טסלה שוב מעל שווי של טריליון ד'; האם GM תוכל להפתיע?

לאחר ראלי של 8 ימי עליות רצופים, ההערכות הן שטסלה ממוצבת טוב יותר מהמתחרות ביחס ליכולת להעלאת מחירים ומבחינת השפעת הבעיות בשרשראות האספקה, אך האם דווקא GM תשבור את שוק הרכבים החשמליים בשנה הבאה עם דגם מוזל?
 | 
telegram
(3)

לאחר שבעה ימים רצופים של עליות, מניית טסלה TESLA INC +3.8% TESLA INC 352.56 +3.8% TESLA INC סגירה:0 פתיחה:341 גבוה:356.64 נמוך:337.7 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: שוב חוצה את הרף הסימבולי של שווי שוק של טריליון דולר, לאחר שמנייתה חצתה במהלך יום המסחר אמש את מחיר ה-1000 דולר למניה לזמן קצר, לראשונה מאז השור הדובי של ינואר. היום שוב היא חוצה את הרף הזה עם יום עליות נוסף, השמיני במספר, הארוך ביתר מאז ינואר 2020, אז חוותה המניה רצף עליות של 10 ימים. 

מספר גורמים תומכים בראלי האחרון של יצרנית הרכבים החשמליים המובילה. ראשית, עליית מחירי האנרגיה בעולם שהקפיצה את מחירי הדלק בארצות הברית לגבהים היסטוריים מדגישה את יתרונות הרכב החשמלי. למרות עלות התחלתית גבוהה יותר, לאורך זמן, מחירי החשמל הנמוכים בהרבה גורמים להשקעה הראשונית להיות כדאית. ככל שמחיר הדלק גבוה יותר, תקופת החזר ההשקעה מתקצרת, והכדאיות עולה. הגדלת הכדאיות הזאת לא נעלמה כמובן מעיני טסלה, שמנצלת זו להעלאת מחירים שלא פוגעות בביקוש המתחזק.  

גורם נוסף שמסייע ליצירת הממומנטום במניה הוא הצפי להגדלת הייצור, שקיבל דחיפה מחניכת המפעל בגרמניה השבוע. החברה אמרה כי היא מצפה לייצר חצי מיליון מכוניות מדגם Y בשנה במפעל החדש. בשנה האחרונה מכרה טסלה 936 אלף מכוניות, כך שהמפעל החדש בהחלט מקפיץ את יכולות החברה בתחום הזה. מפעל נוסף צפוי להיפתח בסין בקרוב, ואחד נוסף באוסטין, טקסס. נזכיר, שהיעד ארוך הטווח של החברה הוא ייצור של 20 מיליון מכוניות בשנה תוך עשר שנים, כשאלון מאסק מקווה להקים עשרה מפעלים ברחבי העולם. 

גורם נוסף שהשפיע על מחיר המניה בשבוע האחרון היה (כמובן) ציוץ של המנכ"ל אלון מאסק, שהצהיר על "Master Plan 3" שתצא לדרך בקרוב. הוא לא הבהיר תחילה במה מדובר, ושלל ספקולציות עלו בנושא, החל מנהיגה אוטמטית ועד הגדלת הייצור. בציוץ תגובה מאוחר יותר הוא הבהיר קצת יותר את כוונתיו:
 

But I will also Include sections about SpaceX, Tesla and The Boring Company.

— Elon Musk (@elonmusk) March 21, 2022
"המטרה העיקרית של טסלה תהיה להשתדרג לגודל קיצוני, שזה מה שנצרך כדי להרחיק את האנושות משמוש בדלקים מאובנים, ובינה מלאכותית. יחד עם זאת, אכלול גם חלקים הקשורים לספייס איקס, טסלה וחברת בורינג". ספייס איקס זו חברת הנסיעות לחלל של מאסק, ובורינג הוא מיזם של תעבורה מהירה באמצעות מנהרות בין ערים. לא ברור איך ישתלבו החברות האחרות בחזון של ה"שלב השלישי", אך נראה שהחלק הראשון מתייחס לריכוז מאמצים בהגדלה מאסיבית של הייצור. 

החדשות הטובות מאפילות ככל הנראה על הרעות, כשבשוק הרכב מזהירים מפני הקטנת הייצור עקב בעיות שרשרת האספקה. שני הסגמנטים שמכבידים במיוחד על הייצור הם השבבים שבמחסור כבר למעלה משנה, וכן, ליצרני הרכב החשמלי, החומרים הנדרשים לייצור בטריות, כמו הניקל לדוגמה, שמחירם עולה עקב המלחמה באוקראינה. 

יוסף ספאק, אנליסט RBC הוריד את התחזיות שלו ל-SAAR של מכירות הרכבים בארצות הברית בחודש מרץ ובשנה כולה. SAAR מייצג את השיעור השנתי של מכירות הרכבים בארצות הברית באופן שמתחשב בעונתיות על פי חודשים. ה-SAAR לשני החודשים הראשונים של השנה היה 14.7 מיליון, ואילו במרץ, להערכתו, הוא 13 מיליון. את התחזית השנתית הוא הוריד מ-15.8 מיליון ל-15.2 מיליון. לשנת 2023 הוא הוריד את הערכותיו מ-16.3 מיליון ל-16.1 מיליון. לשם השוואה, בשנת 2021 נמכרו 15 מיליון רכבים בארצות הברית.

האנליסט מסביר את הורדת התחזית: "האספקה והמלאים לא התאוששו כפי שציפינו, ואנו מצפים כעת שהאתגרים ימשכו. אנו גם מודאגים מגורמים מקרו כלכליים כשהביקוש עלול להיפגע, אם כי עדיין אין ראיות לכך". בין שאר הדברים שציין ספאק ככאלה שעלולים לפגוע בביקוש הוא מונה גם את העלאת הריבית הצפויה, שתקשה יותר על הצרכנים ליטול הלוואות לרכישת רכב. 

האנליסטים מגיבים להתפתחויות הללו, כשהם מעדכנים את הערכותיהם לדוחות הבאים של יצרניות הרכב כלפי מטה. הממוצע ביחס ל-GM GENERAL MOTORS +5.1% GENERAL MOT 58.52 +5.1% GENERAL MOTORS סגירה:0 פתיחה:55.73 גבוה:58.9 נמוך:55.65 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ירד מהערכה לרווח של 7 דולר למניה ל-6.9 דולר למניה. הערכות לרווחי פורד FORD MOTOR +3.52% FORD MOTOR 11.18 +3.52% FORD MOTOR סגירה:0 פתיחה:10.78 גבוה:11.38 נמוך:10.78 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ירדו מ-2.06 דולר ל-2 דולר. 

גם הערכות לגבי טסלה הן שהיא תיפגע מהבעיות בשרשרת האספקה, אך פחות מאחרות. ההערכות הממוצעות לרווח למניה ירדו בסנט אחד ל-10.83 דולר בלבד. כוח התמחור של החברה ממשיך להיות חזק והיא, כאמור מצליחה להעלות מחירים, והביקוש למוצריה ממשיך להיות חזק. זו הסיבה שבעוד פורד ו-GM ירדו ב18% ו-24% בהתאמה מתחילת שנה, מחיר מניית טסלה ירד ב-4.6% בלבד.

אנליסט מחברת ההשקעות KGI China Development Financial מעריך כי טסלה ממוצבת טוב יותר מהמתחרות להתגבר גם על הבעיות בשרשרת האספקה, ומעריך ששולי הרווח עוד ישתפרו: "יחד עם העלאת מחירים מוצלחת, אנו חושבים שטסלה נמצאת בדרכה לדווח על התרחבות שולי הרווח בשנת 2022, למרות חוסר ודאות במישור המקרו כלכלי, וההשפעה השלילית (על הרווחיות) של פתיחת המפעלים בברלין ובאוסטין". 

אז הביקוש גובר, אך יש מכשול מהותי שעומד בפני הלקוחות האמריקאים שכל כך רוצים להתחדש ברכב חשמלי נוצץ, והוא מחירי הרכבים הגבוהים יחסית. קירק אוניל, כתב אתר האינטרנט TheStreet, העריך בשבוע שעבר שהשכר הממוצע האמריקאי לפני מיסים, שעומד על 51,480 דולר בשנה, לא מאפשר לעמוד בתשלום החודשי שנדרש למימון רכב חשמלי, כשאין רכב כזה מתחת למחיר של 30 אלף דולר. רכב המוסטנג מאך-E של פורד מגיע במחיר התחלתי של 43,895 דולר, ואילו מחירן של מכוניות מתוצרת טסלה מתחיל מ-46,990 דולר - כמעט כמו המשכורת הממוצעת השנתית. 

לפער הזה, מנסה להיכנס GM כשהיא מנסה לייצר לראשונה רכב חשמלי במחיר נמוך של כ-30 אלף דולר לרכב מדגם Equinox. "לאקינוקס היה תמיד תפקיד חשוב בחברת שברולט, כרכב השני הנמכר ביותר של החברה. יצירת אופציה של רכבים חשמליים במחירים שבהישג יד בסגמנט הנמכר ביותר של שבי (שברולט) יהפוך את הרכב החשמלי לנגיש לכל אחד" אומר סטיב היל, סגן נשיא חברת שברולט (ששייכת ל-GM). החברה אף פרסמה טריילר קצר שמציג חלקים מהרכב כצעד ראשון במה שנראה כקמפיין שיווקי עתידי. 
 
הרכב עתיד להיות מושק בסתיו 2023, עם טווח מוערך של לפחות 300 מייל (כ-480 ק"מ) בין טעינות. לשברולט כבר יש דגם אחד יחסית זול, הבולט, שנמכר במחיר של כ-32 אלף דולר. 

מתחרה אפשרית בסגמנט הרכב הזול היא חברת Fisker {FISKER INC} שבדוחות הרבעון הרביעי הצהירה על מחיר יעד של 29,990 דולר לרכב. החברה מקווה להגיע ליכולת ייצור של 250 אלף רכבים בשנה ולהתחיל את מכירותיה בשנת 2024.

תגובות לכתבה(3):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    איזה גאון אני, קניתי טסלה ב900 והיום היא 1000. כמה הרוו
    וואוו 16/07/2022 14:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני מוכר ואם לא אקבל את ה1000000 דולר, שהרווחתי אני תובע את ביזפורטל על פרסומי שקר
    סגור
  • 1.
    החברה הכי טובה בעולם!!!
    טסלאי 24/03/2022 22:39
    הגב לתגובה זו
    5 0
    והכי צומחת גם!!!
    סגור
  • Tesla
    Sk 25/03/2022 13:12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אני עם טסלה3 lr רכב מדהים יןתר טוב מפרארי גם באיכות וגם בביצועים
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות