אבגול: ההכנסות צמחו בתקופה, הרווח עלה בגלל הירידה במחירי הסחורות

ההכנסות עמדו על 136.3 מ' ד', 42% יותר מאשתקד אז עמדו על 96 מ' ד'. הרווח הנקי עמד על 6.3 מ' ד', גידול לעומת אשתקד אז עמד על 2.4 מ' ד' - הגידול נבע מהירידה במחירי חומרי הגלם. עבור כל השנה דיווחה החברה על הכנסות של 471.1 מ' ד'.
 | 
telegram
(2)

חברת אבגול +4.18% אבגול 137.2 +4.18% אבגול בסיס:131.7 פתיחה:131.7 גבוה:140.9 נמוך:133.3 תמורה:50,094 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , העוסקת בייצור בדים לא ארוגים (Nonwoven) בארץ ובחו"ל מדווחת ברבעון הרביעי על כך שההכנסות הסתכמו בכ-136.6 מיליון דולר, גידול של 42% לעומת אשתקד אז הסתכם הרווח בכ-96 מיליון דולר. הרווח הנקי הסתכם בכ-6.3 מיליון דולר, כמעט שילוש של נתון זה כאשר אשתקד הסתכם בכ-2.4 מיליון דולר. 

הרווח התפעולי הסתכם בכ-15.7 מיליון דולר ברבעון (11.5% מההכנסות) וזאת בהשוואה לרבעון הקודם אז הסתכם בכ-11 מיליון דולר (11.5% מההכנסות). הרווח הגולמי הסתכם בתקופה בכ-24.6 מיליון דולר (18.1% מההכנסות), וזאת לעומת אשתקד אז התסכם בכ-19.2 מיליון דולר (20.1% מההכנסות). 

ה-EBITDA בפועל של אבגול ברבעון הרביעי ב-22.2 מיליון דולר, בהשוואה ל-17.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, אז הושפע לרעה מעליית מחירי חומרי הגלם כך מסבירים בחברה. ה-Underlying EBITDA - כלומר בנטרול השפעת השינויים במחירי חומרי הגלם של אבגול - ברבעון הסתכם בכ-19.8 מיליון דולר, בהשוואה ל-21.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

עבור כל 2021

עבור כל השנה דיווחה החברה על הכנסות של 471.4 מיליון דולר, וזאת בהשוואה לתקופה המקבילה אז הסתכמו ההכנסות בכ-383 מיליון דולר. הרווח הנקי לכל השנה הקודמת הסתכם בכ-8.1 מיליון דולר, ירידה משמעותית לעומת כל השנה הקודמת אז הסתכם הנתון בכמעט 37 מיליון דולר. הרווח המדולל הסתכם בכ-0.02 דולר למניה, אשתקד הסתכם הנתון בכ-0.1 דולר למניה. 

אירועים מהותיים בתקופת הדוח

במהלך התקופה המשיכה החברה את הליכי הקמת המפעלים החדשים בהודו וברוסיה. את המפעל החדש בהודו סיימה החברה להקים וכתוצאה מכך החלה בהקמה של קו יצור חדש שיועבר מישראל למפעל בהודו, הקמתו צפויה להסתיים במהלך הרבעון השני של השנה הקרובה. ברוסיה המשיכה החברה את הקמת המפעל וזה צפוי כעת להתחיל לפעול במהלך שנת 2023. 

עוד דיווחה החברה על על שיתוף פעולה עם חברת פולימטריה במסגרתו פיתחו החברות בדים לא ארוגים מתכלים אשר צפויים לשמש לייצור במגוון מוצרים בתחום ההיגיינה, המגבונים וה-Personal Protective Equipment. 

עוד נמסר על שיתוף פעולה עם חברת אלגה-לייף אשר מיועד לשלב לכאורה את הידע הטכנולוגי של ייצור הבדים הלא ארוגים של אבגול עם הטכנולוגיה של אלגה-לייף, על מנת ליצור תוספי צבע מתכלים וידידותיים לסביבה, המבוססים על אצות הידועות גם בתכונות המטיבות לבריאות העור.

ומה הלאה?

במידה ותשמר החברה את קצב ההכנסות הרבעוני שלה, תסיים את שנת 2022 עם הכנסות של 546.4 מיליון דולר, גבוה בכ-50% מהשנה שעברה אז התסכם הנתון בכ-384 מיליון דולר. 

מה הסיפור עם אבגול?

החברה חוותה צמיחה בשנתיים האחרונות, בעיקר בעקבות התפרצות נגיף הקורונה והעלייה החדה בביקושים למוצרי היגיינה בתקופה. מנגד, כאשר בתקופה האחרונה חלה ירידה בביקושים למוצרים אלו - בעיקר בעקבות ירידה בתחלואה הקשה בקרב החולים - גדלו ההכנסות של החברה ב-42% אשתקד לצד עלייה של 160% ברווח הנקי ברבעון. 

מנגד, ההכנסות עבור כל השנה צמחו ב-23% בלבד בעוד שהרווח הנקי עבור כל השנה התרסק בכמעט 80%. החברה מסבירה כיצד בשנת 2020, החלה עלייה חדה בביקושי שוק הבדים הלא ארוגים , כאמור מכיוון שאלו משמשים לדבריה (בצורה כזו או אחרת) להתמודדות עם נגיף הקורנה.

לעומת זאת, במהלך שנת 2021 מגמה זו החלה להתייצב. באזור אסיה-פסיפיק, אף נרשמה מגמת ירידה, והביקוש חזר לרמה בה הייתה בתקופה שלפני הקורונה. מגמה זו קיימת גם בשווקים המערביים, אולם באזור אסיה-פסיפיק היא מתרחשת באופן חד יותר, כתוצאה מהגדלת כושר ייצור על ידי מספר יצרנים וכן השיבושים בשרשרת האספקה העולמית.

לאחר עליות מחיר קיצוניות במחירי חומרי הגלם החל מתום שנת 2020 ,החלה מגמת ירידה במחירי חומרי הפוליפרופילן החל מרבעון השלישי לשנת 2021. מגמה זו הביאה להשפעה חיובית על נתוני ה-EBIDTA ברבעון זה. טרם ידוע כיצד נתון זה ישפיע על תוצאות החברה בהמשך. 

מנכ"ל החברה, טומי ביורנמן: "עם הטכנולוגיה החדשה שתיושם בקו החדש, אנו מצפים להמשיך ולצמוח ברוסיה וביתר מדינות חבר העמים לשעבר. אני סמוך ובטוח שבעזרת השקעות שביצענו יחד עם תוכניות להתייעלות במפעלינו הקיימים, נמשיך להיות שחקן מוביל בתחום ההיגיינה ונמשיך לייצר ערך עבור בעלי המניות שלנו."

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חומר גולמי
    מולייר 23/02/2022 07:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מוזר אוליי לא אבל שמחיר החומר הגולמי ירד והרווח עלה אף אחד לא הוריד מחירים ועכשיו שהמחיר עולה מעלים מחירים ובוכים שהחומר הגולמי והשינוע התיקר
    סגור
  • 1.
    העיקר המוכרים מתבכיינים על "עליית מחיר חומרי הגלם" (ל"ת)
    בנט הנוכל, לך! 22/02/2022 13:46
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות