אלון מאסק טסלה
צילום: פייסבוק אלון מאסק

טסלה לא עוצרת: מזנקת ב-7% - בעיקר בגלל מומנטום וגם קצת חדשות

יצרנית הרכבים החשמליים זינקה בחודש האחרון ביותר מ-50% וחצתה בשבוע שעבר את הטריליון דולר. היא ממשיכה לזנק גם היום. הסיבה? פותחת אפשרות להטענת רכבים חשמליים בהולנד גם ליצרניות אחרות, וגם תאפשר לרכוש רכבים בסין ללא מקדמה
נתנאל אריאל | (5)

מניית טסלה TESLA INC (TSLA) חצתה בשבוע שעבר לראשונה את שווי השוק של טריליון דולר, לאחר שדיווחה על הזמנות של 100 אלף רכבים חשמליים מחברת השכרת הרכב הרץ, שלפני שנה בכלל נחלצה מפשיטת רגל וזינקה בוול סטריט.   היום היא ממשיכה לזנק בעוד 7% וכבר מגיעה לשווי של 1.19 טריליון דולר – למעשה מדובר בזינוק של כ-54% בחודש אחד. מרשים ביותר, בוודאי לחברה בסדר גודל כזה. לא מדובר בחברה עם שווי שוק מזערי או קטן שמזנקת כך – אלא בחברה ה-6 בגודלה בכל העולם.   אז מה גורם לזינוק בשווי של טסלה להמשיך ולגדול? התשובה הבסיסית היא מומנטום – אנשים אוהבים להצטרף למומנטום ולהתחבר למה שמצליח. זו תכונה מוכרת בשוק ההון, ומשקיעים רבים משקיעים בצורה הזו, כולל מנתחים טכניים שרואים בכך אישוש להצטרפות למניה שעולה ועולה. במה שקשור למומנטום השאלה היא כמובן מתי ייעצר המומנטום.   נהגים של רכבים חשמליים בהולנד יוכלו להטעין את הרכב שלהם – גם אם הוא לא של טסלה אבל מעבר לכך, קרו עוד שני דברים שיכולים, אולי, גם להסביר חלק מהמשך העליה. החברה השיקה היום (שני) פיילוט שבמסגרתו גם בעלי רכבים חשמליים שאינם של טסלה יוכלו להתחבר ב-10 תחנות הטענה שלה בהולנד באמצעות אפליקצייה ולהטעין גם רכבים שאינם של טסלה. בעלי הרכבים הללו יצטרכו לשלם כמובן יותר מאשר בעלי רכבים של טסלה. "מהלך זה הוא חלק מתפיסתנו לקדם את המעבר של העולם לאנרגיה בת קיימא" אמרו בחברה.   אם הפיילוט יצליח, זה עשוי להביא לזרם הכנסות נוסף ליצרנית המכונית החשמלית הלוהטת בעולם. האם זה קצת לרתום את העגלה לפני הסוסים? ייתכן, אבל במקרה של טסלה – כולם פשוט עושים את זה וסוחרים בה על פי מכפילים מאוד גבוהים, מתוך תקווה שבעתיד ההכנסות והרווחים של טסלה יצדיקו אותם.   טסלה מאמינה שהיא תוכל להגביר את הייצור כדי לענות על הביקושים הסיפור השני בטסלה היא תוכנית ליסינג חדשה של החברה בסין, שתאפשר ללקוחות לרכוש מכוניות טסלה במדינה ללא מקדמה. למה זה חשוב? כי בכך טסלה למעשה מאותתת לשוק שהיא בטוחה כי למרות המחסור העולמי בשבבים היא תוכל להגביר את הייצור ולעמוד בביקושים – שהרי אחרת, בשביל מה בכלל צריך לצאת בכזו תוכנית מימון שמגדילה את הביקושים?   טסלה נכנסה לרבעון הרביעי כאשר, כמו שאר היצרניות, גם היא סובלת מהתקלות והעיכובים בשרשרת האספקה, והמחסור בשבבים. למעשה, זמני האספקה של טסלה נכון לעכשיו הם יותר מארבעה חודשים, אך מנגד – בחברה מאמינים כי דגמי מודל 3 יישלחו ללקוחות בארה"ב כבר בחודש דצמבר. אם טסלה אכן תצליח לספק את קצב הייצור ואספקת הרכבים כפי שהיא רוצה – אז יש היגיון בתוכנית המימון שהיא הכריזה עליה בסין. בינתיים היא מצליחה להיות זו שרושמת את מספר המסירות הגדול ביותר ברבעון מבין היצרניות.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    יהווית 02/11/2021 07:17
    הגב לתגובה זו
    הסיבה, מגוכחת ככל שתהיה, היא הספליט הצפוי.
  • 3.
    ברוש 01/11/2021 23:38
    הגב לתגובה זו
    אימפוטנציה עולמית של בעלי תפקידים וכשל שוק שקשה לתאראת גודלו שיגמר רע מאוד.
  • 2.
    טירוף 01/11/2021 22:47
    הגב לתגובה זו
    כבר אין מה להגיד , הבועה הגדולה ביותר בעולם. 1% עלייה בטסלה זה שווי של מעל 10 מיליארד דולר. עלייה של 7% = חברת פורד חדשה נוצה כי פתחו את הטעינה באירופה? עלייה של 50% בחודש- כאילו כל שוק הרכב העולמי הכפיל את עצמו בחודש. מדהים
  • דובון 02/11/2021 10:38
    הגב לתגובה זו
    החברה צומחת ביותר מ-100% בשנה, איפה אתה חי????????
  • 1.
    בדרך ל-2,000 (ל"ת)
    מאסק 01/11/2021 20:56
    הגב לתגובה זו