אמיר ירון – תתפטר לאלתר

 | 

זה קרה ביפן לפני 16 שנה - רכבת מהירה שנכנסה לתוך בית דירות בגלל טעות אנוש, גרמה ל-91 הרוגים ולכ-450 פצועים. הסיבה לתאונה הייתה, מסתבר, איחור של דקה ביציאה מהתחנה. מיד לאחר מכן הודיע שר התחבורה היפני על לקיחת אחריות והתפטר בתפקידו, זאת למרות שלא היה לו כל קשר, לא במישרין ולא בעקיפין עם התאונה הקטלנית שהייתה, כאמור, תוצאה של טעות אנוש. זו דוגמה אחת ללקיחת אחריות, יש דוגמאות נוספות לא מהעבר הרחוק ולא דווקא מיפן. שרים, רגולטורים לוקחים אחריות על טעויות, לוקחים אחריות על כישלונות. הם עושים זאת גם אם אין להם קשר ישיר לטעות.  

לעומת זאת לנגיד בנק ישראל, הפרופסור אמיר ירון, דווקא יש קשר ישיר ועמוק ביותר  לטעות ענקית - לעובדה שבמהלך השנה האחרונה הוכפלו המשכנתאות, מה שכמובן תדלק את רמות המחירים בשוק הדיור לשיאים חדשים. יש לו קשר עם גורלם של מאות אלפי נוטלי משכנתאות שעלולים, בשלב זה או אחר, להיקלע למצב של העדר כל יכולת להחזיר את המשכנתא. יש לו קשר ישיר לטעויות האלו, הוא אחראי עליהן, הוא האחראי הראשי עליהן. אבל הוא לא מתפטר.

ומה מקור הכישלנות בשוק המשכננתאות? הסיבה לכך טמונה בראש ובראשונה בהחלטה התמוהה, הלא מקצועית ונטולת אחריות של הנגיד מדצמבר 2020, בה אפשר ללווים לקחת משכנתא בתנאים קוסמים, כביכול, של החזר שני שלישים בריבית פריים.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

זו הייתה, לא ספק, מלכודת דבש שהפילה בפח מאות אלפי ישראלים תמימים. אין זה סוד שהריבית עומדת כיום על רמה נמוכה ביותר של 0.2% בלבד, מה שמפתה המוני זוגות צעירים להכניס ראש בריא אל תוך כוורת הדבורים  המתקתקה. אולם, כל סטודנט שנה א' לכלכלה יודע גם יודע שביום בהיר אחד, אולי כשהאינפלציה תתחיל להרים ראש אפילו באחוזים בודדים, אולי כשהבנק הפדרלי האמריקאי יתחיל להעלות ריבית, או אז החזר המשכנתא יעלה בעוד כמה מאות שקלים לחודש. זה כמובן יכניס רבים מהלווים ל"ברוך" עמוק. וברוך לא פחות עמוק, מן הסתם, יהיה במצב בו האבטלה במשק שוב תגדל, לפחות אחד מבני הזוג יהיה מחוסר עבודה. כל זה יהפוך את מלאכת החזר המשכנתא החודשית לבלתי אפשרית לחלוטין.

את כל זאת, כאמור, היה פרופסור ירון אמור לדעת, ומראש לא היה אמור לבצע את המהלך המיותר הזה, או לכל הפחות לעצור אותו בזמן או לפחות להעניק מטריית הגנה מינימלית לנוטלי המשכנתאות, בין אם על ידי הגבלת סכום המשכנתא האופטימלי שניתן לקחת, בין אם על ידי אפשרות מיידית למחזור המשכנתא ללא הצמדה לשני שלישים פריים ובין אם על ידי פריסה דיפרנציאלית של המשכנתאות.

כנראה שאי אילו יועצים לחשו על אוזנו הכרויה של הנגיד שצריך לעשות משהו בנדון.  ואכן הבנק פרסם מה שנראה כביכול, כרפורמה מהפכנית בכל נושא המשכנתאות, אולם כל אותה רפורמה, אינה אלא אחיזת עיניים בלבד.

ראשית, משום שהיא כלל לא נכנסה עדיין לתוקף, ותכנס לתוקף, אם בכלל, רק במחצית 2022(!!), מה שאומר שישנם עוד שמונה חודשים תמימים לכל הפחות להמשך תדלוק שוק המשכנתאות, מה שממילא יגחיך את עצם ההכרזה על רפורמה. הרפורמה הזו בפועל אינה רלוונטית כלל למי שכבר הכניס את ראשו לתוך מלכודת הדבש הזו.

שנית, הרפורמה מבטיחה תנאים שקופים לנוטלי המשכנתאות ואפשרות למשכנתא דיפרנציאלית לכל אחד ואחד לפי יכולתו ולפי צרכיו. הכיצד, בפועל, יצליחו הבנקים לבצע זאת עבור מאות אלפי לווים?

שלישית, ושאלת השאלות, איך זה שרק עכשיו נזכר הנגיד להעניק להמוני בית ישראל את אותו שירות בסיסי ומובן מאליו שעד כה רק מי שלקח יועץ משכנתאות במימון מלא, זכה לכך?

נראה לי שאפילו פרופ' ירון מבין שהוא הכניס את כל שוק המשכנתאות ואת שוק הנדל"ן לסחרור ובמקום להודות בטעות ולהתפטר הוא מנסה כל מיני תעלולים וירטואוזיים שיניבו כלום ושום דבר.

*כותבת המאמר דליה עסיס היא שמאית מקרקעין ומתכננת ערים

תגובות לכתבה(80):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 73.
    תגובות מוזרות מצד "כלכלנים" פה על עניין הריבית
    כלכלן בינל 28/11/2021 21:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין ויכוח לגבי האם תעלה הריבית, השאלה הפתוחה היחידה היא באיזה חודש זה יקרה בשנת 2022..
    סגור
  • 72.
    על מה נדבר כלכלה
    מוטי 23/11/2021 05:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנגיד או בנק ישראל לא יכול להשפיע על שער הדולר 5סיבות 1כל הפד מדפיס דולרים השער ירד 2 מוסדיים עושים גידור לשער הדולר ואז ככל שהתיק מניות בחו״ל עולה הם חייבים למכור כדי לאזן את התיקים אחרת הם יהיו ספקולנטים על הדולר 3 הרבה משקיעים זרים נכנסו להשקעות בשוק ההון שלנו 4הרבה חברות ישראליות נמכרות לחו״ל 5חברות הייטק משלמות משכורות בשקלים עכשיו אתם מבינים למה אין לנגיד שום השפעה על הדולר עכשיו על מחירי הדירות הממשלה מספסרת בקרקעות 2 מרוויחה הון ממיסים לא מגדילה את ההיצע ובגלל זה המחירים עולים ועוד יעלו וזה לא קשור לריבית של המשכנתאות זה נושא אחר כי בנק ישראל דואג אך ורק ליציבות הבנקים ולא לעם הממשלה צריכה לדאוג לעם לרווחה לחלשים זה תפקידה
    סגור
  • 71.
    בעברית זה נקרא ''פריר''
    לאו 21/11/2021 14:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעברית זה נקרא ''פריר''
    סגור
  • 70.
    עכשיו נזכרת? מרגישה את הקרקע בוערת
    רואה נכוחה 21/11/2021 12:35
    הגב לתגובה זו
    7 0
    עכשיו נזכרת? את מרגישה את הקרקע בוערת תחת רגליכם?
    סגור
  • 69.
    שמאי הבנקים שותפים מלאים
    בנקאי משכנתאות 21/11/2021 10:11
    הגב לתגובה זו
    8 1
    שמאי הבנקים שותפים מלאים לחגיגה ואתם גם תשלמו את המחיר
    סגור
  • טען עוד
  • 68.
    ששר האוצר יתפטר מיד
    שרון 20/11/2021 22:35
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגר גיל עם המעסיקים בכל המגזרים - פרטי ציבורי על העלאת השכר ב 50 אג' רק בעוד שנה פששש. ככה אלפי זוגות צעירים ישלמו על העלאת המיסים שהפילו עליהם ושחיקת השכר לא תאפשר להם לשלם משכנתא שנולו לפני כמה שנים..
    סגור
  • 67.
    (ל"ת)
    אנונימי 20/11/2021 21:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 66.
    שטויות במיץ
    לא מבין למה באתר שנחשב כלכלי נותנים במה לדברי הבל 20/11/2021 21:34
    הגב לתגובה זו
    1 5
    לא מבין למה באתר שנחשב כלכלי נותנים במה לדברי הבל כאלו
    סגור
  • כ"כ צודק..
    ק.ב 21/11/2021 09:49
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סוף סוף מישהו שמוכן לפרסם את האמת על המצב המעוות שיש היום! כל הכבוד ביזפורטל - אתחיל לקרוא יותר את הכתבות שלכם מעתה.
    סגור
  • 65.
    הממשלה תקנה משכנתאות, אף אחד לא יאבד בית
    דויד 20/11/2021 21:08
    הגב לתגובה זו
    2 2
    במדינת ישראל. אני לא רואה פה מצב שיזרקו אותם מהבית, זה לא יקרה גם בארצות הברית.
    סגור
  • 64.
    מי שהתחיל את החגיגה זה לא הוא
    העיראקי 20/11/2021 19:52
    הגב לתגובה זו
    3 0
    החגיגה התחילה לפני 13 שנה ע''י מי בשתאכלס האכיל את העם היהודי הכי הרבה סיפורים מאז ומתמיד. הממשלה של היום לא רוצה לירות כדור ברגל של עצמה והיא תקועה במצב המחורבן הזה,לא יודע כמה הם יעשו משהו כי המצב כבר עמוק בבוץ אבל מה שבטוח זה שאנשים מוציאים הרבה יותר מידי כסף על דירות והם יאכלו אותה בהמשך. דרך אגב הדירה שלי נקנתה ב1,050,000 מליון לפני 14 שנה והיום אחרי 14 שנות שימוש שווה 2,700,000 הילדים שלי כבר עם דרכונים אירופאים ומי שאין לו שיאכל את הלב ויכתוב תגובות רעות-על ה___ שלי
    סגור
  • 63.
    הלו??
    לני 20/11/2021 19:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתבה של מסוממת
    סגור
  • 62.
    הכותבת פשוט לא מבינה כלום בעולם המשכנתאות
    רוני 20/11/2021 17:38
    הגב לתגובה זו
    0 2
    כרואה חשבון ומומחה למימון חבל מאד שמפרסמים כתבה של שמאית שברור על פניו כי איננה מכירה את עולם המשכנתאות וכותבת דברים שאינם קשורים למציאות.
    סגור
  • 61.
    כנראה יש לך הרבה בדולרים יצ׳יפס
    דליה 20/11/2021 17:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חחחחחח מרוויחה בדולר? או הבעל? תתקדמי בחיים ותפסיקי לכתוב שטויות
    סגור
  • 60.
    בנק ישראל - מוסד מיותר לחלוטין ואף מזיק!
    רבקה 20/11/2021 16:07
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הבעיה היא בנק ישראל. צריך לסגור את בנק ישראל לאלתר!
    סגור
  • 59.
    תתפטרי
    מי שצריך להתפטר הוא לא נגיד אלא כותבת המאמר שאין ל 20/11/2021 15:24
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מי שצריך להתפטר הוא לא נגיד אלא כותבת המאמר שאין לה מושג על מה היא כותבת.
    סגור
  • 58.
    צריך לעודד משפחות להיות עם פחות ילדים
    עודד 20/11/2021 01:53
    הגב לתגובה זו
    5 3
    מבורכות ילדים ולא ברוכות בילדים. ככה הביקושים ירדו קצת
    סגור
  • עודד חבל שכשאימך הייתה אצלי לא קשרתי לה את החצוצרות (ל"ת)
    דר.פינקוס , גניקולוג 20/11/2021 14:39
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 57.
    שילמדו ממני מהיא לקיחת אחריות (ל"ת)
    אמיר אוחנה 20/11/2021 00:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 56.
    מינוי כושל של אין את מי....
    לשעבר 19/11/2021 20:31
    הגב לתגובה זו
    4 2
    וחברות אוכלי החינם מגושמים עונג עם משכורות לתנאי בית המלוכה.
    סגור
  • 55.
    הזיה (ל"ת)
    ברבור צחור 19/11/2021 18:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 54.
    מסכים עם כל מילה שיתפטר מיד
    אורן 19/11/2021 18:32
    הגב לתגובה זו
    7 2
    חוסר האחריות שלו, שלא לומר הכישלון הטוטאלי שלו בתפקידו, יעלו הרבה למשפחות רבות במשך שנים רבות. שיתפטר מיד
    סגור
  • 53.
    כתבה מוזרה
    שי 19/11/2021 17:25
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ההגבלה על הפריים הייתה מיותרת וזוגות צעירים שילמו בעשור האחרון מאות שקלים מיותרים בחודש על משכנתאות קל"צ. כמו כן בניגוד לנטען ריבית הפריים יכולה לעלות עוד ועוד וההשפעה על ההחזר החודשי תהייה מאות שקלים (שהם ממילא שילמו עד כה היום בגלל ההגבלה....), שזה לא נעים אבל לא דרמטי כמו שמתואר. כל הנ"ל לא סותר את העובדה ששוק הנדל"ן הפך לשוק ספקולטיבי וממונף בצורה מטרידה, ובנק ישראל צריך לשקול הגבלות על גובה המשכנתא (למשל עד 50% במקום 75%)
    סגור
  • 52.
    ישראלים אמיצים
    עינב 19/11/2021 17:03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ההבדל הענק בין משכנתה פה ובארצות הברית הוא שפה גם אם אתה לא יכול להחזיר אתה עוזב את הדירה לבנק ומפסיק לשלם ופה אתה והשארים שלך ימשיכו לשלם כל חייהם אפילו אם הדירה עוברת לבנק המלווה
    סגור
  • 51.
    מזמן היה צריך ללכת בגלל הטיפול במטח (ל"ת)
    דן 19/11/2021 16:53
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 50.
    כל מילה בסלע
    רועי 19/11/2021 16:25
    הגב לתגובה זו
    9 1
    שפו ענק על האומץ לפרסם את האמת כתבה מושלמת ואמיתית
    סגור
  • 49.
    מסכים עם כל מילה. ברגע שיתפוצץ יהיה פה שמחחח
    רלי 19/11/2021 16:20
    הגב לתגובה זו
    11 1
    בגלל חוסר האחריות של דחליל בנק ישראל. יושב במגדל השן ועוזר להריץ נדלן ולנתק את המחירים מהיכולת של האוכלוסיה הממוצעת. הפיצוץ יגיע בענק מאחר שאין שום ברירה אחרת
    סגור
  • 48.
    הנגיד צריך להתפטר אבל בגלל המטח לא הנדלן (ל"ת)
    חיים 19/11/2021 16:14
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 47.
    לכותבת אין מושג ירוק בניהול בנק
    חיים 19/11/2021 16:12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סליחה, אבל זה לא מתפקידו של הבנק להחליט עבור אזרחים מה רמת הסיכון אותם הם לוקחים, הוכן יכול להסביר את רמת הסיכון זה הכל. מחר הכתבת תדרוש שהנגיד יגביל את רמת הסיכון של המשקיעים בשוק ההון. ואם כבר אז אולי נחליט למי מותר ולמי אסור להשקיע. בקיצור כל אדם ראשי לבחור את רמת הסיכון שלו כל עוד הוא בדעה צלולה. מנגד המדינה גם לא צריכה להוציא משקעים שנקלעו לצרות (כולל בנקים) זה לא תפקידה.
    סגור
  • 46.
    נגיד גרוע
    בן 19/11/2021 16:04
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אני חייב לציין שהנגיד סטלי פישר היה מעולם לא נתן למטבע חוץ לפול הוא ידע שזה רע לכלכלה צריך לדאוג לכל הגופים ולא רק גוף מסוים שכמובן חוגג על נפילת המטבע ופה הנגיד הנוכח ממש עושה הפוך לפני שנה הדולר היה בנסיקה והוא הנגיד הקיים דאג להוריד אותו תוך ימים ספורים יש לו אינטרס נראה כאילו אישי משהו מסריח כל יום צולל המטבע חוץ לא בצורה מתונה אלא קורס אנשים פושטים פושטים רגל בגלל זה
    סגור
  • 45.
    לא הבנתי מדוע דווקא הנגיד צריך להתפטר
    שמואל 19/11/2021 15:50
    הגב לתגובה זו
    2 1
    את בעיית הדיור יצרה הממשלה במשך שנים ברוב תקופת כהונת נתניהו. הנגיד קיבל בעיה שקיימת 10 שנים ובריבית אפסית אנשים קונים דירות גם להשקעה.העולם שרוי בריבית 0 בנק ישראל אינו יכול לשנות ריבית כרצונו שכן הוא חלק מהעולם.שיחרור הרבה יותר קרקע לבניה הוא באחריות הממשלות.
    סגור
  • 44.
    זה גם קשור לפוליטיקה
    ביבי מינה אותו 19/11/2021 15:22
    הגב לתגובה זו
    15 1
    ביבי מינה אותו
    סגור
  • 43.
    דליה, חידלי מכתיבה לאלתר…מה נסגר איתך ? (ל"ת)
    אנונימי 19/11/2021 14:35
    הגב לתגובה זו
    4 9
    סגור
  • 42.
    בנק ישראל נמצא בורטיגו
    שמואל 19/11/2021 14:27
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מצד אחד בא לברך ויצא בסוף מקלל, מה הפתרון להתחיל לבנות באזורים שכוחי אל כמו בנגב וכו...
    סגור
  • 41.
    לפני ירון צריך לפטר את מנכ"ל רמ"י ואת מנכל משרד השיכון
    שלומי 19/11/2021 14:27
    הגב לתגובה זו
    16 1
    את בעיית הדיור יפתרו רק באמצעות הגדלת ההיצע במאות אלפי יחידות דיור שנתיים שלוש קרובות. מי שאשם במצב נוכחי זה משרד הבינוי והשיכון , רמ"י שמספסרים בקרקעות במקום לשווק עשרות אלפי דונם במיידית ללא תמורה משרד התשתיות שלא מתפקד בנושא תשתיות למגורים והעיריות שלוקח להם ים של זמן לתת היתרים . האם ניתן לבנות מאות אלפי דירות בשנתיים שלוש .ברור שכן בלי שום בעיה סה"כ מדובר בדירות . השאלה האם רוצים התשובה לא נראה כך
    סגור
  • 40.
    מי שצריך להתפטר היא כותבת הכתבה או מי שנתן לה לפרסם אות (ל"ת)
    אריק 19/11/2021 13:47
    הגב לתגובה זו
    11 12
    סגור
  • 39.
    את יודעת מתי תהיה אנפלציה ?
    חוצפנית 19/11/2021 12:50
    הגב לתגובה זו
    5 6
    אולי כמו ביפן לא תהיה אינפלציה עשרות שנים ?
    סגור
  • 38.
    זה אמרו כבר שלקחתי משכנתא ב 2011
    חסוס 19/11/2021 12:38
    הגב לתגובה זו
    8 2
    כל הזמן אומרים הריבית תעלה ותעלה. בגלל זה שילמתי עוד טונות של ריבית על המשכנתא לטובת משכנתא בריבית קבועה
    סגור
  • 37.
    משכנתא
    משה 19/11/2021 11:45
    הגב לתגובה זו
    8 1
    הנגיד בור לא מבין כלום לא אחראי מוטב שיתפטר דחוף
    סגור
  • 36.
    החברים שלך הם שצריכים להיתפטר !
    מבקר המדינה 19/11/2021 11:36
    הגב לתגובה זו
    14 5
    החברים שלך הם שצריכים להיתפטר !הם משרתי הבנקים ועושי דברם, מעדירים ומעצימים אתרווחיהם. זו אחריותכם ותפקידכם כשמאים. אתם נפחים את המחירים במקום לצעוק הם - החברים שלך, השמאים, מנפחים את הבועה בחתימתם ובאישור העסקאות ההזויות במחירים הזויים.תפני את האצבע קודם כל לחברים שלך.היכן אתם?מה חלקכם?מה תפקידכם?
    סגור
  • 35.
    לא למדתי כלכלי אבל מבין כלכלה קצת יותר ממך
    . 19/11/2021 11:26
    הגב לתגובה זו
    5 3
    מכל הדברים המפגרים שהוא עושה זה מה שמטריד אותך, שהוא נותן שני שליש מהמשכנתא בפריים? ארצות הברית וישראל אפילו לא חושבים על לחשוב להעלות ריבית בעשור הקרוב בגלל הבועה שיש במשק שעלייה בריבית יכולה לפוצץ את הכל. לעומת זאת הם יעדיפו לתת לאינפלציה לעלות ולעלות ולמחוק את כל החובות. את המלכודת המתוקה הזאת אני מוכן לקחת כל יום
    סגור
  • 34.
    לגדר הדולר לפחות ל 3.50 ש"ח !!!
    מה עם הדולר ???? 19/11/2021 11:19
    הגב לתגובה זו
    7 1
    לגדר הדולר לפחות ל 3.50 ש"ח !!!
    סגור
  • 33.
    כמה שטויות
    ואם הריבית תשאר 0.1 לעוד 30 שנה אז עדיף לקחת עכשיו 19/11/2021 11:16
    הגב לתגובה זו
    2 2
    ואם הריבית תשאר 0.1 לעוד 30 שנה אז עדיף לקחת עכשיו ריבית פריים כמה שיותר
    סגור
  • 32.
    כמה שטויות
    ואם הריבית תשאר 0.1 לעוד 30 שנה אז עדיף לקחת עכשיו 19/11/2021 11:15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ואם הריבית תשאר 0.1 לעוד 30 שנה אז עדיף לקחת עכשיו ריבית פריים כמה שיותר
    סגור
  • 31.
    ולזקנים אין כסף נתנו חצי שקל בשנה (ל"ת)
    כל כך הרבה דולרים 19/11/2021 10:49
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 30.
    מה זה המשחק הזה עם רכישת דולרים שישרוף אותם בלג בעומר
    אוסף הדולרים 19/11/2021 10:48
    הגב לתגובה זו
    5 2
    זה לא עוזר לאף אחד מאיתנו מה הרווחנו מזה כלום שיעשה פיחות עדיף לכולנו
    סגור
  • 29.
    במקום להוריד מס בורסה ולעודד השקעות בבורסה הישראלית
    ממשלה חלמאית 19/11/2021 10:42
    הגב לתגובה זו
    9 1
    נתנו כח לחברות הביטוח והם פשוט הבינו שעדיף להשקיע בחו "ל כי גם בנק ישראל קונה מניות בחו"ל האם בנק ישראל קנה מניות של חברות הגז או של כיל הם יודעים אם הם מאמינים בחברות האלה למה הם לא קונים הם יודעים ששינסקי גרם להפסדים לחברות האלה שהולאמו בלי לתת שקל למשקיעים ובדרך ערמומית . כל עוד הפוליטיקאים מפריעים למסחר למען קריירה פוליטית כמו יחימוביץ רוזנטל קרין אלהרר ושאר האפסים שבכנסת אז בצדק יקנו דירות זה עדיף על מניות ובלבול מוח לפיד הטיל בזמנו חובת דיווח על מחזור עלוב של 800 אלף על שוק שבלאו הכי משלם מס מיידי על ניירות ערך ומחכה חודשים להחזרי מס.
    סגור
  • 28.
    למה הוא לא מתפטר עם מחדל החיסון השלישי שלא אושר
    בנט 19/11/2021 10:36
    הגב לתגובה זו
    1 4
    יש תופעות לוואי ומתעלמים מהם ולא מספרים לציבור את האמת והסיכונים לטווח ארוך לא סתם לא אישרו לבני 40 חיסון שלישי אבל פה הכריח את כולם מי ישא באחריות על בריאות הציבור .
    סגור
  • 27.
    כמה שטויות בכתבה אחת
    אדי 19/11/2021 10:30
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אני מציע לכתב להתפטר לאלתר כדי לא לבלבל את הציבור.
    סגור
  • 26.
    למה הוא צריך להתפטר?
    יהווית 19/11/2021 10:11
    הגב לתגובה זו
    4 7
    לא ברור
    סגור
  • התפטרות
    לרון 19/11/2021 11:12
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ולקיחת אחריות זה "PURE MENTALITY"
    סגור
  • כשהבנק
    לרון 19/11/2021 11:06
    הגב לתגובה זו
    3 1
    ימכור במשבר נדל"ן עתידי את ביתך או ביתם של בנייך או חוג מכרייך,או אז תביני גם תביני,חזרי ללמידת משבר הדיור והבנקים של 1983
    סגור
  • 25.
    נראה לי שצריך להגביל את גובה המשכנא
    יופי 19/11/2021 09:32
    הגב לתגובה זו
    20 3
    כדי להפסיק את המירוץ לדירה יש לפעול לסגור את ברז המימון-משכנתא בהחלטה מינהלית יש להעביר החלטה שתגביל את גובה המשכנתא לרבע או חצי מעלות הדירה ,וכך יקטנו לחצי הביקוש
    סגור
  • 24.
    כשיקרה התאונה שיתפטר
    משה 19/11/2021 09:30
    הגב לתגובה זו
    1 7
    כרגע זה רק תחזיות שחורות. וזה שהוא לא מתפטר מכיוון שהוא לא חושב שיקרה תאונה. ימים יגידו!
    סגור
  • ביפן זו אכן
    לרון 19/11/2021 11:08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    היתה תאונה לא השלטת בידי השלטונות,אצלנו כל ילד יודע שאנו בלב המאפליה,ליבי לצעירים
    סגור
  • 23.
    הערות והארות
    ג'וש 19/11/2021 09:29
    הגב לתגובה זו
    8 0
    ריבית הפריים היא 1.6% ולא כפי שנכתב. וקציני צבא בכירים לוקחים אחריות אחרי שלא עמדו במשימות? והפרקליטות לוקחת אחריות על כשלים שלה ובזבוז מאות מיליוני שקלים ציבוריים? ברור שלא. לקיחת אחריות לא קיימת בישראל.
    סגור
  • 22.
    לפני 5 שנים כפה עלי הנגיד הקודם שראה שחורות לקחת משכנתא
    א 19/11/2021 09:27
    הגב לתגובה זו
    25 2
    2/3 קבוע 1/3 פריים ובאמת חשבתי שבהחלט הריבית תעלה אך בדיעבד שילמתי ריבית בחינם במשך 5 שנים בהם אם הייתה לי ריבית פריים בלבד הייתי חוסך סכומים נכבדים ליום בו הריבית תעלה ואוכל למחזר את המשכנתא.
    סגור
  • תמשיך ככה,
    ופי 19/11/2021 11:14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הכוונה עם הניתוח בדיעבד שלך,זה ממש יעזור לך בחיים...
    סגור
  • 21.
    הוא תיקן טעות קשה שעשו בעבר בבנק ישראל
    שישו 19/11/2021 09:20
    הגב לתגובה זו
    3 3
    אסור להגביל נוטלי משכנתאות, זה שוק חופשי.הטעויות של הנגיד הן דווקא בנושא הטיפול בשער הדולר והתחזקות השקל...
    סגור
  • 20.
    ומה עם הדולר
    רותי נבון 19/11/2021 08:59
    הגב לתגובה זו
    6 1
    בנק ישראל וממשלת ישראל מביאה אותנו למשבר שלא נראה כמותו. אנחנו היצואנים הקטנים גמורים.. בסוף זה יגיע גם להייטק ואז נראה מה קורה
    סגור
  • 19.
    ריבית 0.1 לא 0.2
    לפחות תלמדי את הנתונים לפני שאת כותבת שטויות 19/11/2021 08:33
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לפחות תלמדי את הנתונים לפני שאת כותבת שטויות
    סגור
  • 18.
    צריך משכנתאות מוזלות רק לזכאים ..ומה הפגיעה ביצוא
    דן 19/11/2021 08:33
    הגב לתגובה זו
    2 2
    2 היבטים חשובים למדינה ויחד עם זאת למי שרוכש דירה שניה שלישית וכו לא יקבל משכנתא ב 5 השנים הקרובות כך נדע אם זו ממשלה ונגיד של כל העם או ליכוד בתחפושת
    סגור
  • 17.
    כל מילה בסלע!! כל הכבוד, כתבה חשובה מאוד!
    ירושלמי 19/11/2021 08:25
    הגב לתגובה זו
    8 10
    אבל לצערי כמו שכתבת, אני ו לא יפן. ביבי השריד יפה מאוד את העניין של להאשים אחרים כל הזמן.
    סגור
  • 16.
    לא יודע מי את אבל איפה למדת כלכלה
    מה את רןצה שהוא ירים ריבית נגד כל העולם? ואז מה דו 19/11/2021 08:23
    הגב לתגובה זו
    3 4
    מה את רןצה שהוא ירים ריבית נגד כל העולם? ואז מה דולר שקל ב1.5? בכל העולם לוקחים משכנתאות וקונים נכסים זה בעיה עולמית סהכ ההגבלות של בנק ישראל הגיוניות. מיריי דיור זה תוצר של היעדר היצע קרקעות ותשתיות ציבוריות
    סגור
  • 15.
    בנק ישראל כשמו כן הוא - בנק
    דרור 19/11/2021 08:17
    הגב לתגובה זו
    3 2
    צודק במאה אחוז. רכישת נכס היא קודם כל עיסקה פיננסית כיוון שרובה ממומנת ממשכנתא. בנק ישראל ידע ויודע שירידת הריביות משנת 2008 כתוצאה מהמשבר הפיננסי היא הסיבה העיקרית לעליה התלולה במחירי הנדלן. נעשו על כך המון מחקרים בארץ ובחו"ל, כלל של בנק ישראל. יש רק סיבה אחת למהלך של בנק ישראל עם ריביות הפריים וזה למנוע ירידת מחירים שתפגע בריווחיות הנקים שהוא אחראי על היציבות שלהם. שאף אחד לא יתבלבל ויחשוב שבנק ישראל יצא עם תוכנית הפריים כדי לעזור לציבור. אין לו מטרה כזו ובכל מקרה הריבית על המשכנתאות כבר ירדה משמעותית בגלל הורדת הריביות בקורונה. הגדלת מרכיב הפריים לשני שליש בזמן משבר כלכלי ואבטלה וחוסר וודאות רק פוגעת ברוכשים בכך שהיא גורמת להם לקחת התחייבות גדולה יותר ומסוכנת יותר כשהעתיד שלהם ושל הכלכלה לא ברור כפי שבנק ישראל דאג להסביר בתקופת הקורונה. אז בכל מקרה זה מהלך לא הגיוני. בשורה התחתונה צריך להבין שלבנק ישראל יש אינטרס לשמור על מחירי הנדלן ועל רווחי הבנקים ויציבותם ולא לדאוג לאזרחים או ללווים! בגלל זה הוא נקרא בנק...מישהו באמת חושב שלבנק יש אינטרסים אחרים?!
    סגור
  • 14.
    מי שבאמת צריך להתפטר הוא קובי שבתאי (ל"ת)
    8 19/11/2021 08:15
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 13.
    מה הקשר? ביקורת ללא גילוי נאות שווה עבודה בעיניים
    ארז 19/11/2021 08:11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא אהבתי.
    סגור
  • 12.
    נגיד לא טוב אני מתגעגע לקרנית פלוג (ל"ת)
    שרון 19/11/2021 08:01
    הגב לתגובה זו
    1 6
    סגור
  • 11.
    במצב הנוכחי
    2 הערות 19/11/2021 07:55
    הגב לתגובה זו
    25 0
    1. מה יכול הנגיד לעשות כדי לתת לצעירי ישראל סיכוי כלשהו להגיע אל דירה משלהם ? לייקר את המשכנתא ? 2. כאשר סרסור הקרקעות הגדול, ממשלת ישראל, מייקרת קרקע לבנייה התוצאה היא עלייה במחיר הנדל"ן. קרקע , במצב הנוכחי, היא הר כסף בעבור האוצר. לכו אל האימפריה העותמאנית ותבינו.
    סגור
  • 10.
    נראה שכולם שכחו שריבית משתנה כל 5 שנים מסוכנת מאוד גם
    עולה יחד עם הפריים 19/11/2021 07:46
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הריבית הזו עולה ביחד עם הפריים (ויחד עם הריבית לשנה אחת באג"ח), ואפילו מקדימה את העליה בגלל ציפיות בשוק ההון. מבחינת הלווה "הכל טוב" במשך תקופה מסוימת, הוא לא מרגיש גידול הדרגתי בהחזר החודשי כמו שקורה עם הפריים. רק במועד עדכון הריבית הוא מקבל קפיצה ענקית בהחזר החודשי
    סגור
  • 9.
    שמאית המדברת על משכנתאות זה כמו אורטופד מדבר על קורונה
    דן 19/11/2021 07:39
    הגב לתגובה זו
    6 1
    יש לעיסוקו קשר רופף כלשהו לנושא עליו הוא מדבר אך הדעה בהחלט אינה מקצועית. לגופו של עניין לנגיד לא הייתה ברירה. על שולחן ועדת הכלכלה הייתה מונחת בשנת 2020 הצעת חוק לביטול מגבלת הפריים. אפשר לראות את חברי הכנסת שהציעו זאת בהודעת הנגיד הראשונה. כל מה שהנגיד יכול היה לעשות הוא לנהל קרב מאסף ולהאיר את מגבלת שליש קבועה כדי למנוע מצב חמור יותרפעמיים: 1. שחברי הכנסת יחשבו שהם יכולים לנהל את מדיניות בנק ישראל באמצעות חוקים. ראינו גם את אורלי לוי מנסה לבצע זאת בעבר. 2. שלא יהיו מגבלות בכלל על משכנתאות.
    סגור
  • 8.
    ברור שאם מישהו יפוטר הם לא יוכלו להחזיר
    נוטלי המשכנתא 19/11/2021 07:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אבל הם יודעים מה קרה בשנות ה 80 כשהיתה אינפלציה של 400% הממשלה ידעה שהם לא יכולים לשלם אז ויתרו להם על חלק מהחוב . ככה יקרה גם כעת יוותרו להם אחרת יהיה מאהל בככר רבין ובשדרות תל אביב ככר המדינה כבר תפוס במגדלי מליונרים חדשים. או שהם ימכרו את המכוניות המפוארות שלהם או יפסיקו להעמיס את כל הסופר בכל קניה כי ישראלים חייבים ה כ ל . מה שמדאיג יותר זה היצואנים עם הדולר הזה כמה מהם יפלו
    סגור
  • לא נכון
    007 19/11/2021 12:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בשנות השמונים ויתרו כי לנוטלי המשכנתאות החוב של היה צמוד מדד היה שווה 0
    סגור
  • 7.
    בנק ישראל מיצג את הבנקים
    עמך 19/11/2021 07:32
    הגב לתגובה זו
    7 0
    לכן אני קורא לו בנק של בנקאים.ריביל אפס לחוסכים זה שוד שמעביר כ400 מיליון שקל לידי הבנקים.הרצת הנדלן ונכסים פיננסים מעשירה את העשירים.זה שחסכונות הציבור נתנו לכרישי הבורסה באמצעות ועדת בכר מעצים את גודל הונאת הציבור החוסכים. רכישת דולרים שזה מטבע מת היא גם חשבון הציבור .בנק ישראל אינו הפתרון אלה הבעיה בהיותו פרוקסי של הפד.
    סגור
  • 6.
    מקצועיות היא לא מילה גסה
    עמית 19/11/2021 07:30
    הגב לתגובה זו
    4 4
    מחקתי את האפליקציה, פשוט בגלל שאתם מספקים תוכן פחות מקצועי משך המתחרים.
    סגור
  • 5.
    אוסף הפרופסורים משלטון הליכוד דאגו רק לכסף לממשלה
    פרופסור ירון 19/11/2021 07:28
    הגב לתגובה זו
    10 14
    פרופ שישנסקי דאג לריווחי יתר וכעת לדוגמא ישראמקו הגישה דוח טוב והתשלום לריווחי יתר גרם להפסדים . פרופ טרכטנברג שלף תוך שבועיים דוח על העלאת מס הבורסה וביבי אימץ תוך מיד ומאז הבורסה מתה וכולם ברחו לנדלן ואף שר אוצר לא יוריד מס בורסה למרות שכספי הפנסיה של הצבור בבורסה . וכעת פרופ ירון שלא עושה כלום עם הדולר במקום לרכוש בכמויות שיעשו פיחות . חלמאות לשמה .
    סגור
  • 4.
    שמאים התראיינו והאשימו את פישר שהגבלת 1/3 פריים רעה...
    התהפכו הדעות? 19/11/2021 07:21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אוהד דנוס וקבלנים אמרו שבמשך עשור ישראלים שילמו סתם יותר ריבית כי המסלול הכי זול לא היה זמין להם. הם התעלמו מכך שהוא מסלול מסוכן ולא חוכמה בדיעבד, אחרי שהסיכון לא התממש, להציג את זה כטעות. הם גם לא הזכירו לציבור שכשההיצע מוגבל, זינוק בביקוש בגלל הוזלת המשכנתא היתה גורמת לכך שמחירי הדירות לא היו עולים 60% מאז המחאה החברתית אלא 100%, וכל החיסכון כביכול בזכות ריבית נמוכה היה מתאדה בגלל שמחירי הדירות היו גבוהים יותר (מה שרואים כרגע)
    סגור
  • 3.
    אןלי הוא פשוט החליט מראש שלא להעלות את הריבית בכל מקרה (ל"ת)
    לא קונה 19/11/2021 07:05
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 2.
    צודקת לגמרי, שיתפטר ומהר
    חסר דירה 19/11/2021 06:50
    הגב לתגובה זו
    10 1
    לא שזה יעזור לנזק שהוא גרם במקום למנוע נזק וההזיה שישראל כץ הוריד את המס על המשקיעים לפני שנה גם תדלקה את השוק, מישהו בדק למה הוא עשה את זה? לפחות הוא לא בממשלה עכשיו. והממשלה עכשיו גם לא עושה כלום, כמה התלבטויות על החזרת המס למשקיעים, במקום להעלות את המס ל-25%,צעדים חדים וברורים. ממשלת שינוי אעלק. רק מחאה משמעותית תזיז משהו במדינה!!!
    סגור
  • 1.
    מה חדש בממלכת דנמרק
    תשלום 19/11/2021 03:54
    הגב לתגובה זו
    24 1
    אים בצבא ילדים רבים נהרגו והמפקדים קודמו במקום לעוף בבזיון אז מה זה כסף
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות