מורגן סטנלי: בעוד 5 שנים טסלה תמכור יותר מפורד וג'נרל מוטורס ביחד
לאחרונה הצבענו כאן שוב על המכפילים הגבוהים של חברת הרכב החשמלי TESLA INC +3.8% TESLA INC 352.56 +3.8% סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:356.64 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (TSLA) של אלון מאסק - המניה נסחרת במכפיל של 83, יותר מפי 8 מהמתחרים "הסטנדרטים" כמו GENERAL MOTORS +5.1% GENERAL MOT 58.52 +5.1% סגירה:0 פתיחה:55.73 גבוה:58.9 נמוך:55.65 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (GM) ו- FORD MOTOR +3.52% FORD MOTOR 11.18 +3.52% סגירה:0 פתיחה:10.78 גבוה:11.38 נמוך:10.78 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (F) שמשקפים את האמונה הגדולה של המשקיעים בפוטנציאל העתידי שלה. בבנק ההשקעות מורגן סטנלי, מנסה האנליסט אדם ג'ונאס לכמת פוטנציאל זה למספרים. הוא סבור שבעוד חמש שנים ועם קצת מזל, יוכלו המכירות של טסלה לעבור את אלו המשולבות של פורד וג'נרל מוטורס יחדיו.
אפילו עבור מובילת שוק כמו טסלה, מדובר בתחזית מפתיעה אם להתחשב בוותק של שתי המתחרות הללו ובמכירות שלהן כיום. גם פורד וגם ג'נרל מוטורס הוקמו לפני יותר מ-100 שנה, פורד בשנת 1903 וג'נרל מוטורוס 5 שנים אחריה, בשנת 1908 ולשתי החברות מכירות של מאות מיליארדי דולרים. טסלה לעומתם - הוקמה לפני פחות מ-20 שנה, בשנת 2003.
ההנפקה ובסמוך לה קפיצת השווי של ריוויאן יצרו עניין רב, כמו גם בזמנו המיזוג של לוסיד לתוך שלד הספאק CCIV, וכך גם התרגלנו לכך שחברות רכב חשמלי נוספות עולות לכותרות - כלומר המהפכה הזו שבדרך היא עובדה מוגמרת, כשיצוין כי חברות הרכב הגדולות בעצמן קבעו דדליינים להפסקת יצור של רכבים עם מנועי בעירה פנימית. ובכל זאת, ברור ככל שזה יהיה, לדברי ג'ונאס, רבים ממשקיעי הרכב איתם דיבר מתקשים לקבל את התחזית שלו על כך שטסלה תעקוף במכירותיה את פורד וג'נרל מוטורס ביחד. בשבילו זה מובן מאליו.
הנתון עליו הוא מסתמך הוא קצב המכירות השנתי כפי שהוא משתקף מהדוחות האחרונים של החברה. ברבעון הרביעי של שנת 2021 מכרה טסלה כ-309 אלף רכבים, על פי חישוב זה טסלה מוכרת מכוניות בקצב של כמעט 1.24 מיליון רכבים כל שנה - וזאת רק אם תשמר את הקצב, עוד לפני הגברת יכולות היצור באמצעות מתקניה החדשים (ויש אנליסטים בשוק שמאמינים כי יכולת הייצור היא הדבר היחידי שעומד בדרכה - ולא הביקושים אליהם לדבריהם היא עוד לא עונה באופן מלא).
ברבעון הרביעי דיווחה החברה על הכנסות שהסתכמו בכ-25 מיליארד דולר, או קצב שנתי של כ-100 מיליארד דולר. אלו של ג'נרל מוטורס הסתכמו בכ-33.5 מיליארד דולר, קצב של כ-134 מיליארד בשנה, ואילו אלו של פורד הסתכמו בכ-37.7 מיליארד, קצב שנתי של כ-151 מיליארד דולר.
ג'ונס מזכיר כי בינואר, מתוך מכירות הרכב בארצות הברית, 3.5% היו של רכבי טסלה. עוד הוא מציין כי מחירי הרכבים שלה גבוהים יותר מאלו של שאר חברות הרכב (כלומר מכירה שלה שווה יותר). עד לשנת 2026 להערכתו ג'נרל מוטורס ופורד יחזיקו בנתחים של 14% ו-10% בהתאמה מכלל השוק, וטסלה עם מעט פחות מ-10%.
בהתחשב בכך שההערכות בשוק הן שמחיריה של רכבי טסלה ימשיכו להיות גבוהים יותר מאלו של שאר חברות הרכב, ובשילוב של כל נתונים אלו, ג'ונאס צופה שעד סוף 2026 קצב המכירות השנתי של טסלה כבר יסתכם בכ-300 מיליארד דולר, ושל שתי החברות האחרות צפוי להסתכם בכ-150 מיליארד דולר כל אחת.
נתון זה מאפשר לטענתו להסביר את המכפיל הגבוה בו טסלה נסחרת. המכירות שלה אמנם כרגע מאחורי נתוני המכירות של שאר חברות הרכב, אבל חברת הרכב החשמלי של מאסק עולה כבר בשלב זה על כל חברת רכב אחרת בשוק בנתון אחד - השווי, שמשקף כאמור את הציפיות הלאה.
בדוחותיה האחרונים דיווחה טסלה על כך שהרווח הסתכם בכ-2.54 דולר למניה, ההכנסות הסתכמו בכ-17.7 מיליארד דולר. צפי האנליסטים עמד על רווח של 2.36 דולר למניה על הכנסות של 16.5 מיליארד דולר.
לאחר הדוחות דיווחה החברה על כך שתבצע ריקול לכ-817 אלף רכבים בעקבות תקלה במודלי ה-X, Y, Z ו-3 במסגרתה לא נדלקה אזעקת הרכב כאשר הנהג אינו חגור, זאת לאחר שהחברה כבר הודיעה כי תבצע ריקול על כ-54 אלף רכבים נוספים לאחר שבהם דווח כי מערכת הנהיגה האוטונומית של הרכב אינה מביאה אותו לעצירה מלאה בצמתים בהם מוצב תמרור עצור, וזאת על פי תקנות הנהיגה האמריקאיות. טסלה כבר הודיעה כי תבצע עדכון אינטרנטי (OTA - Over the Air) שאינו מצריך את הבאת הרכבים על מנת לפתור את הבעיה וכי לידיעתה, לא נגרמו תאונות או פציעות כתוצאה מתקלות אלו.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
11.המחיר משקף חלומות של צעירים, לא ציפיות של מוסדיים (ל"ת)זזה בקורלציה להייפ 07/02/2022 11:15הגב לתגובה זו1 0סגור
-
10.מה שווה למכור מיליון מכוניות ולקרוא ל-850K חזרה לתיקון? (ל"ת)ג'וק 07/02/2022 09:19הגב לתגובה זו0 0סגור
-
התיקון מתבצע כמו עדכון תוכנה לפלאפון (ל"ת)דודו 07/02/2022 18:20הגב לתגובה זו0 0סגור
-
9.לא בטוח שיהיו פורד או ג׳נרל מוטורס עד אזברק 06/02/2022 23:03הגב לתגובה זו1 2יש יותר מידי חברות רכב בארצות הברית ואחת צריכה ליפולסגור
-
8.קשקוש מוחלט. אין שום סיכוי (ל"ת)אלון הכפר 06/02/2022 22:20הגב לתגובה זו1 1סגור
- טען עוד
-
לא בטוח שאתה צודק. יש לחברה מוניטיןמני 07/02/2022 09:23הגב לתגובה זו0 0כך שגם אם עוד שנה אתה צריך לבחור בין 5 סוגי מכוניות חשמליות במחיר דומה וביצועים דומים אתה תבחר טסלהסגור
-
7.יש סיכוי שזה יקרה אבל המניה מתמחרת כאילו זה כבר קרה (ל"ת)אוהד 06/02/2022 21:53הגב לתגובה זו0 0סגור
-
6.חלומות של מורגןרק מזומן 06/02/2022 21:49הגב לתגובה זו1 0הוא לא בקשר עם סטנלי. ברגע שפורד גנראל וטויוטה מסבים קווי יצור לחשמלי המחיר ירד יהיו מכוניות עממיות וטסלה תתפוגג.מחירי יוקרה כמו מרצדס איכות סוסיתא.סגור
-
5.קשקוש מקושקשבן 06/02/2022 21:17הגב לתגובה זו6 2זה מכוניות, לא סמארטפונים. חוץ מזה, המתחרים נכנסו רק השנה לתמונה.סגור
-
4.אם הם גדלים כל שנה ב50% זה בהחלט אפשרינ.ש. 06/02/2022 20:46הגב לתגובה זו4 1עכשיו צריך שהם יגדלו ב50%סגור
-
3.טעות קלה בציון הרווחים לרבעון רביעי?אוהד טסלה 06/02/2022 20:41הגב לתגובה זו3 0במקום אחד בכתבה כתוב שרווחי טסלה ברבעון הרביעי הם 25 מיליארד דולר (קצב שנתי של 100 מילארד דולר), ובמקום אחר כתוב 17 מיליארד. למיטב הבנתי טסלה דיווחה על 17 מליארד דולר ברבעון האחרון.סגור
-
2.זה ברור כשמש (ל"ת)שי 06/02/2022 20:27הגב לתגובה זו3 0סגור
-
1.אנליסט טיפששרון 06/02/2022 20:16הגב לתגובה זו1 9בעוד חמש שנים כל חברות הרכב ייצרו רכבים חשמליים, למה שאדם בר דעת יקנה טסלה שזה רכב ברמה נמוכה, ערמת זבל עטוף בפח זול? ככל שעובר הזמן חברת טסלה תשחק יותר ויותר, מחשב עם פח זה מרגיש כמו סקייטבורד על הכביש.... כאשר תעמיד מול קונה טסלה או הונדה עם אותו נתון חשמלי, אני מאמין שכל בר דעת יבחר הונדה שתעמיד גם תוכנה טובה. טסלה זה גימיק טוב, אבל זה זבל של רכבסגור
-
תנהג בטסלה ותבין מה זה טסלה... (ל"ת)עוז 23/02/2022 21:13הגב לתגובה זו0 0סגור
-
סקייטבורד שמגיע מ0 ל100 בפחות מ4 שניותנ.ש. 06/02/2022 21:33הגב לתגובה זו0 0תביא לי מהחומר שלקחתסגור