שנה טובה לטסלה; לאן היא נוסעת בשנה הבאה?

הביצועים בצמיחה, ההובלה בשוק - ברורה, המניה בשיא, שווי של טריליון דולר ובכל זאת - יש סיכונים לשנה הבאה. מה יקרה בשנה הבאה?
 | 
telegram
(3)

חברת המכוניות החשמליות הדומיננטית ביותר בשוק שבשליטת האיש העשיר בעולם, חברת טסלה  TESLA INC +3.8% TESLA INC 352.56 +3.8% TESLA INC סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:356.64 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: חוותה שנה יוצאת מהרגיל כשהיא מסיימת אותה שוב במועדון האקסקלוסיבי של ארבעת החברות שנסחרות בשווי שוק של מעל טריליון דולר. את השנה התחילה טסלה במחיר של 729 דולר למניה ומאז זינקה עד ל-1200 דולר, ירדה שוב עד ל-900 דולר וחזרה שוב להיסחר במחיר של מעל 1000 דולר למניה שמסמל את הרף הסימבולי/ מתחילת השנה אם כן עלתה המניה ב-56% מה שמהווה את העלייה השנתית השלישית בגודלה בהיסטוריה של החברה מאז הנפקתה בשנת 2010.

יחד עם זאת, נראה שבחודשים האחרונים של השנה ההתלהבות מהמניה שכחה קצת. יש אומרים שהסיבה היא ההתנהגות הקפריזית של מנכ"ל החברה ובעל השליטה אילון מאסק. מריבות הטוויטר השכיחות עם פוליטיקאים וההרצה של מטבע הדוג'קוין בין השאר גורמות לכך שאחד המנהלים המוכשרים בתולדות וול סטריט שהפך כמעט במו ידיו את חלום הרכב החשמלי למציאות נראה כאדם לא יציב וחסר אחריות.

לכך, מצטרפות המכירות המסיביות שהוא עורך לאחרונה ומוסיפות לחץ על המניה. למרות שבעיניים עיסקיות קרות המכירות האלו מובנות לגמרי שכן ההחזקה של מאסק רק עולה בעקבות מימוש האופציות שברשותו, והכסף מהמכירות מיועד לתשלום המיסים המאסיבי על הרווחים ממימוש האופציות האלה, ובכל זאת הסקר האינטרנטי שערך והרעש שהוא מחולל סביב המכירות הללו מצליחות איכשהו להפוך גם את המהלך הלגמרי הגיוני הזה מבחינה עסקית להראות כמו קרקס.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אמנם נראה שכל זה רעשי רקע, ומה שמבחינה פונדמנטלית מעיק על המניה וייתכן שימשיך להעיב עליה בחודשים ובשנים הקרובות אלו האיומים התחרותיים שמתחילים להיווצר על השליטה האבסלוטית של טסלה בשוק המכוניות החשמליות. החברות הוותיקות התעוררו סוף סוף והחלו להבין שהעתיד נמצא בחשמול כאשר פורד, ג'נרל מוטורס ועוד חברות וותיקות מודיעות על השקעות ענק בתחום. מדובר על מיליארדי דולרים שיושקעו בשנים הקרובות במפעלים ובפיתוח טכנולוגי, ובין השאר מתעתדות להוציא לשוק גרסאות חשמליות לחלוטין של הדגמים הפופלרים ביותר שלהן. בנוסף חברות צעירות ומבטיחות כלוסיד וריוויאן מסתערות אף הן על השוק עם דגמים נחשקים ומתקדמים.

השאלה שנשארת ללא מענה כרגע היא האם למרות הפופלריות הפנומנלית של טסלה, החפיר העסקי שלה עמוק מספיק כדי להדוף את התחרות? טסלה אמנם נמצאת כמה צעדים קדימה מכל המתחרות מבחינה טכנולוגית ומבחינת מכירות בסגמנט שוק המכוניות החשמליות לחלוטין, אך מה באמת יכול להוות מנוע צמיחה שיצדיק את המחיר הגבוה בעתיד אל מול התחרות הגוברת? למרות העליה במכירות והקמת המפעלים החדשים יש לזכור שמכפיל הרווח של החברה עדיין עומד על 362 – מכפיל של חברת צמיחה צעירה והשאלה הגדולה היא מהיכן תגיע הצמיחה שתצדיק את המחיר הזה?

במשך שנים שוק הרכב החשמלי היה כולו של טסלה והיא ניצלה זאת היטב. עכשיו המצב נהיה מאתגר יותר. אמנם מוקדם עדיין להספיד את החברה פורצת הדרך אך חובת ההוכחה על טסלה שגם בשוק תחרותי כל כך היא יכולה לשמור על דומיננטיות וצמיחה שיצדיקו את מעמדה בעיני המשקיעים.

האנליסטים גם מתחילים להיות יותר סקפטיים ביחס לחברה כאשר הם צופים לה צמיחה של 39% במכירות בשנה הקרובה לעומת 62% בשנה הנוכחית.

תגובות לכתבה(3):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טסלה הולכת למכור 2 מיליון רכבים ב-2022
    דובון 28/12/2021 12:05
    הגב לתגובה זו
    6 0
    ופתאום אף אחד כבר לא מזלזל…….
    סגור
  • צמיחה שנתית של 50% לפחות עד שנת 2030
    עוז 30/12/2021 19:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני חושב שטסלה תהיה כמו אפל 20% מהשוק ו 80% מהעוגה. רק שהעוגה של טסלה גדולה יותר...
    סגור
  • חברה שהמומנטום שלה בירידה מובהקת
    בדרך לאבודן 28/12/2021 13:37
    הגב לתגובה זו
    0 4
    הגאון ממשיך למכור וכל המטומטמים מצדיקים את העליות אז המון בהצלחה לא לשכוח לקחת מצנח בדרך למטה. למי שלא הבין אין להם כל יתרון על החברות הוותיקות
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות