גוגל משנה את מדיניות הפרטיות: תצפין את פרטיות הלקוח אך עדיין תאפשר לחברות הפרסום לעקוב אחר האינפורמציה
ענקית הטכנולוגיה האמריקאית GOOGLE -1.58% GOOGLE 166.57 -1.58% סגירה:0 פתיחה:166.98 גבוה:168.26 נמוך:165.71 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (סימול: GOOGL) מדווחת הבוקר כי תאמץ שיטה חדשה הנוגעת להגבלת מדיניות הפרטיות שלה ובכך צפויה זו לחתוך באופן משמעותי את שיעור ניטור פעילויות המשתמשים שלה באפליקציות המותקנות על גבי מכשירי האנדרואיד, כך דווח היום על ידי רשת CNBC.
מדובר בצעד דומה לזה שביצעה לאחרונה חברת APPLE +0.59% APPLE 229.87 +0.59% סגירה:0 פתיחה:228.17 גבוה:230.72 נמוך:228.16 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (סימול: AAPL), כאשר זה השפיע בצורה מהותית על מדיניות הפרסום של חברות רבות, בייחוד חברה האם של הרשת החברתית META PLATFORMS -0.7% META PLATFO 559.14 -0.7% סגירה:0 פתיחה:563.52 גבוה:563.52 נמוך:554.59 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (סימול: FB), מטא, שצפתה בדוחותיה האחרונים הכנסות פרסום נמוכות בהרבה מהצפי עבור הרבעון הקרוב, כאשר אלו הושפעו באופן מהותי משינוי מדיניות הפרטיות של אפל.
על פי הדיווח, השינוי אותו מתכננת גוגל נועד לספק תחליף מכוון פרטיות עבור פלטפורמת הפרסום שלה, במסגרתו תכלול רצף ייחודי של תווים שמאפשר לאבחן באופן מדוייק כי מדובר במכשיר של הלקוח הספציפי. תעודת הזהות הזו עזרה בעבר לרוב לחברות הטכנולוגית הפרסום לאתר ולחלוק מידע אודות המשתמשים, והינה צפויה להמשיך לעשות זאת גם במודל החדש. בהיבט זה שונה מעט שינוי המדיניות של גוגל מאשר זה של חברת אפל (עליו מורחב בהמשך).
השינויים צפויים להשפיע כאמור בצורה כזו או אחרת על ענקיות נוספות כמו מטא שנשעות על האינפורמציה הזאת במודל העסקי שלה. בהקשר זה כבר דיווחה פייסבוק כי שינוי המדיניות על ידי אפל צפוי לגרוע כ-10 מיליארד דולר מהכנסות החברה בשנה הקרובה. בעקבות הדיווח איבדה מטא יותר מכ-232 מיליארד דולר מהשווי וזאת ביום אחד, כאשר זה הסתכם בסופו בפחות מ-600 מיליארד דולר. חברת האם של הרשת החברית הייתה שווה יותר מטריליון דולר עד חודש יוני של שנת 2021.
מנגד, נראה כי על אף שמטא התנגדה לשינוי המדיניות של אפל, היא דווקא מעודדת את המודל החדש אותו גוגל מעוניינת לאמץ בעקבות העובדה כי הוא שונה באופן מהותי מהמדיניות החדשה של אפל. "החברה מעודדת את השינוי המדובר, במסגרתו מתכוונת גוגל לבצע שינוי ארוך טווח במדיניות הפרסומות המותאמות אישית ללקוח על ידי שימוש במודל הגנת פרטיות בטוח יותר", כך צייץ בחשבון הטוויטר שלו גרהם מוד, סגן נשיא חטיבת שיווק המוצרים, פרסומות ועסקים של מטא.
גוגל מצידה מסרה כי תמשיך לתמוך במדיניות הפרטיות הקיימת במהלך השנתיים הקרובות וזאת על מנת לאפשר לחברות בשוק שנשענות על הפלטפורמה שלה להטמיע את השינויים החדשים מבעוד מועד.
מדיניות שקיפות מעקב המשתמשים החדשה של אפל חטפה כאמור לא מעט אש מצד חברות רבות שנשענו על המודל הישן, כאשר בראשן עמדה כידוע מטא. החברות ביקרו את המדיניות החדשה בטענה כי הם המודל החדש מצמצם את היכולת שלהן לעקוב אחרי המשתמשים על ידי כך שהיא מגבילה את יכולות חדירת החברות אל תוך המאפיינים האישיים של משתמשים המכשירים. נוסף לכך, למשתמשי המכשירים של החברה קופצת כעת התרעה שמאפשרת להם לחסום את מעקב האפליקציות בהן הם משתמשים במידה והם מאמינים כי החברה משתמשת במידע לצורך פרסום.
לטענת ה-CNBC, גוגל ביקרה את המדיניות החדשה של אפל וזאת מבלי לציין את שמה. "אנו מבינים שפלטפורמות אחרות בחרו בדרך שונה באופן בו הן מגבילות את אופן פעולת המעקב אחרי המשתמשים על ידי חברות הפרסום", אמר סגן נשיא מחלקת ניהול המוצרים, האבטחה והפרטיות של חטיבת האנדרואיד של גוגל, אנתוני צ'אבס. "אנו מאמינים כי מבלי תחילה לספק אלטרנטיבה במסגרתה המידע נשמר חסוי אך בצורה שעדיין מאפשרת פרסום, נגרם ללקוחות נזק רב יותר מאשר אם לא הייתה עושה החברה דבר", הוסיף.
התמקדות בשיטות המאפשרות את פרטיות המשתמשים הינה בעלת פוטנציאל לסייע לענקיות הטכנולוגיה לעקוף את קשיים רגולטוריים בעת בה המחוקקים והצרכנים נהיים ערים יותר לבעיות הקשורות למידע האישי שלהם. החברה כבר מסרה כי תעבוד בצורה הדוקה אל מול הרגולטור.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה