שנה חדשה שאלה ישנה: מה יכול לעצור את השוק?

המומחים בטוחים שלא סביר שהמדדים יחזרו במהלך השנה על ההצלחות של השנתיים האחרונות, כשברקע  יותר ויותר איתותים לתיקון גדול ואפילו למשבר, אך ההשקעה במניות היא עדיין "המשחק המועדף בעיר"
 | 

עונת התחזיות לשנה החדשה בעיצומה ומי שמעוניין לקבל תמונה ברורה על מה שהולך לקרות למניות ב-2022 שישכח זאת. אבל לא להתרגש, כך בדיוק קורה בכול שנה מאז הסתיים משבר 2008 ובמיוחד מאז הגיעה המגפה הסינית. העובדות פשוטות וברורות: מדדי המניות בשיא כל הזמנים ובשנת 2021 שבר מדד ה-S&P 500  שבעים פעם את שיאי כול הזמנים שלו כאשר שלושת המדדים החשובים האחרים, הדאו, הנאסד"ק והראסל צמודים להישג זה.

המומחים (ועברנו על מאמרי דעה בנושא בכול האתרים המובילים, מהוול סטריט ג'ורנל דרך הניו יורק טיימס ועד ל- Fools) אומרים כך: "זה לא סביר שה-S&P יחזור, ב-2022, על הצלחותיו בשנתיים האחרונות כי מצטברים יותר ויותר איתותים לתיקון גדול ואפילו למשבר, מרמות ההערכות דרך העלאות ריבית, מצב פוליטי מתדרדר גלובלית, וברבורים שחורים, שמאז ומעולם הרסו חגיגות של משקיעים ובהפתעה. "אבל", מוסיפים כול המומחים שאת דעתם קראנו בעיון, "אסור שהרעש שעולה מכול התחזיות השליליות יאפיל על איתותי ההתקדמות..". האורקל מדלפי עדיין רלוונטי!!

הבעיה העיקרית של כולם, היא מחירי המניות מול ההצטברות של ענני סערה כלכליים ופוליטיים אבל זו אותה בעיה רק שהולכת וגדלה, מאז 2009 ובעיה זו, כך מסתבר מאז, אינה מצליחה אפילו  לייצר תיקון משמעותי בהערכות ומדוע? כי כפי שבטור זה אנו חוזרים ומסבירים, ההתמזגות וההתקדמות ביצירת נישות תעשייה חדשות גובר מידי יום, מלבה את החלום ומשמר למעשה את המצב שבו ההשקעה במניות היא עדיין "המשחק המועדף בעיר".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

מצב זה ישתנה אך ורק במידה והריבית תעלה ליותר מ4%-5%, אם הנזילות תרד בצורה משמעותית, אם דור המילניאלס ייעלם ולא יחליף את הבייבי-בומרס ואם, בנוסף לכך ומאיזו שהיא סיבה יסתבר למשקיעים שעמלות המאה ה-20 חוזרות, שאין סיכוי לתיירות חלל, למכונית אוטונומית, לרפואה מונעת, למסחר מקוון, לבית החכם, לאנרגיה אלטרנטיבית, להשקת המטוורס ולשאר השינויים שמייצרת המהפכה הטכנולוגית, שינויים מגבירי צמיחה כלכלית, בולמי אינפלציה וכיוצא בזה.

עד שזה יקרה (לא נראה לי בסבירות גבוהה) יהיו תיקוני הערכות אבל לא משבר רציני מהסוג שראינו ב-2008. מה שכן יכול לגרום לכזה משבר, זה הופעת ברבור שחור וגם זו בעיה, כי הברבור השחור האחרון שהגיע מהפוליטביורו בבייג'ין דווקא עזר לעליית ההערכות, קידם ומקדם את המהפכה הטכנולוגית והגדיל החלום. אפילו הסבירות לברבור שחור נוסח 1987 או 2000 נמוכה ביותר שהרי משברים אלו התחילו כש"התגלה" למשקיעים שהפסדי החברות שהובילו לעליות, IBM ב-1987 וסיסקו ואמאזון ב-2000, היו גדולים בהרבה מהכנסותיהן. אין היום כאלו בין המובילות.

אז מה? זה יימשך כפי שמציגים הגרפים? שימו לב שהראסל 2000 היכה בשנתיים האחרונות גם את הנאסד"ק וגם את ה-S&P 500 כך שהמשפט, "המדדים עולים בגלל 10 מניות גדולות" הוא, כרגיל בימינו, פייק.
   
לטווח הארוך אנחנו בטוחים שהמגמה הזו תימשך, בלוויית תיקונים מפעם לפעם למעט כאמור הופעת ברבור שחור. מגדירים ברבור שחור,  "אירוע לא צפוי, נדיר, בעל השפעה גדולה, שקשה לשייכו לסיבה (אפילו לאחר שארע)". עם הגדרה כזו, אין מה לעשות אלא לקוות שלא יגיע. אנחנו הרבה יותר מודאגים מחוסר ההתקדמות בתוכניות הכלכליות של הממשל בוושינגטון, שהמשקיעים (לפי התנהגותם) מאמינים שלבסוף תבוצע והרי פוליטיקאים אינם שונים מברבורים שחורים. 

וולמארט WALMART +2.31% WALMART 90.44 +2.31% WALMART סגירה:0 פתיחה:89.32 גבוה:90.91 נמוך:88.93 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  כהמחשה: הבאנו את ענקית השיווק כיוון שזו חברה מהמאה ה-20, לא טכנולוגית שהנהלתה ידעה לנצל את המהפכה. החברה הוקמה ב-1945 והונפקה בסוף שנת 1970 במחיר של 16.5 דולר למניה. מאז ההנפקה ביצעה החברה 11 ספליטים, של 2 מניות למניה, כך שמי שקנה מניה אחת ב-16.5 דולר (כ- 3 סנט במונחיי היום), מחזיק היום 2,048 מניות ששוות 296,960 דולרים וזה מלבד הדיווידנד שהחברה התחילה לחלק בסוף 1974, שגדל מאז מידי שנה (כיום 2.2 למניה שהשנה יניבו 4,505 דולרים).

בגדול, זו חברת שיווק של כלכלת המאה ה-20, שמשווקת כול מוצר צריכה ויותר, מפעילה 11,400 מרכזי מכירות, ופועלת ב-26 ארצות. המניה, למעט תיקונים  ושני משברי ברבור גדולים (2000 ו-2008) עלתה תמיד בצמוד לעלייה בהכנסותיה ורווחיותה. בתיקון 2015 ולמרות העליות בהכנסות וברווחיות, נופלה המניה ביותר מ % 30 (כמעט כפול מהתיקון הכללי בשוק אז). אבל מאז תחילת 2016 מתחילות עליות חדות במניה וברוב הזמן בין 2016 לסוף 2020 היא מכה את מדד הנאסד"ק, הטכנולוגי ואפילו את סל ה-QQQ.

מה קרה ב-2015 ומאז? ב-2015 נכנסה אמאזון לתמונה עם השיווק המקוון, והדעה שמשתלטת על האנליסטים והמומחים היא שאמזון תנגוס משמעותית בהכנסות וולמארט, "הוולמארט החדשה", כינו את אמאזון. אבל החל מ-2016 התבררו 2 עובדות שבטור הוזכרו שוב ושוב מאז 2009. הראשונה, שהמסחר המקוון מגדיל משמעותית את כלל הצריכה, ושחברות הכלכלה הישנה, וולמארט ואחרות, מסוגלות לאמץ את החדשנות ולהתחרות.

ב-2020 הגיעו סך ההכנסות של 2 החברות ל-1.2 טריליון דולרים לעומת 580 ב-2016. וולמארט עלתה בהכנסות מ-482.1 מיליארד ב-2016 ל-572 מיליארד השנה והרווח למניה עלה מ 1.96 דולר ל- 5.5 דולרים. כלומר, WMT לא רק ממשיכה להרוויח יותר היא גם מתייעלת הרבה יותר. התהליך הזה הוא תוצאה של התמזגות מהפכת הטכנולוגיה עם כלכלת המאה ה-20. בין יוני 2020 ליוני 2021 הגיעו הכנסות AMAZON -0.64% AMAZON 197.12 -0.64% AMAZON סגירה:0 פתיחה:198.19 גבוה:199.26 נמוך:196.75 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ל- 610 מיליארד (% 85 במקוון) ואילו וולמארט הגיעה ל- 566 מיליארד (% 15 במקוון), יחד הגיעו ההכנסות של השתיים ל- 1.176 טריליון. זאת לעומת 733 מיליארד ב-2018. סך המכירות הגלובלי עלה מ23.6 ל-25.1 טריליון (המקוון % 19). המצב הזה נכון לכול הסקטורים הכלכליים מה שאומר שהחברות תמשכנה להציג הכנסות ורווחיות גבוהות.

ההערכות אכן גבוהות אבל לא בהשוואה כשלוקחים בחשבון את המשך התקדמות המהפכה. המשקיע שבוחן השקעות אלטרנטיביות ימשיך להעדיף המניות ולדעתנו עדיפה ההשקעה בסלים ובקרנות.

בינואר 2021 הונפק הסל Amplify Black Swan (סימול:ISWN) שמתבסס על מדד ה-S-Network BlackSwan שמטרתו להגן על הון ומכשירים פיננסיים בפני התפתחות פוטנציאלית של "ברבורים שחורים", למעלה מ-90% מהנכסים בסל הן אגרות חוב של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים בתקופות פדיון שונות. הבעיה עם הסל הזה קשורה בעובדה שאם לא יגיע ברבור והריבית תתחיל לעלות הסל ירד.

תגובות לכתבה(46):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 19.
    הברבור השחור זה החוב הפדרלי (ל"ת)
    8 09/01/2022 08:19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 18.
    הסתכלתי על הגרף של וולמארט וממש לא ברור למה מישהו ירצה
    טלי 06/01/2022 20:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לקנות אותה.
    סגור
  • היא ירדה פחות מהרבה אחרות ב19.3, וזו לכשלעצמה סיבה מספ
    רז 09/01/2022 10:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יק טובה.
    סגור
  • אם גם תכתבי מה בדיוק הביאך למסקנה
    שלמהגרינברג 07/01/2022 09:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אולי גם אוכל לענות
    סגור
  • 17.
    IGV
    אבי 06/01/2022 10:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפני שבועיים הקדשת כמעט מאמר שלם לסל הזה. כדרכך, מאמר מנומק, סטטיסטיקות, חזון לעתיד, ומאז הסל איבד מערכו כ 10 אחוזים דולרי. אבל, היי, בטח של לך נימוקים חדשים
    סגור
  • טען עוד
  • בהחלט
    שלמה גרינברג 07/01/2022 09:55
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי שרוצה לרכוש הסל המחיר הנוכחי טוב מהקודם. אני מבין שקנית אז שיבושם לך כי המלצה לא הייתה שם וכנראה לא בדקת
    סגור
  • 16.
    לשלמה מה דעתך
    עידן 04/01/2022 20:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על הסל fngs
    סגור
  • סל שעוקב אחרי מדד ה- FANF של בורסת ניו יורק
    שלמה גרינברג 05/01/2022 13:33
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זה מדד שכולל חברות צמיחה טכנולוגיות שסחירותן גבוהה
    סגור
  • 15.
    נתח את שוק הליתיום העולמי והאם סין שולטת במחצבים
    ליתיום והמתכות 04/01/2022 09:20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בארגנטינה וצ'ילי , עולם השבבים מזון מלכות .
    סגור
  • 14.
    האם ביטקוין והקריפטו יהיו הברבור השחור?
    מה עם הקריפטו? 03/01/2022 16:36
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הטכנולוגיה שמבוססת על הבלוקצ'יין תשאר, אבל המטבעות עלולים לקרוס מסיבות שונות...רגולציה, צריכת החשמל שהפקתם דורשת ועוד
    סגור
  • 13.
    כתבה על הישראליות בארהב
    יוסי 03/01/2022 12:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לאחרונה לא מעט שמות מעניינים צים, אינוויז, גילת, ננו דיימנשיין, נובוקיור, וויקס ועוד
    סגור
  • 12.
    בהמשך לגילה : דעתך ננו דיימנשין דיסקברי תודה
    משה 03/01/2022 12:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תודה שלמה
    סגור
  • 11.
    תודה שלמה (ל"ת)
    עמית 03/01/2022 12:54
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • על מה תודה?זה העבודה שלו
    תוכעסלייקרפושט רגל 04/01/2022 14:21
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אלםפי משקיעים שהלכו אחרי גורואים בשקל הפסידו את התחתונים, גם גרניברג הכניס מדינה שלמה לפארמוס בלי להבין חצי דבר בתחום.תודה אעלק
    סגור
  • הכניס בתחתית והוציא בשיא (ל"ת)
    שלמה גרינברג 05/01/2022 13:34
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 10.
    שלמה מניות ל2022 שעלו אצלי האם מכיר ?
    גילה 03/01/2022 12:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    bke = buckle ,קרדיט סוויס, גילת , צים, ננו דימנשיין, discovery, allstate
    סגור
  • מכיר (ל"ת)
    שלמה גרינברג 03/01/2022 14:06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 9.
    שווה בדיקה
    אבי1 02/01/2022 18:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לקוחות הוט כבלים שימו לב . הוט מעלה מחירים ב 30% ללא ידיעת הלקוח ...תודה
    סגור
  • 8.
    הבורסה (מניות) כמו סוס מרוץ מבית טוב
    א. מרק 02/01/2022 10:01
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מי שמתכוון להשתתף במרוץ חייב לדעת לרכוב ועוד כמה כללים - לא נכנסים לבורסה אם אתה זקוק לכסף לעוד חודש חודשיים, לא נכנסים למנייה שאתה לא מכיר רק בגלל שיש הרבה 'רעש' מסביבה, השקעה במדד עדיפה על השקה במנייה ספיציפית, חייבים תוכנית שמתחשבת במה שרורה בפועל - נכון להיום עם כל הסיכונים והשיאים משקיעים צריכים לשקול אפשרות לשים את רוב הכסף בהשקעות בטוחות יחסית ולהחזיק מסומן עד לאיתות ברור לאן הבורסה הולכת. בהצלחה !
    סגור
  • 7.
    תהיה קריסה כי צריך כסף חדש שיפמפם את הנכסים... קריפטו
    אבו אחמד 02/01/2022 10:00
    הגב לתגובה זו
    2 3
    קריפטו מניות אגח נדלן...... כולם כבר הכניסו הכל.......
    סגור
  • הדבר האחרון שצריך זה עוד כסף מזומן (ל"ת)
    שלמה גרינברג 02/01/2022 13:49
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 6.
    שאלה לי
    1 02/01/2022 09:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה ETF יש של חברות אשראי כגון ויזה, ישראקרט ,וכו' ? ואיזה ETF יש שעוסק במסחר מכוון שמכיל מניות גדולות ?
    סגור
  • FINX (ל"ת)
    רז 03/01/2022 13:42
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • בשביל זה המציאו את מנועי החיפוש
    שלמה גרינברג 02/01/2022 13:50
    הגב לתגובה זו
    7 1
    שאל באנגלית ותקבל תשובות
    סגור
  • ממש בדרן על "תודה על התשובה " (ל"ת)
    1 02/01/2022 21:56
    הגב לתגובה זו
    0 6
    סגור
  • 5.
    תודה (ל"ת)
    איתן 02/01/2022 09:42
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 4.
    בשנתיים האחרונות אתה צודק
    ברק 02/01/2022 09:20
    הגב לתגובה זו
    6 3
    בשנה האחרונה הראסל לא הכה כלום וכשהראסל יורד הגדולות בסופו של דבר באות בעקבותיו. כרגיל תלוי כמה רחוק אתה מסתכל. והבעיה היא לא עננה פוליטית שנמצאת מ2009 יש שתי בעיות עיקריות השנה כשהראשונה היא שיש בנקים גדולים שנכנסו לצרות בגלל השקעה בשוק הדירות בסין דרך מה שנקרא בנקאות הצללים ולקחו הלוואות ענק קצרות טווח בשוק ההלוואות הבין בנקאי מייד לאחר שאוורגנד הפסיקה להחזיר להם הלוואות. המצב גרם להיפוך הריביות של עקומת הליבור שבפעם האחרונה שזה קרה תוך חצי שנה בנקים התחילו לקרוס ותוך קצת פחות משנתיים קיבלנו את 2008. הבעיה השניה היא שיש יותר מידי חובות בשוק, גם למדינות וגם לחברות. הרעיון במיתון הוא שזו תקופה של ירידה בכמות המינוף ובמקום זה הממשל האמריקני לקח הלוואות ענק והוריד את הריבית וכמו החובות בשוק גדלה.עכשיו בדרך כלל במצב כזה כשכולם ממונפים מעל הראש יש שתי אופציות או להוריד את הריבית לאפס ולאפשר לכולם לקחת עוד הלוואות להחזיר את הקודמות או להעלות את הריבית ולגרום לכולם למכור מניות כדי להחזיר חובות. עם האינפלציה יש על הפוליטקאים לחץ להעלות ריבית ולא בטוח שיורידו אותה בהמשך…
    סגור
  • מעריך התשובה אבל לא מסכים
    שלמה גרינברג 02/01/2022 10:51
    הגב לתגובה זו
    9 0
    תוכל לתת דוגמאות לשתי "הבעיות הבנקאיות" עליהן אתה מדבר ונמשיך משם? אגב וכעובדה, הראסל לא מקדים אירועים, הוא "מאחר" אירועים
    סגור
  • והנה לשניה
    ברק 02/01/2022 14:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הרי סטטיסטיקה של המינוף בשוק מפרד האתר של הפדרל רזרב בעצמו: https://fred.stlouisfed.org/series/BOGZ1FL663067003Q אלו החובות שיש לאנשים ולקרנות גידור אצל ברוקרים לקנות אגחים ומניות כשהריבית עולה הם יצטרכו לסגור פוזיציות. הנה הסבר ללמה זה מסוכ ועלול להביא למפולת: https://www.barrons.com/articles/margin-debt-risk-stock-market-51638474035?tesla=y
    סגור
  • תשובה למה שאתה מביא מחייבת הרצאה ארוכה
    שלמה גרינברג 03/01/2022 14:16
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אבל בגדול אתה טועה. הדוגמאות שהבאת מברונס ומהפאד הן מצוינות אבל העלייה במרג'ין קשורה בחוק שהפאד מחליט עליו. אם תשווה למשל את היקיפי המסחר היום לעבר תגלה שהמצב כאן אינו דרמטי במיוחד, לא זה יגרום למשבר
    סגור
  • המשך ראשון
    ברק 02/01/2022 14:08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ב1997 היה את משבר הבנקאות באסיה גם אז שוק ההלוואות הבינלאומי של הבנקים העלה את הריבית למלווים לטווח הקצר. אפשר לחפש בגוגל את הנתונים והמאמרים אם תרצה. לגבי העיניין עם החובות, יש נתונים על מינוף בשוק מעבר לחוב של הממשל האמריקני שגדל לאיזה טריליון במהלך הקורונה וששוק המניות לא במצב בריא כלכך, כשרוב העליות ברבעון האחרון מרוכזות במניות מועטות, כשאסיים לעבוד בערב אאסוף אותן. זה דורש חפירה ואני עובד אז תצטרך לחכות לערב שאאסוף אותם.
    סגור
  • לראשונה זה די קל
    ברק 02/01/2022 13:34
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בנקאות הצללים(shadow banking) היא הסוד הידוע ביותר בכל הענף, אתה מוזמן לחפש בגוגל יש על כך כתבות כל כמה שנים אפילו בעברית לבנקים יש מערכת הלוואות בינלאומית של דולרים שעוברת וחספקת נזילות למדינות לא מערביות. רוב מה שנמצא שם הוא מחוץ לספרים וכל כמה שנים הפדרל רזרב והאמריקנים מנסים להטיל עליה רגולציה ולא מצליחים. הריבית שקובעת כמה אתה תשלם על הלוואה עתידית קצרת טווח דרך המערכת היא ליבור והבנק המרכזי באנגליה מתקשר כל יום לבנקים בעולם ובודק אותה ישירות. כך יודעים אם עקומת הריביות התהפכה. אגב גם על הליבור הפד מנסה להשתלט כבר חמש שנים ללא הצלחה. לפי כל העיתונות והחוקרים סין היא צרכן העיקרי של ההלוואות כי היא צריכה המון דולרים לסחר בינלאומי ולצמיחה. מדובר בכסף הכי מקושר וחכם בעולם, זה שמממן מדינות, לפני שהמערב ידע על הקורונה למשל גם היתה התהפכות קטנה כנראה כי הבנקים הסינים הלוו כסף כי היה להם מידע פנים שמשהו עלול לקרות. יום לפני שהודיעו בחדשות שאווראגרנד הפסיקה להחזיר הלוואות הריבית עברה היפוך מטורף של יומיים בדומה ל2006, כלומר שמישהו לקח הלוואה מטורפת. היתה עוד דוגמא להיפוך וזה לפני 1997
    סגור
  • 3.
    קרנות פנסיה
    שועלי 02/01/2022 08:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איזה מסלול אתה ממליץ?
    סגור
  • כאשר האדם בגילאי ה20 של חייו -צמוד לסנופי.
    רז 03/01/2022 13:44
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אחרי גיל 50 אפשר לצמצם ל50% סנופי, וכל עשור להוריד חשיפה מנייתית.
    סגור
  • 2.
    כותרת מפוצצת שלא קשורה להמשך הכתבה - " מניות מניות מניו (ל"ת)
    דוד הגנן 02/01/2022 08:48
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    אילון מאסק - ''אנחנו בדרך למיתון כלכלי ..."
    דן 02/01/2022 08:46
    הגב לתגובה זו
    6 8
    אילון מאסק - אמר לפני מס' שעות : ''אנחנו בדרך למיתון כלכלי , קריסת השווקים באביב עד קיץ 2022 ..."
    סגור
  • הוא אמר שיש כ-965,000 סטארטאפים בשווי 1 מיליארד דולר
    גם אני קראתי 03/01/2022 16:48
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כנראה שהשווי המופרז שמקבלים היום סטארטאפים הוא שיביא למיתון או קריסה, עובדה כשרוב החברות הישראליות שהונפקו ירדו חזק אחרי ההנפקה
    סגור
  • 936 סטארטאפים ששווים מעל 1 מיליארד (ל"ת)
    תיקון 04/01/2022 01:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • הבועה תיתפוצץ רק שהפד יחליט
    משקיע 02/01/2022 13:11
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מי שחושב שיש באמת שוק חופשי חי בסרט השוק הוא מנוהל על ידי הפד ושהוא ירצה לפוצץ אותו הוא יפוצץ.
    סגור
  • כנראה הוא התייחס רק לחברה שלו.
    יוסי 02/01/2022 11:27
    הגב לתגובה זו
    2 3
    כנראה שמניותיה יקרסו. לא הגיוני וגם מכל הבחינות שחברתו יעלה יותר מ10 חברות הגדולות בתחום הרכב. כנראה טריליון $ שלו(TSLA) יהפכו אולי ל50מיליארד עד שנתיים מהיום.
    סגור
  • במה טסלה תהיה שונה מאחרים בענף הרכב בעוד כמה שנים?
    יוסי 02/01/2022 15:21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה שיהיה אצלה יהיה גם אצל האחרים פחות או יותר. למה פורד לדוגמה שווה פחות מ7% מטסלה. אין שום סיבה ששוויה תהיה מיליארד ופורד לדוגמה גרושים. בשביל שטסלה(עם מכפיל 2000) תהיה שווה מה שהיא שווה היום היא צריכה לדרוס את כל העשיריה שמובילה בתחום הרכב. זה לא יקרה, כי הם לא יהיו שונים ממנה. טסלה הולכת לקרוס 80-95%. ניפגש בעוד שנתיים.
    סגור
  • תשאל את אפל
    שאלה קלה מידי 05/01/2022 11:07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההגיון הפשוט שלנו לא תמיד עובד בבורסה. אפל ממשיכה לייצר הכנסות מטורפות ממכשיר טלפון שממשיך להתקדם עקב בצד אגודל, עם שינויים קלים ביותר, מבלי שיהיה להם יתרון כזה או אחר על פני המתחרים. סטיב ג'ובס מת לפני שנים ועדיין לעיתים נתפס לי הצוואר כשאני מסתכל על הגרף המרקיע שחקים של מניית החברה. בועה? הייפ? הזמן יגיד
    סגור
  • תוכל בבקשה להראות היכן אמר זאת?
    שלמה גרינברג 02/01/2022 11:04
    הגב לתגובה זו
    7 0
    מאסק התראיין בשבוע שעבר בוול סטריט ג'ורנל ולא מצאתי רמז בריאיון למה שאתה כותב, בטח לא ל"אנחנו בדרך למיתון כלכלי , קריסת השווקים באביב ", אשמח לקרוא, תודה
    סגור
  • ראה תגובה שניה שלו:
    goliav 03/01/2022 15:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    https://twitter.com/mims/status/1476252898115964928?t=u6xmlkhTxFefl8wCtagNPQ&s=08
    סגור
  • הוא אדם טוב
    ברק 02/01/2022 09:24
    הגב לתגובה זו
    2 4
    זה שהוא מזהיר אנשים, הולכת להיות קריסה נוספת אחר כך בגלל הבנקים.
    סגור
  • "אדם טוב". הוא דואג רק לעצמו. והנפילות שהוא מנסה לעורר
    רז 03/01/2022 13:48
    הגב לתגובה זו
    4 0
    עם המניה ועם הציוצים שלו זה רק כדי לגרום לעוד מוסדיים ופרטיים להכנס אליה, ולייצר לעצמו עוד רייטינג. איש שיווק מופלא, חד משמעית.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות