הרעיון של אפל: בחומרה אנחנו מנצחים? ננצל אותה להחדרת שירותי התכנה

האייפון הוא הקלף המנצח של אפל, שבמגזר השירותים נשרכת מאחור. דווח שתציע חבילה שתכרוך את המכשיר ושירותי המנוי בתשלום חודשי ללא תוספת על שדרוגו. בדויטשה בנק מעריכים שכך הלקוחות יתנסו יותר בשירותים, ידבקו באייפון וישדרגו אותו מהר יותר. בעלי האייפון שאינם מנויים ימהרו לחקותם
 | 
telegram
(2)

כבר כמה שנים שהתחרות בענף הסלולר והתקשורת מקשה על החברות בו להרוויח. מחבילות סלולר לא עושים מספיק כסף, הדור החמישי אמור היה לשנות את התמונה – אבל לא מספיק לקוחות משלמים עליו, ואלה שכן לא משלמים עליו מספיק (כרגע הצעת הערך מתמצה פחות או יותר בלגלול יותר מהר באינסטגרם, אז למה להם?). בתחום תשתית האינטרנט, הגלישה הפחות מהירה באמצעות סיבי הנחושת וזו המהירה יותר דרך הסיב האופטי הם כן אפיק הכנסה נוסף, וגם שם התחרות גוברת.

עוד מגזר ששימש להרחיב את סל השירותים הוא הטלוויזיה, אך לפחות בחבילות הטלוויזיה המוזלות על גבי תשתית האינטרנט, סלקום -3.02% סלקום 1,860 -3.02% סלקום בסיס:1,918 פתיחה:1,874 גבוה:1,917 נמוך:1,800 תמורה:5,644,590 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: ו פרטנר -0.4% פרטנר 1,987 -0.4% פרטנר בסיס:1,995 פתיחה:1,995 גבוה:2,015 נמוך:1,970 תמורה:7,900,496 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: מקיזות דם ומתקשות להציג רווחים. למרות כל המאמצים לייצר סינרגיה ולהקיף את הלקוח הפרטי מכל הכיוונים, בסוף הבוננזה נמצאת בכלל במגזר העסקי או במגזר התשתית. לו רק לחברות הסלולר הישראליות היה טלפון משלהם, ובמקרה הוא גם היה מהפופולריים ביותר בעולם, יכול להיות שהתחרות הייתה קלה הרבה יותר – תשאלו את  APPLE +0.59% APPLE 229.87 +0.59% APPLE סגירה:0 פתיחה:228.17 גבוה:230.72 נמוך:228.16 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (AAPL).

לפי דיווח בבלומברג, האחרונה מתכוונת להשיק תכנית מנויים שתכלול בחבילה אחת תשלום חודשי על מכשיר אייפון, לצד שירותי הסטרימינג אפל מיוזיק ואפלTV+, וכן חבילת אחסון בענן של iCloud. ההיגיון: אם בחומרה אנחנו מנצחים – נשתמש בה כדי להביא את הלקוחות למוצרי התכנה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

חזקה ככל שתהיה במכירות האייפון, האיירפודס והאפל ווטץ' – אפל נמצאת מאחורי ספוטיפיי  SPOTIFY TECHNOLOGY +0.92% SPOTIFY... 475.04 +0.92% SPOTIFY TECHNOLOGY סגירה:0 פתיחה:471.81 גבוה:480.09 נמוך:469.49 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (SPOT) בשוק הסטרימינג למוזיקה ולבטח מאחורי  NETFLIX +0.03% NETFLIX 897.79 +0.03% NETFLIX סגירה:0 פתיחה:895.55 גבוה:906 נמוך:893 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (NFLX) בסטרימינג של תכני וידאו או  GOOGLE -1.58% GOOGLE 166.57 -1.58% GOOGLE סגירה:0 פתיחה:166.98 גבוה:168.26 נמוך:165.71 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (GOOG) בענן.

כבר היום באפל מאפשרים בארצות הברית לשלם על אייפון בחלוקה ל-24 תשלומים מדי חודש, ללא ריבית. אם המנויים ירצו לשדרג את הטלפון שלהם, יוכלו לבצע טרייד אין לאחר 12 חודשים – כלומר יצטרכו להוסיף תשלום נוסף על הטלפון החדש.

וכאן מבחינתם הבעיה. הלקוחות לא בהכרח ירצו לשלם יותר כבר כעבור שנה על מכשיר חדש שהשדרוגים בו, לרוב, אינם משמעותיים. כמו כן, סוף פריסת התשלומים תוך שנתיים מהווה נקודת יציאה לאלו שיגידו "הלאה אייפון, שלום אנדרואיד". במודל החדש שתואר בפרסום של בלומברג, בכל השקה של דגם חדש המנויים יוכלו לקבלו ללא תשלום נוסף. כריכת ההצעה הזו במנוי לשירותי הסטרימינג והענן תשפר את האטרקטיביות של אלה עבור לקוחות הקצה.

כיום אייפון 13 במודל הבסיס נמכר ב-999 דולר, ולפי הדיווח הוא יוצע בחבילה בתשלום שנתי של 35 דולר בחודש, שהם 420 דולר בשנה; אייפון 13 פרו יכלל בחבילה של 45 דולר בחודש ו-540 דולר בשנה והאייפון 13 פרו מקס בכזו שתתומחר ב-50 דולר מדי חודש ו-600 דולר בשנה.

למעשה, באפל מנסים "לנעול" אצלם את הלקוח מתוך הנחה שבטווח הארוך הדבר ישתלם להם. ייתכן כי הודות לאייפון יוכלו לעבוד פחות קשה בשיווק שאר השירותים. כך ה-LTV, קיצור של Lifetime Value - משך תקופת ההתקשרות מול הלקוח, הוא יעלה, בעוד שה-CAC, קיצור של Costumer Acquisition Cost, הכסף שהושקע בהבאתו, ירד - והיחס בין שני הפרמטרים ישתפר.

באפל לא אישרו את הפרסום ההוא, ובינתיים בדויטשה בנק האנליסט סידני הו כותב שהיוזמה הזו יכולה לספק תוספת לצמיחה של החברה, כם אם לא בטווח הזמן הקצר. בעוד שלפי בלומברג משתמשי אייפון משדרגים בממוצע את המכשיר שלהם אחת לשלוש שנים, הו מאמין שתכנית המנויים החדשה יכולה לקצר את התקופה, וכמו שהוא קורא לזה "לרסט" את התכנון של הלקוחות לגבי מתי משדרגים. עוד הוא אומר שכך בעלי אייפון יוכלו להתנסות בשירותים נוספים של אפל, שהאימוץ שלהם "ישתפר ברמה דרסטית".

על אף ש"Apple Enthusiasts", מעריצי החברה, הם מעין קטגוריה – הדבר נכון בעיקר לחומרה של החברה, ולא לשירותי התוכן שלה. יצוין כי אלה כבר היום מוצעים בבאנדל: אפלTV+, אפל מיוזיק, אפל ארקייד ואחסון ב-iCloud (50 ג'יגה) ב-14.95 דולר לחודש בארצות הברית (חסכון חודשי של 6 דולר לעומת מנוי נפרד לכל אלה); חבילה משפחתית עם אחסון 200 ג'יגה ב-19.95 דולר (חיסכון של 8 דולר בחודש); וחבילת "פרמייר" עם 2 טרהבייט אחסון ושימוש בשירותי אפל ניוז+ ואפל פיטנס+ ב-29.95 דולר לחודש (חיסכון של 25 דולר בחודש).

לדברי הו, אם המהלך יוכיח את עצמו הוא יכול להעלות את שווי החברה, שכבר נסחרת ב-2.8 טריליון דולר, שכן יותר מההכנסות שלה יהיו במודל חוזר – כמו שכבר קורה במגזרי השירותים שלה.

"מנוי לחבילה שכוללת גם חומרה (להבדיל מפריסה לתשלומים של אייפון, וכן בשונה מחבילות השירותים - א.פ) תביא לשימור של כל הלקוחות שנוהגים להחליף מכשיר מדי שנתיים", הו כותב בסקירה שפרסם. "כמו כן היא יכולה להביא לכך שגם מי שלא מנוי ישדרג את המכשיר שלו מוקדם יותר". הכוונה כאן היא למעין לחץ חברתי – כבעל אייפון, גם אם בחרת לשלם בתשלום בודד ולא להירשם לתכנית המנויים, ברגע שסביבך רבים אחרים מחליפים לאייפון החדש כל שנה, גם אתה לא תרצה להישאר זמן רב מאחור.

כיום בישראל חברות הסלולר מאפשרות לרכוש אייפונים בחלוקה ל-12 תשלומים ללא ריבית. בשונה מתכנית השדרוגים הקיימת של אפל, סכום המכשיר מוחזר תוך שנה. טרייד אין או לא – זה כבר סיפור אחר, בסך הכל מדובר אם כן בפריסה לתשלומים ולא על מודל מנוי.

בעבר, לפני המהפכה בתחום הסלולר שהוביל לפני קצת יותר מעשור שר התקשורת דאז משה כחלון, חברות התקשורת בארץ היו מוכרות בפריסה ל-36 תשלומים את חבילת הסלולר עצמה (שהייתה יקרה בהרבה מהיום) ומכשיר הטלפון. גם לאחר כניסת חבילות האנלימיטד בתשלום קבוע וזול וניתוקן מעלות המכשיר, החברות המשיכו להציע פריסה לתשלומים למשך 3 שנים על עלות המכשיר לבדו, אך זו כללה ריביות של עשרות אחוזים, ובהיעדר היענות המודל ההוא ננטש.

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אנבידיה
    יאיר 11/04/2022 14:25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    זו בדיוק הסיבה שאני חושב שאנבידיה היא אפל הבאה גם היא דרך החומרה של גיימינג וAI תנסה להשתלט על כל השוק כולל ענן ובסוף גם סמארטפונים
    סגור
  • 1.
    שיתמקדו בשיפור השירותים ולא בנעילת לקוחות
    נביה אבו חרירה 11/04/2022 13:52
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הענן של אפל לא עובד טוב על מחשבי חלונות. זה של גוגל עובד בכל מקום. שירות התמונות שלהם פחות טוב. שיתוף מיקום פחות טוב. שירות המוזיקה פחות ידידותי. במקום לנעול לקוחות ולהיות רעים כמו שהם יודעים, שפחות יציעו שירותים טובים ופתוחים - כן, יש לי מחשבים שהם לא אפל, תדעו לתמוך במכשירים אחרים. ואז אם תהיו טובים, הלקוחות יגיעו אליכם לבד. אבל אתם נותנים שירותים גרועים וסגורים, והמכישירים שלכם יקרים, משתמשים בכבלים מיוחדים ויקרים, מערכת ההפעלה חסרה הרבה דברים שיש באנדאוריד, אתם באמת חושבים שכל העולם מטומטם?
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות