זהירות הונאה: הרשות להגנת הצרכן קונסת את אינספייר בכ-260 א' ש'

הקנס ניתן לחברה לאחר ששיווקה את תוספי המזון של חברת bhip ולהן ייחסה סגולות ריפוי ו/או מניעה של מחלות ללא ביסוס מדעי. נוסף לכך הביאה החברה ציטוטים אודות המוצרים מטעם ה-"לקוחות", כאשר לא ציינה שאותם לקוחות הם מפיצים של המוצר
 | 
telegram

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מדווחת כי תטיל קנס בסך 260 אלף שקל על חברת אינספייר סטארט העוסקת בשיווק תוספי תזונה ומוצרי טיפוח ובריאות של חברת "bhip". לטענת הרשות, אינספייר נקטה בתהליך השיווק והמכירה בפעולות של הטעיה כאשר ייחסה סגולות ריפוי ו/או מניעה של מחלות למוצרים אותם היא משווקת, בעוד בפועל אין לכך ביסוס מדעי. נוסף לכך, החברה הביאה ציטוטים אודות המוצרים תחת לשונית "סיפורי לקוחות", אך לא ציינה כי רבים מאותם "לקוחות" הם למעשה מפיצים של המוצר. 

לחברה אין הפרות קודמות ולכן העיצום הכספי הופחת ב-20% וזאת בהתאם לתקנות הגנת הצרכן כאשר במקור אמור היה לעמוד העיצום על כ-325 אלף שקלים. יודגש כי לחברה קיימת זכות טיעון על פי הוראות חוק הגנת הצרכן לטעון הן כנגד הכוונה להטיל עיצום כספי והן לעניין סכומו וזאת בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה.

מהרשות נמסר כי החקירה שהובילה להטלת הקנס החלה בעקבות עבודת מודיעין ותלונות שהתקבלו מצרכנים. מהחקירה עלה כי החברה שיווקה את תוספי התזונה ומוצרי הטיפוח והבריאות של Bhip, בין השאר באינטרנט. לאחר שערכה הרשות ביקורת באתר החברה, ובחנה את פרסומיה בהתייחס למשקה האנרגיה אינדיגו (Indigo) וכן לקפסולות הפרפל קאפס (Purple Caps), נמצא כי החברה השתמשה באמירות אשר מהן עולה במישרין או בעקיפין כי המוצרים המוזכרים מבטיחים טיפול / ריפוי של בעיות רפואיות שונות. עם זאת, בפועל אין תימוכין מדעיים ליעילות המוצרים.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

ייחוס של סגולות ריפוי ו/או מניעה של מחלות למוצרים, בעוד בפועל אין לכך ביסוס מדעי, הנו מעשה העלול להטעות צרכן במהות המוצר ובאשר לתועלת שניתן להפיק ממנו, דבר זה מהווה הפרה בגינה יוטל עיצום כספי.

בנוסף לכך וכאמור, החברה הביאה ציטוטים לעניין המוצרים תחת לשונית "סיפורי לקוחות", אך לא ציינה כי רבים מהלקוחות הללו הם למעשה מפיצים של המוצר, עובדים בשירות החברה, וכפועל יוצא הכנסתם מושפעת ממכירות המוצר עליו הם ממליצים.

החברה למעשה יצרה את הרושם כי מדובר בסיפור אישי של צרכן מן השורה, אשר מעיד על השימוש במוצר ותו לא, בעוד שאותו צרכן הוא משווק המוצר ובעל אינטרס משותף עם החברה לקדם את הפצתו ולהגדיל את נפח המכירות.

הבאת ציטוטים אלה ככאלה הניתנים מפי לקוחות החברה, ללא ציון העובדה כי לקוחות אלה הם מפיצים של המוצר, עובדים בשירות החברה, ובעלי אינטרס בהפצתו, מהווה מעשה העלול להטעות צרכן בפרט מהותי, הפרה נוספת בגינה יוטל עיצום כספי.

אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין: "יחוס סגולות רפואיות למוצרים שונים ללא כל ביסוס מדעי הינו הטעיה חמורה שלעיתים עלולה אף לפגוע בבריאות הצרכן, להחסיר ולמנוע ממנו טיפול רפואי מציל חיים. מדובר בניצול חולשתם של אנשים חולים, כאשר הם השתכנעו לרכוש את המוצרים וציפו להטבה במצבם הרפואי. בנוסף החברה שיווקה את מוצריה באמצעות חוות דעת של משתמשים אך אלו היו מפיצים של המוצרים בשירות החברה ואינם משתמשים מן השורה, מדובר באמצעי שיווק פסול המהווה הטעיה בפרט מהותי. הרשות לא תאפשר לבצע הפרות חמורות כאלו כלפי הצרכנים ותפעל למיצוי הדין כנגד המפרים."

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות