוחות ב-14 מדינות – עדיין בשלב הבטא. בסטארלינק גובים מהם תשלום של 99 דולר בחודש.

סטארשיפ היא המוכרת לציבור הרחב, ובכוונתה לבצע טיסות אזרחיות, שלא למטרות מחקר, לירח וגם למאדים. במתקן הניסויים של החברה בטקסס בוצעו מספר טיסות ניסוי. השלב הבא בניסויים יהיה גם לבצע הקפה. בחברה ממתינים בינתיים לאישורים רגולטורים לטיסה הבאה.

"בעינינו, לקבל גישה למקור כמעט בלתי מוגבל של הון יהיה דבר בעל חשיבות עצומה בדרך לבניית כלכלת חלל", כך לפי ג'ונאס. במורגן סטנלי אגב, אנליסט אחר כתב השבוע ששמע יותר מלקוח אחד של הבנק שמאסק עשוי להפוך לטריליונר הראשון בעולם בזכות ספייס X.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות