בליץ אוספת שני לקוחות: ליסינג בסכום נמוך, לא מכירה של הקטנועים

החברה שמייצרת קטנועים חשמליים תעמיד עשרות מהם לזכיין של דומינו'ס בהולנד ולרשת משלוחי מצרכים, ותקבל תשלום מדי חודש. אם אכן תושלם תקופת ההשכרה, 3 שנים, מדובר בהכנסות של מ' ש'. מודל הליסינג מעלה שאלות של רווחיות - לפי בליץ הוא העדיף ויגדיל את שולי הרווח הגולמי
 | 
telegram

חברת הקטנועים החשמליים בליץ מדווחת על הסכמים מול שני לקוחות בהולנד: האחד זכיין של רשת הפיצריות  DOMINO'S PIZZA INC +1.56% DOMINO'S PI 452.81 +1.56% DOMINO'S PIZZA INC סגירה:0 פתיחה:448.31 גבוה:457.58 נמוך:447.56 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (PIZZA) והשני הוא רשת משלוחי המצרכים Gorlilas. ואולם, נראה כי שני הלקוחות מגבילים את ההשקעה שלהם בקטנועים של בליץ לכדי מודל השכרה בליסינג בלבד, ולא ירכשו אותם ממנה.

בליץ תעמיד בימים הקרובים עשרות קטנועים לצי של שני הלקוחות למשך 36 חודשים לפי ההסכם שנחתם בינתיים ותקבל תשלום כנגד השימוש מדי חודש. כלומר, הלקוחות יוכלו לצמצם את הצי (בתלות בביקושים למשלוחים, בחלופות לכלי תחבורה אחרים וכו'). גם בהנחה שהקטנועים ישמשו את הלקוחות אכן במשך שלוש שנים מלאות, הסכום שתקבל בליץ יהיה מיליון שקל - והסכום כולל בתוכו את שירותי התחזוקה ומכירת החלפים.

השאלה אם כן היא כמה כדאי מודל הליסינג עבור בליץ, שכן הקטנועים נשחקים עם השימוש בהם (וזאת ללא קשר לסוללות עצמן, שהטכנולוגיה של בליץ מבוססת על החלפה תדירה שלהן). קטנוע שלא תוכל למכור בסוף תקופת ההשכרה או להשכירו ללקוח אחר בשל בלאי יהיה כזה שתפסיד עליו כסף - אלא אם במהלך הליסינג דמי ההשכרה שתקבל יכסו את עלות יצורו. בבליץ לא מתייחסים לתחשיבים הללו בדיווח שהוציאו, לדבריהם מדובר בסודות מסחריים. ההערכות בשוק הן שבהתבסס על הסכומים החודשיים המקובלים בחוזי הליסינג של בליץ, תוך פחות משנה וחצי מוחזרת העלות של כל קטנוע.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

עוד מסבירים בסביבת החברה, כי מבחינתם מודל הליסינג הוא העדיף ומגדיל את ההתחייבויות של הלקוח כלפיהם. ההבדל הוא שאם במודל המכירה הלקוח קונה הן את האופנועים והן שירותים מבליץ, אך דואג לבדו לביטוח למשל, אזי שבליסינג בליץ מספקת את כל החבילה, וזו הסיבה, לטענתם, שגם הלקוח מעדיף את הליסינג.

לפיהם ככל שיסגרו יותר עסקאות שכאלה היעד הוא להעלות את שיעור הרווח הגולמי בטווח הארוך מ-40% ל-60%. עד כה העסקאות עליהן דיווחה היו במודל של מכירה, וגם בדוחות החברה יכולים היו המשקיעים למצוא פילוח נפרד למכירות קטנועים והכנסות משירותי תחזוקה וחלפים. הפנייה המוצהרת למודל הליסינג, משמעה שקצב הצמיחה וגיוס הלקוחות על בסיס מכירת הקטנועים אינו עובד מספיק טוב.

בצד אלה מעדכנים בבליץ על מזכר הבנות לא מחייב עם רשת משלוחי המצרכים האנגלית Stuart, שכיום הצי שלה נשען בכלל על אופניים חשמליים. האחרונה תבחן במהלך הרבעון השני של השנה את האפשרות להשתמש בקטנועים של בליץ. כך, קיבלה סטיוארט אופציה לחתום על ליסינג תפעולי בהיקף של 50 קטנועים שיסופקו בלונדון, החל מהרבעון השלישי. מדובר על הכנסות של 4 מיליון שקל לאורך תקופת הליסינג כולה, אם יחתם ההסכם.

"מזכר הבנות זה מהווה התקשרות ראשונה של החברה באנגליה, והוא מהווה פוטנציאל להזמנות במדינות נוספות בהן פועלת רשת Stuart כאמור אשר בכפוף להתקיימותן עשויים להגיע למיליוני פאונד נוספים", מדגישים בבליץ.

רפאל מוזינסקי, מנכ״ל בליץ: "אנו ממשיכים להתמקד בחדירה ללקוחות אסטרטגים, ורשתות גדולות הפועלות במספר מדינות באירופה. קידמנו בחודשים האחרונים שיתופי פעולה עם מספר רשתות הצומחות באופן אגרסיבי באירופה תוך חתירה לעסקאות על בסיס ליסינג לשלוש שנים, הכוללות בתוכן את מכלול שירותי החברה. מהלך זה מאפשר לחברה לספק אופנועים ושירותים באפון מיידי ובתיאום עם קצב ההתקדמות והגידול של השותפים שלנו בפתיחת אתרים חדשים ובמענה לקיימים ובדרך זו מתאפשרת היכרות אינטימית יותר ועמוקה יותר כבסיס להעמקת שיתופי הפעולה בעתיד".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות