איך אמזון מתמודדת עם השיבושים בשרשרת האספקה?

אמזון שוכרת ספינות מטען פרטיות ומטוסים, ואף מייצרת מכולות משלה, ובחכמה רבה מצליחה לעקוף את הכאוס הקיים בשרשרת האספקה; החברה הוציאה יותר מ-61 מיליארד דולר על משלוחים ב-2020, ביחס ל-38 מיליארד דולר ב-2019
 | 
telegram

במשך שנים, אמזון AMAZON -0.64% AMAZON 197.12 -0.64% AMAZON סגירה:0 פתיחה:198.19 גבוה:199.26 נמוך:196.75 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שוכרת ספינות מטען פרטיות ומטוסים, ואף מייצרת מכולות משלה, ובחכמה רבה מצליחה לעקוף את הכאוס הקיים בשרשרת האספקה. 

בתקופה בה קמעונאים רבים סובלים מהשיבושים הרבים של שרשרת האספקה, הצעדים המוקדמים בהם אמזון נקטה עוזרים לה להימנע מזמני ההמתנה הארוכים לשטח רציף פנוי, ולעובדים בנמלים העמוסים ביותר בארה"ב, לונג ביץ' ולוס אנג'לס.

"בלוס אנג'לס, יש 79 ספינות שממתינות עד 45 ימים כדי להיכנס לנמל", אמר אנליסט הובלות האוקיינוס ​​סטיב פריירה בנובמבר. "הספינות של אמזון מחכות יומיים בנמל". על ידי השכרת ספינות מטען פרטיות אמזון מצליחה להימנע מכניסה לנמלים צפופים, ובוחרת בנמלים קטנים יותר. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

"אמזון מכניסה ספינות לנמל בוושינגטון, ואז מעבירה את המטען במשאיות ללוס אנג'לס. היא באמת ניצלה כמה מאסטרטגיות הנישה שאני מאמין שהשוק צריך להפעיל", אמר פריירה.

אמזון רשמה עלייה של 14% בפריטים שאזלו מהמלאי, והעלתה מחירים ב-25% בממוצע מאז ינואר 2020, לפי פלטפורמת ניהול המסחר האלקטרוני CommerceIQ. "הצרכן חש בעליות מחירים בכל מה שהוא רוכש", אמרה מרגרט קיד, מנהלת תוכנית טכנולוגיית שרשרת האספקה ​​והלוגיסטיקה באוניברסיטת יוסטון. "בסופו של דבר, כאשר יש עלייה בעלות ההובלה, זה מועבר לצרכן".

אמזון נכנסה למסע הוצאות כדי לשלוט על כמה שיותר מתהליך המשלוח. היא הוציאה יותר מ-61 מיליארד דולר על משלוחים ב-2020, ביחס ל-38 מיליארד דולר ב-2019. כעת, אמזון שולחת 72% מהחבילות שלה, עלייה מפחות מ-47% ב-2019.

היא אפילו שולטת בשלב הראשון של מסע השילוח על ידי ייצור מכולות מטען משלה באורך 53 רגל בסין. יש מחסור במכולות, עם זמני המתנה ארוכים והמחירים עלו מפחות מ-2,000 דולר לפני המגיפה ל-20,000 דולר כיום.

"אמזון ייצרה כנראה 5,000 עד 10,000 מכולות במהלך השנתיים האחרונות שעקבתי אחריה", אמר פריירה. "כשהם מביאים את המכילים האלה על אדמת ארה"ב, ברגע שהם פורקים אותם, נחשו מה? הם זוכים לשימוש במערכת הביתית ובמערכת המסילות. הם לא צריכים להחזיר אותם לאסיה כמו כולם".

ספינת מטען בשם Star Lygra הגיעה לנמל יוסטון ב-5 באוקטובר 2021, מלאה במכולות של אמזון. "על ידי יצירת מכולות משלהם, הם בעצם מבטיחים שהציוד יהיה זמין עבורם", אמרה לורן ביגן, עורכת דין ימית ומייסדת Squall Strategies. היא עבדה בוועדה הימית הפדרלית כשאמזון נרשמה לראשונה בסוכנות ב-2015.

בשנת 2017, אמזון החלה לפעול בשקט כמשלחת מטענים עולמית דרך חברת בת סינית, וסייעה להעביר סחורות מעבר לאוקיינוס ​​עבור המוכרים הסינים שלה שמשלמים כדי להיות חלק מתוכנית Fulfilled by Amazon. בעגה הפנימית של החברה, אמזון כינתה את הפרויקט הזה "סירת דרקון".

העונה, קומץ קמעונאים גדולים אחרים כמו Walmart, Costco, Home Depot, Ikea ו-Target - משכירים גם ספינות משלהם כדי לעקוף את הנמלים העמוסים ביותר ולפרוק את הסחורה שלהם מוקדם יותר.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות