הועדה לפניות הציבור לחברת חשמל: "לא תקין שלא מונה מנכ"ל חדש"

הועדה לפניות הציבור קיימה סיור במטה חברת החשמל, בהמשך לניתוקים ממושכים ושיבושים באספקת החשמל; עופר בלוך מנכ"ל חברת החשמל, שהודיע באחרונה על עזיבתו את התפקיד, התייחס ליום שאחרי: "לא אעזוב לפני שיהיה מישהו שייקח את התפקיד.  יו"ר הוועדה לפניות הציבור ח"כ יעל רון בן משה: "ניהול חברה בסדר גודל כזה עם ממלא מקום יושב ראש וממלא מקום מנכ"ל – זה לא ניהול תקין"
 | 
telegram

הועדה לפניות הציבור, בראשות ח"כ יעל רון בן משה קיימה סיור במטה חברת החשמל (מחוז דן),  בהמשך לניתוקים ממושכים ושיבושים באספקת החשמל ברחבי הארץ בחורף הנוכחי. 

חברי הכנסת שמעו את סקירה אודות השירות שמעניקה חברת החשמל בריכוזי החברה החרדית בשבתות, הרחבת הפריסה של המונים החכמים, חיבורי חשמל לא מוסדרים בישובי החברה הערבית, הקמת קרן הסיוע ועוד. באשר ל"חוק החשמל" שעבר בכנסת בחודש שעבר, הפתיע את הנוכחים משה כהן , מ"מ סמנכ"ל שירותי רשת בחברת החשמל, שאמר כי "לא הוגשה אלינו אפילו בקשה אחת לחיבור".

עופר בלוך מנכ"ל חברת החשמל, שהודיע באחרונה על עזיבתו את התפקיד, התייחס ליום שאחרי: "לא אעזוב לפני שיהיה מישהו שייקח את התפקיד. יהיה ממלא מקום בכל מקרה. יו"ר הוועדה לפניות הציבור ח"כ יעל רון בן משה (כחול לבן): "ניהול חברה בסדר גודל כזה עם ממלא מקום יושב ראש וממלא מקום מנכ"ל – זה לא ניהול תקין. ראינו את זה במשטרה. יש לדאוג למינוי ראוי בהקדם".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אורן הלמן, סמנכ"ל שירות ורגולציה במשרד החשמל סיפר על הקמתה של קרן סיוע בהיקף של 15 מיליון שקל, לתשלום חובות חשמל של לקוחות אשר נקלעו למצוקה כלכלית: "עוד לפני כן יש לנו 300,000 זכאים להנחות בתשלום החשמל". ח"כ רון בן משה בירכה על הקמת הקרן והציעה לפרסם את הנושא: "אני צופה שהשנה יהיו הרבה מאד מקרי קצה שיגישו בקשה לקרן הזאת."

הלמן סיפר על יוזמה של חברת החשמל להנגשת השירות לקשישים: "פנינו למשרד לשוויון חברתי כדי לקבל את כל מספרי תעודות הזהות של הלקוחות שלנו מעל גיל 80, כדי לתת להם כניסה ישירה מ-IVR (מענה קולי עם ניתוב שיחות), אבל בישראל הפרטיות חשובה יותר ולא קיבלנו את זה, בשל התנגדות משרד המשפטים." ח"כ רון בן משה הבטיחה לבדוק עם המשרד לשוויון חברתי את נושא העברת הנתונים.

הסוגייה הסביבתית גם עלתה על הפרק בסיור הוועדה. מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ אלון טל (כחול לבן) שאל לגבי קו מתח עליון (קו 400) באזור המרכז, ונענה ע"י נציג חברת החשמל כי "אנחנו כבר מדברים על טכנולוגיה של קו 400 מוטמן. יש לנו דיונים עם משרד האנרגיה והגנת הסביבה. זה לגמרי על השולחן". עופר בלוך , מנכ"ל חברת החשמל הוסיף: "כשאנחנו מקימים קו מתח גבוה, משתדלים שהוא ייטמע בנוף. אם לא נקים את הקווים האלה, אי אפשר יהיה להגיע ל-30% מתחדשות.

הטמנה היא פתרון חלקי באזורים עירוניים. זה עולה פי6,7 ולפעמים אפילו פי 10 מקו עלי. העלות הזאת מתגלגלת בסוף לצרכנים וליוקר המחיה. אם יש הצדקה לממן הטמנת קו, אנחנו מקבלים אישור מגורמי המקצוע - מנגה (חברת ניהול מערכת החשמל) ומשרד האנרגיה. זה כ"כ יקר שאין הצדקה שחברת החשמל תיקח על עצמה, כי אז זה יבוא על חשבון משהו אחר."

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) העלה את נושא השיח עם הרבנים לגבי עבודה בשבת: "אם יש יהודי אחד שצריך חמצן ובשבילו אתם מספקים חשמל, אני חייב לעזור לכם לבוא לתקן את החשמל עבורו, וכך עבור כל השכונה. אני רוצה לציין את השיפור בחשמל בשנים האחרונות. לדעתי רוב הרבנים ברוב השכונות כבר הסכימו להיכנס לבצע תיקוני חשמל בשבת כי רוב העבודות הן פיקוח נפש."

ח"כ ישראל אייכלר ציין מקומות בהן היו הפסקות חשמל ממושכות באחרונה: "יש לי רשימה מקרית של טלמון, נריה שהיו 60 שעות ללא חשמל. בירושלים היו שכונות עם 40 שעות ללא חשמל, בבית חורון 6 שעות." ח"כ רון בן משה הזכירה הפסקת חשמל בישוב שייח דנון שארכה 11 שעות. משה כהן, מ"מ סמנכ"ל שירותי רשת בחברת החשמל, סיפר על העבודות שעשו למניעת מקרים כאלה, בהן הוסיפו שנאים אבל גם הם לא עמדו בעומס והתפוצצו.  מנכ"ל חברת החשמל, עופר בלוך הדגיש: "אין דבר כזה הפסקות יזומות. אנחנו מפסיקים בשני מקרים – אם צריך לתקן תקלה ואם יש מחסור בחשמל.

בשנים האחרונות אין דבר כזה מחסור בחשמל. תמיד יש עודף. יכול להיות נקודתית, בנקודות קיצון כשיש עומס גבוה, כשהשנאים מועמסים ביתר, בעיקר באזור של תושבים פלסטינאים. אנחנו עושים הפסקה כדי שהעומס על השנאי ירד ואז מחזירים חזרה."

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות