רשתות השיווק מסמנות את סיום הקורונה: הפרסום חוזר לממדי 2019

אחרי הנפילה בהוצאות הפרסום עם תחילת הקורונה ב-2020, השנה נרשמת התאוששות בתחום לקראת הפסח. מבדיקת יפעת בקרת פרסום עבור "ביז מדיה" עולה כי בשבועיים האחרונים השקיעו הרשתות מעל תשעה מיליון שקל, למרות הדוחות המאכזבים של חלקן
 | 
telegram


מעל תשעה מיליון שקל השקיעו רשתות הפרסום בתקופה האחרונה לקראת הפסח

שוק הפרסום ספג בתחילת משבר הקורונה, מכה קשה, כפי שקרה לענפים רבים במשק הישראלי ובכלל. חברות צמצמו מהלכי פרסום או ביטלו אותם בכלל, וכך יצא שההשקעה בפרסום באותה שנה קטנה בסופו של דבר ב-7% ביחס ל-2010, לאחר שנים רצופות של עליות.

על פי עוגת הפרסום של יפעת בקרת פרסום עולה כי העוגה עמדה על קצת פחות מ-4.1 מיליארד שקלים ב-2020, מול 4.4 מיליארד ב-2019. הקטגוריות שהכי נפגעו באותה שנה היו פרסום החוצות, הקולנוע, הרדיו והפרינט. מאידך, הפרסום בטלוויזיה עלה באותה שנה בצורה מתונה מאד מ-1.581 מיליארד ל-1.597 מיליארד, ואילו הדיגיטל בצורה משמעותית יותר - בכמעט 100 מיליון ל-1.782 מיליארד ב-2020.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

ואולם נראה שלמרות שהקורונה עדיין כאן, כבר כמעט שנה וחצי לא היינו בסגרים ולמדנו לחיות בדרך כזו או אחרת עם המגיפה העולמית הזאת, מה שהחזיר אותנו לחיים: חופשות בחו"ל, רכישת מכוניות, צריכת מותגי אופנה והעמסת עגלות במרכולים.

על פי בדיקת יפעת בקרת פרסום עבור "ביז מדיה" של אתר ביזפורטל, עולה כי רשתות השיווק מתחילות לחזור לרמות הפרסום שלפני פרוץ נגיף הקורונה, ובתקופה שלפני פסח, הזמן בו הישראלים מוציאים כסף רב בסופרים כהכנות לחג, ההשקעה של רשתות השיווק בפרסום מתחילות לחזור לאלה שהיו בפסח 2019. הגדלת ההשקעה בפרסום מגיעה גם על רקע הדוחות הפושרים של חלק מרשתות השיווק. הבדיקה של יפעת בקרת פרסום עכשיו ובשלוש השנים שלפני כן, מתייחסת לשבועיים שלפני ליל הסדר.

ההשקעה בפרסום בשבועיים שלפני פסח 2019 עמדה על 11.3 מיליון שקל, מהם הופנו כמעט 5.9 מיליון לטלוויזיה, 2.5 מיליון לדיגיטל והשאר לעיתונות, רדיו, שילוט חוצות וקולנוע. בשנה שלאחר מכן, עם הכניסה לסגר הראשון, הפרסום באותו פרק זמן שלפני החג עמד על 4.68 מיליון בלבד, ירידה של 60%. כבר ב-2021 נרשמה התאוששות בפרסום בו הושקעו כמעט 6.8 מיליון שקלים. השנה כבר נרשמו 9.27 מיליון שקלים, ועדיין ישנם כשלושה ימי פרסום מלאים לפנינו.
.

עוד קצת ומגיעים לנתוני 2019
.
המפרסם הגדול ביותר בשוק רשתות השיווק, הוא כרגיל שופרסל -0.32% שופרסל 3,449 -0.32% שופרסל בסיס:3,460 פתיחה:3,432 גבוה:3,468 נמוך:3,313 תמורה:33,210,216 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: , עם השקעה בפרסום של 3.9 מיליון בתקופה האחרונה. מדובר על כמעט מיליון שקלים יותר מאשר בשנה שעברה, שני מיליון יותר מאשר לפני שנתיים, עם תחילת הקורונה, ועדיין נמוך במקצת מההשקעה בפרסום ב-2019 - עם 4.64 מיליון שקלים. הדוחות של הרשת הצביעו על ירידה של 7% בהכנסות.

שלוש רשתות שיווק גדולות שפרסמו בשבוע וחצי האחרונים בכ-900 אלף עד כמעט מיליון, הם יינות ביתן, יוחננוף -2.13% יוחננוף 23,880 -2.13% יוחננוף בסיס:24,400 פתיחה:24,400 גבוה:24,460 נמוך:23,810 תמורה:1,388,697 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  (שהרווח התפעולי שלה נשחק ב-2021) וחצי חינם. עבור ינות ביתן עדיין מדובר בנתון נמוך משמעותית מ-2019, אז פרסם ביותר משלושה מיליון שקלים.

טיב טעם -0.09% טיב טעם 659.4 -0.09% טיב טעם בסיס:660 פתיחה:680 גבוה:680 נמוך:653.8 תמורה:439,377 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא:  (עם נפילה של 35% רווח התפעולי וירידה בהכנסות) שממותגת כרשת לא כשרה שחלק לא קטן מקהל היעד שלה הוא יוצאי חבר המדינות, משקיעה אף היא בפרסום לפסח, ובשבועיים האחרונים היא פרסמה כ-470 אלף שקלים. ויקטורי -1.32% ויקטורי 5,290 -1.32% ויקטורי בסיס:5,361 פתיחה:5,410 גבוה:5,410 נמוך:5,245 תמורה:411,675 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: קצת מעליה עם 526 אלף בפסח 2022. 

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות