עוד צעד של ישראייר בדרך לבורסה: בי.ג'י.איי שנרכשה ע"י רמי לוי השלימה גיוס
חברת התעופה ישראייר, שנשלטת ע"י רמי לוי באמצעות אחזקתו בחברת בי.ג'י.איי השלימה הנפקת זכויות והשלימה עוד מהלך בדרך לכניסה לבורסה. החברה הנפיקה זכויות לרכישת 44.44 מיליון מניות, בצורה של 50 יחידות בעלות של 0.9 שקל למניה ובסך הכל 45 שקלים ליחידה, וגייסה באמצעות כך 36 מיליון שקל, לאחר שקיבלה ביקוש ל-90% מהיחידות. כדי לעמוד בתנאי הרישום כמו חברה חדשה בהמשך היא צפויה לפנות למוסדיים.
חברת ישראייר קטנה יותר מ אל על +1.46% אל על 846.5 +1.46% בסיס:834.3 פתיחה:837.8 גבוה:855 נמוך:832 תמורה:43,343,259 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מבחינת היקפי הפעילות וכמובן שמחזורי המכירות שלה נמוכים יותר (לשם השוואה: אל על הכניסה ברבעון האחרון 253 מיליון דולר, ואילו ישראייר הכניס כ-40 מיליון דולר), וכמובן שגם ההפסדים שלה קטנים יותר.
אבל יש הבדלים משמעותיים בין החברות: ישראייר היא חברה הרבה יותר רזה מאל על, היא לא נשלטת ע"י ועדי עובדים חזקים, שלמעשה הרגו את אל על עוד הרבה לפני הקורונה, כך שישראייר לא צריכה לעבור את כל מסכת הייסורים ואת רה הארגון שהבעלים החדש של אל על, קני רוזנברג, רוצה להוביל.
ישראייר עברה לפני הקורונה, ב-2019, לרווחיות נטו (כלומר - רווח אחרי כיסוי כל ההפסדים מההקמה), ונדמה כי היא הייתה ממשיכה להיות רווחית גם בשנתיים האחרונות, אילולא הקורונה. מדובר על מגמה עקבית. החברה הוקדמה ב-2003, ועברה לרווח תפעולי בשנת 2012. ב-2014 הייתה חריקה בעקבות מבצע צוק איתן אך החברה חזרה להשתפר לאחר מכן.
היום ב-19:00 שיעור שלישי בקורס ללימודי שוק ההון. אבישי עובדיה על השקעה במניות, הנפקות, שווי שוק, מכפילי רווח, תמחור יחסי ועוד - להצטרפות לחצו כאן
ואל על? מתוך 10 השנים מלפני הקורונה היא הציגה הפסדים בחצי מהשנים ובחצי הצליחה להרוויח. זו לא מגמה, אבל לזכותה של אל על ייאמר שהיא מנסה בשנה האחרונה לשנות כיוון, להתייעל וחוץ מאשר לבוא בתלונות לכל העולם על התחרות הלא הוגנת לכאורה - גם לבצע שינויים משמעותיים כדי, אולי, לחזור לעוף.
אז נכון, תחום התעופה הוא תחום קשה, שמושפע גם מהקורונה, גם ממחירי הדלק בעולם, וגם מכך שמדובר בחברות ישראליות שצריכות להתחרות בחברות עולמיות שאולי יכולות לטוס מעל מדינות כמו סעודיה - אבל זה התחום שבו החברות הללו בחרו לפעול והן צריכות להצדיק את קיומן. נכון לעכשיו, ישראייר עושה זאת בצורה טובה יותר לעומת אל על.
בדוחותיה לרבעון השלישי של 2021 ישראייר כמעט הכפילה את ההכנסות לכ-40.3 מיליון דולר מול 20.4 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. לעומת התקופה המקבילה ב-2019 מדובר בירידה של 50%. החברה רשמה הפסד תפעולי לפני הוצאות אחרות של 1.9 מיליון שקל מול רווח תפעולי לפני הוצאות אחרות של כ-0.6 מיליון בזמנו.
ההפסד ברבעון העמיק מ-1.2 מיליון דולר אז ל-10.4 מיליון דולר כעת. זאת, בין היתר עקב גידול בהוצאות ריבית על ההלוואות בערבות המדינה שקיבלה, הפרשות לחובות מסופקים וירידות ערך מוניטין.
השליטה בישראייר (75%) עברה השנה לקבוצת BGI (נתח של 51%) של רמי לוי וחיים שלום, כשלוי מחזיק באופן פרטי 24% נוספים. השניים רכשו את השליטה בחברה בתמורה ל-162 מיליון שקל במסגרת כינוס הנכסים של קבוצת אי.די.בי שהגיעה לכינוס תחת בעל השליטה אדוארדו אלשטיין.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.ישראייר מאכזבת - לא עומדת בהתחייבותה להחזריםאושרת 22/12/2021 16:33הגב לתגובה זו0 0למה אתם גןבים כסף על ביטוח מגן אם אתם לא מחזירים את התשלוםסגור
-
1.חברה מעולהnav 22/12/2021 14:32הגב לתגובה זו0 0חבל שנמחקה מהבורסהסגור