אלקטריאון תבצע פיילוט לפריסת כביש חשמלי באורך 1.6 ק"מ בארה"ב
חברת אלקטריאון +2.56% אלקטריאון 19,200 +2.56% בסיס:18,720 פתיחה:18,980 גבוה:19,500 נמוך:18,510 תמורה:13,715,994 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , המפתחת טכנולוגיית טעינה לרכבים חשמליים, המאפשרת טעינה אלחוטית בזמן תנועה ובזמן חניה, מודיעה כי משרד התחבורה של מדינת מישיגן בארה"ב הודיע לחברה שהיא זכתה במכרז להקמת פרויקט להדגמת טעינה אלחוטית אשר יכלול פריסת כביש טעינה אלחוטי באורך של כ-1.6 ק"מ ועמדות סטטיות לטעינה אלחוטית. פרויקט זה לדברי החברה מהווה את כניסתה הרשמית של אלקטריאון לשוק האמריקאי.
יש לציין עם זאת שלחברה כבר יש מספר פיילוטים בגרמניה, איטליה ושבדיה, אך אף אחד מהם לא הפך עדיין לפרויקט מסחרי, כך שהדרך לכניסה אמיתית לשוק האמריקאי עודנה רחוקה. החברה נערכת לביצוע הפרויקט המסחרי הראשון שלה בהיקף של 6 מיליון שקל בשנה לאספקת רשת טעינה אלחוטית סטטית עבור -200 אוטובוסים ציבוריים של חברת דן בתל אביב ובדרום הארץ. רשת הטענה סטטית היא דבר שאיננו כל כך יוצא דופן, גם אם הוא נעשה באופן אלחוטי, ולא הוא ה"חלום" הטמון בחברה. החלפת כבישים באופן משמעותי על מנת שיאפשרו טעינה אלחוטית יעילה, שבאמת תשפיע על שוק הרכב החשמלי הוא אתגר פיננסי וטכנולוגיה גדול הרבה יותר, כשחובת ההוכחה שהחברה הצליחה להתגבר על האתגר הזה עדיין מוטלת על החברה.
אלקטריאון תוביל את הפרויקט כולל התכנון, ההערכה, הבדיקה והיישום של תוכנית הפיילוט, הפרויקט צפוי להיות מופעל במהלך שנת 2023 ברובע של העיר דטרויט שמשמש גם כרובע המרכזי של החדשנות בתחבורה של חברת פורד. הפרויקט מתבצע בשיתוף פעולה של החברה עם גופים שונים ביניהם: חברת הרכב פורד, אשר הובילה יחד עם החברה את הגשת ההצעה לפרויקט ותיקח בו חלק מרכזי, עיריית דטרויט, אשר תספק תמיכה מוניציפלית לפרויקט וגורמים נופים. משרד האנרגיה של מדינת מישיגן ישתתף בהעמדת מימון לפרויקט במישיגן בהיקף של כ-1.9 מיליון דולר.
החברה נסחרת לפי שווי של 1.48 מיליארד שקל לאחר ירידה של 32% בחודש האחרון. בשנת 2021 ירדה החברה ב-22% ואילו בשנים 2020 ו-2019 זינקה החברה ב-288% ו-271% בהתאמה. סך הכל סיפקה החברה תשואה של 2723% בחמש השנים האחרונות, וכעת היא רחוקה 49% מהשיא. בדוחות הרבעון השני של שנת 2021 דיווחה החברה על הפסד של 9.4 מיליון שקל עקב עליה בהוצאות מחקר ופיתוח. ההפסד התפעולי עמד על 11 מיליון שקל. סך המזומנים שעמד לרשות החברה היה 10 מיליון שקל.
טרבור פאוול, ראש תחום התחבורה במדינת מישיגן: "אימוץ פתרונות פורצי-דרך שמשנים את עתיד התחבורה וחישמול התחבורה הוא חלק מה-DNA שלנו במישיגן. אנו נרגשים לראות כיצד ההדגמה של אלקטריאון תוכל להפוך למודל כלל ארצי שיתרום להאצת אימוץ פתרונות תחבורה חשמלית ולהוביל דור חדש של טכנולוגיות תחבורה".
אורן עזר, מנכ"ל ומייסד שותף באלקטריאון: "זוהי זכות גדולה לשתף פעולה עם מדינת מישיגן בחזונה להאצת המעבר לכלי-רכב חשמליים בבירת התחבורה של ארה"ב. מדובר בצעד משמעותי ביותר לקראת הרחבת הפעילות העסקית שלנו בארה"ב ואין מקום טוב להתחיל בו מאשר במקום הולדתה של תעשיית הרכב המודרנית. אנו צופים כי בעקבות מישיגן גם מדינות נוספות בארה"ב יבחנו את השימוש בטכנולוגיית הכביש החשמלי של אלקטריאון להאצת התחבורה החשמלית".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
3.חברת חלום? בלוף! לא מוכרים כלום רק פיילוטיםגל 10/02/2022 08:37הגב לתגובה זו0 0ממשיכים לעבוד על כולם בעיניים, כפי שצויין אין להם טעינה דינמית וטעינה סטטית יכול לעשות כל בוגר אורט אז את מי הם מסבנים? את ציבור המשקיעים כמובןסגור
-
2.הדרך עדיין ארוכהאסי 01/02/2022 14:59הגב לתגובה זו0 0פורד מעודכנים ???סגור
-
1.מעבר לפינה (ל"ת)הנפקה בארהב 01/02/2022 11:49הגב לתגובה זו0 0סגור