גוד פארם לקראת קפיצת מדרגה; רמי לוי הרוויחה 212 מ' ש' בשנה

רשת רמי לוי דיווחה על רווח של 61 מיליון ברבעון האחרון לעומת 63 ברבעון המקביל, ההכנסות הסתכמו ב-1.63 מיליארד לעומת 1.65 מיליארד - בשל הכנסות מוגברות אשתקד בשל הקורונה; גו פארם זכתה בחוזה של משרד הבריאות בסך 250 מיליון שקל
 | 
telegram
(2)

רשת רמי לוי -1.72% רמי לוי 22,840 -1.72% רמי לוי בסיס:23,240 פתיחה:23,240 גבוה:23,240 נמוך:22,760 תמורה:6,478,347 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  סיימה את שנת 2021 עם יציבות בהכנסות שהסתכמו בכ-6.45 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-6.47 מיליארד שקל בשנת 2020. הרווח הגולמי בשנת 2021 עלה לכ-1.52 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.46 מיליארד שקל בשנת 2020. העלייה ברווח הגולמי נבעה בעיקר מהתייעלות לוגיסטית נוספת במרלו"ג, משיפור בתנאי הסחר, מהמותג הפרטי ומהשיפור ברוווחיות של חברות הבנות. 

הרווח התפעולי עלה בכ-14% לכ-321 מיליון שקל, בהשוואה לכ-282 מיליון שקל בשנת 2020. שיעור הרווח התפעולי עלה לכ-4.98%, בהשוואה לכ-4.36% בשנת 2020. בשורה התחתונה, רשת רמי לוי שיווק השקמה מסכמת את שנת 2021 עם עלייה של כ-20% ברווח הנקי לכ-212 מיליון שקל, בהשוואה לכ-176 מיליון שקל בשנת 2020.
 
ה-EBITDA בשנת 2021 עלה בכ-10% לכ-576 מיליון שקל (כ-8.9% מההכנסות), לעומת כ-523 מיליון שקל (כ-8.1% מההכנסות) בשנת 2020.
 
עיקרי תוצאות רבעון רביעי של 2021:
ההכנסות ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-1.63 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.65 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי מיוחס בעיקר מצריכה מוגברת בגין משבר הקורונה ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי עלה לכ-403 מיליון שקל, בהשוואה לכ-386 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ברבעון עלה ל-24.75%, בהשוואה ל-23.37% ברבעון המקביל אשתקד.

 
הרווח התפעולי עלה לכ-93 מיליון שקל (5.74% מההכנסות), בהשוואה לכ-90 מיליון שקל (5.44% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. החברה הציגה ברבעון שיפור משמעותי ברווחיות התפעולית מפעילות חברות הבנות.
 
הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-61 מיליון שקל, בהשוואה לכ-63 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח הנקי, למרות הגידול ברווח התפעולי, הושפעה מעלייה בהוצאות המימון של חברת הבת 'קופיקס'. ה-EBITDA ברבעון הרביעי של שנת 2021 הסתכם בכ-159 מיליון שקל (כ-9.8% מההכנסות), לעומת כ-152 מיליון שקל (כ-9.2% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

במקביל לאישור הדוחות, הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד בסך של כ-64 מיליון שקל, המתווספת לחלוקת דיבידנד של כ-176 מיליון שקל מתחילת השנה. מאז הונפקה לציבור בחודש מאי 2007 ועד היום, חילקה החברה דיבידנד בסכום כולל של כ-1.25 מיליארד שקל.
 
בחודש ינואר 2022, זכתה חברת הבת 'גוד פארם' במכרז מטעם משרד הבריאות לאספקת ערכות בדיקה מהירה לאבחון קורונה בסכום כולל של כ-250 מיליון שקל. החברה צפויה לרשום גידול משמעותי בהיקף המכירות ברבעון הראשון של שנת 2022.
 
מתחילת שנת 2021 ועד היום פתחה רשת 'גוד פארם' 17 סניפי פארם נוספים ברחבי הארץ, זאת בהתאם לאסטרטגיית ההתרחבות, כך שנכון להיום רשת 'גוד פארם' מפעילה 44 סניפי פארם ברחבי הארץ ולמעשה הכפילה את כמות סניפי הפארם תוך כשנתיים.
 
בחודש דצמבר 2021, השיקה החברה  מרכז לוגיסטי חדש בצפון במסגרת "רמי לוי לעסקים" המשווק לעסקים בשיטת cash and carry ובכוונת החברה לפתוח עוד 4 מרכזים נוספים כדי להגיע לפריסה ארצית.
 
בכוונת החברה להמשיך בהרחבת פעילות סניפי הדיסקאונט - רשת רמי לוי שיווק השקמה מפעילה כיום 56 סניפים (מתוכם, 3 סניפים בזכיינות) ובכוונתה לפתוח השנה סניפי דיסקאונט נוספים. החברה מזהה פוטנציאל להקמת כ-20 סניפי דיסקאונט נוספים באזורים חדשים בהם הרשת אינה פועלת כיום ומעריכה כי פתיחת הסניפים החדשים לא יצרו קניבליזציה לסניפי הרשת הפעילים. בנוסף תמשיך לפתח את המותג הפרטי ולהעמקת החדירה של המותג הפרטי.
 
רשת רמי לוי שיווק השקמה, בניהולו של רמי לוי, פועלת 45 שנה כרשת חנויות דיסקאונט בתחומי המזון והטואלטיקה. הרשת פועלת הן במגזר הקמעונאי והן במגזר הסיטונאי, ומפעילה כיום 56 סניפי סופרמרקט (מתוכם, 3 סניפים הפועלים בשיטת הזכיינות). במקביל, החברה פועלת להרחבת פעילותה אל תוך מרכזי הערים הן באמצעות פתיחת סניפים עירוניים חדשים והן באמצעות רכישת רשתות עירוניות פעילות. לחברה כ-290,000 מנויים סלולריים כמפעיל סלולארי וירטואלי
 
רמי לוי, מנכ"ל רשת רמי לוי שיווק השקמה: "בשנת 2021 חצינו לראשונה את רף ה-200 מיליון שקל ברווח הנקי לשנה בודדת. הגידול ברווחים אינו על חשבון הצרכן אלא כתוצאה ממספר פעולות שהובלנו, בהן, שיפור בתנאי הסחר מול הספקים, התייעלות לוגיסטית נוספת במרלו"ג וכן כתוצאה מגידול חד בהיקפי הפעילות של החברות הבנות הכוללות את רשת גוד-פארם, קופיקס, פעילות הסלולר והמועדון. אנו ממשיכים להקפיד על האסטרטגיה העסקית והחזון מיום פתיחת הרשת: להציע את סל המוצרים הזול ביותר ללקוח שלא על חשבון איכות ושירות. אסטרטגיה זו מקבלת משנה חשיבות במיוחד בימים אלה  כאשר מתקיים שיח ער וחשוב סביב סוגיית יוקר המחיה בישראל.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

"שנת 2021 הייתה לנקודת ציון, הגדלנו את פעילות גוד פארם עם פתיחה של 12 חנויות חדשות, המשכנו בפתיחה והקמה של סניפי הדיסקאונט, השקנו את הארנק הדיגיטלי שיהווה לזרוע הפיננסית של הרשת ויחזק את הקשר של הרשת ללקוחותיה והשקנו מרלו"ג בצפון הארץ תחת הפורמט "רמי לוי לעסקים" שיתחיל לעבוד ב-1.4.2022, המאפשר לנו הרחבת הפעילות לשוק המוסדי. בנוסף, פתחנו מרכז רובוטי מתקדם בבאר שבע להרחבת זרוע מכירות האון-ליין, חתמנו על עסקה בתחום האגרו-טק להקמת חוות חקלאיות במכולות וחתמנו על עסקה נוספת בתחום מערכות מכירה אוטונומיות. 

"אנו מאמינים שפעולות אלו יתרמו וישיאו ערך גם בשנים הבאות. בימים אלה, אנו מסכמים 15 שנים ממועד ההנפקה בבורסה בת"א ובמהלך תקופה זו הצגנו עלייה דרמטית בהיקף המכירות מכ-700 מיליון שקל לכ-6.5 מיליארד שקל, הצגנו עלייה חדה גם בתוצאות העסקיות המטיבות עם הלקוחות,  המשקיעים והחברה, ותוך כדי חילקנו דיבידנד לבעלי מניותינו בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל. אנו שומעים כרגע על כניסה אפשרית של מותגי קמעונאות בינלאומיים לישראל. אנחנו סבורים כי כניסה זו לא תפגע בחברה אלא להיפך – היא תדגיש את היתרונות של הרשת שלנו ביחס לצרכן והיתרונות שלנו מול הספקים וגם תחזק את המותג הפרטי שלנו. בהזדמנות זו, אני מבקש לאחל לציבור בישראל חג פסח שמח ולהודות לעובדי הרשת הפועלים במסירות רבה ומביאים את החברה להישגיה לאורך השנים".

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כל הכבוד
    יופי 05/07/2022 15:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אביו מדכי היה לוחם מחתרת לח"י.
    סגור
  • 1.
    רמי הצדיק
    איל חיימוף 30/03/2022 20:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אשרייך רמי צדיק כל הכבוד
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות