נייקי הפתיעה: הרווח עלה ולא ירד - 87 סנט למניה; עקפה גם בהכנסות

לפני שנה הרווח למניה היה 78 סנט והשוק ציפה שירד ל-63. ההכנסות: 11.36 מיליארד מול צפי ל-11.25. בסין אכזבה, לפי נייקי בשל המלאי ולא חרם הצרכנים. הדיגיטל ודגמים יקרים יותר שיפרו את הרווחיות וקיזזו את התייקרות ההובלה והפרשי השער. התחזית אושררה
 | 
telegram

יצרנית הנעליים ואפנת הספורט  NIKE +2.37% NIKE 75.1 +2.37% NIKE סגירה:0 פתיחה:73.67 גבוה:75.56 נמוך:73.2 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (NIKE) עקפה את תחזיות האנליסטים לרבעון החולף ועל כן קפצה בכ-4% במסחר המאוחר אמש. במקום ירידה ברווח, החברה הציגה עליה, וגם בשורה העליונה עברה את הצפי בשוק: הרווח למניה עמד על 87 סנט וההכנסות על 11.36 מיליארד דולר. האנליסטים ציפו לרווח של 63 סנט למניה על הכנסות של 11.25 מיליארד דולר.

ברבעון המקביל אשתקד ההכנסות הסתכמו ב-11.243 מיליארד דולר והרווח ב-78 סנט למניה. השיפורה מאז מיוחס לחגיגות הבלאק פריידי, שארעו בתקופת הדוח, שעבור נייקי נסגר ב-30 בנובמבר (ולא בסוף ספטמבר). בהקשר זה יצוין כי באפיק המכירות הדיגיטלי ישירות לצרכן המכירות עלו ב-8%, ובארצות הברית ב-30%.

חששות המשקיעים היו הן מפני שיבושים בשרשרת האספקה והן מפני האטה במכירות בסין בשל ניסיון הממשל לקדם חרם צרכנים וחשש נוסף היה מפני סגרי האומיקרון, בעיקר באירופה, אך לא רק. בהקשר כל אלה, בנייקי אישררו את התחזית הקודמת מסוף ספטמבר לשנה כולה, כך אמר סמנכ"ל הכספים מת'יו פרנד בשיחה עם השוק. תחזית החברה היא לצמיחה חד ספרתית בטווח הבינוני. לרבעון הנוכחי הצפי הוא לצמיחה בשיעור חד ספרתי נמוך לעומת שנה קודם לכן - אז ההכנסות היו 10.36 מיליארד דולר. האנליסטים מצדם מצפים להכנסות של 10.59 מיליארד דולר.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

יוזכר כי לפני מספר חודשים נייקי התמודדה עם השבתות באתר היצור המרכזי בוייטנאם בשל התפרצות קורונה, אך מאז המצב שם שב לסדרו. החרמות בסין מגיעות ברקע חרם של נייקי, אדידס וחברות אפנה נוספות על כותנה שמקורה שמחוז בעבודות כפייה במיעוט המוסלמי האויגורי המתבצעות בחבל שינג'יאנג - דבר שהממשל מכחיש אך פרסומים במערב מגלים אחרת.

אכן, המכירות בסין פספסו את התחזיות של האנליסטים, שהיו לסך של 2.04 מיליארד דולר. במקום זה, הסתכמו בפועל ב-1.84 מיליארד דולר, ירידה של 24% מ-2.3 מיליארד דולר שנה קודם לכן. פיצו על זה כל שאר האזורים בהם נייקי עקפה את ההערכות המוקדמות. בצפון אמריקה מכרה בהיקף של 4.5 מיליארד דולר בעוד האנליסטים ציפו ל-4.2 מיליארד דולר.

בחברה עצמה הסבירו את ההאטה בסין לא באותו חרם צרכנים - אלא בכלל בסוגיית המלאי, שמצדו הושפע מהשבתות מוקדמות יותר במפעלים. ואגב סעיף המלאי, זה עלה ב-7% להיקף של 6.5 מיליארד דולר, בין היתר עקב עלייה בסחורה שעדיין נמצאת בדרכה ממקום למקום בספינות הובלה ועל כן מסווגת כמלאי - כלומר, כן יש עיקוב בזמני האספקה. פרנד הוסיף כי "אנו רואים סימנים מעודדים בסין רבתי, ובעוד שעניין האספקה היווה גורם משבש בשוק כולו, אנחנו עדיין מצפים שהשנה הבאה תהיה שנת התאוששות. נראה שיפור להערכתנו כבר מהרבעון הנוכחי".

בשוק גם העריכו שהרווחיות הגולמית תשתפר ל-44.2% מהמכר, וזו בסוף הסתכמה בשיעור גבוה יותר של 45.9%. הדבר מיוחס למכירות הישירות לצרכן בדיגיטל, גם הודות לבלאק פריידי וגם הודות לסגרי הקורונה. כשהחברה חותכת מתווכים וקמעונאים בדרך, כמקובל היא משאירה אצלה נתח גדול יותר מהרווחים.

סיבה נוספת לשיפור הרווחיות היא תמהיל מכירות רווחי יותר - כלומר החברה הצליחה למכור דגמים יקרים יותר שהיא מרוויחה עליהם יותר. השיפור נעשה על אף עלויות ההובלה המאמירות והפרשי שער לרעת הדולר. המנכ"ל ג'ון דונהו אמר "אנו בעמדה תחרותית טובה בהרבה משהיינו לפני שנה וחצי".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות