תחנת דלק דור אלון
צילום: מורן ישעיהו
דוחות

דור אלון: צמיחה של 62% למכירות נטו של 1.3 מיליארד ש'

ברבעון השלישי הרווח התפעולי המתואם עלה ב-41% ל-62 מ' והרווח המתואם ב-58% ל-41 מ'. חנויות הנוחות צמחו ב-20%, מכירות AM:PM עלו ב-3% ו-BBB חזרה להיקף פעילות של טרום הקורונה. "מכרו יותר דלק מב-2019 ואף מעבר למגמות השוק"
איתי פת-יה | (1)
נושאים בכתבה דור אלון

חברת דור אלון 4.43% מקבוצת אלון רבוע כחול (74%) שבשליטת איש העסקים מוטי בן משה מדווחת על עלייה של כ-62% במכירות נטו ברבעון השלישי, כשאלה הסתכמו ב-1.3 מיליארד שקל מול 816 מיליון שקל שנה קודם לכן. הרווח התפעולי המתואם (בנטרול רווחי מלאי, הכנסות או הוצאות אחרות, שערוכי נדל"ן להשקעה, תקן 16 IFRS והכנסות מסים שנים קודמות) עלה בכ-41 ל-62 מיליון שקל.

כך, הרווח המתואם עלה ב-58% ל-41 מיליון שקל. הרווח הגולמי המתואם על כ-15% ל-284 מיליון שקל. ה-EBITDA המתואם של הקבוצה כולה עלה ב-27% ל-112 מיליון שקל. הרווח התפעולי החשבונאי (ללא הנטרולים שהוזכרו) עלה במיליון שקלים בודדים ל-68 מיליון שקל והרווח החשבונאי עמד במקום על 37 מיליון שקל.

הכנסות חנויות הנוחות במתחמי התדלוק וכן בתי הקפה עלו ב-20% ל-170 מיליון שקל (30% מול הרבעון המקביל ב-2019) ובמגזר קמעונאות המזון המכירות עלו ב-10%. מגזר זה כולל את רשת AM:PM בה המכירות עלו ב-3% ושאר ההשפעה מרשת ההמבורגרים BBB שלפי החברה חזרה להיקף המכירות של טרום הקורונה.

עוד בתקופת הדוח נרשם קיטון בסך של כ-44 מיליון שקל בהוצאות המימון, בעיקר בשל עלייה בשווי תיק ניירות ערך של החברה בסך של כ-49 מיליון שקל, לעומת ירידה בשווי התיק בסך של כ-3.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, וכן מהפסדים שרשמה החברה בתקופה המקבילה אשתקד בגין חוזים עתידיים על נפט.

בין היתר דיווחה החברה על שיעורי תפוסה של כ-100% בנכסים העיקריים. יתרות הנזילות ומסגרות האשראי בסוף התקופה עמדו על כ-920 מיליון שקל. ההון העצמי של החברה בסוף התקופה התסכם בכ-1.2 מיליארד שקל, לאחר חלוקת דיבידנד בסך 50 מיליון שקל.

ישראל יניב, יו"ר דור אלון: "אנו מציגים גידול במכירות הדלקים במתחמי התדלוק בהשוואה לכמויות הדלקים שנמכרו ברבעון המקביל ב-2019, טרום מגיפת הקורונה ואף מעבר למגמות השוק".

 עודד גולן, המנכ"ל הנכנס של דור אלון: "אנו ממשיכים בתנופת פיתוח עסקי – הכולל המשך הסבה של סניפי אלונית לפורמט החדש 'מיני סופר אלונית', מהלך שהניב צמיחה משמעותית במכירות חנויות הנוחות בשנים האחרונות  וכן בהמשך התרחבות רשת  am:pm באזור תל אביב ומחוצה לה לכדי 100 חנויות בשנים הקרובות".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    כותרת לא הגיונית איך הגעתם (ל"ת)
    באפט 18/11/2021 12:33
    הגב לתגובה זו