באפ: ההכנסות צמחו ואיתם גם עלויות התפעול; ההפסד העמיק
חברת באפ טכנו 0% באפ טכנו 945.3 0% בסיס:945.3 פתיחה:945.3 גבוה:0 נמוך:0 תמורה:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , העוסקת בפיתוח פלטפורמת מועדני לקוחות לשחקני משחקי וידאו מדווחת כי במחצית השנה האחרונה הסתכמו ההכנסות בכ-3.17 מיליון דולר, כאשר במחצית השנה הקודמת הסתכמו ההכנסות בסכום של כ-751 אלף דולר. בשנה הקודמת דיווחה החברה על הכנסות של 100 דולר. החברה מסבירה שהשינוי נבע תודות לגידול בהיקפי הפעילות של החברה.
ביחד עם ההכנסות, גם עלויות התפעול גדלו והסתכמו במחצית השנה האחרונה בכ-2.8 מיליון דולר, וזאת לעומת חצי השנה הראשונה אז הסתכם ההפסד התפעולי בכ-705 אלף דולר. בכל השנה הקודמת דיווחה החברה על הפסד תפעולי של 400 אלף דולר. החברה מסבירה כי השינוי נובע בעיקר מגידול בהיקף פעילות של החברה ובכלל זה גידול בהיקפי הפרסום וגידול בהוצאות בגין תוכנית הנאמנות שמפעילה החברה שמהותה תגמול השחקנים המשתמשים בפלטפורמה. בנוסף, השינוי נובע גם מגידול בהוצאות המחקר והפיתוח של החברה כשאר היא מאמינה שאלו תומכות בצמיחת החברה כיום ובשנים הבאות.
החברה דיווחה על רווח גולמי של 1.8 מיליון שקל כאשר במחצית השנה הראשונה הסתכם בכ-640 אלף דולר. בקופת החברה מזומנים ושווי מזומנים בסך כ-7.3 מיליון דולר נכון לסוף 2021.
החברה דיווחה על הפסד של כ-6.9 מיליון דולר במהלך התקופה כאשר במחצית השנה הראשונה דיווחה על הפסד של 880 אלף דולר. ההפסד הנוכחי מיוחס בעיקר לגידול בהוצאות המימון שהסתכמו בכ-4.3 מיליון דולר (כאשר הרוב כולו נבע במהלך החצי השנה האחרונה), בעיקר בעקבות שערוך כתבי אופציה וגידול בהתחייבויות החברה בגין הנפקות הון עתידיות. יצויין כי מדובר בגידול שמהותו חשבונאי ולא תזרימי. בכל השנה הקודמת הסתכם ההפסד בכ-426 אלף דולר.
אפיקי הכנסה מרכזיים
הכנסות החברה מפרסום הסתכמו במהלך השנה האחרונה בכ-2.3 מיליון דולר, ההכנסות מקמפיינים - לדברי החברה, אפיק הכנסה חדש - הסתכמו בכ-1.4 מיליון דולר ואילו ההכנסות ממנויי פרמיום הסתכמו בכ-0.2 אלף דולר. החברה מציינת כי נכון למועד התשקיף האחרון אותו פרסמה (יולי 2021), כ-90% מהכנסותיה נבעו ממכירת שטחי פרסום בלבד.
עילי דה-בר מנכ"ל באפ טכנולוגיות: "תעשיית הגיימינג העולמית נהנית מפופולריות הולכת וגדלה ובמקביל לכך באפ טכנולוגיות נמצאת בתהליך של צמיחה עם ממוצע נוכחי של כ-400 אלף משתמשים בפלטפורמת החברה ברמה יומית, גידול של 140% לעומת הנתון במחצית שנת 2021. בתוך כך, אנו פועלים לגיוון ערוצי ההכנסה כחלק מביסוס צמיחתה העתידית של החברה. לאחרונה הודענו על השקה בארה"ב של כרטיס אשראי לגיימרים תחת המותג BUFFPAY ואנו רואים בתחום זה מנוע צמיחה נוסף, הן לגיוס לקוחות חדשים והן לשימור לקוחות קיימים. בנוסף, הודענו לאחרונה גם על הסכמים ל-3 קמפיינים על בסיס פלטפורמת החברה בהיקף הכנסות צפוי של כ-700 אלף דולר וזאת כחלק ממינוף ההכנסות מפרסום ישיר על בסיס קמפיינים בפלטפורמה שלנו. נמשיך לפעול להאצת הצמיחה."
ומה בעתיד?
חברת באף הונפקה בבורסה בתל אביב באוגוסט 2021 לפי שווי של 80 מיליון שקל וכאשר הציעה את מניותיה במחיר של 35 שקל למניה. מאז ההנפקה עלה המחיר בכ-134% למחיר של 81.91 שקל למניה והיא נסחרת היום על פי שווי של 187.9 מיליון שקל.
מדוחותיה האחרונים של באף ניתן לראות, ההפסד התפעולי צומח ואיתו גם ההכנסות. במילים אחרות מדובר בדוחות של חברה צומחת. כשמפלחים את הכנסות החברה לכל רבעון ניתן לראות שהיא הכניסה ברבעון האחרון 1.9 מיליון דולר, המשקפים גידול של 50% ביחס לרבעון השלישי בו הכניסה 1.25 מיליון דולר, שבעצמם הציגו גידול של 150% על הכנסות החברה ברבעון השני, אז הסתכמו בכ-0.5 מיליון דולר.
מנגד חשוב לציין כי השורה התחתונה של באף רק מעמיקה. הפסד החברה בשורה התחתונה גדל בתקופה כמעט 700% כאשר עלה מ-880 אלף דולר בחצי השנה הראשונה ל-6.9 מיליון דולר בסוף התקופה (אם כי חשוב לציין שמדובר במספרים קטנים). ההפסד העמיק כאמור לדברי החברה בגלל הגידול בהוצאות המימון, כשאלו גדלו בעצמם כתוצאה מהצמיחה בה מנסה באף להשקיע.
מחיר המניה יותר מהכפיל את עצמו מאז ההנפקה, וקשה לומר שהחברה נסחרת במחיר זול במיוחד, בייחוד בהתחשב בשווי שלה. לכן ניתן לומר שלפחות בטווח הקצר-בינוני, המשקיעים מאמינים במניה ומאמינים שתוכל לגלם את החרפת ההפסד לצורה בה תוכל החברה להניב תשואה למשקיעים. כעת ניתן רק לחכות ולראות מה צופן העתיד, והאם המשקיעים בסופו של דבר - אכן ירוויחו.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה