"3 מכשירים בממוצע אצל כל לקוח"; 48% אפסייד ליצרנית הרמקולים סונוס

החברה מודאגת מהאספקה בעונת החגים בצל משבר השבבים, אך אופטימית לגבי 2022 - וכך גם האנליסטים. הצמיחה השנתית הגיעה לכ-30% עם הכנסות של 1.7 מיליארד ד'. היומרות: התחרות עם אפל, אמזון וכו' בסגמנט הרמקולים החכמים, ובקרוב אף בסטרימינג
 | 
telegram

גולשים שיכנסו לאתר של יצרנית הרמקולים  SONOS INC -0.07% SONOS INC 13.49 -0.07% SONOS INC סגירה:0 פתיחה:13.5 גבוה:13.66 נמוך:13.38 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (SONO), שנסחרת בוול סטריט לפי שווי של כ-4 מיליארד דולר, יגלו שעבור חלק מהמוצרים יצטרכו לחכות שלושה חודשים, בצל משבר השבבים והעיכובים בהובלה הימית, שגם התייקרה. סמנכ"לית הכספים בריטאני באגלי אמרה לאתר מרקטווץ' "ברבעון הנוכחי זה יכול להיות קשה עבורנו לצמוח. מבחינת אספקת ההזמנו ללקוחות הסיטואציה עדיין די קשוח בהיבטי הרכיבים והלוגיסטיקה". ואולם, נראה כי החברה חושבת שעד אוקטובר הבא הצרה כבר תהיה מאחוריה – שכן השוק התעודד מהתחזית לשנה הבאה שסיפקה, אחרי שהביסה את צפי השוק לרבעון הקודם. האנליטסים מעניקים לה אפסייד של עד כ-48%.

למעשה, בסונוס זה עתה סגרו מבחינתם את שנת 2021, עם הרבעון שהסתיים לפי לוח הזמנים שלהם בתחילת אוקטובר. הרבעון הנוכחי, שאצל אחרים הוא הרביעי של 2021, עבורם הוא הראשון של 2022, קרי התחזית השנתית שלהם היא לאוקטובר 2021-2022.
בחברה מוכרים רמקולים חכמים לבית, שמתקשרים גם עם שירותי כרומקאסט של גוגל, אלכסה של אמזון וסירי של אפל. בין סדרת המוצרים שלה גם סאונד-בר, סאב-וופרים, רמקולים להתקנה בתוך קירות ותקרות, מגברים, סטרימרים של מוזיקה, שמתחברים למערכות אודיו של הלקוחות וניתן להזרים דרכם מוזיקה מהסלולארי, המחשב, הטאבלט וכו' לרמקולים שאינם של החברה, וכן רמקולים חכמים ניידים (עם בטריה נטענת). מוצרי החברה ממותגים כמוצרי יוקרה, ותג המחיר בהתאם.

רוצים לדעת איך להשקיע, מה זה השקעות פאסיביות, איך לפזר את התיק ואיך לחסוך בעמלות ודמי ניהול? אנחנו נלמד אתכם  (ללא עלות) - להרשמה לקורס

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מספר הלקוחות של החברה, אלה שקנו ממנה עד כה, עלה בשנה שעברה 15% ל-12.6 מיליון. המנכ"ל פטריק ספנס אמר על כך כי "אנו רואים את הלקוחות הקיימים קונים עוד מוצרים שלנו, ועם כל משק בית חדש שאנחנו מצרפים – כדור השלג מתחיל להתגלגל. ממוצע המכשירים שלנו אצל כל משק בית מלקוחותינו עלה ל-3.0 – וזה משקף את הכח של המודל שלנו. אנחנו שואפים להאריך עוד יותר את משך החיים של כל לקוח עבורנו ככל שנשיק מוצרים ושירותים חדשים".

ברבעון הקודם הציגה סונוס צמיחה של 5.8% להכנסות של כ-595 מיליון דולר, בעוד האנליסטים ציפו ל-352 מיליון דולר. הרווח למניה על בסיס Non-GAAP היה 8 סנט (11.8 מיליון דולר בסך הכל), קיטון לעומת 33 סנט למניה שנה קודם לכן (40.7 מיליון דולר) – אך עדיין הרבה מעבר לציפיות השוק, שחשב שתפסיד 7 סנט למניה (פער של כ-173%). החברה עברה להפסד תפעולי של 11.5 מיליון דולר מרווח תפעולי של 15.4 מיליון דולר. ה-EBITDA המתואם הסתכם בכ-17.1 מיליון דולר (13.7% מהמכר) בעוד האנליסטים העריכו שיהיה 16 מיליון דולר. שנה קודם לכן היה 46.4 מיליון (4.8% מהמכר).

ב-12 החודשים צמחו ההכנסות בכ-29.4% מ-1.3 מיליארד דולר ל-1.7 מיליארד. הרווח השנתי Non-GAAP היה 1.77 דולר למניה (248.3 מיליון בסך הכל) למול 67 סנט למניה שנה קודם לכן (79.2 מיליון דולר בסך הכל). תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ב-253 מיליון מול 162 מיליון לפני שנה ותזרים המזומנים החופשי צמח 61% לכ-208 מיליון דולר.

כעת מצפים בסונוס ששנת 2022 שלהם תסתיים בצמיחה של 12-16% להכנסות של 1.925-2 מיליארד דולר (האנליסטים הניחו שתתן תחזית של 1.86 מיליארד דולר), כשספנס דיבר על "צבר הזמנות בריא". ה-EBITDA המתואם עתיד להסתכם ב-280-325 מיליון דולר עם שוליים של 14.5-16.2% (בתחזיות המוקדמות של האנליסטים: 285 מיליון). שיעור הרווחיות הגולמית להערכה יסתכם ב-46-47%, בהתאם לתחזיות השוק.

לפי החברה, הם חווים "מומנטום עוצמתי" שיביא אותה להגשמת היעד שפרסמה מוקדם יותר השנה ל-2024, עוד לפני המועד. מדובר בצמיחה שנתית ממוצעת של 13%, עם שולי רווחיות גולמית של 45-47% ושולי EBITDA מתואם של 15-18%. האנליסטים עצמם מצפים שתצמח ב-14% ב-2022 וב-12.3% ב-2023, אז תכניס להערכתם 2.19 מיליארד דולר. עוד הם צופים שהרווחים בשנה שזה עתה נפתחה עבורה יהיו נמוכים מאלה של זו שרק נגמרה, ואז יעלו שוב ב-2023.

אחרי השלמה של תכנית רכישות עצמיות של מניות החברה בהיקף 100 מיליון דולר (5.2 מיליון מניות במחיר ממוצע של 19.3 דולר למניה), סונוס יזמה אחת נוספת בהיקף גבוה יותר של 150 מיליון דולר, מה שאמור לתמוך בביקושים למניה.

בהתאם לתוצאות, בשוק העלו את תחזיות הרווח שלהם מהחברה לשנה. אלה עלו  ב-10.5% בחודש האחרון לערך – 4 אנליסטים העלו תחזיות, השאר לא עדכנו אותן מטה. מכאן, הם גם גזרו בהתאם את מחירי היעד שלהם. הטווח נע בין 40 דולר למניה ל-53 דולר עם אמצע של 47.8 דולר (מחיר הנעילה בשישי: 32.25 דולר), מה שמשקף אפסייד של 24%-64.3%, או לפי הקונצנזוס 48%. סטיית התקן היא 4.87 דולר, נמוכה יחסית, מה שמשקף הסכמה בסך הכל בין האנליסטים המסקרים. לפי מדד פירמת המחקר Zacks Research, המניה נמצאת ב-5% העליונים מתוך דירוג של 4,000 מניות המבוסס על ארבע פקטורים הקשורים בהערכות הרווח של השוק מהן. על כן, הם מגדירים את ההמלצות עליה בדרגה של "Strong Buy".

ואולם, לסונוס יש גם יומרות שתצטרך להראות שהיא מסוגלת להוציא לפועל. ראשית, לא בטוח שהעלייה במספר המכשירים לכל משק בית לקוח באמת תעלה כל הזמן – הדבר תלוי בהצעת הערך שלה. אם לא תצליח "לעלות" על צרכים חדשים של הלקוחות ותתן להם מענה, ואם כל צרכיהם של אלה יסופקו על ידי קו המוצרים הנוכחי, רק תחלופתם או שדרוגם יביא למכירות נוספות לכל לקוח.

מעבר לכך, ענקיות הטכנולוגיה שהמכשירים שלה מתקשרים איתן הן גם מתחרות שלה ומייצרות רמקולים בעצמן. אם לא די בכך, לסונוס יש שאיפות להכנס לתחום הסטרימינג למוזיקה באיכות גבוהה (גם לאחרים יש), בתמחור של 7.99 דולר לחודש. למה דווקא היא? לא ברור. גוגל ניסתה את ההרפתקה הזאת במשך עשור לערך, ויצאה ממנה עם הזנב בין הרגליים לפני כשנה.

את אותה גוגל, אגב, סונוס תבעה על הפרה של 5 פטנטים (בקצרה: "שיתפנו פעולה, קיבלתם גישה לטכנולוגיה שלנו – והעתקתם אותה", גוגל מפנה את אותה טענות חזרה אליה). בארצות הברית ארגון הסחר הפדרלי בגיבוי בית המשפט קיבל מוקדם יותר השנה את טענותיה של סונוס – מה שהביא בזמנו לקפיצה במניה. כעת העניין נמצא בבחינה אצל ארגון הסחר העולמי. מתחילת השנה עלתה המניה בכ-32% למול עלייה של כ-17% במדד הנאסד"ק אליו היא משוייכת. היא עדיין רחוקה בכ-35% מהשיא באפריל שהיה 43.41 דולר למניה. החברה הונפקה ב-2018.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות