הורים לילדים? מיום שלישי הקרוב אתם עבריינים

תקנות שגויות של משרד התחבורה שמחייבות כל מי שמסיע ילד בישראל להתקין מערכות למניעת שכחת ילדים ברכב (שאינן בטיחותיות על פי היצרנים) היו אמורות להתבטל, אבל יו"ר ועדת הכלכלה מיכאל ביטון לא מוכן לכנס את הוועדה, ומה-1 במרץ כל הורה בישראל יסתכן בקנס של 250 שקל ו-4 נקודות. שרת התחבורה מרב מיכאלי: "מובילאיי הוכח כיעיל, האמצעים האלה - לא"
 | 

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ מיכאל ביטון מנסה לצייר את עצמו כמי שדואג לילדים ולתינוקות בישראל. הוא מסרב לכנס דיון של ועדת הכלכלה כדי לבטל תקנות (שגויות) של משרד התחבורה מתקופתה של מירי רגב כשרת התחבורה. על פי התקנות, כל מי שמסיע ילד או תינוק בישראל ברכב יהיה חייב להתקין מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב. מדובר במערכות שאמורות להיות מתחת לגוף הילד והן אמורות להתריע כשאר שוכחים את הילד ברכב.
יודגש- יצרניות כסאות הבטיחות אוסרות להוסיף פריט כלשהו לכסא ואומרת כי זה עלול לסכן את הילד במקרה של תאונה. אבל בישראל יש מי שחושבים שהם יודעים יותר מהיצרנים עצמם מה נכון.

אז לאחר הטעות המקורית, במשרד התחבורה הבינו שהתקנות לא סבירות (הסבר מדוע - בהמשך הכתבה) ויש לבטלן וכבר בחודש אוקטובר האחרון הודיעה שרת התחבורה החדשה מרב מיכאלי שהיא רוצה לבטל את התקנות, אבל ביטון דרש ממשרד התחבורה לספק תוכנית אחרת להצלת הילדים. 

בינתיים פתרון חדש מצד משרד התחבורה אין, היו"ר לא מוכן אפילו לכנס דיון בנושא וממציא תירוצים שונים, תאריך היעד של ה-1 במרץ מתקרב, ונכון לעכשיו - החל מיום שלישי (עוד יומיים) כל הורה שלא התקין את המערכת הופך לעבריין שמסתכן בקנס של 250 שקלים ו-4 נקודות.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בדיונים של ועדת הכלכלה לשבוע הנוכחי יש שלל נושאים חשובים - כמובן - כמו פיקדון על בקבוקים, הוקרה לילדים של נעל"ה (נוער עולה לפני ההורים) ורפורמה בדואר, אבל איכשהו, לא נמצא מקום פנוי לדיון על תקנות שנויות במחלוקת ששעון החול במקרה שלהן הולך ואוזל - ויהפוך את כל ההורים בישראל לעבריינים.

ההתנגדות של ביטון לביטול התקנות לא עניינית - והוא מודה בכך בפה מלא
בדיון בנושא אחר שהתקיים ביום רביעי בוועדת הכלכלה על פיילוט לרכבים אוטונומיים בישראל השתתפה גם שרת התחבורה מרב מיכאלי והיו"ר ביטון חשף את הסיבה האמיתית לסחבת: משחקים פוליטיים מטופשים על גבם של אזרחי ישראל. ביטון פנה למיכאלי ואמר "אני מצפה שתקדמו חוקים של שר הביטחון למען החיילים ואנשי הקבע ותסיימו את המשבר הזה". ביטון מתכוון לשחיתות שמקדם בני גנץ להלבנת התוספת הלא חוקית לפנסיות של אנשי הקבע בצה"ל, אליה מתנגדים חלקים בקואליציה, ובצדק. מיכאלי ענתה שגם אם יש מחלוקות כחול לבן לא היו צריכים להחרים את ההצבעות במליאת הכנסת. במילים אחרות, יש כאן מנוף לחץ של ביטון וכחול לבן - תאשרו את החוקים 'שלנו' ונאשר גם את ביטול התקנות. לא תאשרו? אזרחי ישראל ישלמו את המחיר.

אבל איך בכל זאת ביטוח מנסה למרוח את הציבור ולהציג את עצמו כמי שאכפת לו מהילדים בישראל? (ולא נגיד - מאותן חברות ספציפיות שהצליחו להפעיל לובינג ולזכות במונופול בתחום)
ביטון מתרץ את עמדתו בכך ש"קשה לנו לבטל את התקנה למניעת שכחת ילדים בלי לדעת שיש למשרד תכנית לקיץ הקרוב" וזרק את הכדור בחזרה למגרשה של מיכאלי. מיכאלי לא התבלבלה ואמרה כי היא "מציעה שנקבע דיון ולקראתו נעשה פגישה ונקבע מתווה". 

ביטון טען כי "יש מחלוקת בין הוועדה למשרד" (התחבורה) והוסיף כי כפי שנעשה בעבר בתמרוץ מערכות בטיחות של חברת מובילאיי, כך ניתן לתמרץ בעלי רכבים ישנים בצורה דומה, או למצוא פתרונות אחרים כמו לחלק כ-50 או 100 אלף מערכות למניעת שכחת ילדים, בעיקר למוחלשים, ולבחון האם זה מציל חיים.

בתגובה לכך אמרה מיכאלי כי "האמצעים של מובילאיי הוכיחו עצמם כיעילים, מה שלצערנו לא הוכח במוצרים למניעת שכחת ילדים". מיכאלי ביקשה לקבוע דיון ולפניו לדון במתווה, ביטון ביקש מח"כ בועז טופורובסקי, יו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים, להביא לוועדה מתווה כזה - אלא שטופורובסקי היה מאלה שקידם בהתלהבות את התקנות והשאלה היא האם כעת הוא יהיה מסוגל להבין שבעצם טעה.

מערכות יקרות שלא הוכחו כיעילות - אז למה צריך אותן?
הבעיה הבסיסית היא שהמערכות הללו לא הוכחו בעולם כיעילות. בנוסף, יש מספר חברות ספציפיות שהן ורק הן אושרו, ובאופן לא מפתיע המחיר של המערכות שלהן גבוה בהרבה מאשר של חלופות אחרות בשוק. כלומר - נודף ריח חזק מאוד של לובינג שמטרתו אולי למקסם את רווחי החברות הללו. לשם השוואה, עלות המערכות מגיע ל-500 שקל למערכת בודדת, בעוד מערכת אלטרנטיבית שאינה מאושרת עומדת 80-150 שקל בלבד.

על כמה ילדים שנפטרים בכל שנה מדובר? על פי נתוני 'בטרם' 881 מקרים תועדו מאז 2010 ו-34 מקרים הסתיימו במוות של פעוטות. המספרים הרשמיים נמוכים יותר ומדברים על 25 מקרי מוות ו-462 מקרי אשפוז, נכון לשנה שעברה. קחו כל נושא אחר - מוות בתאונות כיוון שאנשים לא חגרו חגורת בטיחות, מוות או פציעה של ילדים שטבעו בבית, חנק ועוד ותגלו שהמספרים שם גבוהים הרבה יותר. אז למה המדינה רצה לטפל דווקא בבעיה יחסית שולית? למדינה פתרונים.

אין חולק כמובן על כך שמדובר בטרגדיה נוראה ובמקרים כואבים וקשים, אבל האם בגלל ממוצע של 3 ילדים מתים בשנה זה הגיוני לחייב את כל ההורים והסבים והסבתות בישראל לרכוש מערכת לכל כסא בטיחות לילדים, ובפרט כאשר מדובר במערכת שלא הוכחה כיעילה בהשגת הפתרון, ובעלות של 500 שקל לכל כסא, כלומר עלות של 1000-15000 שקלים למשפחה, כולל סבים וסבתות שמסיעים את הילדים לעיתים רחוקות יחסית? לא ממש. ורק נציין כי מאחר שבמשפחות רבות יש יותר מרכב אחד - העלות עלולה להיות גבוהה עוד יותר.


תגובות לכתבה:
ח"כ מיכאל ביטון מסר בתגובה: "על מנת שיתקיים דיון בוועדה נדרשת פעולה ממשלתית לטיפול בנושא כדוגמת סיבסוד מכשור למניעת שיכחת ילדים ברכב (כמו שנעשה לרכבים ישנים עם התקני בטיחות כדוגמת מערכת מובילאיי) זאת סוגייה שמדובר בה בחיי אדם, בכל שנה בקיץ מתקיימות טרגדיות נוראיות בהן תינוקות וילדים מאבדים את חייהם או נפצעים באופן חמור.
"אי אפשר לראות את סכנת החיים הזאת, לדעת שיש מענה למניעה ולא לנקוט פעולה בין אם באחריות ההורים כפי שמופיע בתקנה (לרכוש ערכות ולהתקין) או לחליפין פעולה ממשלתית מעשית בתחום זה שתשפר באמת את המצב."

מי שעדיין לא מבינה את הטעות שלה היא שרת התחבורה והבטיחות בדרכים לשעבר, ח"כ, תא"ל (במיל') מירי רגב, הליכוד, שמסרה: מיכאלי וחבריה לממשלה פועלים בניגוד לאינטרס הציבורי. הם בוחרים לרמוס תהליך שבוצע ואושר בצורה מקצועית ועניינית, על ידי הגורמים המקצועיים של משרד התחבורה, תוך ליווי הייעוץ המשפטי של המשרד ובאישור וועדת הכלכלה של הכנסת הקודמת והנוכחית. 
"כל אותם נסיונות לתרץ את ביטול הצלת החיים של ילדים בשל "עלות גבוהה" כביכול של המערכת, או בשל קשרים עם חברות לובינג כאלה ואחרות, הינם שקר גמור וחסרי כל ביסוס במציאות. הודות לעבודת הגורמים המקצועיים במשרד התחבורה, התאפשר היצע מגוון של מערכות למניעת שכחת ילדים, במחירים נוחים ושווים לכל נפש, הרחוקים מהמספרים שבהם נקטו מתנגדי ההגנה על הפעוטות.
"אין גבול לציניות של הממשלה הזו ושל מיכאלי בתוכה שלא מפסיקים להטיל גזרות קשות ומיסים על הציבור. כעת הם מעזים בשיא חוצפתם, להשתמש בטענה של "יוקר המחיה" כדי למנוע את הצלת חיי הפעוטות".

תגובות לכתבה(11):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    את הנזקים של האגו של מיכאלי יקח 30 שנה לתקן. (ל"ת)
    דנית 27/06/2022 16:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    הון שלטון
    רר 26/06/2022 11:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכי מושחת שיש, אתה חייב פייזר וחייב מובילאי
    סגור
  • 8.
    לפחות שיכנס את הועדה וידונו איך לתקן את המעוות.
    מרוקאי עם אגו נפוח 22/06/2022 15:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל האיש הזה נפוח(תרתי משמע), ולא מוכן לדון בנושא, עד שמשרד התחבורה יתן פיתרון. כל דבר שלא מוצא חן בעיניו, הוא עוצר אותו, במקום לעזור ולתקן. מרוקאי ישאר מרוקאי, לא יעזור כלום.
    סגור
  • 7.
    מה זה לחייב במערכת מטופשת כזאת
    טרלול 18/06/2022 07:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שלא עירני לילדים שלו משלם מחיר פתאם הצדקנות של השלטון מתעוררת . אבל בגיל 18 מותר להם לסכן את אותם ילדים במבצעים מטופשים בשטחים הכבושים . לכו לעזאזלא
    סגור
  • רקב- סיבוני הטיפשה, תיקנה תקנה משונה, שלא עומדת בכללים.
    צודק לגמרי 22/06/2022 15:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל גם הביטון הזה צריך לעבוד קצת, ולתת יד לתיקון התקנה. בינתיים לא עושים כלום, כרגיל.
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    עידם הפופוליזים ויעלה כמה שיעלה (ל"ת)
    אדם 06/04/2022 13:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    אנשים מסתכלים רק על גובה הקנס אבל 4 נקודות זה עלול לעלות לאנשים ברישיון
    אמיר 13/03/2022 10:13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אם יש להם כבר נקודות, או יהיו להם.
    סגור
  • 4.
    בטוח שמישהו מרווח מזה! (ל"ת)
    אמנון 13/03/2022 10:11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 3.
    הציבור מאפשר שיעבדו עליו - לא חדש (ל"ת)
    אזרח 02/03/2022 14:48
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    במילה אחת - שחיתות (ל"ת)
    ריצרד 27/02/2022 11:06
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 1.
    בטח גם מירי רגב חתכה קופונים (ל"ת)
    Vv 27/02/2022 08:42
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות