האינפלציה מאיימת על הקמעונאים: במייסיס דואגים בליוויס פחות
בזמן שהאינפלציה מאיימת להכביד על ביקוש מצד הצרכנים, במיוחד בקרב בעלי הכנסה נמוכה עד בינונית-נמוכה בכל-בו האפנה מייסיס MACY'S INC +8.16% MACY'S INC 16.3 +8.16% סגירה:0 פתיחה:15.31 גבוה:16.36 נמוך:15.31 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מעריכים שיותר ויותר קונים צפויים לעמוד בפני בחירה בין הליכה לקניון לבין יציאה לחופשת קיץ.
"האתגר הגדול ביותר שהיה לנו במונחים של חשיבה על ניהול עד תחילת 2022, הוא מאיפה יגיע הביקוש", אמר מנהל הכספים הראשי של מייסיס, אדריאן מיטשל, במהלך האירוע השנתי שקיים בנק ההשקעות JP Morgan לסיכום שנה בתחום הקמעונאי.
"אנחנו מאמינים שהביקוש בחוץ קיים, ושהצרכן הולך להוציא. אבל האם הם הולכים להוציא על פריטים לפי שיקול דעת שאנחנו מוכרים, או שהם הולכים להוציא על כרטיס טיסה לפלורידה, או לצאת יותר למסעדות?". מציאות זו, לדבריו של מיטשל מחייבת תכנון מוקפד. לדוגמה, החברה לא רוצה להזמין יותר מדי מוצרי חוף או מזוודות, אם זה לא מה שהקונים יבזבזו על זה את כספם במהלך חודשי הקיץ.
רשת חנויות הכלבו, כמו חברות רבות אחרות בשוק צפויות להתמודד עם הדינמיקה המסובכת הזו, בשעה בה מתגלים עוד ועד סימני מיתון. כך, כלכלנים בדויטשה בנק העריכו השבוע, כי פיזור האינפלציה והעלאות הריבית הנדרשות כדי להילחם בה ככל הנראה ישלחו את ארה"ב למיתון בשנת 2023. אינדיקטור נוסף למיתון הגיע מכיוונו של שוק האג"ח, בו התשואה לשנתיים עלתה מעל זו ל-10 שנים.
בנוסף, אמרו בחברה כי הם עוקבים לאחרונה אחרי התקררות בביקוש למוצרים מסוימים לבית ובביגוד ביחס לשיא המגיפה. אבל במקביל, הדגישו שישנה עלייה בכמות החתונות, מה שצפוי להוביל למכירות של שמלות, מוצרי קוסמטיקה וביגוד לגברים. אך בכל זאת, מיטשל שב ואמר, כי מייסי'ס נשארת זהירה, "למרות שהצרכן בריא, אנו רואים שהאינפלציה עלתה יותר ממה שציפינו השנה, ואנחנו גם מכירים בכך שהשיבושים בשרשרת האספקה לא נפתרו."
בליוויס לא רואים סימנים למיתון
מנגד יש גם מי שפחות מודאג, מנכ"ל רשת האופנה ליוויס (לוי שטראוס ושות')
LEVI STRAUSS & CO. CL A
+2.19%
LEVI STRAUS
16.32
+2.19%
סגירה:0
פתיחה:16.09
גבוה:16.37
נמוך:16.04
מחזור:--
לעמוד ציטוט
חדשות
גרפים
פרופיל חברה
המלצות
כתבות נוספות בנושא:
, צ'יפ ברג, אמר לאחר פרסום תוצאות הרבעון הראשון של החברה, כי החברה טרם הבחינה שהצרכנים בוחרים במוצרים זולים יותר על רקע לחצים אינפלציוניים, וכי הביקוש נותר חזק. עם זאת, ברג אמר כי הם עוקבים אחרי המגמות מקרוב, "אנחנו לא טומנים את הראש בחול", הבטיח.
הערכה דומה השמיע סמנכ"ל הכספים של החברה, הרמיט סינג, שאמר בראיון ל-Yahoo Finance, כי הוא לא רואה שום דבר בנתוני החברה המצביעים על מיתון בארה"ב. לדבריו, הצרכנים הראו התנגדות מועטה למחירים הגבוהים יותר של הג'ינסים, כחלק מהניסיון של החברה לקזז את האינפלציה עמה הוא מתמודד בתחומים כמו שכר וכותנה.
לאור הדברים, בליוויס היו מספיק בטוחים כדי לאשרר אתמול את התחזית שלהם לשנה כולה, בעוד שמייסיס עדיין לא התאימה את התחזית הפיננסית לשנת 2022 שנתנה בפברואר, בהן צפתה כי המכירות יעמדו על שיעור דומה לזה של השנה החולפת.
באופן כללי בליוויס הציגו אתמול (ד'), ביצועים טובים עבור הרבעון הראשון של 2022. הכנסות החברה עמדו על כ-1.6 מיליארד דולר, עלייה של 22% בהשוואה לשנה שעברה, ומעל הערכת הקונצנזוס להכנסות של 1.54 מיליארד דולר. בשורה התחתונה, הציגה החברה רווח מתואם למניה של 0.46 דולר, עלייה של 35% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ומעל הערכת הקונצנזוס לרווח של 0.41 דולר למניה.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה