גלאסבוקס: ה-ARR גדל 30%; פחות הרחבה בלקוחות קיימים, ששימורם השתפר
חברת {גלאסבוקס} שפיתחה מערכת לניתוח חוויית משתמש קצה בדיגיטל, לשם שיפור השירות והאבטחה ומקסום מכירות, מדווחת על תוצאות מקדמיות לרבעון הראשון של השנה. נראה כי קצב הגדלת ההתקשרויות מאט. אמנם החברה מוסיפה לגייס לקוחות חדשים, אך בתקופת הדוח הלקוחות הקיימים הגדילו פחות את ההתקשרות מול החברה ברכש שירותים נוספים.
כך, הסכום שנבע מהרחבת התקשרות היה קטן ב-65% מלפני שנה. ובכל זאת, הקיטון הפעם היה נמוך, בסכומים (שאינם נחשפו) ב-61% מזה של הרבעון הראשון של 2021 לעומת מקבילו ב-2020. כלומר, קצב הנטישה הואט, וקצב השימור גדל.
התמונה הזו מצטיירת מהפרמטרים הקשורים ב-ARR, קיצור של Annual Recurring Revenue, סעיף שמתאר את ההכנסות השנתיות על בסיס החוזים הקיימים - בגינם משלמים הלקוחות אחת לתקופה קבועה, במודל של SaaS - תכנה כשירות (Software as a Service).
בסך הכל יתרת ה-ARR על בסיס החוזים הקיימים ברבעון הראשון השנה היה 45.5 מיליון דולר, גבוה ב-30% מברבעון המקביל ב-2021. התוספת נטו לסכום השנתי שהגיעה מהתקשרויות חדשות ברבעון, לעומת סוף 2021, היא 1.5 מיליון דולר, שכן אז עמדה היתרה על 44 מיליון דולר.
יתרת ה-ARR מלקוחות חדשים בלבד (15 כאלה נוספו) עלתה ב-22% ברבעון למול מקבילו. גלאסבוקס הונפקה בקיץ 2021 לפי שווי של כ-1.32 מיליארד שקל אחרי הכסף, לאחר שגייסה כ-180 מיליון שקל. מאז תחילת המסחר בה ירדה המניה ב-48% וכיום החברה נסחרת לפי 572 מיליון שקל.
ירון מורגנשטרן מנכ״ל גלאסבוקס: ״עם קצב שריפת מזומנים נמוך של החברה, שנובע בין השאר משיעור שימור לקוחות מצוין, השקעות בטכנולוגיות חדשניות, רכישות, שיתופי פעולה ואסטרטגיות חדירה לשוק במטרה לספק מענה לביקוש ההולך וגובר למוצרים שלנו, גלאסבוקס נמצאת בנקודת זינוק מצוינת כאחת מהחברות הצומחות ביותר בתעשיית האנליזה לנתוני גלישה בערוצים דיגיטליים.
"החברה צירפה בחודשים האחרונים מספר רב של לקוחות, תוך שהיא מעמיקה את הפעילות עם לקוחות קיימים, כולל בין השאר הרחבת פעילות עם אחד הבנקים הגדולים בארה״ב בעסקה ששוויה מוערך בכ-10 מיליון דולר. לקוחות חדשים שהצטרפו מגיעים ממקומות שונים ברחבי העולם ומוורטיקלים שונים, כמו שירותים פיננסיים, תעשיית הרכב, בריאות, מזון ושתייה ועוד. החברה קיבלה לאחרונה הכרה נוספת גם בסקירה של האתר הנחשב G2, בו היא סומנה כמובילה בתשע קטגוריות שונות כמו ניתוח חוויות משתמש, אופטימיזציה לאפליקציות מובייל ועוד".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה