ביונד מיט קופצת בטרום: תמכור נאגטס מתחליף עוף ברשת KFC

החברות הבהירו כי המוצר מבוסס צמחים אך "הכנתו אינה נעשית בצורה צמחונית או טבעונית". שוויה של ביונד מיט נחתך בחצי ב-21' ושם יקוו שההשקה תביא לגידול במכירות גם בסופרמרקטים. ברקע רשת המזון המהיר מאותגרת מבחינת מצבת כח האדם
 | 
telegram
(1)

ענקית הפודטק  BEYOND MEAT -2.4% BEYOND MEAT 4.89 -2.4% BEYOND MEAT סגירה:0 פתיחה:5.02 גבוה:5.06 נמוך:4.85 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (BNYD) תשתף פעולה עם רשת המזון המהיר KFC שבשליטת חברת האחזקות  YUM! BRANDS INC +0.77% YUM! BRANDS 135.26 +0.77% YUM! BRANDS INC סגירה:0 פתיחה:134.61 גבוה:135.82 נמוך:134.21 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  (YUM), ותמכור בסניפיה בארצות הברית נאגטס מבוססי תחליף עוף פרי פיתוחה של הראשונה.

ההשקה תעשה ביום שני הקרוב כשהתמחור יחל ב-6.99 דולר לשישה נאגטס, כשלצד זאת ימכר גם באקט של 12 נאגטס. החברות הבהירו כי למרות שהמוצר מבוסס צמחים, "הכנתו אינה נעשית באופן צמחוני או טבעוני". בביונד מיט יקוו כי שיתוף הפעולה יתרגם גם לגידול במכירות של מוצריהם ברשתות קמעונאות המזון, כלומר ללקוח הפרטי ולא רק בשוק המוסדי. מניית ביונד מרקט עולה ב-6% במסחר המוקדם בעוד מניית YUM יורדת מעט. 

המגעים בין הצדדים חוזרים אחורה לקיץ 2019, כבר אז ב-KFC בחנו את המוצר של ביונד מיט בסניפים באטלנטה. בביונד מיט סיפקו מלאי מוגבל לצורך הניסיון - והסקרנות הביאה לכך שהמלאי אזל תוך חמש שעות. בהמשך המוצר נוסה בנאשוויל, שרלוט, צפון קרולינה ודרום קליפורניה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הוצאת היוזמה לפועל נעשית בתזמון בעייתי משהו - בהנחה והלקוחות יהיו סקרנים כמו ב-2019 (והחברות גם בונות על טרנד הפחתת צריכת הבשר גם של מי שאינו צמחוני או טבעוני), הם עתידים לפגוש בחלק מסניפי KFC צוות שאולי לא יעמוד בעומסים.

התפרצות האומיקרון בארצות הברית, זו שגם עשויה להרחיק לקוחות מהסניפים, מביאה איתה גם בידודים של לא מעט עובדים. עוד קודם לעלייה בקצב התחלואה, רשתות המזון המהיר נתקלות בבעיות לגייס כח אדם, שכן דרישות העובדים הפכו גבוהות יותר אחרי תקופה ארוכה בה לא חלקם לא עבדו.

לפני כשנה ביונד מיט חתמה על השותפות מול YUM, כשמלבד KFC חברת האחזקות שולטת גם בפיצה האט ובטאקו בל. בעוד שמול KFC הניסיון עלה יפה והיו מרוצים מהתוצאה, אצל טאקו בל - שמוכרת טאקו  ולא קציצות המבורגר או נגיסי עוף ולכן זקוקה לתחליף בשר טחון שיהיה דומה במרקם ובטעם - דחו לעת עתה את הפיתוח של ביונד מיט עבורם. עוד התפתחות בגזרת רשתות המזון המהיר ותחליפי הבשר היא השקת נקניקיית צ'וריסוס צמחית ב-Chipotle Mexican Grill.

בשנה החולפת מניית ביונד מיט נחתכה בחצי ושווי החברה ירד כך ל-3.9 מיליארד דולר. לפי נתוני FactSet, יתרות השורט על המניה עמדו על 37% - שיעור שנחשב גבוה. ברבעון השלישי של 2021 פספסה את הצפי בשוק כשדיווחה על הפסד של 0.87 דולר למניה (54.8 מיליון דולר בסך הכל) על הכנסות בסך 106.4 מיליון דולר. האנליסטים העריכו שתפסיד 0.39 דולר למניה ותכניס 109.21 מיליון דולר.

תחזית החברה לרבעון הרביעי היא להכנסות נטו ברמה של 85-100 מיליון דולר. בינתיים במהלך דצמבר גייסה לשורותיה שניים מיוצאי טייסון פודס, יצרנית הבשר השנייה בגודלה בעולם. מדובר בדאג ראמזי שמונה לתפקיד סמנכ"ל התפעול הראשי וברני אדקוק שמונה לתפקיד סמנכ"ל שרשרת אספקה.

תגובות לכתבה(1):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תמחקו כי ירד רצח מאז (ל"ת)
    דן 06/01/2022 08:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות