"מפרסמים באים לפייסבוק ואינסטגרם בשביל לטרגט כמו שלא ניתן אצל אחרות - זה לא עסק בדעיכה"
לתוך השבועיים של סוף ינואר ותחילת פברואר השנה התרכזו שתיים מהירידות המשמעותיות ביותר בוול סטריט שסימנו במובן מסוים סופה של תקופה: META PLATFORMS -0.7% META PLATFO 559.14 -0.7% סגירה:0 פתיחה:563.52 גבוה:563.52 נמוך:554.59 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ׁ(FB) עם נתוני השימוש המאכזבים, התחרות מול טיקטוק, החולשה בקרב הדור הצעיר והאיום מצד APPLE +0.59% APPLE 229.87 +0.59% סגירה:0 פתיחה:228.17 גבוה:230.72 נמוך:228.16 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (AAPL), ו- NETFLIX +0.03% NETFLIX 897.79 +0.03% סגירה:0 פתיחה:895.55 גבוה:906 נמוך:893 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (NFLX) שסיפקה בשורה שלילית בגזרת מצבת המנויים. הראשונה קרסה 26.39% וגילחה קרוב ל-240 מיליארד דולר, בירידה היומית הגדולה בהיסטוריה במנוחי שווי, והשניה איבדה 21%. כבר בחודשים שקדמו לכך מניות טכנולוגיה רבות וקטנות יותר צללו להן במגמה מתמשכת, אבל פייסבוק ונטפליקס נמנות עם האילנות הגבוהים בהן נתלים המשקיעים. הענקיות הגדולות עם נתחי השוק הבומבסטיים שעליהן ניתן להישען. הדוחות של שתיהן הראו שלא לעולם חוסן וגם אצל החלונות הגבוהים לפעמים הזכוכית עכורה. ובכל זאת בפירמה Polen דווקא רואים דרכה עתיד בהיר.
מאז, פייסבוק הלכה וטיפחה את התדמית החדשה שלה והחליפה את שמה למטא, כלומר לא רק פייסבוק, אינטסגרם ו-וואטסאפ שאנחנו כבר מכירים, אלא הבטחה להובלת חזית המטאוורס. ועד שהחזון יקרום עור וגידים, המשקיעים מוטרדים לא רק מהשקעת העתק הנדרשת עבורו, אלא מפעילות הליבה המסורתית. אמרנו טיקטוק? בפולן חושבים שאפשר לנשום לרווחה, זה לא באמת איום, לשיטתם.
"אנו מאמינים שאפילו שכל פלטפורמות הוידאו והרשתות החברתיות מאבדות קצת מהזמן שהמשתמשים שלהן מבלים בהן לטובת טיקטוק, זה עדיין לא ממש משפיע על ההכנסות מפרסום", כך כותב מנהל ההשקעות מפולן דן דוידוביץ'. "יש סיבה לכך שמפרסמים באים לפייסבוק ולאינסטגרם: הם יכולים לטרגט באופן מאד מדויק באופן שבו פלטפורמות אחרות לא מאפשרות להן".
כמו כן, וכפי שהוסבר בדוחות פייסבוק, ישנו שינוי מדיניות הפרטיות במערכות ההפעלה של המכשירים הניידים של אפל, שמאפשרים למשתמשים לא לחלוק את המידע שלהם עם רשתות חברתיות ואפליקציות נוספות. על אותו שובל דיגיטלי למעשה בנוי שוק הפרסום המטורגט בדיגיטל. אין מידע – אין עם מה לעבוד, והמפרסמים יצטרכו לחזור לשיטות הישנות יותר, רק על גבי צג מחשב במקום על שלט חוצות או בעיתון.
בשונה מהתחרות מצד טיקטוק, בסוגיה הזו דוידוביץ' מודה שמדובר בבעיה, אך כזו שניתן לפתורה – גם אם זה לא יהיה השנה. "יש לפייסבוק קצת קושי למדוד את יעילות המודעות כי אפל פחות או יותר הקימה חומה בין פייסבוק למידע של המשתמשים שבו הייתה עושה שימוש עד כה", הוא מסביר.
על עניין חוסר הרלוונטיות מול הקהל הצעיר, עוד בלי קשר לטיקטוק כתב "כשמסתכלים על שיעור הצעירים שמשתמשים בפייסבוק או באינסטגרם – רואים שהוא כמעט זהה. אותנו זה לא מפתיע. לאינסטגרם שני מיליארד משתמשים ולפייסבוק שלושה מיליארד – זה נתח די רחב מהקהילה האינטרנטית בכל העולם".
דוידוביץ' הולך מצדו על השוואה אחרת מול אינסטגרם. לא לטיקטוק, אלא ל- SNAP INC +7.43% SNAP INC 11.42 +7.43% סגירה:0 פתיחה:10.52 גבוה:11.47 נמוך:10.5 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (SNAP) שאינסטגרם צומחת יותר מהר ממנה והיא גדולה ממנה פי חמישה. עוד אמר כי גם אם היו מעריכים את שוויה של אינסטגרם בשווי נמוך משל סנאפצ'אט – עדיין מדובר בכ-400 מיליארד דולר. בניכוי 50 מיליארד דולר מקופת המזומנים של מטא, ואפילו אם לא מייחסים לוואטסאפ או למפתחת ההדסט אוקולוס אותה רכשה כל ערך, מגיעים לכך שהרשת החברתית פייסבוק שווה 100 מיליארד דולר, כך אומר דוידוביץ', ומדובר במכפיל של 4 על הרווח שלה. "זהו לא עסק בדעיכה אלא בצמיחה. מגוחך לומר שצעירים לא נמצאים שם".
אצל נטפליקס, התחרות הצפופה עם WALT DISNEY +0.82% WALT DISNEY 115.66 +0.82% סגירה:0 פתיחה:114.11 גבוה:116.33 נמוך:113.6 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (DIS) ו- AMAZON -0.64% AMAZON 197.12 -0.64% סגירה:0 פתיחה:198.19 גבוה:199.26 נמוך:196.75 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (AMZN) לא מטרידה אותו. "אנחנו לא רואים את קצב הנטישה אצלה עולה, כך שאין בעיה מבחינת הפוזיציה שלה בתחרות. גם לא רואים ירידה בשימוש של המנויים, מה שגם כן היה יכול לאותת על בעיה בהיבט התחרות. כל השווקים של נטפליקס צומחים בערך באותו הקצב".
לדעתו, בנטפליקס פשוט נהנו מהקורונה באופן כזה שלקוחות שהיו מגייסים בשלב מאוחר יותר של חיי החברה הצטרפו כבר עכשיו הודות לסגרים ולהגבלות על התנועה. למרות שבחברה כבר העלו מחירים, אין הדבר אומר שכושר התמחור של נטפילקס בארצות הברית מוצה. כלומר, היא יכולה להעלות עוד את המחירים מבלי שהדבר יעלה בבריחת מנויים. כמו כן ציין כי ישנו מקום לצמיחה מחוץ לארצות הברית. עוד הוסיף ששולי הרווח ותזרים המזומנים החופשי של ענקית הסטרימינג מתחילים להשתפר בצורה משמעותית ככל שההשקעה בתוכן עולה בקצב נמוך מהגידול בהכנסות.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה