האינפלציה פוגעת ברווח התפעולי של וילי פוד שירד ב-14.3%

הכנסות החברה ברבעון עלו ל-116.8 מיליון שקל לעומת 108.9 ברבעון המקביל והרווח הנקי עלה מ-2.4 ל-3.2, אך בסיכום שנתי נפגעה החברה מעליית המחירים הגלובלית שלא גולגלה במלואה ללקוחות הישראלים; "חברת 'וילי פוד' לקחה על עצמה לתת כתף במאבק ביוקר המחייה"
 | 
telegram

חברת  וילי פוד +4.43% וילי פוד 2,310 +4.43% וילי פוד בסיס:2,212 פתיחה:2,212 גבוה:2,330 נמוך:2,270 תמורה:97,409 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: עוסקת ביבוא מוצרי מזון לישראל. החברה פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון הרביעי של שנת 2021 ולשנה כולה. החברה הושפעה מעליית מחירי המוצרים אותם היא רוכשת שנבעה מעליית מחירי התובלה ומעליית חומרי הגלם, כאשר לא כל העליה גולגלה אל הלקוחות, ובכך נפגעה הרווחיות הגולמית והתפעולית של החברה. אמנם ברבעון הרביעי עלו ההכנסות והרווח ביחס לרבעון המקביל, אך בסיכום שנתי החברה מציגה ירידה בכל הפרמטרים למעט מכירות. 

על פי דוחות הרבעון הרביעי ההכנסות ברבעון הגיעו ל-116.8 מיליון שקל לעומת 108.9 מיליון ברבעון המקביל. הרווח הגולמי היה 35.6 מיליון שקל לעומת 30.3 מיליון ברבעון הרביעי של שנת 2020. הרווח התפעולי עמד על 12.2 מיליון שקל לעומת 7.3 מיליון שקל שנה קודם לכן. והרווח הנקי היה 3.2 מיליון שקל לעומת 2.4 בשנה שעברה. 

בסיכום שנתי הסתכמו מכירות החברה בכ-454 מיליון שקל בדומה לשנה לפני כן. שיעור הרווח הגולמי היה 30.4% בהשוואה ל-32% שנה קודם לכן, והרוח הגולמי הסתכם ב-138.3 מיליון שקל לעומת 145.7 מיליון שקל בשנת 2020. הירידה ברווח הגולמי ובשיעור הרווח הגולמי נובעת בעיקרה מהתייקרות רכישת המוצרים עקב העליה במחירי ההובלה ועליית מחיר חומרי הגלם

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הרווח התפועלי ירד ב-14.3% והסתכם לסך של 49.4 מיליון שקל בהשוואה לרווח תפעולי של 57.6 מיליון שקל בשנה הקודמת. הרווח הנקי עמד על 45.1 מיליון שקל בהשוואה ל-52.2 מיליון שקל בשנת 2020. 

צביקה ויליגר, יו"ר וילי פוד: "חברת 'וילי פוד' לקחה על עצמה לתת כתף במאבק ביוקר המחייה ובשנים האחרונות מכווינה את פעילותה תחת המסר 'טעם מנצח במחיר מנצח'. אנו מייצרים הלכה למעשה אלטרנטיבה אמיתית לצרכן הישראלי בכל קטגוריה בה אנחנו פועלים, כאשר אנו מביאים את המוצרים הטובים ביותר, מארצות המקור במחיר תחרותי לכל מותג מוכר. המהלכים שלנו משתקפים בדוחות גם ברבעון הקודם וגם בזה הנוכחי, כאשר אנו סופגים את חלקנו בעליות במחירי ההובלה והייצור. לשמחתנו, הצרכן הישראלי נחשף לקמפיין הנוכחי שלנו ומבין את ההזדמנות לחיסכון משמעותי שבמעבר לסל הקניות האלטרנטיבי שאנחנו מציעים. זאת הסיבה לכך שבניגוד לירידה של 4% בשוק המזון הישראלי המכירות שלנו נותרו זהות".

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות