
היקפי התעופה האזרחית חוזרים לרמת הטרום קורונה
מתרבים הסימנים לכך ששוק התעופה חוזר לרמת הפעילות שנרשמה טרם מגיפת הקורונה, ואף מתעלה עליה.
חברת תעופת הלאו קוסט ריינאיר RYANAIR HLDS PLC האירית דיווחה אמש על הקטנת ההפסד השנתי הצפוי כשמספר הנוסעים מתעלה על זה של טרם מגיפה הקורונה בפעם הראשונה. חברת התעופה הגדולה באירופה לטיסות מוזלות מצפה כעת להפסד של בין 350 ל-400 מיליון יורו בשנה המסתיימת בסוף מרץ 2022, לעומת תחזית קודמת להפסדים של עד 450 מיליון יורו. ההפסד השנתי המשוער הוא שיפור לעומת הפסד של 815 מיליון יורו שנה קודם לכן.
על פי דברי החברה היא הטיסה כ-11.2 מיליון אנשים בחודש הקודם בהשוואה ל-0.5 מיליון בלבד במהלך הסגר שנה קודם לכן, ויותר מ-10.9 מיליון שטסו עם החברה בחודש מרץ 2019, לפני פרוץ המגיפה. זו הפעם הראשונה שהיא מסיעה בחודש נתון יותר נוסעים מאשר באותו חודש לפני המגיפה. יש לציין שבחודש הזה כבר הורגשה ההשפעה של הפלישה הרוסית לאוקראינה, שהביאה לביטול של 2000 טיסות והקפאת הפעילות באוקראינה, ואף על פי כן, מספרי הנוסעים גבוהים מהצפוי.
בהסתכלות שנתית הגיע מספר הנוסעים ל-97 מיליון, הרבה יותר מאשר 27.5 מיליון שנה קודם לכן, אך עדיין מתחת ל-149 מיליון בשנה שקדמה למגפה.
אינדקציה נוספת להתאוששות שוק התעופה מגיעה מחברת AIR LEASE העוסקת בהחכרת מטוסים לחברות התעופה. החברה הודיעה על הזמנה של 32 מטוסי בואינג BOEING 737 MAX כדי לענות על הדרישות הגוברות של חברות התעופה למטוסים בעלי גוף צר לאור העליה בביקוש של הלקוחות לטיסות. לאחר הרכישה צי מטוסי המקס של החברה יעמוד על 130 מטוסים. מטעם החברה נמסר: "משפחת מטוסי ה-737 MAX מאפשרת לחברות התעופה למקסם את הציים שלהם לאורך מגוון רחב של משימות ולהפחית את השימוש בדלק ופליטות פחמן בלפחות 20% בהשוואה למטוסים אותם הם מחליפים".
בחודש שעבר פרסמו חברות התעופה בארצות הברית כי הביקוש לטיסות מרקיע שחקים לאחרונה, עם ההתאוששות מהתפרצות ווריאנט האומיקרון. מנהל חברת דלתא אירליינס DELTA AIR LINES אמר שהוא לא ראה ביקוש כה חזק בכל הקריירה. גם מטעם חברות יונייטד אירליינס UNITED AIRLINES ואמריקן איירליינס AMERICAN AIRLINES נמסר על ביקושים גבוהים מאי פעם. כל החברות העלו את תחזית ההכנסות שלהם לרבעון הקרוב.