סוף לטרטור: בעוד 3 חודשים התשתית וספק האינטרנט יאוחדו

במסגרת הרפורמה אותה מקדם משרד התקשורת, לא תתאפשר יותר מכירה מפוצלת של שירותי אינטרנט למנויים חדשים על גבי התשתית של חברת בזק, ולאחר מכן גם של חברת הוט. הרפורמה נועדה למנוע את גלגול האחריות ואת תשלום המנויים הרדומים שרווח בשנים האחרונות
 | 
telegram

משרד התקשורת דיווח היום כי הודיע לחברות התקשורת כי הרפורמה לביטול חובת הפיצול בין התשתית לספק מתקדמת ולפיו בעוד שלושה חודשים לא תתאפשר יותר מכירה מפוצלת של שירותי אינטרנט למנויים חדשים על גבי תשתית חברת בזק והוט. כזכור, לפני כחצי שנה הודיע שר התקשורת יועז הנדל כי תבוטל החובה שחלה על בעלות התשתית לפצל בין התשתית לספק, וזאת בסיומו של הליך שימוע שקיים המשרד.

הרפורמה מתאפשרת לאחר שחברות התשתית ביצעו התאמות שיבטיחו שלמתחרים תהיה גישה שוויונית ובלתי מפלה לשירותים שהן מספקות במסגרת השוק הסיטונאי. עד כה היה ניתן היה לרכוש את השירות בצורה מפוצלת באופן שבו הצרכן רכש שירות תשתית אינטרנט בנפרד ושירות ספק אינטרנט בנפרד.

הסדר זה פגע באיכות השירותים לצרכן בישראל כאשר אלו סבלו מתקלות ופעמים רבות טורטרו בין חברת התשתית לספק ולבסוף גם התפתחה בשוק תופעת "מנויים רדומים" - מצב בו מתבצע המשך תשלום לא מודע לחברת התקשורת למרות הפסקת קבלת השירותים ממנה. הרפורמה שתיכנס לתוקף באפריל בשלב זה לגבי תשתית חברת בזק בלבד, ולאחר מכן גם לתשתיות הוט, תשפר את מצבם של הצרכנים ושל התחרות בשוק האינטרנט בכמה אופנים, כך דווח. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בראשונה יראה שיפור בשירות שיקבל הצרכן בתחומי האינטרנט באמצעות יצירת "כתובת אחת" – חברה אחת שממנה מקבל הצרכן שירות מלא, כך מקווים במשרד. בשנית, תתקיים הפסקת תופעת "זריקת האחריות" שהתפתחה כתוצאה מההפרדה בין חברת התשתית לספק בנושאי תקלות ושירות.

שלישית, יתבצע מזעור תופעת "המנויים הרדומים" שגרמה לפי ההערכות לתשלומים עודפים של כ-50 מיליון שקל מצד הצרכנים בישראל בשנה, עבור מוצר שלא השתמשו בו. לסיום, הרפורמה תייצר מנגנונים שיבטיחו שגם שחקנים קטנים וחדשים יוכלו לפעול באופן אפקטיבי, שוויוני ותחרותי אל מול בעלי התשתית במסגרת השוק הסיטונאי. בעלי התשתית יחתמו על הסכמים מחייבים עם חברות המבקשות לעשות שימוש בתשתית, הכוללים הסדרי פיצוי על הפרת תנאי ההסכם

שר התקשורת יועז הנדל: "אינטרנט הוא מוצר אחד. הפיצול גרם לסרבול מול לקוחות וכדרור של צרכנים בין חברות במקרה של תקלה. נמשיך לקדם רפורמות שייהפכו את שוק התקשורת לשקוף, תחרותי ואיכותי יותר"

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות