ריוויאן צוללת היום ב-17% במסחר - התמחור גבוה או שהפוטנציאל קובע?

ריוויאן שהונפקה רק לפני שבוע הספיקה לזנק ב-120% אבל כיום מאבדת גובה. היא לא רושמת הכסות אבל השאלה היא האם פוטנציאל השוק והמעבר לרכבים חשמליים מצדיק את השווי של מי שכבר הפכה לחברה השלישית בגודלה מבחינת שווי שוק
 | 
telegram
(1)

חברת רכבי היוקרה החשמליים ריוויאן  RIVIAN AUTOMOTIVE +2.2% RIVIAN... 10.24 +2.2% RIVIAN AUTOMOTIVE סגירה:0 פתיחה:10.01 גבוה:10.57 נמוך:10 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (RIVIAN), הספיקה יותר מלהכפיל את שוויה בתוך מספר ימים (זינקה ב-120% בתוך כמה ימים ספורים) מאז הצטרפותה לבורסה לפי שווי של 77 מיליארד דולר, אך היום היא נופלת במסחר ב-16%. לכאורה אין סיבה לירידה הפתאומית - אבל סביר להניח שהמשקיעים שרכשו את מניית החברה, שבינתיים לא רושמת הכנסות אך הפכה לחברת הרכבים החשמליים השלישית בגודלה מבחינת שווי שוק - פשוט החליטו לממש את הרווחים העצומים. עדיף ציפור אחת ביד משתיים על עץ תנודתי מאוד.

אחד המהלכים המעניינים הוא של חברת הרכבים פורד  {FORD MOTOR CO} (F), שמחזיקה בלא פחות מ-100 מיליון מניות של ריוויאן ששווים על הנייר כ-14 מיליארד דולר. למעשה, פורד השקיעה בחברה כ-500 מיליון דולר ועשתה עליה תשואה נאה מאוד. גם אמזון עשתה תשואה מכובדת על המניה כיוון שהיא מחזיק ב-20% מהמניות והשקיעה בזמנו כ-700 מיליון דולר.

באופן עקרוני, פורד וריוויאן הן מתחרות. פורד היא ענקית רכבים 'רגילים' שנסחרת בעצמה לפי שווי שוק של 79 מיליארד דולר, אבל היא נחשבת לתעשייה ישנה וצריכה להמציא את עצמה מחדש בעולם שצועד לכיוון של רכבים חשמליים.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

יצרניות הרכבים המסורתיות חוששות מהכניסה של החשמליות החדשות שמציתות את הדמיון של המשקיעים שגם נותנים להן שוויים גבוהים, שלא לומר בועתיים.

באופן ספציפי, החשש אצל פורד הוא שהכניסה של ריוויאן למשחק בשוק הטנדרים יאיים על העליונות של פורד בפלח שוק זה - ופורד כבר הודיעה שהיא תייצר ותמכור בעצמה משאיות חשמליות בעיקר בשוק הטנדרים והמשאיות מה שהוביל את פורד עצמה להודעי שהיא תייצר ותשיק רכב חשמלי ב-2022. 

ריוויאן מייצרת עניין רב אצל המשקיעים, וזאת כאשר הביקוש בעולם לרכבים חשמליים ממשיך לעלות. אז נכון שאמזון הזמינה ממנה 100,000 רכבים עד 2030 – כש-10,000 אמורים להיות מסופקים עד סוף 2022, אבל לריוויאן אין עדיין כאמור הכנסות, היא לא הציגה עדיין מודל עסקי בר קיימא, וגם צופה הכנסות של לא יותר ממיליון דולר ברבעון השלישי - אבל כשהשוק רוצה להתגלגל וכל מטאטא יורה אז חברות מקבלות שוויים שחברות רווחיות וותיקות לא מקבלות.

יהיו כאלה שיגידו שזה יותר מדי. מנגד יהיו כאלה שיגידו שהשאלה היא תמיד מה הפוטנציאל, ואם העולם אכן הולך לכיוון של רכבים חשמליים, אז הפוטנציאל עצום ולכן כל התמחור הכלכלי הרגיל של מכפילים והסתכלות על הדוחות - פשוט לא רלוונטי.

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פורד כבר מייצרת מוסטאנג חשמלי ובקרוב טנדר פורד חשמלי
    ביידן לקח סיבוב 18/11/2021 07:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אי אפשר לממש את הפוטנציאל בשוק עמוס מתחרים כמו שוק הרכב. בסוף כולם יהיו עם אותם סוללות ומנועים, ומה שחשוב לקהל הרחב זה כרגיל איכות יצור ואמינות
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות