"יש לנו צבר הזמנות של מאות מיליוני שקלים; הבעיה היא הייצור"
"בלוס אנג'לס לדוגמא, עם ארבעה מיליון תושבים ושימוש מאסיבי ברכבים, יש לנו מספר פרויקטים. מנוע הצמיחה העיקרי הוא חדירה לטריטוריות נוספות. המוצר שלנו נחשב למוביל טכנולוגי ברמה הגלובלית, יש מעט מאוד חברות שיודעת לתת את היצע התוכנות שאנחנו מספקים במערכות האלה", כך אומר מנכ"ל יוטרון חיים שני בראיון לביזפורטל.
השבוע החברה חתמה על הסכם של הקמת חניון אוטונומי בקנדה. סך התמורה הצפויה לחברה מסתכמת בכ-14 מיליון שקל ולדברי שני: "קנדה מעט שונה ממקומות אחרים שאנחנו עובדים בהם, בגלל הטמפרטורות הנמוכות, ותופעות נוספות של חורף כמו רכבים עם הרבה שלג ומלחים, המערכת אמורה להתמודד עם בעיות של קורוזיה חזקה וחלודה".
"כל פעם אנחנו בודקים מטרופולין אחר, וכאשר חושבים שהוא מתאים, החברה מתחילה תהליכים של שיווק, מכירה, וכן יזמות ואדריכלות. אלה דברים שלוקחים הרבה זמן, אז מן הסתם כשנכנסנו לשוק כמו קנדה לקחנו את הדברים הללו בחשבון. תהליך מכירה נמשך בהגדרה כשנתיים, והחברה בתוך תהליכים כאלה תקופה ארוכה – בודקים התאמה ומבצעים התאמות טכניות ללקוח".
חברת יוטרון -1.09% יוטרון 371.3 -1.09% בסיס:375.4 פתיחה:375.4 גבוה:375.4 נמוך:370 תמורה:12,324 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שפועלת בתחום החניות והמחסנים האוטונומיים, ונשלטת על ידי קרן פימי (44.3%) ובידי המנכ"ל והמייסד חיים שני (19.4%) הונפקה במרץ 2019 בבורסה בת"א. היא למעשה פוצלה מחברת יוניטרוניקס +0.17% יוניטרוניקס 2,902 +0.17% בסיס:2,897 פתיחה:2,897 גבוה:2,923 נמוך:2,843 תמורה:251,070 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , כאשר קרן פימי נכנסה לתמונה - במטרה למקד את פעילויות החברה. מניית החברה נסחרת היום לפי תמורת 8.9 שקלים, המשקף שווי שוק של 183 מיליון שקל. מניית החברה רשמה עליה שנתית של 12.4%, ובשלושת חודשים האחרונים קפצה ב-19%.
היום בשעה 19:00 בקורס ללימודי שוק ההון של ביזפורטל - האם התמחור של אמזון יקר? למה חשוב להשקיע במניות, איך עושים זאת וגם - פיקדונות, אגרות חוב או קרנות נאמנות סולידיות - מה עדיף? להצטרפות לשיעור לחצו כאן
"בחציון הראשון של 2021 החברה מכרה את כל המחזור של שנת 2020". הוא מסביר. "ישנה עלייה משמעותית במכירות - אבל המכירות הן לא הבעיה, יש לנו צבר הזמנות מאוד גדול, בהיקף של מאות מיליוני שקלים. הבעיה היא יכולות הייצור. אמנם בשנים האחרונות רשמנו עלייה משמעותית בקצב הייצור, אך בהתאם לקצב ההזמנות, נהיה חייבים להמשיך לראות איך אנחנו מגדילים את הייצור".
עם זאת, צריך לזכור שמדובר עדיין על מכירות קטנות. במספרים מדובר על 16.6 מיליון שקל בחצי השנה הראשונה של 2021 לעומת 7.8 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד. החברה עברה לרווח תפעולי של 6.6 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי של 1.8 מיליון שקל אשתקד. החברה גם עברה לרווח נקי של 3.1 מיליון שקל לעומת הפסד של 20.7 מיליון שקל אשתקד.
נשמע מבטיח, אך אתם לא מחזיקים במפעל - איך תעמדו בביקושים?
"אמנם אין לנו מפעלים, אבל אנחנו עובדים עם קבלני משנה בכמה מדינות - מזרח אירופה, ארה"ב ומקסיקו. בכל המדינות האלה החברה נמצאת בהסכמי ייצור. ובכל מדינה יש אנשים שלנו שמבצעים בקרות איכות".
אז תגדילו את שיתופי הפעולה עם קבלני המשנה?
"מרבית קבלני המשנה שהתקשרנו איתם בתקופה האחרונה מסוגלים לגדול, ואין לנו צורך בעוד קבלנים. למרביתם יש את היכולות לייצר פי שתיים ופי שלוש מהתפוקה הנוכחית, כך שאין צורך לגייס קבלנים נוספים".
אז מה זו בכלל חניה אוטומטית?
"הפתרון שפיתחנו פשוט מאוד - הנהג נוגע ברכב ונוסע אתו לאיזשהו חדר יחסית גדול, הדלת נפתחת בצורה אוטומטית והוא נכנס עם הרכב פנימה. הנהג משאיר את הרכב בתוך החדר ויוצא החוצה. ברגע שהנהג יוצא החוצה המערכת מתחילה לעבוד, היא מודדת את המידות של הרכב ושולחת רובוט שנוסע מתחת לרכב ומאתר את הגלגלים של הרכב ואוחז בהם, מרים אותם טיפה ונוסע עם האוטו, עם מערכת שינוע כמו מעליות או קרוניות – הרובוט עולה כל פעם על אלמנט אחר בעזרתו הוא מחנה את הרכב. פיתחנו גם אפליקציה למנויים באמצעותה הלקוח יכול לבצע את כל הפעולה בעזרת האפליקציה, אבל אפשר לתפעל את זה גם בלעדיה".
"בנוסף, למערכת יש אפשרות להטעין רכבים חשמליים - במידה והנהג סימן שהוא מעוניין בטעינה של הרכב, למערכת יש מצלמה שמזהה את פתח הטעינה של הרכב,, והרובוט מכניס את הידית טעינה ומבצע טעינה".
זה כמובן מיועד לשוק הרכבים החשמליים
"ברוב החניונים שלנו בצפון אמריקה יש אחוז מסוים של חניות שמיועדות לטעינה חשמלית, יש רגולציה בחלק גדול מהטריטוריות בצפון אמריקה, לפיה לא ניתן להתקין חניון חדש אם אין בו כמות מסוימת של עמדות טעינה חשמליות".
מרבית המכירות שלכם בצפון אמריקה – האם אתם פונים לשווקים נוספים? והאם תפעלו גם בישראל?
"בישראל, אלקטרה חניה מייצגים את קו המוצרים שלנו, אנחנו לא עובדים מול לקוחות בישראל – אלקטרה חניה רוכשים את המערכות שלנו ומפעילים אותן. אנחנו כרגע פועלים רק בצפון אמריקה, וגם זה בקושי. אנחנו כל הזמן נכנסים לטריטוריות חדשות, יש לנו מגבלות של עמידה בביקושים – אז עד לאחרונה עבדנו עם 7 אזורים בתוך ארה"ב, ועכשיו הוספנו גם את קנדה. זה תהליך שלוקח לנו הרבה מאוד זמן, כל טריטוריה כזו היא יותר גדולה מישראל".
כאמור, שני הוא גם המייסד של חברת יוניטרוניקס +0.17% יוניטרוניקס 2,902 +0.17% בסיס:2,897 פתיחה:2,897 גבוה:2,923 נמוך:2,843 תמורה:251,070 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: הציבורית, שנסחרת בבורסה לפי שווי שוק של 334 מיליון שקל, אותה הקים בסוף שנות ה-80, שפעלה גם היא בתחום החניונים והמחסנים האוטונומיים, עד שקרן פימי של ישי דוידי נכנסה לתמונה ב-2016, והחליטה יחד עם שני לפצל את החברות כמהלך אסטרטגי. "בתוך יוניטרוניקס היו שלוש פעילויות של מערכות אוטומציה לפני הפיצול. נכון לכעת פימי ואני מחזיקים ביחד ב-70% מיוניטרוניקס. הפעילויות פוצלו כדי לאפשר מיקוד בכל אחת מהחברות". אומר שני.
אז אין לכם כל-כך מתחרים בארץ, מי המתחרים שלכם בחו"ל?
"בשוק האמריקאי יוטרון היא השחקן המוביל במחוז של החניה האוטומטית. יש גם חברה שנקראת רובוטיק פארקינג, שפועלת בתחום הזה. המערכת שלנו יותר מתקדמות משלהם בהרבה היבטים".
איפה אתה רואה את החברה בעוד 5 שנים מהיום?
"אנחנו מנסים להפוך להיות השחקן המוביל, או בין השחקנים המובילים בעולם לא רק בארה"ב. החזון שלנו הוא שלא יהיה יזם בארה"ב שיחליט שהוא רוצה להקים מערכת אוטומטית ולא יפנה אלינו, ואני חושב שאנחנו מתקרבים לשם. מכאן והלך, חובת ההוכחה היא עלינו".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
7.מוזר מאודבני 31/12/2021 05:26הגב לתגובה זו0 0מחזור המכירות קטן מאוד פחות ממליון דולר בחודש. יש המון חברות המספקות חניה אוטומטית. לפי דעתי קצב החדירה שלהם לשווקים נמוך מאודסגור
-
6.יוטרון עדיין לא תיקנה נמצאת בשפללימור 30/12/2021 21:27הגב לתגובה זו1 0ומישהו בזמן האחרון החל לאסוף כאילו אין מחר. לא ברור למה.סגור
-
5.לפי סכום המכירות הם מכרו כ-6-8 מערכות לבניניםיוסי 30/12/2021 08:28הגב לתגובה זו1 1קטנים ואת זה הם בקושי מייצרים...אז למה החברה הזאת שווה 180 מיליון ש''ח בבורסה ?סגור
-
4.מי החברות המתחרות?בונסו 29/12/2021 21:13הגב לתגובה זו1 0בטוח יש חברה יפנית או גרמנית שמייצרת בעצמה טכנולוגיה כזוסגור
-
3.שידעו לשמר עובדים קודם כל.... (ל"ת)אהה 29/12/2021 18:33הגב לתגובה זו1 1סגור
- טען עוד
-
2.אפריקה היא העתידהעבר את הייצור לאפריקה יש שם אנשים צעירים משכילים 29/12/2021 11:40הגב לתגובה זו0 1העבר את הייצור לאפריקה יש שם אנשים צעירים משכילים שמשוועים לעבודת ייצור טכנולוגית יותר מכך אם תבקש סיוע במיבני תעשיה אני אדע לארגן לך את כל הנדרש אפריקה היא העתיד ובמיוחד הצעירים יתרונות נוספים אנגלית שפה עיקרית ובנוסף העדפה מיסויית לשוק הצפון אמריקאי למעשה פטור ממיסים. בכל עזרה shiryw5@gmail.com מפעלים תעשייתיים באפריקה.סגור
-
1.ראיון יפהקובי 29/12/2021 09:47הגב לתגובה זו1 1רגליים על הקרקע לא מוכר סיפורים. בהצלחה !סגור