"מקווים שהמוצר יבשיל בשנה הקרובה ויביא להזמנות בסוף השנה"
מניית חברת האריזות החכמות ווטר אי או -2.9% ווטר אי או 56.9 -2.9% בסיס:58.6 פתיחה:58.6 גבוה:57.1 נמוך:56 תמורה:10,398 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: החלה להיסחר בבורסה בתל אביב בחודש ספטמבר האחרון, כחלק מגל ההנפקות ששטף את הבורסה המקומית. אלא שבניגוד למרבית החברות הללו, שזכו לכתף קרה מצד המשקיעים, אימפקס דווקא זכתה לתמיכה מצד המשקיעים, ששלחו את המניה לעלייה של כ-41% מאז ההנפקה, ולשווי שוק של כ-140 מיליון שקל.
אתמול (א'), דיווחה החברה על כך, שחתמה על הסכם עם תאגיד המשקאות והמזון PEPSICO INC +1.04% PEPSICO INC 162 +1.04% סגירה:0 פתיחה:161 גבוה:162.06 נמוך:159.9 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , המחזיק בשורה של מותגי משקאות מוכרים ובראשם גטורייד ופפסי. במסגרתו, תספק בשנה הקרובה מאות אלפי יחידות אלקטרוניות של המוצר שפיתחה, תמורת סכום כולל של כ-2.7 מיליון דולר. הדיווח, והעובדה שבחברה האמריקאית מערכים, כי בשנת 2023 ההסכם עשוי להכפיל את עצמו, הביאו לזינוק של 21% במחיר מניית החברה. בראיון לביזפורטל מסבירים מייסדי החברה, קובי בנטקובסקי, המשמש כמנכ"ל ויואב חושן סמנכ"ל המכירות של החברה, על המשמעות של ההסכם ועל העתיד של החברה בשנים הקרובות.
"פפסיקו חתמה איתנו על חוזה לרכישה של טכנולוגיה לבקבוקים חכמים מתוך כוונה לשחרר לשוק בקבוקים חכמים רב פעמים, מהם יוכלו לקבל הלקוחות חוויה דיגיטלית ואישית. צריך לזכור, החברות האלו מייצרות מיליארדים של מוצרים, ועכשיו הן רוצות לתמוך בשלושה דברים: מוצרי צריכה פרסונלים וחכמים, לייצר חוויות אישיות עבור הלקוח כולל שיתוף מידע מצד הלקוח, ולבסוף כל מה שקשור לקיימות, קרי הפחתה של כמויות הפלסטיק".
"הבקבוק ממליץ ללקוח כמה הוא צריך לשתות במהלך היום, ועוכב אחרי כמויות השתייה, באמצעות האפליקציה. המטרה היא לשנות הדרך בה אנשים שותים, באמצעות בקבוקים שמאפשרים קשר ישיר בין המותג ללקוח, הפחתה של פלסטיק, והוספת ערך ללקוחות הקצה בדמות המלצות בזמן אמת. כיום מוכרת פפסיקו, תחת המותג גטורייד בקבוקים רב פעמים רגילים, ובאמצעות הטכנולוגיה שלנו היא תוכל להתחיל למכור בקבוקים חכמים".
כיצד יראה המוצר והקשר בין הלקוחות לחברה?
יש כאן מודל עסקי רחב ופורץ דרך, שקשור למשקאות ולאופן בו הלקוחות ימשיכו לקבל את המשקאות של פפסיקו, שיתברר לאחר שהמוצר יושק. אנחנו מאמינים שהאפקט של המהלך על שוק המשקאות יהיה גדול מאד, ומעריכים שבחודשים הקרובים יהיה אפשר לראות את המוצר בשוק גם בקרב לקוחות נוספים.
למה שאנשים ירצו לשתף את המידע שלהם עם חברות מסחריות?
המודל הוא מודל אישי, הלקוח יכול לבחור שלא לשתף את המידע שלו עם החברה, כשהחלטה היא של הלקוח בלבד. במידה והלקוח מחליט שהוא רוצה לשתף את הנתונים הפרטים שלו כמו גובה גיל משקל וכו' עם החברה, הוא יקבל יותר המלצות. זה לא שונה מלשתף את המידע שלך עם אפליקציית ספורט או עם שעון/צמיד חכם, אלו אותם נתונים.
עשינו מחקרי שוק יחד עם חברות גדולות אחרות בעולם, בנוגע לשתייה חכמה. ראינו עליה בצריכה של שתיה כתוצאה משימוש בבקבוק וראינו גם עליה בשביעות הרצון של הלקוחות. כך שיש לנו נתונים אותם אנחנו מצפים לראות במוצר שפפסיקו תשיק.
מה המשמעות של העסקה לחברה?
"למעשה, החברה עברה ממצב של הסכמי פיתוח ופיילוטים להסכמים מסחרים. מבחינת הפוטנציאל, פפסיקו מוכרת דרך חטיבת משקאות הספורט, בסדר גודל של 13 מיליארד דולר, ושולטת במעל 70% מהשוק. במובן הזה, אנחנו רואים בשוק האמריקאי כפוטנציאל עצום. גם הכמות ההתחלתית עליה הודענו היום, היא כזאת שתייצר מהפכה בשוק הבקבוקים החכמים ביותר, ותהפוך, ככל הידוע לנו, לעסקה הגדולה ביותר בתחום אי פעם. העובדה שהחברה המובילה בעולם נכנסת לתחום של אריזות חכמות, היא חותמת איכות לטכנולוגיה שלנו".
המטרה לשנה הקרובה: פיילוטים שיבשילו להסכמים מסחריים
לדברי בנטקובסקי וחושן, "החברה היא המובילה בתחום ההפיכה של מוצרי צריכה רגילים, לחכמים. כיום, המותגים הללו, לא יודעים מה קורה עם המוצר מרגע שיצרו אותו ושלחו אותו למדפים, כשגם הלקוח מצדו לא מחזיק ביותר מדי נתונים. אנחנו סוגרים את הפער הזה, והופכים את המוצרים לחכמים, ולכאלה שמייצרים נתונים עבור הצרכנים והיצרנים".
כיום, מתמקדת החברה בשני קווי מוצרים מרכזיים, תחום השתייה, שוק שנאמד על פי החברה בכ-70 מיליארד דולר, ותחום הוויטמינים עם שוק של כ-170 מיליארד דולר. בעתיד ינסו בחברה להיכנס לתחומים נוספים, "הפלטפורמה שלנו מתאימה לתחומים נוספים, כשמהלך הנה האחרונה אנחנו מבצעים בדיקות עסקיות, כשבמהלך השנה נבחר תחום נוסף אליו נכס ויצטרף לפורטפוליו".
איפה החברה תהיה בעוד שנתיים?
"נכון להיום, אנחנו מנסים להתמקד בקווי מוצרים מאד משמעותיים. אנחנו רואים בשנה הקרובה כזאת שבה המוצר יבשיל ויהיה בפיילוטים אצל לקוחות, ויביא להזמנות משמעותיות לקראת סוף השנה ומהלך השנה הבא. החברה ממשיכה להשקיע בפיתוח עסקי ובוחנת כניסה לתחום נוסף בו האריזות החכמות יכולות להביא לשינוי משמעותי. החברה תמשיך לשמור על מובילות ולהביא לקוחות גדולים, כמו פפסיקו ולהוביל את התחום".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.יופי של חברהמשקיע 21/02/2022 10:33הגב לתגובה זו0 0טכנולוגיה חכמה ומוצר מהפכני.סגור