HSBC
צילום: יונתן גורודישר

HSBC רוכשת נדל"ן במטאוורס ונוטשת את הסניפים הפיזיים

בנק ההשקעות הבריטי, שהודיע השבוע על סגירה של 60 סניפים בממלכה, הצטרף ל-JPMORGAN שהקים בחודש שעבר שטח בקניון וירטואלי; "ליצור חוויות מותג חדשניות עבור לקוחות חדשים וקיימים"
איתן גרסטנפלד |

בנק ההשקעות הבריטי HSBC HOLDINGS PLC הודיעה על קנית מגרש נדל"ן וירטואלי בחלל משחקים מקוונים בשם The Sandbox תמורת סכום לא ידוע. הגיחה הראשונה של הבנק אל המטאוורס (metaverse) מגיעה בזמן שהוא מכווץ את כמות הסניפים שלו בבריטניה.

הנוכחות הדיגיטלית תאפשר ל-HSBC לתקשר עם חובבי ספורט, ומשחקים דרך במרחב הוירטואלי שמצוי ברובו בבעלות חברת Animoca Brands הממוקם בהונג קונג. השקת המיזם, מגיעה בזמן שהבנק הבריטי מצמצם את טביעת הרגל שלו בעולם האמיתי, ולאחר שהודיעה ביום שלישי כי תסגור עוד 69 סניפים בבריטניה, במטרה שלקוחותיה יעברו לאינטרנט.

HSBC הוא הבנק העולמי השני שמשקיע בפלטפורמת מטאוורס פופולרית לאחר שבחודש שעבר הודיע JP MORGAN על נוכחות בפלטפורת Decentraland המבוססת על בלוקצ'יין. הבנק האמריקני, פתח במרחב טרקלין בקניון וירטואלי, ובו דיוקן דיגיטלי של המנכ"ל ג'יימי דיימון, לאחר שמוקדם יותר בפברואר פרסם דו"ח על "הזדמנויות במטאוורס".

על פי דו"ח שפרסם הבנק האמריקאי כ-54 מיליארד דולר, מושקעים מדי שנה במוצרים וירטואליים, כפול מהסכום שהוצא על קניית מוזיקה. לעתים קרובות ניתן לקנות נכסים כגון קרקע בצורה של אסימונים שאינם ניתנים לשינוי (NFT). משתמשים בסביבות מטאוורס כמו The Sandbox של Animoca יכולים לקנות חלקה, ולהסתובב בה כאווטרים, לשחק משחקים ולפגוש חברים.

לאחרונה, שינתה פייסבוק את שמה ל-"Meta" כדי לאותת על מחויבותה למושג ה-metaverse.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה