טסלה לא עוצרת: מזנקת ב-7% - בעיקר בגלל מומנטום וגם קצת חדשות
מניית טסלה TESLA INC +3.8% TESLA INC 352.56 +3.8% סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:356.64 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (TSLA) חצתה בשבוע שעבר לראשונה את שווי השוק של טריליון דולר, לאחר שדיווחה על הזמנות של 100 אלף רכבים חשמליים מחברת השכרת הרכב הרץ, שלפני שנה בכלל נחלצה מפשיטת רגל וזינקה בוול סטריט.
היום היא ממשיכה לזנק בעוד 7% וכבר מגיעה לשווי של 1.19 טריליון דולר – למעשה מדובר בזינוק של כ-54% בחודש אחד. מרשים ביותר, בוודאי לחברה בסדר גודל כזה. לא מדובר בחברה עם שווי שוק מזערי או קטן שמזנקת כך – אלא בחברה ה-6 בגודלה בכל העולם.
אז מה גורם לזינוק בשווי של טסלה להמשיך ולגדול? התשובה הבסיסית היא מומנטום – אנשים אוהבים להצטרף למומנטום ולהתחבר למה שמצליח. זו תכונה מוכרת בשוק ההון, ומשקיעים רבים משקיעים בצורה הזו, כולל מנתחים טכניים שרואים בכך אישוש להצטרפות למניה שעולה ועולה. במה שקשור למומנטום השאלה היא כמובן מתי ייעצר המומנטום.
נהגים של רכבים חשמליים בהולנד יוכלו להטעין את הרכב שלהם – גם אם הוא לא של טסלה
אבל מעבר לכך, קרו עוד שני דברים שיכולים, אולי, גם להסביר חלק מהמשך העליה. החברה השיקה היום (שני) פיילוט שבמסגרתו גם בעלי רכבים חשמליים שאינם של טסלה יוכלו להתחבר ב-10 תחנות הטענה שלה בהולנד באמצעות אפליקצייה ולהטעין גם רכבים שאינם של טסלה. בעלי הרכבים הללו יצטרכו לשלם כמובן יותר מאשר בעלי רכבים של טסלה. "מהלך זה הוא חלק מתפיסתנו לקדם את המעבר של העולם לאנרגיה בת קיימא" אמרו בחברה.
אם הפיילוט יצליח, זה עשוי להביא לזרם הכנסות נוסף ליצרנית המכונית החשמלית הלוהטת בעולם. האם זה קצת לרתום את העגלה לפני הסוסים? ייתכן, אבל במקרה של טסלה – כולם פשוט עושים את זה וסוחרים בה על פי מכפילים מאוד גבוהים, מתוך תקווה שבעתיד ההכנסות והרווחים של טסלה יצדיקו אותם.
טסלה מאמינה שהיא תוכל להגביר את הייצור כדי לענות על הביקושים
הסיפור השני בטסלה היא תוכנית ליסינג חדשה של החברה בסין, שתאפשר ללקוחות לרכוש מכוניות טסלה במדינה ללא מקדמה. למה זה חשוב? כי בכך טסלה למעשה מאותתת לשוק שהיא בטוחה כי למרות המחסור העולמי בשבבים היא תוכל להגביר את הייצור ולעמוד בביקושים – שהרי אחרת, בשביל מה בכלל צריך לצאת בכזו תוכנית מימון שמגדילה את הביקושים?
טסלה נכנסה לרבעון הרביעי כאשר, כמו שאר היצרניות, גם היא סובלת מהתקלות והעיכובים בשרשרת האספקה, והמחסור בשבבים. למעשה, זמני האספקה של טסלה נכון לעכשיו הם יותר מארבעה חודשים, אך מנגד – בחברה מאמינים כי דגמי מודל 3 יישלחו ללקוחות בארה"ב כבר בחודש דצמבר. אם טסלה אכן תצליח לספק את קצב הייצור ואספקת הרכבים כפי שהיא רוצה – אז יש היגיון בתוכנית המימון שהיא הכריזה עליה בסין. בינתיים היא מצליחה להיות זו שרושמת את מספר המסירות הגדול ביותר ברבעון מבין היצרניות.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
4.זאת לא הסיבהיהווית 02/11/2021 07:17הגב לתגובה זו0 0הסיבה, מגוכחת ככל שתהיה, היא הספליט הצפוי.סגור
-
3.איש מכירות חכם רוכב עלברוש 01/11/2021 23:38הגב לתגובה זו2 1אימפוטנציה עולמית של בעלי תפקידים וכשל שוק שקשה לתאראת גודלו שיגמר רע מאוד.סגור
-
2.שוס שורט סקויזטירוף 01/11/2021 22:47הגב לתגובה זו1 1כבר אין מה להגיד , הבועה הגדולה ביותר בעולם. 1% עלייה בטסלה זה שווי של מעל 10 מיליארד דולר. עלייה של 7% = חברת פורד חדשה נוצה כי פתחו את הטעינה באירופה? עלייה של 50% בחודש- כאילו כל שוק הרכב העולמי הכפיל את עצמו בחודש. מדהיםסגור
-
אתה לא מבין כלוםדובון 02/11/2021 10:38הגב לתגובה זו0 1החברה צומחת ביותר מ-100% בשנה, איפה אתה חי????????סגור
-
1.בדרך ל-2,000 (ל"ת)מאסק 01/11/2021 20:56הגב לתגובה זו3 0סגור