פורד מתפצלת: "רכבי הבנזין שלנו מושכים אותנו אחורה"; המניה קופצת
ענקית הרכב האמריקאית FORD MOTOR +3.52% FORD MOTOR 11.18 +3.52% סגירה:0 פתיחה:10.78 גבוה:11.38 נמוך:10.78 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (F) מודיעה על פיצול עסקי הרכב החשמלי שלה לכדי חטיבה נפרדת וקופצת בוול סטריט בכ-4% ברקע ההודעה. "עסקי רכבי הבנזין שלנו מושכים אותנו אחורה", אמר המנכ"ל ג'ים פיירלי במסיבת עיתונאים. יודגש כי לא מדובר בחברה עצמאית שתסחר בוול סטריט, או תחולק כדיבידנד בעין לבעלי המניות (ספין-אוף).
ואולם, פיירלי הודה כי שקל אפשרות זו, אך זו נזנחה לטובת הפיצול לשתי חטיבות נפרדות במטרה לשמור על עסקי רכבי הבנזין כ"מנוע הרווח והמזומנים של החברה" - והיא בהחלט תהיה זקוקה להם עבור החטיבה האחות החדשה.
חטיבת הרכב החשמלי תקרא Ford Model e ואילו חטיבת רכבי מנוע הבעירה הפנימי Ford Blue. האחרונה תנסה להתייעל ולהגדיל את שולי הרווח, החיסכון (יעד ל-3 מיליארד דולר עד 2026) יועבר להצמחת פעילות הרכב החשמלי, שהיא מצדה, למעט דגמים חשמליים תייצר גם תוכנות וטכנולוגיות רכבים מקושרים שישמשו את פורד כולה.
המנכ"ל דיבר על יעד להפיכת פורד ל"חברה מצוינת באמת, כזו ששוב תשנה את העולם - הדבר הזה דורש מיקוד", אמר. "אנחנו הולכים עד הסוף ויוצרים עסק נפרד אך משלים שיתן לנו מהירות של חברת סטארט-אפ וחדשנות חסרת מעצורים. האם אנחנו בקטע של לנצח? 100% שכן. אנחנו רוצים להביס את השחקנים הישנים - ואת החדשים".
עוד ציין כי 50 מיליארד דולר יושקעו בקידום עסקי הרכב החשמלי עד 2026, וזאת בהמשך להתחייבות של החברה להשקיע בתחום סכום של 30 מיליארד דולר בין השנה שעברה ל-2025. בפורד מתכננים להגיע לקיבולת ייצורת של 2 מיליון רכבים חשמליים בשנה עד 2026. היעד שלה ל-2024 נמוך מכך בהרבה - 600 אלף. כלומר, בשנתיים שבין לבין תדרש הקפיצה המשמעותית.
כמו כן תאגיד הרכב כולו מכוון לשולי רווח מתואם לפני הוצאות ריבית ומס של 10% עד 2026. מדובר בגידל של שתי נקודות אחוז תוך 4 שנים, שכן הצפי לדוחות הקרובים, של 2022, הוא לשוליים של 8%.
ב- BANK OF AMERICA +1.14% BANK OF AME 46.99 +1.14% סגירה:0 פתיחה:46.39 גבוה:47.22 נמוך:46.28 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (BAC) כותב האנליסט ג'ון מרפי על המהלך כי הפיצול מייצג "הקצאה טובה יותר של הון אנושי וכספי" ויאפשר לפורד למשוך עוד כח אדם מוכשר סביב תעשיית הרכב החשמלי וגישה למימון זול יותר, כולל הנפקה אפשרית של אג"ח ירוקות. בבלומברג האנליסט ג'ואל לוינגטון סבור ש"הפרדה אפשרית (בכוונה לחברה שתסר בנפרד - א.פ) לא יקרה עד אחרי 2026, ובינתיים בעיות של פורד לטווח הארוך יותר עדיין קיימות. אבל פורד תוכל לשקול כמה מנגנונים, כמו גיוס חוב נוסף לפורד עצמה או דרך החברה החדשה, ככלי להפחית את החוב ארוך הטווח".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה